Урок "Домашні улюбленці"

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку природознавства й образотворчого мистецтва "Домашні улюбленці" містить багато цікавих завдань для учнів, які сприяють їх емоційному розвитку, формують їх мислення.
Перегляд файлу

Урок  природознавства та образотворчого мистецтва

1 клас

Тема. Тварини – домашні улюбленці

Мета.

Природознавство. Формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин;  ознайомити учнів з життям та повадками собак і котів, які найчастіше утримуються в домашніх умовах;  розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців; виховувати відповідальність, любов та дбайливе ставлення до тварин.

Образотворче мистецтво. Ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом мистецтва; закріплювати навички роботи з пластиліном; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання. фото або малюнки із зображенням тварин ( собак, котів,папуг, черепах, морських свинок, хом'яків , акваріумних рибок); пластилін, стека (дерев'яна або пластмасова паличка із загостреними кінцями ), дошка  для ліплення,  серветка.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Вид уроку. Інтегрований урок.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.

Починаємо урок,

Бо почули всі дзвінок.

Він за парти кличе нас –

До роботи швидко, клас !

На місця свої сідаємо –

Готовність до уроку перевіряємо.

(Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку)

- Діти, пригадайте основні правила роботи на уроці.

 Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

Не крутитись на уроці, як папуги  чи сороки.

 Сказати хочеш – не кричи, лише руку підніми.

ІІ Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Щоб дізнатися тему нашого уроку, потрібно відгадати загадки.

1.Як маленький – дзявкотить,

Як великий – гавкотить.

Може дім охороняти

Та чужинців відганяти.

Давня вовкова родина,

Та найкращий друг людини. (Собака.)

 

2.У нашої бабусі

Сидить звір у кожусі.

Біля пічки гріється,

Без водички миється. (Котик)

 

3.Як веселка кольоровий,

має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

він його повторить вмить. (Папуга)

 

4.Панцир тіло закриває,

Лапи й голову ховає.

Поки трішечки пройде,

В небі зірочка зійде.(Черепаха)

 

5.Свинка, але не з хліва,

Мишка, та не польова.

Їсти просить і вночі

Булку, хлібчик, калачі. (Морська свинка)

 

6.Народилось їх багато,

Є в них мама, є в них тато.

Менші, ніж заморські свинки,

Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки)

 

7.Що за хатка-дивина?

З скла прозорого вона.

Табунцями, як у річці,

рибки плещуться в водичці. (Акваріум з рибками)

Вчитель на дошці  виставляє фото або малюнки - відгадки.

  • Собачки, котики, папуги, акваріумні рибки,черепахи, морські свинки та хом'ячки - це наші домашні улюбленці. Про них ми поговоримо на уроці, а саме про котика і собаку,  дізнаємося, що вони люблять, як за ними доглядати та з’ясуємо, для чого людина тримає домашніх тварин. Також будемо ліпити котика із пластиліну.
  •  Але спочатку « Хвилинка синоптика»

 Підсумки фенологічних спостережень.

 Яка зараз пора року?

 Який місяць?

 Яке число?

 Який стан неба?

 Яка температура повітря ?

 Чи були протягом дня опади ?

Висновок.  

Буде сонячно, чи хмарно

Ми не гаєм часу марно.

Нас природа вже чекає,

Гостинно двері відчиняє.

ІІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок.

Отже, домашні улюбленці – це тварини, що проживають у нас вдома.

- До якої природи відносять тварин ? Доведіть свою думку.

- Яких тварин називають дикими?

- Яких тварин називають свійськими?

V. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда з елементами розповіді.

- Які тваринки живуть у вас вдома?

- Розкажіть, що ви знаєте про котиків?

- Чим годуєте свого котика?

- Де він спить?

- Як у вашій сім’ї ставляться до тваринки ?

- Кіт живе поряд з людиною дуже давно. Існує близько 60 порід котів. Найчастіше з нами живе звичайний домашній кіт.

Робота в парі

- Про котів складено багато віршів, пісень, скоромовок, загадок, казок . Пригадайте, які з них ви знаєте? («Котик і Півник», «Пан Коцький», «Кіт у чоботях та ін..)

Фізкультхвилинка

Котик рано піднімався,

Добре лапкою вмивався.

Гарно вушка вимивав,

Шубку добре розчесав,

Потім трішки поплигав,

Поруч муха задзижчала,

І його роздратувала.

Він її прогнав від себе,

До роботи ж йому треба.

Продовження розповіді вчителя.

 - Собака живе з людиною з давніх-давен. Вона стереже її будинок, допомагає пасти худобу, полювати на звірів, охороняє кордони, знаходить і рятує людей.  За відданість, доброту, бажання допомогти у світі встановлено пам’ятники собакам. У Парижі поставлений пам’ятник сербернару Баррі, який врятував 39 людей, що заблукали в Альпах під час сніжних бур. На далекій Алясці стоїть пам’ятник вожаку упряжки Бальду, який доставив вчасно ліки і врятував багато дітей. У Берліні є пам’ятник собаці – провіднику сліпих. Ще один монумент споруджений знаменитій собаці Лайці – першій тварині, яка відправилась у космос.

« Мозковий штурм »

- Як потрібно доглядати за собакою ?

- Поміркуйте, звідки беруться бездомні собаки і коти? Чи легко їм живеться?

- Серед бездомних тварин зустрічаються безпородні й породисті, деякі навіть з ошийниками. Про що це свідчить?

- Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець одного разу опинився у такому становищі?

- Що треба робити, щоб цього не сталося? 

Фізкультхвилинка

Кіт збирався до роботи (потягуються)

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)

Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")

Накрутити вуса,

Почесати живота. (гладять живіт)  

І помити писок.

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

VІ. Творча майстерня.

 Виготовлення з пластиліну домашнього улюбленця – котика.

1.Розповідь вчителя.

- Люди почали малювати тварин дуже давно. Часто тварин зображують у скульптурі.

 Скульптура — такий твір художника, який можна розглянути з усіх боків; маленькі — навіть узяти в руки. Якщо картина зазвичай висить на стіні, то скульптуру можна поставити на відкритому просторі, щоб глядачі могли обійти її з усіх боків і розглянути. Скульптури можна торкнутися, відчути її текстуру і форму.

 Матеріалом для скульптури може бути будь-що, зокрема пластмаса, скло, цегла, бетон, навіть лід і пісок. Але найпоширенішими і найдовговічнішими, звісно, є деревина, глина, камінь і метал.

ми будемо ліпити котика. З яких частин складається тіло тварини? (Голова, тулуб, лапи, вуха, хвіст).

2.Підготовка до роботи

- Але перш, ніж розпочати практичну роботу нам потрібно пригадати:

Правила безпечної роботи з пластиліном та інструментами.

1. Нагріти пластилін  між долонями і добре розім 'яти.

2. Ліпити на дошці (фанері, пластмасі, картоні).

3. Не розмахувати стеками, аби не поранитися.

4. Не залишати шматочки пластиліну на столі, не кидати на підлогу.

5. Готові вироби класти на підставку.

6. Після роботи руки витерти серветкою і добре вимити.

 Прийоми ліплення.

- Виділяють кілька основних прийомів ліплення ( вчитель показує, діти повторюють):

1) скочування;

2) розкочування;

3) сплющування;

4) вдавлювання;

5) відтягування;

6) защипування.

3.Інструктаж по виготовленню  фігурки кота

1. Візьміть шматок пластиліну. Розігрійте його і розімніть.

2. Поділіть підготовлений шматок стекою на  частини: один великий, другий трохи менший, третій –на менші частинки.

3. З великого шматка пластиліну прямими рухами рук розкачайте кругленький валик. Це буде тулуб тваринки.

4.  З другої частини коловими рухами рук виліпіть кульку. Це буде голова. Витягніть мордочку та вуха. ( Вуха можна зробити ще з 2 маленьких кульок і надати їм любої форми).

6. З третьої частини розкачайте ковбаску. Це буде хвіст .

7.Потім виліпіть лапки.

8. Голову, хвіст і лапи приєднайте до тулуба, місця з'єднання ретельно примажте.

9. Стекою вирівняйте нерівності. Виліпіть мордочку котика, очі.

- Придумайте кличку для вашого котика.

4.Самостійна робота учнів.

Учні виготовляють фігурки самостійно, за бажанням додаючи елементи декору методом приліплювання або відбитка.

5. Обговорення учнівських робіт.

- Ви гарно працювали, чудові котики у вас вийшли. Готову статуетку можна розфарбувати, а потім покрити клеєм ПВА. Це надасть їй блиску та довговічності. Ваша робота може стати подарунком для близьких і друзів.

VI. Узагальнення та систематизація вивченого.

1.Виставка робіт. Створення загальної композиції.

2.Побудова асоціативного куща «Домашні улюбленці – це…»

VII. Підсумок уроку.

- Про що дізналися на уроці? Чого навчилися?

- Який найголовніший висновок ви зробили?

- Мати домашню тварину дуже відповідально. Про неї потрібно постійно дбати: доглядати, годувати, виховувати і любити!

- Запам’ятайте вислів французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
4224
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку