16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок "Дорожня безпека"

Про матеріал
пояснити правила переходу проїжджої частини дороги; вчити розпізнавати дорожню розмітку; поглибити знання про правила пішохідного руху; вчити уникати небезпеки на дорозі, визначати напрямок руху транспортних засобів; виховувати дисциплінованість пішохода.
Перегляд файлу

Дата _______ Номер уроку _______  Соціально побутове орієнтування 3 клас

 

Тема. Дорожня безпека

Мета. пояснити правила переходу проїжджої частини дороги; вчити розпізнавати

дорожню розмітку; поглибити знання про правила пішохідного руху; вчити уникати небезпеки на дорозі, визначати напрямок руху транспортних засобів; виховувати дисциплінованість пішохода.

Обладнання: зошит, ілюстративні та роздаткові матеріали.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

1.Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо  мати.

 

2.Нервово-психологічна підготовка

Прослуховування пісні гурту Мандри «Дорога»

 

3.Перевірка домашнього завдання.

 

4.Актуалізація опорних знань

Робота над загадками

• Тягнеться нитка,

А в клубок не змотаєш. (Дорога)

• На дорозі їх багато —

Іде на колесах хата.

Двері спершу ти відчиниш,

На дивані відпочинеш,

А вона в єдину мить

Хоч куди тебе домчить. (Автомобіль)

— У школі ви — учні, а на дорозі — пішоходи. Щоб не сталося біди, необхідно виконувати Правила дорожнього руху.

— Які з них ви вивчили у 1-му класі? (Кожна вулиця має проїжджу частину для руху транспорту. Це — дорога. Пішоходи ходять узбіччями або тротуарами.

Світлофор — найкращий друг пішоходів. Переходити дорогу треба на переході.)

Бесіда запитаннями.

  •  Як називається частина дороги, призначена для пішоходів?

— Як називається частина дороги, призначена для руху транспорту?

— Як називається місце, де пішоходи переходять дорогу?

 

5.Мотивація учбової діяльності.

— Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху з метою запобігання небезпеки на дорозі.

 

6.Повідомлення теми уроку

 

7.Пояснення нового матеріалу

  • Чому дорога є місцем підвищеної небезпеки. Щороку автомобільні аварії завдають великих збитків, у них калічаться і гинуть люди.

— Що треба робити, щоб на вулицях і дорогах нашої країни було безпечно?

— Розглянь малюнок Для чого призначені тротуари? Для чого призначена проїжджа частина?

— Як перекладається слово тротуар (с. 78)? Як по ньому треба йти?

— Де треба ходити, якщо тротуарів немає?

— Де треба ходити, якщо відсутні пішохідна і велосипедна доріжки?

Словникова скарбничка

Пішохід — особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами. Пішоходами є також люди, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.

Учасники дорожнього руху — це особи, які беруть участь у русі на дорозі: пішоходи, водії транспорту, пасажири, погоничі тварин.

Робота за підручником

— Розглянь малюнки на с. 80. Згадайте, які бувають пішохідні переходи та які знаки біля них встановлюють.

— Розглянь малюнки на с. 81. Як переходити дорогу в місцях, де встановлено світлофор?

— Як переходити дорогу, якщо поруч немає пішохідного переходу і світлофора?

— Що треба зробити перед переходом дороги спочатку?

— Розглянь верхній малюнок на с. 82. Розкажіть, як переходити дорогу.

— На проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою. Це — дорожня розмітка.

Потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках, розділені осьовою лінією.

Місце пішохідного переходу позначають «зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній, якщо на переході є світлофор. .......

На широких дорогах розмічають «острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт.

— Для чого призначена дорожня розмітка?

— Розглянь малюнок. Для чого призначена біла вузька суцільна лінія посередині дороги?

— Чому розмітку у вигляді білих широких смуг, що нанесені поперек дороги, називають «зеброю» (с. 83)? Що вона показує? (Місце пішохідного переходу, де немає світлофора.)

Робота з ілюстрацією.

Картинки по запросу дорожні знаки для дітей

Відгадайте загадку.

• А я зебра не проста,

Без копит і без хвоста, .......

Лиш біленькі смуги маю.

Я лежу, а не гуляю. .......

Знає кожен пішохід:

Я — дорожній... (перехід).

Робота в парі

— Розкажи мені правила переходу дороги.

— Які пішохідні переходи зустрічаються на вашому шляху до школи? Розкажи, як ти по них переходиш дорогу.

— Для чого потрібна дорожня розмітка?

 

8.Фізхвилинка.

Раз, два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П’ять, шість — на воді

Кріпнуть ручки молоді.

Сім, вісім, що є сили

Всі до берега приплили,

Дев’ять, десять — розгорнулись,

Обсушились, розігрілись

І за парти тихо всілись.

 

9.Закріплення знань. 

— Які частини дороги вам відомі?

— Які правила пішоходів ви запам’ятали?

— Які дорожні знаки ви зустрічаєте дорогою до школи?

— Якої сторони ви тримаєтесь на тротуарах і пішохідних доріжках?

— Де ви переходите дорогу, коли йдете до школи?

— Чи користуєтесь ви підземним і надземним переходами?

— Чи переходите ви дорогу підземним або надземним переходами, йдучи до школи?

 

10.Рефлексія.

- Що сподобалося на уроці?

 

11. Домашнє завдання.

docx
Додано
13 липня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку