Конспект уроку з основ здоров’я 5 клас
(дата проведення 06.12. 22)
Тема уроку: Допомога в небезпечних ситуація .
з’ясувати, як знання про правила безпеки впливають на особистий добробут людини і добробут України.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
Крок 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Настрій на початок уроку. (Слайд 2).
Привітання з учнями, перевірка присутності учнів. Перевірка готовності учнів до уроку.
Крок 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. Обговорення.
2. Обговорення з класом — «Вільний мікрофон».
— До кого учні можуть звертатися у разі раптового погіршання здоров’я? (До батьків, родичів, шкільного медпрацівника, у «Швидку допомогу», до перехожих тощо.) (Слайд 3).
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку .
— Чи можна в реальному житті визначити безпечні й небезпечні ситуації для людини? (Слайд 4 — обговорення з учнями)
IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
План пояснення нового матеріалу
1. Поняття Безпеки й Небезпеки — опрацювання параграфу § 2 (с. 10 — 18) (Учні висловлюють свої думки щодо запитань.)
2. Небезпечні ситуації. (Складання схеми за відповідями учнів, обговорення; підручник с. 11 – схема «Види небезпек» (Слайд 5)
Вчитель: — За якими ознаками можна класифікувати небезпечні ситуації? Відповіді учнів –
Досліджуємо поняття: наші асоціації
Запитайте різних людей, що таке безпека, і отримаєте різні відповіді. Звісно, ми всі відчуваємо безпеку і небезпеку, але пояснити ці поняття дуже складно. Тому створимо хмару слів, які ми пригадуємо, коли згадуємо про безпеку.
— Наведіть приклади небезпечних ситуаці
— З якими небезпечними ситуаціями ( за масштабом) найчастіше стикаються люди? (Обговорення учнями ситуацій за фото на слайдах: Слайд 6-8)
3. Наші дії у разі небезпеки
Перегляньте уважно відео та поміркуйте, для кого й чому важлива інформація в ньому.
Які служби порятунку задіяні найбільше під час воєнних дій?
Порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію. (Пояснення та обговорення учням) Слайд 9-11)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
Відпрацювання алгоритму дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію.
Вчитель: — Зараз ми будемо працювати в групах, (обєднуємося в групи).
— Добре, я бачу, що ви вже готові. Зараз для кожної групи я дам аркуш з завданням 6. Ви повинні пояснити та обґрунтувати свої дії в тій чи інший ситуації
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
Фронтальне опитування
— Дайте відповіді на питання:
1. Які рятувальні та аварійні служби ви знаєте?
2. Які служби можна викликати за телефонами:
а) 101; б) 102; в) 103; г) 104?
(Настрій на кінець уроку Слайд-14)
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Слайд 15)
1. Опрацювати урок № 14 ст. 67- 73
3. Виконання практичної роботи — Складіть разом з батьками алгоритм дій при небезпечній ситуації:
а) якщо батьки відсутні; б) якщо батьки поряд.
1