Урок з предмету «Захист Вітчизни»
Тема: Домедична допомога при опіках.
Мета:
а) навчальна: повторити з учнями класифікацію та ступені опіків, ознайомити з правилами надання першої медичної допомоги при термічних та хімічних опіках в залежності від ступеня ураження;
б) розвиваюча: розвивати почуття необхідності отримання знань для захисту особистого життя та життя рідних та близьких; розвивати навички колективної роботи, комунікабельність, творчість.
в) виховна: виховувати в учнів розуміння своєї відповідальності за здоров'я та життя потерпілого.
Тип уроку: отримання нових знань.
Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь-пояснення, бесіда, розповідь з елементами бесіди), наочні (робота з підручником, демонстрація презентації, відео), практичні (виконання практичних вправ).
Форма організації навчання: фронтальна, індивідуальна.
Обладнання: підручник і зошит з предмету «Захист Вітчизни», ручка, презентація, відеоматеріали, роздатковий матеріал.
Основні поняття: опіки, термічні та хімічні опіки, ступені ураження, площа ураження, перша допомога.
Урок з предмету «Захист Вітчизни»
Дата: Урок № 43
Тема: Домедична допомога при опіках.
Мета:
а) навчальна: повторити з учнями класифікацію та ступені опіків, ознайомити з правилами надання першої медичної допомоги при термічних та хімічних опіках в залежності від ступеня ураження;
б) розвиваюча: розвивати почуття необхідності отримання знань для захисту особистого життя та життя рідних та близьких; розвивати навички колективної роботи, комунікабельність, творчість.
в) виховна: виховувати в учнів розуміння своєї відповідальності за здоров’я та життя потерпілого.
Тип уроку: отримання нових знань.
Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь-пояснення, бесіда, розповідь з елементами бесіди), наочні (робота з підручником, демонстрація презентації, відео), практичні (виконання практичних вправ).
Форма організації навчання: фронтальна, індивідуальна.
Обладнання: підручник і зошит з предмету «Захист Вітчизни», ручка, презентація, відеоматеріали, роздатковий матеріал.
Основні поняття: опіки, термічні та хімічні опіки, ступені ураження, площа ураження, перша допомога.
Хід уроку
I. Організаційний етап (2 хв.).
Шикування. Привітання, огляд зовнішнього вигляду. Підготовка класу до роботи. Перевірка присутності учнів на уроці.
II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
Вправа «Дай відповідь на питання»
III. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
Не раз людям доводиться бувати в екстремальних ситуаціях, коли потрібно максимально зібратися і прийняти вірне рішення, коли ви, ваші рідні або просто стороння людина потребують допомоги. Найголовніше бути готовим правильно і грамотно визначити причину та ступінь ураження, щоб надати людині першу необхідну допомогу. Однією з небезпечних ситуацій, в якій може потрапити людина – це опіки. Саме видам, ступеням та наданню першої допомоги при опіках ми присвячуємо наш сьогоднішній урок.
Учні записують тему та формулюють мету уроку.
IV. Сприйняття і первинне осмислення нового матеріалу (20 хв.)
Розповідь вчителя з елементами бесіди
Опік – ушкодження шкіри чи слизової оболонки, часто з підлеглими тканинами, внаслідок дії на них високої температури (термічний опік), чи хімічно активних речовин (хімічний опік), чи таких фізико-хімічних чинників, як електричний струм та радіація (електричні та променеві опіки).
Класифікація опіків:
Ступені опіків:
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ТЕРМІЧНИХ ОПІКАХ I та II СТУПЕНІВ
Недопустимо змащувати ушкоджені ділянки кремами і жирами, присипати борошном або крохмалем; пробивати пухирі та видаляти тканину, що прилипла до шкіри.
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ТЕРМІЧНИХ ОПІКАХ IІІ та IV СТУПЕНІВ
НЕДОПУСТИМО:
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ХІМІЧНИХ ОПІКАХ
Якщо опік викликаний кислотою (за винятком сірчаної), то можна промити місце опіку струменем холодної води, а потім луговим розчином: миляною водою або розчином харчової соди.
Якщо опік від лугу, то після промивання водою добре прикласти тканину, змочену слабим оцтом або лимонним соком. Перед відправкою у лікарню опік накрити пов’язкою.
Якщо на шкіру потрапив фосфор, то він може спалахнути. Пошкоджене місце слід опустити під воду. Паличкою видалити шматки фосфору, накласти пов’язку.
Коли на шкіру потрапляє негашене вапно, ні в якому випадку не допустити потрапляння туди вологи – відбудеться хімічна реакція. Опік обробити будь-яким маслом.
V. Закріплення вивченого (10 хв.)
Перегляд відео «Перша допомога при опіках»
Вправа «Мозаїка»
Вчитель пропонує учням серед карток з видами першої допомоги вибрати ті, що притаманні термічним та хімічним опікам, пояснити свій вибір і прикріпити картку на дошці, складаючи таким чином схему.
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ТЕРМІЧНИХ ОПІКАХ
Усунути причину опіку
Зняти з обпечених частин браслети, часи тощо.
Ушкоджену поверхню підкласти під струмінь холодної води та потримати 5-10 хвилин.
Накрити чистою сухою тканиною.
Дати потерпілому таблетку анальгіну.
Викликати «швидку допомогу».
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ХІМІЧНИХ ОПІКАХ
Промити місце опіку струменем холодної води не менше 20 хв.
Викликати «швидку допомогу».
Зняти одяг, який контактував з хімічною речовиною.
Накласти пов’язку.
Здерти з поверхні шкіри одяг
Роздерти пухирі
Обробити пошкоджену поверхню присипками та рідинами, що вміщують спирт.
VI. Підсумки уроку (3 хв.)
Аргументоване виставлення оцінок.
Загальні зауваження щодо роботи класу, учнів на уроці.
VII. Домашнє завдання (2 хв.)
Вивчити в підручнику ст. 379 та конспект уроку.
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ТЕРМІЧНИХ ОПІКАХ
Усунути причину опіку
Зняти з обпечених частин браслети, часи.
Ушкоджену поверхню підкласти під струмінь холодної води на 5-10 хв.
Накрити чистою сухою тканиною.
Дати потерпілому таблетку анальгіну.
Викликати «швидку допомогу».
ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ХІМІЧНИХ ОПІКАХ
Промити місце опіку струменем холодної води не менше 20 хв.
Викликати «швидку допомогу».
Зняти одяг, який контактував з хім. реч.
Накласти пов’язку.
Здерти з поверхні шкіри одяг
Роздерти пухирі
Обробити пошкоджену поверхню присипками та рідинами, що вміщують спирт.