Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання
Мета уроку: Формування математичної ключової і предметної компетентностей – засвоєння правил додавання і віднімання десяткових дробів, формування умінь та навичок застосовувати властивості дій на практиці, ключових: навчання впродовж життя і соціальної компетентностей.
Обладнання: підручник, дидактичні та ілюстративні матеріали, електронні засоби навчання.
Тип уроку: урок формування і розвитку компетентностей.
План уроку
І. Етап організації.
1. Психологічне налаштування. Девізом уроку є вислів давньогрецького мислителя Платона: «Гарний початок – половина справи».
Відкрита інтерактивна розмова. Тлумачення вислову стосовно вивчення теми: на попередньому уроці ми «гарно почали» ‒ вивчили правила додавання і віднімання десяткових дробів, а сьогодні вивчимо їх властивості і застосуємо на практиці.
ІІ. Етап перевірки домашнього завдання, повторення й актуалізації знань.
1. Інтерактивна технологія «Захисти позицію». Звіти учнів про виконання домашнього проєктного завдання: Скласти і розв’язати вправу за зразком № 1413 [2, с. 237].
2. Фронтальне повторення правил додавання і віднімання десяткових дробів та властивостей додавання натуральних чисел
3. Розв’язування усних вправ із репрезентацією результатів за допомогою сигнальних карток червоного (неправильно) і зеленого (правильно) кольору. Вправи №№ 1386, 1388 [1, с. 234].
ІІІ. Етап мотивації і цілевизначення.
1. Мотиваційна хвилинка. Подібно до властивостей додавання натуральних чисел, можна розглядати питання про властивості додавання і віднімання десяткових дробів.
2. Запис теми уроку: «Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання» і визначення завдань.
ІV. Етап цілереалізації.
1. Фронтальна робота з підручником: умовні схеми властивостей додавання і віднімання десяткових дробів на с. 233.
2. Колективно-індивідуальна робота учнів: формування умінь і навичок застосування законів дій на практиці.
Розв’язування усних вправ №№ 1400, 1401 [1, с. 236].
Розв’язування письмових вправ №№ 1402, 1423, 1432 (1, 3) [1, с. 236, 238, 239].
3. Здоров’язбережувальна фізкультхвилинка «Райдуга» за відеофрагментом URL: https://www.youtube.com/watch?v=QX32wGYVzgY [2].
4. Поєднання колективного розв’язування письмових вправ, один учень біля дошки, з самостійною роботою учнів.
Розв’язування рівнянь №№ 1398, 1430 [1, с. 235, 239].
5. Робота в навчальних групах під керівництвом учнів-консультантів: розв’язування вправ з наростанням складності №№ 1408 (1, 3), 1437 (1), 1442 [1, с. 236, 240].
V. Етап рефлексійно-оцінювальний.
1. Робота з соціальними мережами. Математика в Youtube. Осмислення і закріплення компетенцій додавання і віднімання десяткових дробів за частиною відеофрагмента «5. Клас. Математика. Додавання десяткових дробів» [3].
2. Рефлексійна бесіда. Інтерактивна технологія «Продовж речення». На уроці:
- я дізнався (дізналася)…;
- мені сподобалось…;
- мене зацікавило…
3. Оцінювання навчальних компетенцій учнів і побажання успіхів у вивченні десяткових дробів.
VІ. Етап формування домашнього завдання.
1. Опрацювати § 43. 2. Виконати письмово різнорівневі завдання №№ 1403 (1, 3), 1424 (1, 3), 1433 (1, 3) [1, с. 236, 238, 239]. 3. Розв’язати вправу в «колі сім’ї»: №1426 [1, с. 238].
Використані джерела:
1. Істер О. Математика : підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : «Генеза», 2022. 303 с.
2. Фізкультхвилинка «Райдуга» / Надія Байбарак. URL: https://www.youtube.com/watch?v=QX32wGYVzgY
3. 5 клас. Математика. Додавання десяткових дробів. Всеукраїнська школа онлайн. URL: https://www.youtube.com/watch?v=A0yijWRO0KU