Урок з математики у 5 класі на тему "Розв’язування задач і вправ з десятковими дробами"

Про матеріал

Конспект уроку на тему: "Розв'язування задач і вправ з десятковими дробами". Це урок-подорож, де учні в ігровій формі повторюють пройдений матеріал про десяткові дроби. Розв'язують цікаві задачі, приклади, рівняння, знаходять помилки у розв'язанні.

Перегляд файлу

Тема: Розв’язування вправ і задач з десятковими дробами

Мета: з’ясувати як учні засвоїли поняття десяткового дробу, дії з десятковими дробами, як вміють застосовувати їх до розв’язування виразів, рівнянь, задач; розвивати творчу та розумову активність, увагу, пам’ять, навички самостійної роботи школярів; прищеплювати інтерес до математики; виховувати в учнів упевненість у своїх силах; формувати культуру математичних записів та мови.

Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, вмінь та навичок.

Обладнання: проектор, комп’ютер, презентація до уроку, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку (слайди 1,2)

Сьогодні у нас надзвичайний урок. Зараз ви перебуваєте у казковій країні знань. У цій країні є міста з дивними назвами: Укр. мова, Історія, Музика та інші малі і великі міста. Серед них і місто Математика. Тут ви буваєте часто. У цьому місті є широкі просторі вулиці з незвичайними назвами, казкові будинки, храми, величні замки. Наприклад, найвеличніший стародавній храм, у якому ви часто буваєте, називається таблиця множення. У місті Математика є довга вулиця Десяткових дробів. На початку екскурсії цією вулицею потрібно відгадати загадку:

На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш,

Їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш

(Знання)

Кажуть розум ні за які гроші не купиш. Але ви повинні здобувати знання. Бо як відомо, знати й уміти за плечима не носити, але дозволить вам оволодіти всіма багатствами світу, створеними людьми впродовж тисячоліття.

Продовжуючи вивчати тему „Десяткові дроби” на нас чекають цікаві зупинки. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа, вченого Аристотеля „Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання”. Вам надається можливість застосовувати свої знання і вміння користуватися десятковими дробами.

Тому відкриваємо зошити і записуємо тему уроку: „Розв’язування вправ і задач з десятковими дробами”. Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу (роздача карток контролю)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

а) Фронтальна бесіда з метою виявлення рівня теоретичних знань. (слайд 3)

Перш ніж знайти нашу вулицю, ми побачимо Золоті ворота на яких написано „Чи знаєш правила?”.

  1. Що таке десятковий дріб?
  2. Як порівняти десяткові дроби?
  3. Як виконуємо додавання і віднімання десяткових дробів?
  4. Як виконуємо множення десяткових дробів?
  5. Як множимо десятковий дріб на 10, 100, 1000.
  6. Як множимо десятковий дріб на 0,1, 0,01, 0,001.
  7. Як поділити десятковий дріб на натуральні число?
  8. Як поділити десятковий дріб на десятковий дріб?
  9. Як знайти дріб від числа?
  10. Як знайти число за його дробом?
  11. Які компоненти дії множення?
  12. Які компоненти дії ділення?
  13. Як знайти невідомий від’ємник?
  14. Як знайти невідомий дільник?
  15. Яке узагальнене правило знаходження всіх невідомих, крім від’ємника і дільника.

 

б) Усні вправи. ( слайд 5)

Відкривши ворота перед нами простяглася Долина усної лічби. Із цієї долини ми вийдемо тоді, коли розгадаємо вислів

9,3+6,8

8,25∙10

13,17∙0,1

0,6:0,3

3,4-2,6

6,4:0,8

6,3:0,09

4∙0,9

3,02-0,2

8:0,2

1,5∙100

4,5:0,09

МА – 0,604

ЗУ – 3,6

НАС – 1,317

КА – 150

РО – 2

ГІМ – 40

ТЕ – 0,8

КА – 8

ТИ – 70

МА – 16,1

МУ – 50

ТИ – 82,5

 

в) Перевірка домашнього завдання. (слайд 7)

При виході з долини побачимо табличку з написом „Перевір домашнє завдання” і зрозуміли, що на вулицю Десяткових дробів можна пройти, тільки перевіривши домашнє завдання.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу розв’язування вправ і задач.

1) Математичний диктант (слайд 9)

Нарешті ми йдемо вулицею Десяткових дробів, але знов зупинка перед замком пана Вираза. „Поспішай, та не помиляйся”.

(роздаю листочки із завданням)

  1. У добутку 2,86 і 3,703 буде ... десяткових знаків.
  2. Добуток числа 1,3 і 0,5 дорівнює...
  3. Якщо число 3,78 збільшити у 10 разів, то дістанемо...
  4. Знайти х у виразі х+10,6=15,8
  5. Компоненти при відніманні називають...
  6. Виконати ділення 31,5:0,5=
  7. Розв’язати рівняння 5,856:х=1,2

(обмінюємося листочками, перевіряємо і виставляємо бали)

2) Обчислення значень виразів (робота в групах) (слайд 11)

Замок пана Вираза.

Зустріч з паном Виразом відбувається, якщо учні правильно знайдуть значення виразів.

Відповіді:

7,93

52,5

38,5

ІІІ. Знайти значення виразу 13,86:х-15,17, якщо х=0,6

ІІ. Обчислити зручним способом 5,25∙6,7+5,25∙3,3

І. Спростити вираз і знайти його значення 5,18х+3,42х+25,6, якщо х=1,5

(Один учень з кожної групи розв’язує вираз на дошці. Решта учнів виконуватимуть те саме завдання, що і їх представник і матимуть право доповнювати, виправляти його)

 

3) Розв’язування рівняння (самостійна робота, з попереднім коментуванням знаходження невідомих) (слайд 12)

На одній із кімнат замку вивіска „Рівняння”

Кожна група отримує рівняння (по 4 рівняння за рівнем складності кожен учень розв’язує 1 рівняння). Після закінчення розв’язування рівняння кожна група піднімає листок з відповідями і звіряє з дошкою.

І група

ІІ група

ІІІ група

  1. х+23,5=23,9
  2. 8х-2х=30,6
  3. 9∙(х-3,7)=7,2
  4. 0,2∙х+6,6=8,5
  1. 1,44:х=3,6
  2. 5,2х+1,8х=35,7
  3. 11,7:(6,3-х)=6,5
  4. 16,6+х:5=18,5
  1. 4,8∙х=1,92
  2. 8,6х-5,5х=15,81
  3. (х+3,1)∙1,2=9,12
  4. 1,4∙х-7,4=5,9

 

Відповіді:

  1. 0,4
  2. 5,1
  3. 4,5
  4. 9,5

 

4) Фізкультхвилинка (слайд 13,14)

А зараз заходимо у кімнату відпочинку

 

5) Розв’язання задач (слайд 15)

Перед нами кімната з вивіскою „Задачі казкових героїв”.

Кожна група отримує задачу. До кожної задачі створити ілюстрацію, малюнок, за допомогою якого і розв’язати задачі.

 

І група

Із своїх домівок на зустріч один одному одночасно вирушили Братець Їжак і Братець Кролик та зустрілися через 12 хв після початку руху. З якою швидкістю рухався Братець Кролик, якщо відстань між домівками дорівнює 136,8 м, а Братець Їжак ішов зі швидкістю 9,6 м/хв?

 

ІІ група

Коза-Дереза зібрала на своєму полі по 400 ц капусти з кожного з 2,8 га. Скільки автомобілів вантажопідйомністю 3,5 т їй треба замовити для перевезення вантажу?

 

ІІІ група

У принцеси Моди було 30 платтів і 24 маскарадних костюми, на пошиття яких витратили 163,5 м різної тканини. На кожне плаття витратили 3,25 м тканини. Скільки тканини витратили на один костюм?

V. Підсумок уроку (слайд 16)

Ми вирішили із замку повертатися додому, але до нас підійшла „Помилка” і сказала, що вийдемо тоді, коли знайдемо і виправимо помилки у прикладах.

  1. 7,6    6

  6       12,8

  16

  12

 48

 48

0

2)   16,5    0,5

 15      3,3

   15

   15

  0

3) 0,46∙100=4,6

4) 19,85∙0,1=198,5

5) 1,5∙0,3=4,5

Перевірити правильність записів і знайти помилки з поясненням правил. Починати виклад думки словами „Я вважаю, що у прикладі..., тому що...”. (метод „Прес”)

VI. Домашнє завдання (слайд 17)

Зайдемо до магазину. Тут продаються картки з вправами трьох видів: найдорожчі, середні і дешеві. Кожний учень купує їх, зважаючи на свої можливості. Ці картки не прості, а чарівні. Розв’язувати вправи, написані на них, учень одержує валюту, тобто знання. Після чого він може купити дорожчу картку, а отже, одержати ще більше знань. Але ці завдання ви розв’яжете вдома. Це і буде домашнім завданням – домашня самостійна робота.

VII. Корекційна хвилинка. Рефлексія. (слайд 18)

Читаю вислів:

„Яка радість особливо велика?

Коли вдається досягти бажаного!”

Фалес Мілетський

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марченко Маріанна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
6936
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку