Тренінг для учнів 3-го класу з теми «Здорове харчування»

Про матеріал
Продовжувати формувати в учнів основи знань про здорове харчування, вплив їжі на здоров’я людини, уявлення про корисну їжу, про білки, жири, вуглеводи, вітаміни; розвивати у школярів навички культури і гігієни правильного харчування, вміння вибирати корисні продукти; виховувати свідоме ставлення до правильного вибору продуктів, прагнення бути здоровим.
Перегляд файлу

Тренінг для учнів 3-го класу

з теми «Здорове харчування»,

розроблений Святченко О.М., учителем початкових класів Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області

 

 

Тема: Здорове харчування

Мета: продовжувати формувати в учнів основи знань про здорове харчування, вплив їжі на здоров’я людини, уявлення про корисну їжу, про білки, жири, вуглеводи, вітаміни; розвивати у школярів навички культури і гігієни правильного харчування, вміння вибирати корисні продукти; виховувати свідоме ставлення до правильного вибору продуктів, прагнення бути здоровим.

Обладнання і матеріали: комп’ютерна техніка, комп’ютерна презентація, малюнок кошика для плодів, шаблони плодів (яблука, груші, виноград), малюнки скрині, м’ясорубки, кошика для сміття; картки із завданнями для групової роботи, аркуші паперу, олівці.

Хід тренінгу

I. Вступна частина

1. Емоційне налаштування на роботу

Вправа «Моя улюблена страва»

        Учні  стають у коло, по черзі продовжують речення: «Моя улюблена страва – …». Всі разом коментують страву товариша: «Це корисно!» (піднімають великий палець вгору) або «Це некорисно!» (великий палець вниз).

Запитання: Якій темі, на вашу думку, буде присвячений  наш урок-тренінг?

2. Оголошення теми уроку-тренінгу

 

3. Повторення правил роботи

  1. Бути позитивним.
  2. Бути дисциплінованим.
  3. Бути доброзичливим.
  4. Бути активним.
  5. Не критикувати думки інших.

4. З’ясування  очікувань

Вправа «Кошик з плодами»

        У кожного учня шаблон плоду (яблуко, груша, виноград). Діти пишуть на них свої прізвища та очікування від тренінгу, розташовують їх біля кошика. В кінці тренінгу, якщо очікування справдилися, учасники прикріплюють їх до кошика.

 II. Основна частина

Розповідь учителя про здорове харчування

Роль їжі в збереженні здоров'я дуже велика. Їжа має безпосередній вплив на працездатність, розумовий та фізичний розвиток, тривалість життя людини. Харчування забезпечує життєдіяльність організму та є його найважливішою біологічною потребою. Усі необхідні організму речовини людина отримує з їжі, яку споживає. 

 Але  для того, щоб їжа не стала ворогом, харчуватися потрібно помірно і правильно. Не можна переїдати. Переїдання є причиною багатьох хвороб. Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Так їжа краще засвоюється.  Обов’язково потрібно снідати.

 Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних корисних продуктів. Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не варто захоплюватися надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею. Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

Практична робота

Робота в парах (об’єднання за рахунком)

Завдання

  • Прочитайте вірш.
  • Обговоріть у парі, які правила здорового харчування порушив герой вірша. Чому у нього болів живіт?
  • Складіть поради хлопчику, як потрібно харчуватися, щоб не болів живіт. Підготуйтеся продемонструвати свою роботу.

Тільки-но прийшов зі школи –
Поспішаю вже до столу,
Бо зі школи довгий шлях ,
300 метрів, просто жах!
Щоби скоротить дорогу
Взяли з другом по хот-догу.
Ми їх на ходу жували,
«Пепсі-колу» попивали.
Та бурчить у животі…
Знаю – вдома на плиті
Плов лишився від сніданку
(готувала мама зранку,
Й наказала: «Пам’ятай,
В холодильник заховай!»).
Та підвів мене будильник,
Де ж згадать про холодильник!
Поки гріється обід
Хоч чайку напитись слід,
Ще й халвою закусити.
Зразу ж телика включити,
Бо дивитись бойовик
Я з тарілочкою звик.
Зникла їжа із тарілки,
Я й не зчувсь, як схрумав стільки!
Любі друзі, поясніть,
Чом мене живіт болить?

Робота в групахчасники об’єднуються за плодами, на яких писали очікування, в 3 групи: «Яблуко», «Груша», «Виноград»).

Завдання для групи «Яблуко»

  1. Україна взяла участь у Міжнародній конференції з харчування - Новости - "Бизнес Гид"Розгляньте зображення піраміди харчування. Ознайомтесь з рекомендаціями щодо раціонального харчування.
  2. Проаналізуйте власний харчовий раціон. Обговоріть у групі, чи дотримуєтесь ви рекомендацій здорового харчування.
  3. Підготуйтесь представити свою роботу.

 

 

Завдання для групи «Груша»

  1. Ознайомтесь з переліком найбільш корисних продуктів.
  2. Проаналізуйте власний харчовий раціон. Обговоріть у групі, чи часто ви споживаєте корисні продукти із цього переліку.
  3. Підготуйтесь представити свою роботу.

 

Завдання для групи «Виноград»

  1. Розгляньте зображення продуктів. Визначте, які з них корисні. Поясніть свій вибір. Чи часто ви споживаєте ці продукти?
  2. Складіть перелік корисних продуктів, які ви найчастіше вживаєте.
  3. Підготуйте представдення своєї роботи.

 

 

Руханка «Буревій»

Учні стають у коло. Починають кружляти за командою вчителя. Наприклад: «Буревій для тих, хто полюбляє борщ…», «Буревій для тих, хто полюбляє рибу…», «Буревій для тих, хто полюбляє сметану…» тощо.

Розповідь учителя про білки, жири і вуглеводи  (у супроводі комп’ютерної презентації)

Перш за все слід пам'ятати про те, що основу правильного харчування становлять білки, жири і вуглеводи  життєво важливі поживні речовини, без яких життєдіяльність організму неможлива.

Білки незамінна частина їжі. Вони йдуть на побудову нових клітин і заміну зношених, активно беруть участь в обміні речовин, що  безперервно відбувається в організмі.

Продукти, що містять білок: сири, м'ясо тварин і птахів, більшість риб, соя, горох, квасоля, горіхи, свинина, ковбаси варені, сосиски, яйця, крупа манна, гречана, вівсяна, пшоно, борошно пшеничне, макарони, хліб житній і пшеничний, крупа перлова, рис, молоко, кефір, сметана, морозиво, шпинат, цвітна капуста, картопля, всі інші овочі, фрукти, ягоди та гриби.

Жири найбільш потужне джерело енергії. Джерелом жиру є тваринні жири і рослинні масла, а також м'ясо, риба, яйця, молоко і молочні продукти.

Вуглеводи служать для організму основним джерелом енергії, допомагають працювати нашим м'язам. Вони необхідні для нормального обміну білків і жирів.

Продукти, що містять вуглеводи: цукор, цукерки, мед, мармелад, печиво здобне, крупи, макарони, варення, фініки, родзинки, хліб, квасоля, горох, вівсяна крупа, шоколад, халва, тістечка, чорнослив, урюк, зелений горошок, морозиво, картопля, буряк, виноград, вишня, черешня, інжир, банани, морква, кавун, диня, абрикоси, персики, груші, яблука, сливи.

Практична робота (об’єднання в групи за порами року; групи «Весна», «Літо», «Зима», «Осінь» за датами народження)

Ігрова ситуація. Уявіть, що ви покупці у магазині.

Ігрові завдання

Групі «Весна»

  1. «Купити» в магазині якомога більше продуктів,  які  містять багато білків.
  2. Намалювати кошик з продуктами і пояснити свій вибір.

Групі «Літо»

  1. «Купити» в магазині якомога більше продуктів, які містять багато жирів.
  2. Намалювати кошик з продуктами і пояснити свій вибір.

Групі «Осінь»

  1. «Купити» в магазині якомога більше продуктів,  які  міститять багато вуглеводів.
  2. Намалювати кошик з продуктами і пояснити свій вибір.

Групі «Зима»

  1. «Купити» в магазині продукти для здорового харчування сім’ї.
  2. Намалювати кошик з продуктами і пояснити свій вибір.

Гра «Так чи ні»

  1. Їжу потрібно вживати 3-4 рази на день у певний час. (Так).
  2. Пережовувати їжу потрібно дуже швидко.  (Ні. Пережовувати їжу потрібно повільно і ретельно).
  3. Ввечері потрібно випити міцну каву. (Ні. Ввечері не можна пити міцну каву).
  4. Цукор потрібно замінити медом, фруктами, ягодами. (Так).
  5. Білий хліб потрібно їсти якомога частіше, а житній – рідше. (Ні. Білий хліб потрібно їсти якомога рідше, а житній – частіше).
  6. Потрібно вживати багато солі. (Ні. Треба намагатися обходитись без солі).
  7. Їжу потрібно споживати  гарячою. (Ні. Їжа має бути не надто гарячою чи холодною).
  8. Сідати за стіл тільки тоді, коли хочеться їсти. (Так).
  9. З м’ясною їжею потрібно вживати картоплю та макарони. (Ні. Потрібно вживати якомога більше зелені й овочів, але не картоплі та макаронів).

Руханка

На город підемо працювати, працювати,

Будем овочі збирати,

Вітамінів в них доволі,

Будемо ми усі здорові!

Підемо у сад гуляти,

Будемо фрукти ми збирати,

Вітаміни в них теж є,

Це здоров’ячко моє. (Учні активно рухаються)

 

 

Розповідь учителя про вітаміни (у супроводі комп’ютерної презентації)

Щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Вони мають бути багаті на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту і розвитку. Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя». Вітаміни підвищують стійкість організму до захворювань. Вони містяться в овочах, фруктах, ягодах, а також у різних крупах, м’ясі, яйцях, молоці та інших продуктах. У наш час відомо близько 30 вітамінів. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту А, В, С, D тощо.

Вітамін А сприяє росту. Корисний для зору, шкіри, кісток. Його найбільше в моркві, помідорах, абрикосах, петрушці, зеленій цибулі, кропі.

Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин. Корисний для крові, нервів, шкіри. Вітаміну В найбільше в картоплі, горошку, буряку, редису, квасолі та зеленому салаті.

Вітамін С сприяє захисту від застуди, загоюванню ран. Корисний для кровоносних судин. Міститься у лимонах, апельсинах, порічках та чорній смородині, капусті, зеленій цибулі та хроні.

Вітамін D дуже потрібний тим, хто хоче швидко й добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Вітамін D міститься у молоці, яйцях, сирі, вершковому маслі.

Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку. Наприклад, коли бракує вітаміну А, дитина погано росте. Нестача вітаміну В призводить до порушення діяльності нервової системи тощо.

Робота в парах (об’єднання  за бажанням)

Відгадування загадок

Завдання. Відгадати загадку. Визначити, якими вітамінами багатий овоч або фрукт.

Загадки

А на мене нарікають,

Що до сліз я допікаю.

Вибачте, та я не винна,

Бо я лікарська рослина.

Соком з медом почастую

І здоров’я подарую. (Цибуля).

***

Кожен знає, ця дівиця

На городі – мов цариця.

Коси довгі, кучеряві,

Та ще й платтячко яскраве.

Я смачна і вітамінна,

І не гірше апельсина.

Той, хто мене поважає,

До ста років доживає.(Морква).

 

***

Я – смачний, кругленький,

Маю щічки червоненькі.

До смаку я в кожній страві.

Роблять соки і приправи.

Соус, борщик і салат

Люди з радістю їдять. (Помідор).

***

Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла. (Картопля)

***

На порічку дуже схожа:
Круглолиця і пригожа.
Вітамінами багата,
Чорношкіра і пузата. (Смородина)

***
Сидить баба на грядках вся закутана в хустках. (Капуста)

III. Заключна частина

 Вправа «Скринька,  м’ясорубка, кошик»

         На дошці – малюнки скрині, м’ясорубки та кошика для сміття. Учні висловлюються, що корисного дізналися (уявно кладуть до скриньки), над чим ще треба подумати, що усвідомити (до м’ясорубки), що непотрібне, або чого хотіли б позбутися (до кошика).

Релаксація

Учні пригадують і діляться думками про те, чи справдилися їхні очікування від тренінгу (в кого так – переміщують плоди до кошика).

Прощання – «Коло побажань»

Учасники стають в коло, кладуть сусіду зліва руку на плече та говорять  побажання.

Усі діти беруться за руки і промовляють:«Будемо здорові!»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бровченко Валерія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
23 липня 2019
Переглядів
8471
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку