Календарно-тематичне планування з математики 5 клас для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Розроблено відповідно до навчальної програми даної нозології.
5 клас
(для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку)
Усього – 140 годин
4 год на тиждень, І семестрі – 64 год, у ІІ семестрі – 76 год
І семестр Усне і письмове додавання і віднімання чисел у межах 100 (повторення) |
|||||
№ п/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
год |
дата |
Прим. |
|
1. |
Додавання і віднімання без переходу через розряд. (Всі випадки) |
1 |
|
|
|
2. |
Додавання з переходом через розряд. |
1 |
|
|
|
3. |
Віднімання з переходом через розряд. |
1 |
|
|
|
4. |
Вхідне діагностичне оцінювання |
1 |
|
|
|
Тема 1. Усна і письмова нумерація в межах 1000 (16 год) |
|||||
5. |
1, 10, 100 – лічильні одиниці. Пряма і зворотна лічба сотнями в межах 1000. 1000 як нова лічильна одиниця. |
1 |
|
|
|
6. |
Утворення, читання і запис чисел, які складаються з круглих сотень і десятків, із сотень, десятків і одиниць. |
1 |
|
|
|
7. |
Розрядна таблиця. Десятковий склад числа. |
1 |
|
|
|
8. |
Поняття про розряд. Порівняння розрядних одиниць. Порівняння чисел сусідніх розрядів (2, 20, 200). |
1 |
|
|
|
9. |
Визначення кількості розрядних одиниць і загальної кількості одиниць, десятків, сотень у числі. |
1 |
|
|
|
10. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
11. |
Натуральний ряд чисел. Пряма і зворотна лічба одиницями і рівними числовими групами (по 2, 5, 20, 50). |
1 |
|
|
|
12. |
Місце числа в числовому ряді. Порівняння чисел. |
1 |
|
|
|
13. |
Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові і чотирицифрові числа. Найбільше та найменше число в кожному розряді. Числа парні й непарні. |
1 |
|
|
|
14. |
Заокруглення чисел до круглих десятків. |
1 |
|
|
|
15. |
Римські цифри. Позначення чисел І-ХІІ. |
1 |
|
|
|
16. |
Одиниці довжини: кілометр, метр. Їх співвідношення. |
1 |
|
|
|
17. |
Одиниці маси: кілограм, грам. Їх співвідношення. |
1 |
|
|
|
18. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
19. |
Контрольна робота № 1. |
1 |
|
|
|
20. |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
|
Тема 2. Додавання і віднімання в межах 1000 без переходу через розряд (16 год) |
|||||
21. |
Додавання та віднімання круглих сотень. |
1 |
|
|
|
22. |
Додавання круглих десятків до круглих сотень (500+40). |
1 |
|
|
|
23. |
Віднімання круглих десятків або сотень (850-50; 850-800). |
1 |
|
|
|
24. |
Додавання і віднімання круглих десятків (360+20; 580-40). Порядок дій. Дужки. |
1 |
|
|
|
25. |
Додавання і віднімання одноцифрового числа (400+6; 400-6). |
1 |
|
|
|
26. |
Додавання і віднімання двоцифрового числа (200+43; 456-56). |
1 |
|
|
|
27. |
Розв’язання вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
28. |
Додавання і віднімання одноцифрового числа (370+4; 496-6). |
1 |
|
|
|
29. |
Додавання і віднімання круглих десятків (457+20; 674-50). |
1 |
|
|
|
30. |
Додавання і віднімання одноцифрового числа (246+3; 475-4). |
1 |
|
|
|
31. |
Додавання і віднімання двоцифрового числа (145+23; 367-42). |
1 |
|
|
|
32. |
Додавання і віднімання круглих сотень (340+500; 680-200; 356+600; 782-300). |
1 |
|
|
|
33. |
Додавання і віднімання трицифрових чисел (324+253; 315+523; 856-324; 549-219). |
1 |
|
|
|
34. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
35. |
Контрольна робота № 2. |
1 |
|
|
|
36. |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
|
Тема 3. Додавання і віднімання в межах 1000 з переходом через розряд (13 год) |
|||||
37. |
Додавання і віднімання без переходу через розряд в межах 1000 (повторення). |
1 |
|
|
|
38. |
Додавання, коли сума одиниць першого розряду дорівнює 10 (357+23; 468+2; 526+134). |
1 |
|
|
|
39. |
Віднімання, коли доводиться позичати десяток, а одиниці зменшуваного дорівнюють 0 (370-128; 740-14; 330-9). |
1 |
|
|
|
40. |
Додавання, коли сума одиниць першого розряду більше 10 (216+167; 348+29; 468+6). |
1 |
|
|
|
41. |
Віднімання, коли число одиниць зменшуваного менше числа одиниць від’ємника (651 – 235; 473 – 46; 384 – 6). |
1 |
|
|
|
42. |
Додавання, коли сума одиниць другого розряду ≥ 10 (412 + 193; 254 + 462). |
1 |
|
|
|
43. |
Віднімання, коли число десятків зменшуваного дорівнює нулю, або менше числа десятків від’ємника (806 – 324; 615 – 243). |
1 |
|
|
|
44. |
Додавання, коли сума одиниць і першого, і другого розряду ≥ 10 (364 + 136; 443 + 368; 265 + 74; 276+34). |
1 |
|
|
|
45. |
Віднімання, коли доводиться позичати і десяток, і сотню (630 – 47; 740 – 253; 632 – 56; 564 – 187). |
1 |
|
|
|
46. |
Віднімання, коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його (400 – 26; 800 – 245; 503 – 57; 805 – 248). |
1 |
|
|
|
47. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
48. |
Контрольна робота № 3. |
1 |
|
|
|
49. |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
|
Тема 4. Множення та ділення в межах 100 (повторення) (8 год) |
|||||
50. |
Табличне множення та ділення. Назви компонентів множення й ділення. |
1 |
|
|
|
51. |
Переставна властивість множення. |
1 |
|
|
|
52. |
Множення нуля і множення на нуль. Ділення нуля. |
1 |
|
|
|
53. |
Множення 1 і ділення на 1. |
1 |
|
|
|
54. |
Множення числа 10 і ділення на 10. |
1 |
|
|
|
55. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
56. |
Контрольна робота № 4. |
1 |
|
|
|
57. |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
|
Тема 5. Множення і ділення в межах 1000 |
|||||
58. |
Множення чисел 10, 100 і множення на 10 і 100. |
1 |
|
|
|
59. |
Ділення чисел на 10 і 100 без остачі. |
1 |
|
|
|
60. |
Кратне порівняння чисел. |
1 |
|
|
|
61. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
62. |
Диференціація понять «на скільки більше, менше» і «у скільки разів більше, менше». |
1 |
|
|
|
63. |
Диференціація понять «збільшити у …» і «у скільки більше». |
1 |
|
|
|
64. |
Диференціація понять «зменшити у …» і «у скільки менше». |
1 |
|
|
|
65. |
Міри часу. Рік. Місяць. Тиждень. Їх співвідношення. Високосний рік. |
1 |
|
|
|
66. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
67. |
Контрольна робота № 5. |
1 |
|
|
|
68. |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
|
ІІ семестр Тема 6. Геометричний матеріал (19 год) |
|||||
69. |
Трикутники. Сторони. Кути. Основа. Висота. Розпізнавання. Креслення. |
1 |
|
|
|
70. |
Трикутники. Види трикутників за кутами. Відшукування за допомогою косинця. Креслення. |
1 |
|
|
|
71. |
Види трикутників за сторонами. Відшукування шляхом вимірювання сторін. |
1 |
|
|
|
72. |
Рівносторонній трикутник. Побудова його за допомогою циркуля і лінійки. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
73. |
Рівнобедрений трикутник. Побудова його за допомогою циркуля і лінійки. |
1 |
|
|
|
74. |
Різносторонній трикутник. Побудова його за допомогою циркуля і лінійки. |
1 |
|
|
|
75. |
Побудова трикутника за даними сторонами за допомогою циркуля і лінійки. |
1 |
|
|
|
76. |
Ламана лінія. Її позначення буквами. Замкнена і незамкнена ламана лінія. Креслення. |
1 |
|
|
|
77. |
Вимірювання довжини ламаної лінії. Побудова ламаної лінії за даними розмірами і за сумою відрізків. |
1 |
|
|
|
78. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
|
79. |
Контрольна робота № 6. |
1 |
|
|
|
80. |
Аналіз контрольної роботи. Многокутники, як окремі випадки замкненої ламаної лінії. Їх назви в залежності від кількості кутів. Поняття про симетрію. |
1 |
|
|
|
81. |
Прямокутник, як окремий випадок замкненої ламаної лінії. Суміжні сторони, діагоналі. |
1 |
|
|
|
82. |
Квадрат, як окремий випадок замкненої ламаної лінії. Суміжні сторони, діагоналі. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
83. |
П’ятикутник, як окремий випадок замкненої ламаної лінії. Їх побудова за допомогою циркуля, лінійки. |
1 |
|
|
|
84. |
Шестикутник. Кути, сторони. Креслення за даними точками, зразком. Побудова правильного шестикутника за допомогою циркуля і лінійки. |
1 |
|
|
|
85. |
Коло. Круг. Радіус. Центр. Дуга. |
1 |
|
|
|
86. |
Побудова кола за допомогою циркуля. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
87. |
Контрольна робота № 7. |
1 |
|
|
|
Тема 7. Множення і ділення в межах 1000 (16 год) |
|||||
88. |
Аналіз контрольної роботи. Множення і ділення круглих сотень (200*4, 600:3). Назва компонентів. |
1 |
|
|
|
89. |
Множення та ділення круглих десятків (20*3, 40*3, 320*2). |
1 |
|
|
|
90. |
Множення двоцифрового числа на одноцифрове. |
1 |
|
|
|
91. |
Множення одноцифрових і двоцифрових чисел на одиницю з нулями і навпаки. |
1 |
|
|
|
92. |
Множення трицифрових чисел, що закінчуються нулем на одноцифрове. |
1 |
|
|
|
93. |
Множення трицифрових чисел на одноцифрове без переходу через розряд. |
1 |
|
|
|
94. |
Множення трицифрових чисел на одноцифрове з переходом через розряд в одному випадку. |
1 |
|
|
|
95. |
Множення з переходом через розряд в двох випадках. |
1 |
|
|
|
96. |
Множення з переходом через розряд, коли в середині множеного є нуль. |
1 |
|
|
|
97. |
Ділення на одноцифрове число, коли одиниці кожного розряду діленого діляться на дільник без остачі. |
1 |
|
|
|
98. |
Ділення, коли при діленні десятків залишається остача, яку потрібно роздробляти в одиниці. Перевірка ділення множенням. |
1 |
|
|
|
99. |
Ділення, коли залишаються сотні, які потрібно роздробити в десятки. |
1 |
|
|
|
100. |
Ділення, коли в одиниці нижчого розряду потрібно роздробляти і сотні і десятки. |
1 |
|
|
|
101. |
Ділення, коли в середині або в кінці частки одержуємо нуль. |
1 |
|
|
|
102. |
Перевірка дії множення. Кратне порівняння чисел. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
103. |
Контрольна робота № 8. |
1 |
|
|
|
Тема 8. Іменовані числа (13 год) |
|||||
104. |
Аналіз контрольної роботи. Абстрактні та іменовані числа. |
1 |
|
|
|
105. |
Просте і складене іменоване число. |
1 |
|
|
|
106. |
Міри довжини, їх співвідношення. |
1 |
|
|
|
107. |
Міри ваги, їх співвідношення. |
1 |
|
|
|
108. |
Роздроблення простих іменованих чисел: метри у дециметри, дециметри у сантиметри, сантиметри у міліметри. |
1 |
|
|
|
109. |
Роздроблення простих іменованих чисел: метри у сантиметри, гривні у копійки. |
1 |
|
|
|
110. |
Перетворення іменованих чисел: міліметрів у сантиметри, сантиметрів у дециметри, дециметрів у метри. |
1 |
|
|
|
111. |
Перетворення іменованих чисел: копійок у гривні, сантиметрів у метри. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
112. |
Додавання простих і складених іменованих чисел без перетворення (15м+23м; 14см+3мм; 5м+9дм; 9дм+3см; 5грн+20коп; 20м+35см; 2м6дм+14м; 6м29дм+7дм; 25м50см+5м10см; 4м5дм+2м3дм). |
1 |
|
|
|
113. |
Віднімання іменованих чисел без роздроблення (45м-16м; 34см2мм-2мм; 41дм6см-41дм; 61м7дм-5дм; 78м3см-34м; 49грн89коп-16грн51коп). |
1 |
|
|
|
114. |
Додавання іменованих чисел з перетворенням у більші одиниці мір: 25см+75см; 19коп+81коп; 7дм+3дм; 6мм+4мм; 6грн73коп+27коп. |
1 |
|
|
|
115. |
Віднімання іменованих чисел з роздробленням: 1м-35см; 1грн-58коп; 7грн-30коп; 1дм-3см;1см-6мм; 1м-8дм. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
116. |
Контрольна робота № 9. |
1 |
|
|
|
Тема 9. Звичайні дроби (12 год) |
|||||
117. |
Аналіз контрольної роботи. Множення половини конкретної величини (круга, квадрата, прямокутника та ін.) і конкретної кількості. |
1 |
|
|
|
118. |
Знаходження третьої частини конкретної кількості і конкретної величини. |
1 |
|
|
|
119. |
Знаходження четвертої частини конкретної кількості і конкретної величини. |
1 |
|
|
|
120. |
Знаходження п’ятої і десятої частини конкретної кількості і конкретної величини. |
1 |
|
|
|
121. |
Утворення і позначення частин: 1\2; 1\3; 1\4; 1\5; 1\10. |
1 |
|
|
|
122. |
Чисельник і знаменник дробу, їх значення. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
123. |
Знаходження 1\2; 1\3; 1\4; 1\5; 1\10 від конкретної кількості або конкретної величини. 1 мм = 1\10 см; 1 см = 1\10 дм; 1дм = 1\10м. |
1 |
|
|
|
124. |
Порівняння дробів з однаковими чисельниками і різними знаменниками. |
1 |
|
|
|
125. |
Порівняння дробів з однаковими знаменниками і різними чисельниками. |
1 |
|
|
|
126. |
Порівняння дробів з одиницею. Правильні і неправильні дроби. |
1 |
|
|
|
127. |
Мішані числа. Порівняння мішаних чисел. Самостійна робота |
1 |
|
|
|
128. |
Контрольна робота № 10. |
1 |
|
|
|
ІІІ. Повторення і систематизація навчального матеріалу Тема 10. Повторення і систематизація навчального матеріалу (12 год) |
|||||
129. |
Аналіз контрольної роботи. Усне і письмове додавання та віднімання без переходу через розряд в межах 1000. |
1 |
|
|
|
130. |
Додавання і віднімання в межах 1000 з переходом через розряд. |
1 |
|
|
|
131. |
Табличне та поза табличне множення і ділення. Множення і ділення круглих сотень і круглих десятків. |
1 |
|
|
|
132. |
Множення і ділення чисел на одноцифрове без переходу та з переходом через розряд в межах 1000. |
1 |
|
|
|
133. |
Усне і письмове додавання і віднімання іменованих чисел без виконання перетворень. |
1 |
|
|
|
134. |
Додавання та віднімання іменованих чисел з роздробленням та перетворенням. |
1 |
|
|
|
135. |
Трикутники. Види трикутників за кутами. Побудова трикутників за даними сторонами за допомогою циркуля і лінійки. |
1 |
|
|
|
137. |
Види ліній. Ламана лінія. Побудова ламаної лінії за даними розмірами. |
1 |
|
|
|
138. |
Многокутники. Побудова правильного шестикутника за допомогою циркуля і лінійки. |
1 |
|
|
|
139. |
Контрольна робота № 11 (підсумкова) |
1 |
|
|
|
140. |
Підсумкове повторення оцінювання за рік. |
1 |
|
|
|