Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів.Властивості додавання

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з математики для 5 класу "Кругосвітня подорож за 45 хвилин" .Тип уроку узагальнення і систематизація знань з теми "Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання".

Перегляд файлу

«Кругосвітня  подорож  за  45  хвилин»

Тема:  Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості  додавання

(слайд  1)

Мета:

  • Систематизувати знання учнів про десяткові дроби, а саме: записувати, порівнювати, виконувати дії додавання та віднімання з десятковими дробами;
  • Розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні, комунікативні;
  • Виховувати активність, наполегливість, працьовитість, акуратність та любов до математики.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок

Будуть  приклади,  задачі,

І  корисне  все  для  вас,

Побажаю  вам  удачі

За  роботу ,  в  добрий  час.

    Діти,  ви  бачите  перед  собою сонечка,  хмаринки,  кожне  з  яких  вказує  на  настрій. Такі ж  зображення  лежать  і  у  вас  на  парті. Оцініть  свій  настрій,  з  яким  ви  прийшли  на урок – підніміть  відповідне  зображення. Дуже  приємно,  що  у  всіх  чудовий  настрій,що  всі  ви  почуваєте  себе  спокійно  і  впевнено,   що  погода  у  нас  сонячна, значить  будемо  подорожувати.

ІІ. Перевірка  домашнього  завдання

   Перед  тим  як  почати  працювати  давайте  перевіримо  ваші  домашні  завдання. Звірте  ваші  відповіді з  відповідями  на  екрані. (слайд  2)

А зараз запишіть дату,  класна  робота  і тему уроку: «Додавання і віднімання десяткових дробів. Властивості додавання» .  (слайд 3)

ІІІ. Повідомлення  теми, мети  уроку ,мотивація навчальної діяльності

  Отже   сьогодні на уроці ми  здійснимо  з  вами  подорож  в   різні  частини  світу. На  це  нам  відводиться  45  хвилин. Але  за  цей  час  ми  маємо  встигнути  закріпити  знання   і  вміння  правильно додавати та віднімати  десяткові  дроби, вчитися застосовувати  властивості  додавання,а  також  дізнатися  багато  цікавого  та  корисного  про  дроби  та  про  нашу    планету  Земля. З  цього  уроку  ви  зрозумієте  про  те ,  як важливо  знати все про  десяткові  дроби. Отже сьогодні на уроці ми будемо мислити, творити, думати.

Девіз  нашого уроку:   Придбай  знання  міцні  і  нові 

                                           По  темі «Дроби  десяткові ». (на  дошці  та  в  комп'ютері Слайд  4)

 

Але  спершу  давайте  вияснимо  чи  готові  ви  до  подорожі. На  екрані(Слайд5)  площі  всіх  чотирьох  океанів  нашої  планети  Земля. Вам  треба  розставити  їх  площі  в  порядку  зростання  та  ще  й  крім  того  округлити  ці  площі  до  одиниць.

Індійський  океан – 74,9 млн.кв.км

Тихий  океан – 179,7 млн.кв.км

Північно – льодовитий  океан – 13,1 млн.кв.км

Атлантичний  океан – 93,4 млн.кв.км

ІV. Актуалізація вивченого матеріалу

 1.Всі  ви, мабуть  добре  знаєте  Капітана  Врунгеля  та  його  помічника  Лома,  які  так  само  як  і  ми  здійснювали  кругосвітню  подорож. Вони  вирішили  перевірити  вас, чи вмієте  ви  усно  додавати  і  віднімати  десяткові  дроби. (слайди 6 -15)

6,5 -3,7 = 2,8

13,7 + 8,3 = 22

15 – 6,5 = 8,5

9 – 3,7 = 5,3

9,3 – 8,7 =0,6

12,8 – 9,8 =3

 

2.  На  березі  Найтеплішого  моря  у  світі ,  на  піску  були  написані  приклади . Але  хвиля  раптом  змила   коми і  вирази  стали  неправильними. Нам  треба відновити  коми, щоб  вирази  були  правильними  і  записати  їх  в  зошит. Тільки  після  цього  ви  дізнаєтеся,  яке  ж  море  найтепліше  у  світі  і  де  воно  знаходиться. (слайд  16)

52 + 18 = 7

3 +  108 =408

74 – 24 = 5

736 – 336 = 4  ( слайд  17 про  Червоне  море)

V. Пояснення  нового  матеріалу

  Діти,  які  властивості  додавання  ми  вже  з вами  знаємо  і  застосовували  їх  до  натуральних  чисел  та  до  звичайних  дробів?

Так,  це  сполучна  і  переставна  властивості. Ці  дві  властивості  можна  застосовувати  і  для  десяткових  дробів.  Адже  ці  властивості  дозволяють  швидко  додавати  дроби.

Давайте  запишемо  їх  у  вигляді  формул. (слайд  18)

а  +  в =  в  +  а  Яка  це  властивість?  Озвучте  її.

Наприклад,  2,5 + 6,5 = 6,5  + 2,5  Сума  не  зміниться.

(а + в) + с = а + (в + с) Щоб  до  суми  першого  і  другого  доданка  додати  третій  доданок, можна  до  першого  доданка  додати  суму  другого  і  третього  доданків.

Наприклад, (3,7 +  2,6) + 7,4 = 3,7 + (2,6 + 7,4)    (учні  все  записують  в  зошити)

 VІ. Осмислення вивченого матеріалу

  А  зараз  давайте  попрацюємо з  підручником  і  дізнаємося  в  якій  частині  світу  живуть  пінгвіни,  слони, жирафи, ягуари, вовки  і  кенгуру. Для  цього  вам  треба  розв'язати  вирази,  застосовуючи  властивості  додавання  і  знайти  відповіді  на  глобусі  і   на  відповідній  тваринці. Вийде  ,  що  саме  та  тваринка  живе  у  тій  частині  світу. Її  треба  приклеїти  на  глобус.

 № 1243 (1,2) (два  учня  біля  дошки  пояснюють  інші  пишуть  в  зошити)

1)7 +2,8+1,2 = 1,2+2,8+7 =4+7 = 11  (вовк - Європа)

2)12,4+17,3+0,6 =12,4+0,6+17,3=30,3(слон – південь  Азії – Індія)

3)3,42+4,9+5,1=4,9+5,1+3,42=13,42( кенгуру- Австралія)

4)12,11+7,89+13,5=20+13,5=33,5(ягуар – південна  Америка)

Фізкультхвилинка  (слайд 19)

Час  прийшов  для  відпочинку

Проведем  фізкультхвилинку

Раз, два  - всі  присіли,

Потім  вгору  підлетіли

3, 4 – нахилились

Зі  струмочка  гарно  вмились

5,6 – всі  веселі

Крутимось  на  каруселі

7,8 – всі  прогнулись

Один  одному  всміхнулись

9,10 – відпочили

І  за  парти  дружно  сіли.

  А  ми  продовжуємо  працювати  з  дробами. Ще  дві  тваринки у  нас  без  місця  проживання.  Вчимося  застосовувати  властивості додавання  дробів.

№1266(1,3) (два  учня  біля  дошки  пояснюють  інші  пишуть  в  зошити)

  1. 0,571+(2,87+1,429)= (0,571+1,429)+2,87 =2+2,87 = 4,87(пінгвін – Антарктида)
  2. 4,52+3,1+17,48+13,9=(4,52+17,48)+ (3,1+13,9)=22+17=39(жираф – Африка)

    Діти,  у вас  на  партах  лежать  картки  із  зображеннями  гір.  На  одній  Гімалаї,  а  на  другій  Альпи. Під  ними  є  по  одному  рівнянню,  які  вам  треба  розв'язати. Рівняння  з  більшим  коренем  вкаже  нам  на  найвищі  гори  світу. Тож,  працюємо.


1)13,1 – (х+ 5,8) =1,7  (Альпи)

Х+5,8 =13,1-1,7

Х+5,8 =11,4

Х=11,4-5,8

Х=5,6

2)(х-4,7) – 2,8=5,9  (Гімалаї)

Х-4,7=5,9+2,8

Х-4,7=8,7

Х=8,7+4,7

13,4


 

VІІ. Рефлексія.

Діти, сьогодні  ви  дуже  хорошо  працювали – ви  молодці!  А  тепер  вам  треба  визначитися  , чи  наскільки  важливими  є  для  вас  ті  знання,  які  ви  отримали  на  уроці На  вашій  парті  лежать  картки  «Мої  знання».  Перед вами є  три  кишеньки (слайд 20)

1.скриня  зі  скарбами  під  якою  написано…

2.Бінокль  з  написом…

3. Корзина  з  написом…

Візьміть  ваші  картки    і  вкиньте  їх  в  ту,  кишеньку , в якій,  на вашу  думку,  місце  вашим  сьогоднішнім  знанням.

 

А  ми  повертаємося  на  рідну  землю,  туди де  нам  найкраще.

Є  Україна, є  на  світі   ти,

Малесенька   частиночка  народу,

Один  з  п'ятдесяти  мільйонів  ти,

Та  більш  значущого,  напевно,  не  знайти,

Як  дивовижна  велич  цього  дробу.

VІІІ. Домашнє  завдання.

(слайд21) Тож  запишіть  завдання  додому .Це  § 37,  № 1266 (1;3) ,  №1274(1) – в.р. Всі  такі  завдання  ми  з  вами  виконували  на  уроці.

ІХ.Оцінювання  учнів

(слайд 22«Дякую  за увагу»)

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку