Тема уроку: «В гостях у казкових героїв».
Додавання і віднімання у межах 10. Узагальнення і систематизація знань.
Тип уроку:урок закріплення знань
Вид уроку: мультимедійний урок
Методи: бесіда, обговорення, метод «Мозковий штурм», практична робота, проблемний, гра.
Мета уроку:
Обладнання: цифри на магнітах, демонстраційний матеріал, малюнки казкових героїв, роздатковий геометричний матеріал, комп'ютер, екран, презентація до уроку.
Хронометраж уроку:
І. Організація класу – 1 хв.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності – 2 хв.
ІІІ. Робота над темою уроку – 27 хв.
ІV. Фізкультхвилинка – 2 хв.
V. Релаксація – 2 хв.
VІ. Підсумок уроку -1 хв.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато,
Ану на них ви подивіться,
І веселенько усміхніться,
Й скажіть їм добрі слова:
«Раді вітати вас в нашій оселі,
Зичимо щастя, здоров'я й добра».
А тепер тихенько поверніться,
Один одному посміхніться,
На урок старання не забутьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Наш урок цікавим буде, казку люблять усі люди, і дорослі і малі, тобто й наші школярі. Сьогодні протягом уроку математики ми вирушимо в захоплюючу подорож, де ви зустрінетесь з героями своїх улюблених мультфільмів та казок. Вони дуже хочуть подивитися чому ви навчилися за цей час вашого перебування у школі; чи вмієте ви розв'язувати приклади, задачі, як ви вмієте складати вирази.
Бесіда про правила поведінки в гостях.
- Але спершу, ніж попасти до гостей давайте пригадаємо, як треба поводитись в гостях? ( Не балуватись , не шуміти, не перебивати один одного, не кричати). Дякую, майже так , як і протягом уроку.
ІІІ. Робота над темою уроку.
2. Усний рахунок.
2). В гостях у Незнайки.
- Давайте подивимось, хто живе поруч з котом Леопольдом? Послухайте загадку.
У кого велика шляпа,
Хто нероба і тюхтій,
Хто хвалько, пустун, зазнайка,
Знають всі – малюк…( Незнайка). ( Слайд 6)
На дошці записи:
6-3 3=3 4+х=6 х+3=5 3+6
7>6 8<10 7+3 9-2
8-5 5=5 4<7 7-4
-У завданні запитується, на які групи можна розділити ці записи?
Допоможіть Незнайкові. (Метод «Мозковий штурм»).
3 група – рівняння: 4+х=6, х+3=5;
4 група – вирази: 6-3= 8-5= 7+3= 9-2= 7-4= 3+6= як інакше ми їх називаємо? (Приклади.)
3. Робота в зошиті. Запис прикладів. В гостях у Буратіно
- Відгадайте загадку:
Якось у школу із книжкою
Прямував дерев'яний хлопчисько
І потрапив якось сам
В полотняний балаган.
Як називається ця книжка?
А як зветься сам хлопчисько?
От підказка, друзі, вам:
Його дівчинка Мальвіна
Називала...
(Буратіно)
Він теж почав ходити до школи, навчився розв'язувати приклади і задачі. А з нами він вирішив пограти в жмурки . Тільки ховати він від нас буде складові прикладів і нерівностів. Яку цифру заховав Буратіно? Який знак заховав Буратіно?
ДІТИ ВИКОНУЮТЬ ПРИКЛАДИ І ЗАПИСУЮТЬ ЇХ ДО ЗОШИТА.
ІV. Фізкультхвилинка.
-Так його сусід Лікар Айболить. Що робить лікар.(лікує звірів). А ще він турбується і про нас. Він хоче щоб ми виконали фізкультхвилинку, причому ту, яку роблять його пацієнти.
Фізкультхвилинка виконується під пісню: «Зарядка для зайців».
4. Робота над задачею. В гостях у Вінні- Пуху.
Послухайте загадку.
Він веселий і не злий,
Цей хороший дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін,
І товариш — П'ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо, ...
(Вінні Пух)
Він теж пішов до Лісової школи і став її учнем. Так от йому у школі задали розв'язати задачу. І він дуже добре впорався з цим завданням. Зараз я вам покажу цю задачу. Але спочатку давайте пригадаємо, із яких частин складається задача?
УМОВАПИТАННЯРОЗВ'ЯЗАННЯВІДПОВІДЬ
-Молодці. А тепер послухайте задачу, яку дуже швидко розв'язав Вінні Пух.
Задача: У Вінні Пуху було 10 цукерок. 8 цукерок він з'їв. Скільки цукерок він залишив для друга П'ятачка?
- Скажіть умову задачі. Скажіть питання до задачі.
- Якою дією ми будемо розв'язувати задачу?
Чому? ( тому що він з'їв і стало менше, ніж було).
Яка відповідь у задачі? (Вінні Пух залишив для друга П'ятачка 2 цукерки).
Подивіться, з якими предметами він працює? (З геометричними фігурами).
V. Релаксація. Розв'язування задач усно.
А далі живуть вовк та три поросяти. Вовк дуже любить загадувати поросятам загадки та задачі. Ось послухайте, та допоможіть поросятам дати вірні відповіді, а вовк стане злим та ще з'їсть поросяток.
ЗАДАЧІ. (Слайди 12, 13, 14.)
V. Підсумок уроку.
Тема уроку: «В гостях у казкових героїв».
Додавання і віднімання у межах 10.Узагальнення і систематизація знань.
Тип уроку: урок закріплення знань
Вид уроку: мультимедійний урок
Методи: бесіда, обговорення, метод «Мозковий штурм», практична робота, проблемний, гра.
Мета уроку:
Обладнання: цифри на магнітах, демонстраційний матеріал, малюнки казкових героїв, роздатковий геометричний матеріал, комп’ютер, екран, презентація до уроку.
Хронометраж уроку:
І. Організація класу – 1 хв.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності – 2 хв.
ІІІ. Робота над темою уроку – 27 хв.
ІV. Фізкультхвилинка – 2 хв.
V. Релаксація – 2 хв.
VІ. Підсумок уроку -1 хв.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато,
Ану на них ви подивіться,
І веселенько усміхніться,
Й скажіть їм добрі слова:
«Раді вітати вас в нашій оселі,
Зичимо щастя, здоров’я й добра».
А тепер тихенько поверніться,
Один одному посміхніться,
На урок старання не забутьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Наш урок цікавим буде, казку люблять усі люди, і дорослі і малі, тобто й наші школярі. Сьогодні протягом уроку математики ми вирушимо в захоплюючу подорож, де ви зустрінетесь з героями своїх улюблених мультфільмів та казок. Вони дуже хочуть подивитися чому ви навчилися за цей час вашого перебування у школі; чи вмієте ви розв’язувати приклади, задачі, як ви вмієте складати вирази.
Бесіда про правила поведінки в гостях.
- Але спершу, ніж попасти до гостей давайте пригадаємо, як треба поводитись в гостях? ( Не балуватись , не шуміти, не перебивати один одного, не кричати). Дякую, майже так , як і протягом уроку.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Метод «Мозковий штурм»
Або відрізок натурального ряду чисел.
(Тому що кожне наступне число збільшується на 1.)
2. Усний рахунок.
1). В гостях у кота Леопольда.
- Доріжка нас привела до будиночка, де живе Кіт Леопольд. ( Слайд 2)
Гра « Кораблики» ( Слайд 3)
Які слова любив говорити кіт Леопольд « Миші, давайте жити дружно». І це дійсно так, тому що у дружбі та взаєморозумінні краще та легше жити.
А ще кіт Леопольд любив пускати кораблики . Він і нам пропонує з ним пограти. (Слайд 4).
Кораблики з прикладами:
3+4 5+4 6+4 8+2-3 5+3-2 9-3+4
Гра «Риболовля» (Слайд 5)
2). В гостях у Незнайки.
- Давайте подивимось, хто живе поруч з котом Леопольдом? Послухайте загадку.
У кого велика шляпа,
Хто нероба і тюхтій,
Хто хвалько, пустун, зазнайка,
Знають всі – малюк…( Незнайка). ( Слайд 6)
На дошці записи:
6-3 3=3 4+х=6 х+3=5 3+6
7>6 8<10 7+3 9-2
8-5 5=5 4<7 7-4
-У завданні запитується, на які групи можна розділити ці записи?
Допоможіть Незнайкові. (Метод «Мозковий штурм»).
3 група – рівняння: 4+х=6, х+3=5;
4 група – вирази: 6-3= 8-5= 7+3= 9-2= 7-4= 3+6= як інакше ми їх називаємо? (Приклади.)
3. Робота в зошиті. Запис прикладів. В гостях у Буратіно
- Відгадайте загадку:
Якось у школу із книжкою
Прямував дерев'яний хлопчисько
І потрапив якось сам
В полотняний балаган.
Як називається ця книжка?
А як зветься сам хлопчисько?
От підказка, друзі, вам:
Його дівчинка Мальвіна
Називала...
(Буратіно)
Він теж почав ходити до школи, навчився розв’язувати приклади і задачі. А з нами він вирішив пограти в жмурки . Тільки ховати він від нас буде складові прикладів і нерівностів. Яку цифру заховав Буратіно? Який знак заховав Буратіно?
ДІТИ ВИКОНУЮТЬ ПРИКЛАДИ І ЗАПИСУЮТЬ ЇХ ДО ЗОШИТА.
ІV. Фізкультхвилинка.
Допоможе завжди вам,
І птахам, і дітлахам,
Він під деревом сидить,
Добрий лікар … ( Айболить)
-Так його сусід Лікар Айболить. Що робить лікар.(лікує звірів). А ще він турбується і про нас. Він хоче щоб ми виконали фізкультхвилинку, причому ту, яку роблять його пацієнти.
Фізкультхвилинка виконується під пісню: «Зарядка для зайців».
4. Робота над задачею. В гостях у Вінні- Пуху.
Послухайте загадку.
Він веселий і не злий,
Цей хороший дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін,
І товариш — П'ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо, ...
(Вінні Пух)
Він теж пішов до Лісової школи і став її учнем. Так от йому у школі задали розв’язати задачу. І він дуже добре впорався з цим завданням. Зараз я вам покажу цю задачу. Але спочатку давайте пригадаємо, із яких частин складається задача?
УМОВА ПИТАННЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ВІДПОВІДЬ
-Молодці. А тепер послухайте задачу, яку дуже швидко розв’язав Вінні Пух.
Задача: У Вінні Пуху було 10 цукерок. 8 цукерок він з’їв. Скільки цукерок він залишив для друга П’ятачка?
- Скажіть умову задачі. Скажіть питання до задачі.
- Якою дією ми будемо розв’язувати задачу?
Чому? ( тому що він з’їв і стало менше, ніж було).
Яка відповідь у задачі? (Вінні Пух залишив для друга П’ятачка 2 цукерки).
Бесіда про дружбу.
- А порівну, це по скільки цукерок?
5. Робота з геометричним матеріалом. В гостях у Крокодила Гени.
- Біля Вінні Пуху живе Крокодил Гена. Він колись працював у зоопарку – експонатом, а зараз працює у цирку жонглером.(Слайд 10).
Подивіться, з якими предметами він працює? (З геометричними фігурами).
7+3 –за розміром 10-4-за кольором
6+4 –за кольором 10-5-за формою
5+5 – за формою 10-3-за розміром
- Молодці. А тепер ми з вами будемо жонглювати. Яких фігур не вистачає в рядах?
Практична робота.
V. Релаксація. Розв’язування задач усно.
А далі живуть вовк та три поросяти. Вовк дуже любить загадувати поросятам загадки та задачі. Ось послухайте, та допоможіть поросятам дати вірні відповіді, а вовк стане злим та ще з’їсть поросяток.
ЗАДАЧІ. (Слайди 12, 13, 14.)
V. Підсумок уроку.
- На превеликий жаль, наш шлях короткий, ось і вертатися пора, але наступного уроку знов продовжиться наша гра.
- Сьогодні всі працювали дуже добре, активно, старанно.
У всіх на партах лежить 2 смайлики. Виберіть той, який настрій у вас був протягом уроку і той, охоче ви працювали, чи ні.