Урок «Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання»

Про матеріал
З метою концентрації уваги на головному, раціонального використання часу вчителя математики і напрацювання методики навчання математики в умовах НУШ пропонується конспект уроку «Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання» у 5 класі за модельною програмою і підручником О. Істера. План навчального заняття укладено на компетентнісній основі з урахуванням принципу дитиноцентризму.
Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання

Мета уроку: Формування математичної ключової і предметної компетентностей – засвоєння правил додавання і віднімання десяткових дробів, формування умінь та навичок застосовувати властивості дій на практиці, ключових: навчання впродовж життя і соціальної компетентностей.

Обладнання: підручник, дидактичні та ілюстративні матеріали, електронні засоби навчання.

Тип уроку: урок формування і розвитку компетентностей.

План уроку

І. Етап організації.

1. Психологічне налаштування. Девізом уроку є вислів давньогрецького мислителя Платона: «Гарний початок – половина справи».

Відкрита інтерактивна розмова. Тлумачення вислову стосовно вивчення теми: на попередньому уроці ми «гарно почали» ‒ вивчили правила додавання і віднімання десяткових дробів, а сьогодні вивчимо їх властивості і застосуємо на практиці.

ІІ. Етап перевірки домашнього завдання, повторення й актуалізації знань.

1. Інтерактивна технологія «Захисти позицію». Звіти учнів про виконання домашнього проєктного завдання: Скласти і розв’язати вправу за зразком № 1413 [2, с. 237].

2. Фронтальне повторення правил додавання і віднімання десяткових дробів та властивостей додавання натуральних чисел

3. Розв’язування усних вправ із репрезентацією результатів за допомогою сигнальних карток червоного (неправильно) і зеленого (правильно) кольору. Вправи №№ 1386, 1388 [1, с. 234].

ІІІ. Етап мотивації і цілевизначення.

1. Мотиваційна хвилинка. Подібно до властивостей додавання натуральних чисел, можна розглядати питання про властивості додавання і віднімання десяткових дробів.

2.  Запис теми уроку: «Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання» і визначення завдань.

ІV. Етап цілереалізації.

1. Фронтальна робота з підручником: умовні схеми властивостей додавання і віднімання десяткових дробів на с. 233.

2. Колективно-індивідуальна робота учнів: формування умінь і навичок застосування законів дій на практиці.

Розв’язування усних вправ №№ 1400, 1401 [1, с. 236].

Розв’язування письмових вправ №№ 1402, 1423, 1432 (1, 3) [1, с. 236, 238, 239].

3. Здоров’язбережувальна фізкультхвилинка «Райдуга» за відеофрагментом URL: https://www.youtube.com/watch?v=QX32wGYVzgY [2].

4. Поєднання колективного розв’язування письмових вправ, один учень біля дошки, з самостійною роботою учнів.

Розв’язування рівнянь №№ 1398, 1430 [1, с. 235, 239].

5. Робота в навчальних групах під керівництвом учнів-консультантів: розв’язування вправ з наростанням складності №№ 1408 (1, 3), 1437 (1), 1442 [1, с. 236, 240].

V. Етап рефлексійно-оцінювальний.

1. Робота з соціальними мережами. Математика в Youtube. Осмислення і закріплення компетенцій додавання і віднімання десяткових дробів за частиною відеофрагмента «5. Клас. Математика. Додавання десяткових дробів» [3].

2. Рефлексійна бесіда. Інтерактивна технологія «Продовж речення». На уроці:

- я дізнався (дізналася)…;

- мені сподобалось…;

- мене зацікавило…

3. Оцінювання навчальних компетенцій учнів і побажання успіхів у вивченні десяткових дробів.

VІ. Етап формування домашнього завдання.

1. Опрацювати § 43. 2. Виконати письмово різнорівневі завдання №№ 1403 (1, 3), 1424 (1, 3), 1433 (1, 3) [1, с. 236, 238, 239]. 3. Розв’язати вправу в «колі сім’ї»: №1426 [1, с. 238].

 

Використані джерела:

1. Істер О. Математика : підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : «Генеза», 2022. 303 с.

2. Фізкультхвилинка «Райдуга» / Надія Байбарак. URL: https://www.youtube.com/watch?v=QX32wGYVzgY

3. 5 клас. Математика. Додавання десяткових дробів. Всеукраїнська школа онлайн. URL: https://www.youtube.com/watch?v=A0yijWRO0KU

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Pasteruk Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
281
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку