Урок "Додавання і віднімання розрядних чисел десятків. Розв'язування простих задач"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Додавання і віднімання розрядних чисел десятків. Розв'язування простих задач"
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання розрядних чисел десятків. Розв’язування простих   задач.

Мета: ознайомити учнів із додаванням і відніманням круглих десятків, навчати розв’язувати прості задачі; розвивати навички лічби, логічне мислення, пам’ять; виховувати охайність, цікавість до математики.

Навчальні цілі:

виконує додавання та віднімання на основі нумерації

чисел;

розуміє сутність арифметичних дій додавання і

віднімання;

прогнозує результат додавання та віднімання;

володіє навичками додавання і віднімання круглих десятків;

використовує у мовленні назви компонентів та

результатів арифметичних дій додавання і віднімання;

коментує виконання обчислень;

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: роздатковий матеріал, ікт (презентації, фізкультхвилинка).

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

      1. Привітання.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Всі сідайте, діти, тихо,

Домовляймось не шуміти.

Гарно, вміло працювати,

Завжди руку підіймати.

Тож гаразд часу не гаєм,

І урок розпочинаєм!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальне опитування.

--Назвіть числа від 22 до 30; від 42 до 50;від 60 до 70; від 95 до 100.

--Полічіть усі числа десятками;

--Назвіть число яке складається з 3 дес. та 7 од. ;     6 дес. 5 од. 2 дес. 9 од. .

--Назвіть сусідів числа 16; 75; 66.

--Назвіть число яке передує числу 45; 65; 84.

2. Математичний диктант

Завдання

1. 20 збільшити на 10.

2. 30 зменшити на 20.

3. 10 збільшити на 20.

4. 10 збільшити на 10.

5. 40 зменшити на 30.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Протягом нашого уроку ми будемо закріплювати вміння порівнювати, додавати і віднімати розрядні числа - десятки, будемо розв’язувати приклади і задачі. Нагородою за нашу працю стануть справжні скарби, що називають знаннями.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення учителя

20 + 30 = 50                                  60 – 20 = 40

2 дес. + 3 дес. = 5 дес.               6 дес. – 2 дес.=4 дес.

 

  1. Обчислення виразів з коментуванням

20+10=          50+30=        70-20=

30+20=          60+40=         80-40=

 

  1. Робота за підручником

Завдання 1.

  • Яке число дорівнює 2 дес.?
  • Яке число дорівнює 4 дес.?

Завдання 2.

  • Скільки десятків у числі 30? 10?

Завдання 3.

  • Скільки курток висіло у шафі? (50)
  • Скільки курток гномики одягнули спочатку? (30)
  • А потім? (ще 10)
  • Чи можемо дізнатись скільки курток одягнули гномики? (так)
  • Якою дією? (додаванням)
  • Що будемо додавати? (30+10)
  • Чи можемо тепер дізнатись скільки курток залишилось? (так)
  • Якою дією? (віднімання)
  • Що будемо віднімати? (50-40)

 

Фізкультхвилинка


Завдання 4.

  • Прочитайте перший і другий приклади. Чим вони відрізняються?
  • Порівняйте результати цих прикладів. Від чого залежить ця різниця?

Завдання 5.

  • Скільки карамельок купив Равлик спочатку? (10)
  • А потім? (ще 2 дес.)
  • Скільки карамельок стало у Равлика? (30)
  • А скільки карамельок купила ящірка? (3 дес.)
  • Тож у кого карамельок більше? (Карамельок порівно)
  • Чому ви так думаєте?

Завдання 6.

  • Якими будуть два наступні числа у першому ряді чисел? (80, 100)
  • Чому? (Тому, що кожне наступне число збільшували на 20)
  • А у другому ряді чисел? (30, 10)
  • Чому? (Тому, що зменшували на 20)

Завдання 7.

  • Надійка збільшила своє число на 10 і отримала число 70. Яке число задумала дівчинка? (60)
  • Чому?
  • А Михайлик задумане число зменшив на 10 і в результаті отримав теж 70. Яке число задумав Михайлик? (80)
  • Чому?

 

  1. Робота в зошиті

Завдання 1.

  • Як по-іншому можна записати 7дес.+2дес.? (70+20)
  • Якою буде сума? (90)

Завдання 2.

  • Які числа записані у кругах? (40 і 30)
  • Знайдіть суму цих чисел і запишіть вираз. (40+30=70)

 

  1. Робота над задачею

На травичці біля хати

Метушаться цуценята,

Двадцять  білих, наче сніг,

Тридцять чорних – скільки всіх? (20 + 30 = 50)

 

V. Закріплення матеріалу.

 

  1. Робота з прикладами «Допоможи бджілкам знайти вулик»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах.

Гра « хто швидше»

                                        90-40

                            80-10             60-60

                      70-50                         10+90

               40+40                                      30+40

         90-20                                                    50+50

  40+50                                                                   80-30   

             

3. Робота з прикладами « Знайдіть мені друзів».    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми навчилися додавати і віднімати числа з розряду десятки, розв’язувати прості задачі.
  1. Рефлексія
  • Що ви запам’ятали з нашого уроку?
  • Що вам найбільше сподобалось?

 

 

.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. колодій світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Коханець Марія
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 квітня 2021
Переглядів
899
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку