Розробка інтегрованого уроку з математики для 5 класу "Кругосвітня подорож за 45 хвилин" .Тип уроку узагальнення і систематизація знань з теми "Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання".
«Кругосвітня подорож за 45 хвилин»
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання
(слайд 1)
Мета:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок
Починаємо урок
Будуть приклади, задачі,
І корисне все для вас,
Побажаю вам удачі
За роботу , в добрий час.
Діти, ви бачите перед собою сонечка, хмаринки, кожне з яких вказує на настрій. Такі ж зображення лежать і у вас на парті. Оцініть свій настрій, з яким ви прийшли на урок – підніміть відповідне зображення. Дуже приємно, що у всіх чудовий настрій,що всі ви почуваєте себе спокійно і впевнено, що погода у нас сонячна, значить будемо подорожувати.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перед тим як почати працювати давайте перевіримо ваші домашні завдання. Звірте ваші відповіді з відповідями на екрані. (слайд 2)
А зараз запишіть дату, класна робота і тему уроку: «Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання» . (слайд 3)
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку ,мотивація навчальної діяльності
Отже сьогодні на уроці ми здійснимо з вами подорож в різні частини світу. На це нам відводиться 45 хвилин. Але за цей час ми маємо встигнути закріпити знання і вміння правильно додавати та віднімати десяткові дроби, вчитися застосовувати властивості додавання,а також дізнатися багато цікавого та корисного про дроби та про нашу планету Земля. З цього уроку ви зрозумієте про те , як важливо знати все про десяткові дроби. Отже сьогодні на уроці ми будемо мислити, творити, думати.
Девіз нашого уроку: Придбай знання міцні і нові
По темі «Дроби десяткові ». (на дошці та в комп'ютері Слайд 4)
Але спершу давайте вияснимо чи готові ви до подорожі. На екрані(Слайд5) площі всіх чотирьох океанів нашої планети Земля. Вам треба розставити їх площі в порядку зростання та ще й крім того округлити ці площі до одиниць.
Індійський океан – 74,9 млн.кв.км
Тихий океан – 179,7 млн.кв.км
Північно – льодовитий океан – 13,1 млн.кв.км
Атлантичний океан – 93,4 млн.кв.км
ІV. Актуалізація вивченого матеріалу
1.Всі ви, мабуть добре знаєте Капітана Врунгеля та його помічника Лома, які так само як і ми здійснювали кругосвітню подорож. Вони вирішили перевірити вас, чи вмієте ви усно додавати і віднімати десяткові дроби. (слайди 6 -15)
6,5 -3,7 = 2,8
13,7 + 8,3 = 22
15 – 6,5 = 8,5
9 – 3,7 = 5,3
9,3 – 8,7 =0,6
12,8 – 9,8 =3
2. На березі Найтеплішого моря у світі , на піску були написані приклади . Але хвиля раптом змила коми і вирази стали неправильними. Нам треба відновити коми, щоб вирази були правильними і записати їх в зошит. Тільки після цього ви дізнаєтеся, яке ж море найтепліше у світі і де воно знаходиться. (слайд 16)
52 + 18 = 7
3 + 108 =408
74 – 24 = 5
736 – 336 = 4 ( слайд 17 про Червоне море)
V. Пояснення нового матеріалу
Діти, які властивості додавання ми вже з вами знаємо і застосовували їх до натуральних чисел та до звичайних дробів?
Так, це сполучна і переставна властивості. Ці дві властивості можна застосовувати і для десяткових дробів. Адже ці властивості дозволяють швидко додавати дроби.
Давайте запишемо їх у вигляді формул. (слайд 18)
а + в = в + а Яка це властивість? Озвучте її.
Наприклад, 2,5 + 6,5 = 6,5 + 2,5 Сума не зміниться.
(а + в) + с = а + (в + с) Щоб до суми першого і другого доданка додати третій доданок, можна до першого доданка додати суму другого і третього доданків.
Наприклад, (3,7 + 2,6) + 7,4 = 3,7 + (2,6 + 7,4) (учні все записують в зошити)
VІ. Осмислення вивченого матеріалу
А зараз давайте попрацюємо з підручником і дізнаємося в якій частині світу живуть пінгвіни, слони, жирафи, ягуари, вовки і кенгуру. Для цього вам треба розв'язати вирази, застосовуючи властивості додавання і знайти відповіді на глобусі і на відповідній тваринці. Вийде , що саме та тваринка живе у тій частині світу. Її треба приклеїти на глобус.
№ 1243 (1,2) (два учня біля дошки пояснюють інші пишуть в зошити)
1)7 +2,8+1,2 = 1,2+2,8+7 =4+7 = 11 (вовк - Європа)
2)12,4+17,3+0,6 =12,4+0,6+17,3=30,3(слон – південь Азії – Індія)
3)3,42+4,9+5,1=4,9+5,1+3,42=13,42( кенгуру- Австралія)
4)12,11+7,89+13,5=20+13,5=33,5(ягуар – південна Америка)
Фізкультхвилинка (слайд 19)
Час прийшов для відпочинку
Проведем фізкультхвилинку
Раз, два - всі присіли,
Потім вгору підлетіли
3, 4 – нахилились
Зі струмочка гарно вмились
5,6 – всі веселі
Крутимось на каруселі
7,8 – всі прогнулись
Один одному всміхнулись
9,10 – відпочили
І за парти дружно сіли.
А ми продовжуємо працювати з дробами. Ще дві тваринки у нас без місця проживання. Вчимося застосовувати властивості додавання дробів.
№1266(1,3) (два учня біля дошки пояснюють інші пишуть в зошити)
Діти, у вас на партах лежать картки із зображеннями гір. На одній Гімалаї, а на другій Альпи. Під ними є по одному рівнянню, які вам треба розв'язати. Рівняння з більшим коренем вкаже нам на найвищі гори світу. Тож, працюємо.
1)13,1 – (х+ 5,8) =1,7 (Альпи)
Х+5,8 =13,1-1,7
Х+5,8 =11,4
Х=11,4-5,8
Х=5,6
2)(х-4,7) – 2,8=5,9 (Гімалаї)
Х-4,7=5,9+2,8
Х-4,7=8,7
Х=8,7+4,7
13,4
VІІ. Рефлексія.
Діти, сьогодні ви дуже хорошо працювали – ви молодці! А тепер вам треба визначитися , чи наскільки важливими є для вас ті знання, які ви отримали на уроці На вашій парті лежать картки «Мої знання». Перед вами є три кишеньки (слайд 20)
1.скриня зі скарбами під якою написано…
2.Бінокль з написом…
3. Корзина з написом…
Візьміть ваші картки і вкиньте їх в ту, кишеньку , в якій, на вашу думку, місце вашим сьогоднішнім знанням.
А ми повертаємося на рідну землю, туди де нам найкраще.
Є Україна, є на світі ти,
Малесенька частиночка народу,
Один з п'ятдесяти мільйонів ти,
Та більш значущого, напевно, не знайти,
Як дивовижна велич цього дробу.
VІІІ. Домашнє завдання.
(слайд21) Тож запишіть завдання додому .Це § 37, № 1266 (1;3) , №1274(1) – в.р. Всі такі завдання ми з вами виконували на уроці.
ІХ.Оцінювання учнів
(слайд 22«Дякую за увагу»)