Конспект уроку "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками" допоможе вчителю швидше підготуватися до уроку, матеріал цікавий для учнів.
Урок
з математики, проведений у 5 класі:
Тема уроку: Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета:
навчально-освітня: встановити правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання;
навчально-розвивальна: розвивати елементи творчої діяльності – інтуїцію,
уяву, кмітливість, логічне мислення;
навчально-виховна: виховувати вміння аргументувати свою думку,
наполегливість, працьовитість, активність,
самостійність, кмітливість, віру у власні сили,
культуру математичного запису.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку, привітання учнів.
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен із вас вже постарався
До уроку приготувався
Тож гаразд, часу не гаємо
І урок розпочинаємо.
ІІ. Аналіз контрольної роботи
1. Повідомлення статистичних даних.
2. Робота над помилками.
У вас на столах лежать картки з дробами.
Я ставлю запитання і кидаю сніжку тому, хто буде відповідати на поставлене запитання, якщо ви не знаєте на нього відповідь, то кидаєте сніжку однокласнику, який вас виручить. Він відповідає на поставлене запитання і повертає мені сніжку.
Запитання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне питання:
Гортаючи книгу жартів, я побачила такий жарт-головоломку. Двоє чоловіків намагаються допомогти третьому справитися з завданням. Щоб він означав? Як його розгадати?
А відповідь на ці запитання дасть нам сьогоднішній урок.
ІV. Формування теми та завдань уроку.
Тема нашого уроку «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.»
На сьогоднішньому уроці ми повинні познайомитися з правилами додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками, застосовувати ці правила до розв’язування вправ.
Пояснення нового матеріалу
Давайте дослідимо як додаються звичайні дроби з однаковими знаменниками. Побудуємо в зошиті прямокутник довжиною 12 клітинок і шириною 1 клітинка. Зафарбуємо жовтим олівцем, а синім. Яка частина прямокутника зафарбована?
Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками.
+ =
На скільки більше зафарбовано синім олівцем, ніж жовтим?
Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками.
- =
Формування вмінь.
Гра «Знайди помилку»
На дошці записані приклади знайти помилку.
Ви вже багато працювали, мабуть, стомилися, давайте трошки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Раз, два - всі присіли, (присісти)
Потім вгору підлетіли (підстрибнути)
Три, чотири - нахилились,
(нахиляння тулуба вперед)
Із струмочка гарно вмились
(імітація умивання)
П'ять, шість - всі веселі
Крутимось на каруселі, (покрутитися)
Сім, вісім - в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли (затупотіти)
Дев'ять, десять - відпочили
І за парти дружно сіли.
Колективна робота
Давайте побачимо як ви зрозуміли дії над звичайними дробами. На слайді ви бачите приклад і чотири варіанти відповіді. Назвавши правильну відповідь, ми відкриваємо частинку закритої картинки. Розв′язавши все правильно, побачимо яка картинка схована.
Робота в парах.
Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками застосовується також під час розв′язування рівнянь. Давайте нагадаємо, як знайти невідомий доданок? Як знайти невідомий зменшуване? Як знайти невідомий від′ємник?
З підручника №1029, 1042
Колективна робота
Задача №1032.
В цей час учні, які мають високий рівень знань, розв′язують №1055.
Групова робота
Мета: перевірити правильність виконання прикладів на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Завдання: ви повинні розв’язати кожне завдання в зошиті.
Час виконання: 10 хв.
Пригадаємо правила роботи в групах: - вмійте слухати; - не критикуйте; - вносьте свій вклад в результат роботи групи; - будьте дружними; - допомагайте іншим. В кожній групі оберіть керівника, який буде організовувати порядок виконання завдання, підбивати підсумки роботи, визначати доповідача. Я роздаю вам конверти з завданнями.
Завдання для І групи
Першого дня Катруся прочитала книжки, другого дня на більше, ніж першого дня, а третього дня на менше, ніж першого і другого днів разом. Яку частину книжки прочитала Катруся третього дня?
Завдання для ІІ групи
Першого дня туристи пройшли шляху, другого дня на менше, ніж першого дня, а третього дня на більше, ніж першого і другого днів разом. Яку частину шляху туристи пройшли третього дня?
Підсумок уроку.
Для того, щоб перевірити, як ви засвоїли тему уроку, пограємо в гру. Перед вами синім написані приклади, а червоним – відповіді до них. Відфутбольте відповідь до відповідного прикладу.
-Для підведення підсумку нашого уроку проведемо фідбек «Піца»
На ватмані чи дошці намальовано коло. Воно розділене на чотири частини-сектори. Зверху кожного «шматочка» цієї імпровізованої «піци» написано твердження: «Мені зрозуміло все, про що говорив учитель», «Мені було цікаво на цьому уроці», «Інформація була новою для мене», «Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків».
Пропонуйте кожному учню поставити чотири цятки — біля кожного твердження. Пояснюю їм, що чим ближче цятка до середини «піци», тим більше вони згодні з твердженням.
Домашнє завдання: Опрацювати § 26
А №1021, №1035
Б №1047, №1052 (1, 3)