Урок "Додавання та віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Ознайомити учнів із задачами на рух за течією і проти течії річки; формувати вміння розв’язувати такі задачі; закріпити вміння додавати та віднімати десяткові дроби; виховувати інтерес до транспорту.
Перегляд файлу

Тема. Додавання та віднімання десяткових дробів.

Мета. Ознайомити учнів із задачами на рух за течією і проти течії річки; формувати вміння розв’язувати такі задачі; закріпити вміння додавати та віднімати десяткові дроби; виховувати інтерес до транспорту.

 

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка домашнього завдання.

1) 5,68 + 13,27 + 4,9 = 23,85

2) 18,35 + 1,4 + 38, 016 = 57, 766

3) 16,528 + 42,5 + 13,472 = 72,5

4) 76,1 + 38,83 + 24,9 + 52,17 = 192

5) 14,02 – 10,379 + 5,004 – 7,3245 = 1,3205

6) 642,7 – (365,2 – 41,54 + 125,086) = 193,96

2. Повторення вивченого на попередньому уроці.

 а) Заповнити ланку обчислень.

D:\розробки\ланцюжок.gif

 б) Обчислити у метрах:

5,2 м – 3 см =

5,2 м – 3 дм =

5,2 км – 3 м =

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.

 1. Пояснення вчителя.

– Які характеристики руху ви знаєте?

 s відстань,

 v швидкість,

 t  час.

– Які їхні одиниці вимірювання?

– Як знайти відстань?

– формула шляху

– Швидкість, з якою рухається об’єкт, ще називають власною.

 Позначення –

Наприклад, швидкість пішохода 3 км/год

– Наведіть приклад власної швидкості.

– Але на нашу швидкість можуть впливати зовнішні фактори. Тоді наша швидкість може збільшуватися або зменшуватися.

Наприклад, рух човна за течією та проти течії.

 2. Робота за схемами.

                           

                            

– Швидкість за течією чи проти течії зображена на схемі? (За течією)

– Вона більша чи менша за власну швидкість? (Більша)

 Позначення –

 

Наприклад, нехай власна швидкість човна 10 км/год, а швидкість течії – 2 км/год. Знайдіть швидкість човна за течією.             
 

Відповідь: швидкість човна за течією дорівнює 12 км/год.

                           

                            

– Яка швидкість  зображена на схемі? (Проти течії)

– Вона більша чи менша за власну швидкість? (Менша)

 Позначення –

Наприклад, нехай власна швидкість човна 10 км/год, а швидкість течії – 2 км/год. Знайдіть швидкість човна проти течії річки.             
 

Відповідь: швидкість човна проти течії річки 8 км/год.

  • Наведіть власний приклад зміни руху.

ІV. Закріплення нового матеріалу

 1. Задача 841 (учень біля дошки)

 1) 23,8 + 1,6 = 25,4 (км/год) – шв. теплохода за течією

 2) 23,8 – 1,6 = 22,2 (км/год) – шв. теплохода проти течії

Відповідь: 25,4 км/год, 22,2 км/год.

 2. Задача 843 (учень біля дошки)

 1) 30,2 – 2,2 = 28 (км/год) – власна швидкість катера

 2) 28 – 2,2 = 25,8 (км/год) – шв. катера проти течії

Відповідь: 28 км/год, 25,8 км/год.

 3. Задача 845 (учень біля дошки)

     1) 20,2 – 18,8 = 1,4 (км/год) – шв. течії річки

 2) 20,2+ 1,4 = 21,6 (км/год) – шв. човна за течією

Відповідь: 1,4 км/год, 21,6 км/год.

V. Підсумок уроку.

– Які задачі ми розглядали на уроці?

  • Що таке власна швидкість?
  • Що таке швидкість за течією? Як її знайти?
  • Що таке швидкість проти течії? Як її знайти?
  • Яка приблизно швидкість течії була в задачах?

Домашнє завдання: №842, № 844, № 846.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку