Урок "Досліджуємо взаємозв'язок додавання і віднімання" (космічна подорож)

Про матеріал
Даний матеріал допоможе закріпити способи додавання і віднімання числа 1 та 2, знання назв компонентів і результату дії додавання, поняття математичного виразу «сума»; формувати поняття про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання; учити складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання; формувати вміння користуватися в обчисленнях переставним законом додавання; закріпити знання складу чисел; формувати вміння добирати до схеми малюнок; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність, товариськість; стимулювати інтерес до рідної планети та бажання дізнатися більше про Всесвіт.
Перегляд файлу

НОВООСОТСЬКА ФІЛІЯ КЗ «ОЛЕКСАНДРІВСЬКЕ НВО № 1»

 

 

 

 

Урок математики в 1 класі

«Досліджуємо взаємозв’язок

додавання і віднімання»

(космічна подорож)

 

 

Презентація. Планети Сонячної системи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала : Макуха О.П.

2020 р.

 

 

Урок: математика                                                                                Дата: __________

Тема тижня: Таємниці космосу

Тема дня: Як я уявляю інші планети?

Тема:   Досліджуємо взаємозв’язок додавання і віднімання

Мета: закріпити способи додавання і віднімання числа 1 та 2, знання назв компонентів і результату дії додавання, поняття математичного виразу «сума»; формувати поняття  про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання; учити складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання; формувати вміння користуватися в обчисленнях переставним законом додавання; закріпити знання складу чисел; формувати вміння добирати до схеми малюнок; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність, товариськість; стимулювати інтерес до рідної планети та бажання дізнатися більше про Всесвіт.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація; голосове повідомлення, набір геометричних матеріалів (геометричні фігури);  дидактичні картки, ілюстративний матеріал для панно «Всесвіт», герої мультфільму «Лунтік та його друзі»

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: космічна подорож

Перебіг уроку:

 І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

- Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Зичу усім людям я завжди добра!

 2. Хвилинка психологічного налаштування

Небо зорями рясніє, таємниче і глибоке.

Всесвіт нам бентежить мрії, кличе в подорож чудову …

  • Що ви вже знаєте про Всесвіт? (відповіді учнів).

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

     ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Елемент казковості (слайд1)
  • Діти, сьогодні мені прийшло незвичайне голосове повідомлення, давайте прослухаємо:

«Рятуйте, рятуйте.. Ми мандрували космічним простором  і заблукали на   одній із планет. Просимо вашої допомоги. Ми не хочемо загинути тут, адже ми ваші улюблені герої мультфільму»

  • Чи є у вас припущення з приводу того, хто  потрапив у біду? Чи хотіли б ви надати їм допомогу?
  1. Оголошення теми і мети уроку
  • Сьогодні я пропоную вам відчути себе космічними рятівниками та запрошую  до подорожі космічно - математичним небом. Спробуємо побувати космонавтами та перевірити свої знання.

Маршрут подорожі

Кожна зупинка на планетах супроводжується переглядом фрагменту навчального мультфільму «Планети Сонячної системи» https://youtu.be/ITub7NYgY2Y

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Робота з геометричним матеріалом «Танграм»
  • Для початку, відчуємо себе  конструкторами. Складіть з геометричних фігур космічну ракету для нашої подорожі.
  • Які фігури використали?
  1. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 1. (слайд2)
  • З якою цифрою можна порівняти космічну ракету?

Урок продовжимо без зупинки

Каліграфічною хвилинкою.

Щоб ракета була   гарна

Треба вивести старанно

Кожну цифру, кожен штрих.

Клас працює, клас притих.

  1. Математичний диктант . (слайд2)

ᐈ Ракеты силуэт векторные картинки, иллюстрации силуэт ракеты | скачать на  Depositphotos®Нашу ракету необхідно заправити паливом.

  • Запишіть  число, що має сусідів 6 і 8 (7).
  • Яке число передує числу 4? (3).
  • Яке наступне число за 9? (10).
  • Обчисліть суму чисел 6 та 0 (6).
  • Число 7 збільшить на 1(8)
  • Число 5 зменшить на 1 (4)
  • Доповніть речення 9 – це 7 і … (2)
  • Який перший доданок у прикладі 5 + 3 = 8? (5)
  • Які числа не позначили? (1, 9)

 

  1. Повторення складу чисел. Розв’язування прикладів.    (слайд3)

Гра «Так чи ні» з використанням конструктора LEGO

Правильну відповідь учні демонструють зеленою цеглинкою, хибну – червоною цеглинкою.

7+1=8           5 – 1= 6           4+2 =2        3 + 3=0           8 – 1=7           3 – 2= 5

4 – 4=1         2 + 4=6            5+2 =7        8 + 1=7           7 – 2= 5           6 – 2=4

  • Готовність до старту перевірили, можемо стартувати.

Фізкультхвилинка

У ракету сіли діти, щоб летіти навколо орбіти.

Ремінь вміло прикріпили,

Дружно всі набрались сили!

5,4,3,2,1! Пуск!

(діти підводяться з місця, руки вгору,

 стають на носочки та гудуть «У – у – у!»)

Ми у небо піднялися, навколо себе подивились-

Он Земля, он Земля,

Наче м’ячик іздаля.

ІV. ЕВОКАЦІЯ

  1. Дослідження взаємозв’язку додавання і віднімання  . (слайд 4)
  • Наша ракета робить зупину на планетах МЕРКУРІЙ, ВЕНЕРА

(фрагмент відео)

  • Космонавти працюють , проводять різноманітні дослідження в космосі. Ми також проведемо дослідження та з’ясуємо, який зв’язок існує між додаванням та відніманням (підручник , с 57, завдання 2)

 

 

 

 

 

 

Висновок: Якщо від суми відняти один доданок, то отримаємо другий. 

Наших героїв ми не знайшли,  летимо далі.

 

  1. Вправа на увагу
  1. Зупинка на планеті МАРС (фрагмент відео) . (слайд 5)
  • Нас зустрічають Марсіани, які можливо причетні до зникнення. Знайдіть відмінності між прибульцями. Запишіть , скільки відмінностей вам вдалось знайти, порівняйте отримані числа.

Висновок: космонавт повинен бути дуже уважним заради своєї безпеки.

 

  • Робота в парах. Закріплення розуміння взаємозв’язку додавання і віднімання. Зупинка на планеті ЮПІТЕР(фрагмент відео) (слайд 6)
  • Номер нашої ракети 10. Пригадайте склад числа 10. Дізнайтеся, які числа пропущено в рівностях.

Фізкультхвилинка  (слайд 7)

Роботозарядка: https://youtu.be/sj7YawjYh8A 

 

V. РЕФЛЕКСІЯ

Зупинка на планеті САТУРН (фрагмент відео) (слайд 8)

  • Планета Сатурн зовні незвичайна, відрізняється від інших. Тому дає вам підказку про наших героїв. Пройдіть шлях планети Сатурн і ви дізнаєтеся кого нам потрібно врятувати.

5 + 2 – 1 – 6 + 2 + 1 + 2  = 5 ( підказка «Лунтік»)

Висновок: Лунтік та його друзі чекають на нашу допомогу

 

  1. Гра «Доміно». Закріплення розуміння переставного закону додавання та взаємозв’язків між компонентами (слайд 9)

Методичний супровід для учителя до видання «Математика. 1 клас. Навчальний  зошит. У 4 частинах. Частина 1. Частина 2» Уроки PDF Free Download

 

  • Космонавти повинні уміти швидко приймати рішення, бути мобільними. Завдання: до кожної частинки доміно написати значення суми та інший варіант рівної суми, використовуючи переставний закон додавання та скласти два приклади на віднімання.

Висновок: від перестановки доданків сума не змінюється; до кожного приклади на додавання можна дібрати два приклади на віднімання.

 

  1. Робота в парах. Добір до малюнка схеми та рівності.

Зупинка на планеті НЕПТУН (фрагмент відео) (слайд 10)

  • Ось ми і добралися до останньої планети. Лунтік та його друзі (Кузя, Міла та Джмелик) радо зустрічають нас, дякують за порятунок та пригощають космічним печивом. Доберіть до малюнка схему та рівність. У Кузі 2 печива а у Міли 9. Скільки печива всього  у них разом?

Кондитерська компанія “Gurman Family” – Ми з вами створюємо майбутнє зараз!  » Зірочка глазурованаРаскраски Лунтик и его друзья распечатать на А4 и скачать бесплатноРаскраски Лунтик и его друзья распечатать на А4 и скачать бесплатно

Печиво Фуршет Зірочка здобне декор вагове купити від 71.99 грн – Печиво –  Фуршет Київ

 

( 7 + 2 = 9)

Висновок: коли ми об’єднуємо предмети, необхідно додавати.

  1. Самостійна робота. Гра «Зорепад» (слайд 11)
  • Щоб повернутися додому, нам необхідно виконати останнє завдання.

Впишіть в зірочки  знаки «+», або «-«, щоб рівності були правильними.

10…2 = 8                              6…2 = 8

10…10 = 0                            8…7 = 1

5 …1 = 4                               8…1 = 9

7…0 = 7                                7…7 = 0

Самоперевірка

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Сідаймо дружно в корабель. Повертаємося усі на нашу планету ЗЕМЛЯ.

1.Прийом «Інтерв’ю» (слайд 12)

- Лунтік та його друзі хочуть дізнатися:

-Де ви побували?

-Які планети відвідали?

-Що дізналися про зв’язок дій додавання і віднімання?

- Яке правило запам’ятали?

2. Оформлення панно «Зоряне небо»

  • Якщо вам працювалось легко, наклейте фігурку космонавту. Якщо ще потрібно попрацювати, наклейте космічну ракету. Якщо вам було складно, на клейте на космічний фон комету.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яременчук Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
1438
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку