Конспект уроку на тему: "Розв'язування задач і вправ з десятковими дробами". Це урок-подорож, де учні в ігровій формі повторюють пройдений матеріал про десяткові дроби. Розв'язують цікаві задачі, приклади, рівняння, знаходять помилки у розв'язанні.
Тема: Розв’язування вправ і задач з десятковими дробами
Мета: з’ясувати як учні засвоїли поняття десяткового дробу, дії з десятковими дробами, як вміють застосовувати їх до розв’язування виразів, рівнянь, задач; розвивати творчу та розумову активність, увагу, пам’ять, навички самостійної роботи школярів; прищеплювати інтерес до математики; виховувати в учнів упевненість у своїх силах; формувати культуру математичних записів та мови.
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, вмінь та навичок.
Обладнання: проектор, комп’ютер, презентація до уроку, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку (слайди 1,2)
Сьогодні у нас надзвичайний урок. Зараз ви перебуваєте у казковій країні знань. У цій країні є міста з дивними назвами: Укр. мова, Історія, Музика та інші малі і великі міста. Серед них і місто Математика. Тут ви буваєте часто. У цьому місті є широкі просторі вулиці з незвичайними назвами, казкові будинки, храми, величні замки. Наприклад, найвеличніший стародавній храм, у якому ви часто буваєте, називається таблиця множення. У місті Математика є довга вулиця Десяткових дробів. На початку екскурсії цією вулицею потрібно відгадати загадку:
На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш
(Знання)
Кажуть розум ні за які гроші не купиш. Але ви повинні здобувати знання. Бо як відомо, знати й уміти за плечима не носити, але дозволить вам оволодіти всіма багатствами світу, створеними людьми впродовж тисячоліття.
Продовжуючи вивчати тему „Десяткові дроби” на нас чекають цікаві зупинки. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа, вченого Аристотеля „Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання”. Вам надається можливість застосовувати свої знання і вміння користуватися десятковими дробами.
Тому відкриваємо зошити і записуємо тему уроку: „Розв’язування вправ і задач з десятковими дробами”. Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу (роздача карток контролю)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
а) Фронтальна бесіда з метою виявлення рівня теоретичних знань. (слайд 3)
Перш ніж знайти нашу вулицю, ми побачимо Золоті ворота на яких написано „Чи знаєш правила?”.
б) Усні вправи. ( слайд 5)
Відкривши ворота перед нами простяглася Долина усної лічби. Із цієї долини ми вийдемо тоді, коли розгадаємо вислів
9,3+6,8 |
8,25∙10 |
13,17∙0,1 |
0,6:0,3 |
3,4-2,6 |
6,4:0,8 |
6,3:0,09 |
4∙0,9 |
3,02-0,2 |
8:0,2 |
1,5∙100 |
4,5:0,09 |
МА – 0,604
ЗУ – 3,6
НАС – 1,317
КА – 150
РО – 2
ГІМ – 40
ТЕ – 0,8
КА – 8
ТИ – 70
МА – 16,1
МУ – 50
ТИ – 82,5
в) Перевірка домашнього завдання. (слайд 7)
При виході з долини побачимо табличку з написом „Перевір домашнє завдання” і зрозуміли, що на вулицю Десяткових дробів можна пройти, тільки перевіривши домашнє завдання.
IV. Закріплення вивченого матеріалу розв’язування вправ і задач.
1) Математичний диктант (слайд 9)
Нарешті ми йдемо вулицею Десяткових дробів, але знов зупинка перед замком пана Вираза. „Поспішай, та не помиляйся”.
(роздаю листочки із завданням)
(обмінюємося листочками, перевіряємо і виставляємо бали)
2) Обчислення значень виразів (робота в групах) (слайд 11)
Замок пана Вираза.
Зустріч з паном Виразом відбувається, якщо учні правильно знайдуть значення виразів.
Відповіді:
7,93
52,5
38,5
ІІІ. Знайти значення виразу 13,86:х-15,17, якщо х=0,6
ІІ. Обчислити зручним способом 5,25∙6,7+5,25∙3,3
І. Спростити вираз і знайти його значення 5,18х+3,42х+25,6, якщо х=1,5
(Один учень з кожної групи розв’язує вираз на дошці. Решта учнів виконуватимуть те саме завдання, що і їх представник і матимуть право доповнювати, виправляти його)
3) Розв’язування рівняння (самостійна робота, з попереднім коментуванням знаходження невідомих) (слайд 12)
На одній із кімнат замку вивіска „Рівняння”
Кожна група отримує рівняння (по 4 рівняння за рівнем складності кожен учень розв’язує 1 рівняння). Після закінчення розв’язування рівняння кожна група піднімає листок з відповідями і звіряє з дошкою.
І група |
ІІ група |
ІІІ група |
|
|
|
Відповіді:
4) Фізкультхвилинка (слайд 13,14)
А зараз заходимо у кімнату відпочинку
5) Розв’язання задач (слайд 15)
Перед нами кімната з вивіскою „Задачі казкових героїв”.
Кожна група отримує задачу. До кожної задачі створити ілюстрацію, малюнок, за допомогою якого і розв’язати задачі.
І група
Із своїх домівок на зустріч один одному одночасно вирушили Братець Їжак і Братець Кролик та зустрілися через 12 хв після початку руху. З якою швидкістю рухався Братець Кролик, якщо відстань між домівками дорівнює 136,8 м, а Братець Їжак ішов зі швидкістю 9,6 м/хв?
ІІ група
Коза-Дереза зібрала на своєму полі по 400 ц капусти з кожного з 2,8 га. Скільки автомобілів вантажопідйомністю 3,5 т їй треба замовити для перевезення вантажу?
ІІІ група
У принцеси Моди було 30 платтів і 24 маскарадних костюми, на пошиття яких витратили 163,5 м різної тканини. На кожне плаття витратили 3,25 м тканини. Скільки тканини витратили на один костюм?
V. Підсумок уроку (слайд 16)
Ми вирішили із замку повертатися додому, але до нас підійшла „Помилка” і сказала, що вийдемо тоді, коли знайдемо і виправимо помилки у прикладах.
6 12,8
16
12
48
48
0
2) 16,5 0,5
15 3,3
15
15
0
3) 0,46∙100=4,6
4) 19,85∙0,1=198,5
5) 1,5∙0,3=4,5
Перевірити правильність записів і знайти помилки з поясненням правил. Починати виклад думки словами „Я вважаю, що у прикладі..., тому що...”. (метод „Прес”)
VI. Домашнє завдання (слайд 17)
Зайдемо до магазину. Тут продаються картки з вправами трьох видів: найдорожчі, середні і дешеві. Кожний учень купує їх, зважаючи на свої можливості. Ці картки не прості, а чарівні. Розв’язувати вправи, написані на них, учень одержує валюту, тобто знання. Після чого він може купити дорожчу картку, а отже, одержати ще більше знань. Але ці завдання ви розв’яжете вдома. Це і буде домашнім завданням – домашня самостійна робота.
VII. Корекційна хвилинка. Рефлексія. (слайд 18)
Читаю вислів:
„Яка радість особливо велика?
Коли вдається досягти бажаного!”
Фалес Мілетський