Урок "Додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 2 класу з використанням електронних освітніх ресурсів за підручником, автор Наталія Будна.
Перегляд файлу

Тема. Додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок).

Мета: ознайомити учнів із додаванням двоцифрових чисел без переходу через десяток; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння доповнювати умову і розв’язувати задачу за поданим виразом; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; прищеплювати бажання вчитися, інтерес до математики.

Використані електронні освітні ресурси: ютуб-канал (відео «Математика. Додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток», фізкультхвилинка «Черепаха Аха», відео «Об’ємні геометричні фігури»), інтерактивний сервіс вправ learningapps.org (гра «Тренажер додавання та віднімання в межах 100 без переходу через десяток.2.»), програма Power Point (презентація «Додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)»); навчальний ресурс Wordwall (гра «Додавання та віднімання в межах 20 з переходом через десяток»).

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організація класу

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Побажаю всім натхнення.

За роботу, в добрий час!

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

  1. Перевірка домашнього завдання (1 група: с. 54, вирази 339; 2 група: задача 340)

Вирази 339

       Зачитайте результати виразів на додавання (59, 99, 50, 41, 24, 23.)

Задача 340

       Прочитайте відповідь до задачі (19 динь у другому і третьому мішках разом)

  1. Усний рахунок

Гра «Додавання та віднімання в межах 20 з переходом через десяток» (https://wordwall.net/uk/resource/37149842)

  1. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

 Знайдіть закономірність: 16; 26; 36.

– Яка цифра не змінювалася?

– Де вона знаходиться?

– Як називається цей розряд?

– Що відбувається з цифрою, яка знаходиться другою праворуч?

– Який це розряд?

– Продовжте ряд чисел до 100.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Тема нашого уроку: «Додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок)». Сьогодні ми будемо тренуватися додавати і віднімати двоцифрові чисел без переходу через десяток, розв’язуватимемо задачі, а також будемо виконувати різні завдання.

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Перегляд відео «Математика. Додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток» на Ютубі.

       Пригадаємо, як додавати і віднімати двоцифрові числа.

  1.  Робота за підручником (с. 55)

Вирази 343. Колективне опрацювання матеріалу

       Обчислимо вирази, запишемо у зошит.

Фізкультхвилинка «Черепаха Аха» на Ютубі

Задача 344. Доповнення умови і розв’язання задачі

На очереті сиділо 11 бабок. Спочатку полетіло4 бабки, а потім 3 бабки прилетіло. Скільки бабок стало на очереті?

Про кого розповідається в задачі? (Про бабок)

Що відомо в задачі? (На очереті сиділо 11 бабок. Спочатку полетіло4 бабки, а потім 3 бабки прилетіло.)

Про що запитується в задачі? (Скільки бабок стало на очереті?)

Що відбувалося з бабками? (Сиділи, полетіли, прилетіли, стало). Отже, слова «сиділо», «полетіло», «прилетіло» і «стало» – це ключові слова.

Складемо короткий запис задачі.

Було – 11 б.

Полетіло – 4 б.

Прилетіло – 3 б.

Стало – ? б.

Пояснюємо розв’язання

Чи відомо скільки бабок було на очереті? (Так, 11). Чи відомо скільки полетіло? (Так, 4). Чи можемо ми дізнатися скільки бабок залишилося на очереті? Як саме, якою дією? (Так, відніманням, 11 – 4 = 7 (б.)).

Коли ми знайдемо скільки полетіло, чи зможемо дати відповідь на питання задачі? (Так, якщо залишилося 7 бабок і до них прилетіло ще 3 бабки, то скільки стало ми знайдемо дією додавання: 7 + 3 = 10 (б.)

Розв’язуємо

1) 11 – 4 = 7 (б.) – залишилося;

2) 7 + 3 = 10 (б.)

Повторюємо запитання задачі. Даємо відповідь на запитання задачі.

Відповідь: 10 бабок стало на очереті.

Творча робота

       Замініть слово полетіло на слово прилетіло.  Як зміниться розв’язання задачі?

V. Закріплення вивченого

1. Гра «Тренажер додавання та віднімання в межах 100 без переходу через десяток» (https://learningapps.org/view30671084)

2. Завдання 345. У яких геометричних тіл всі грані – прямокутники?

       Перегляд відео «Об’ємні геометричні фігури» на Ютубі

3. Самостійна робота (Диференційовано)

       Виберіть собі завдання самостійно і розв’яжіть вирази

Середній рівень

15 – 10 90 – 20 49 + 0

Достатній рівень

25 – 5  10 + 5  56 – 50 60 + 6

Високий рівень

65 – 60  87 – 80 40 + 4  50 + 6 95 – 5

Перевірка самостійної роботи (Середній рівень: 5, 70, 49. Достатній рівень: 20, 15, 6, 66. Високий рівень: 5, 7, 44, 56, 90.)

Задвання 342. За допомогою цифр 2,4,5 запиши 9 двоцифрових чисел. Прочитай їх. Які геометричні фігури зображено? Яка з них зайва? (Слайд 13)

VІ. Підсумок

       Розкажіть алгоритм додавання двоцифрових чисел.

       Продовжіть речення: До 42 додати 35 буде … (77)  

VІІ. Домашнє завдання

1 група: с. 55, обчислити вирази 346;

2 група: с. 56, розв'язати задачу 347.

VІІІ. Рефлексія

Вправа «Оберіть свій олівець»


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 травня
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку