Урок. "Екологія рослин. Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»".

Про матеріал
Матеріал уроків по екології рослин і грибів для 6-го класу. На допомогу молодим і починаючим вчителям. Можна використовувати, як готові конспекти уроків. Підручник «Біологія 6». Автори: Ю.І.Костіков, С.О.Волгін, В.В. Додь, А.В.Сиволоб, І.В.Довгаль, О.В.Жолос, Н.В.Скрипник, Г.В.Ягенська, Г.М.Толстанова, О.Є.Ходосовцев.
Перегляд файлу

                                                                                                                      6 клас. Біологія        

                                        Урок № _

Тема. Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»  

Мета уроку: виявити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Різноманітність рослин»; здійснити контроль і корекцію їхніх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання.

   Розвивати вміння учнів порівнювати та робити узагальнюючі висновки; закріпити індивідуальні вміння складати запитання.

   Виховувати бережливе ставлення до живої природи планети, до свого здоров’я та оточуючих людей, екологічне мислення.

Обладнання: таблиці, малюнки, картки-завдання.

Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія, географія, екологія, математика, основи 

 здоров’я, природознавство.

Тип уроку: урок корекції і контролю знань.

 

                                                 Хід уроку:

I. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда.

— Як ви вважаєте, яке значення мають рослини для існування життя на нашій планеті?

— Яке значення рослин у житті людини?

 

III. Контроль знань

 1.Роздача індивідуальних карток із завданнями.

     2.Інструктаж щодо виконання завдань, пояснення шкали оцінювання завдань

       різних рівнів складності.

     3.Виконання завдань учнями.

 

   I варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1.У клітинах червоних водоростей відкладається:

А крохмаль  В багрянковий крохмаль

Б ламінарин Г філофорин

2.У голонасінних рослин уперше з’являється:

А квітка             В плід

Б насінина             Г корінь

3. Шишка — це:

А видозміна пагона В видозміна листка

Б пагін   Г видозміна квітки

4.Тривалість життя статевого покоління у плаунів:

А один сезон  В 15–18 років

Б 2 роки   Г 5–8 років

5. Панцир, просочений сполуками Силіцію, є у водоростей:

А зелених   В бурих

Б червоних  Г діатомових

6. До мохів належить:

А яловець звичайний В сфагнум

Б ламінарія              Г хвощ великий

Відповіді: 1 — В, 2 — Б, 3 — А, 4 — В, 5 — Г, 6 — В.

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7.Із запропонованих відповідей виберіть правильні.

Виберіть характерні ознаки хвощів:

А  у життєвому циклі переважає спорофіт

Б у життєвому циклі переважає гаметофіт

В тіло почленоване на вузли і міжвузля

Г стебло містить кремнезем

Д мають ризоїди

Е листки мають вигляд зубчиків, які зростаються біля основи, утворюючи піхву, що покриває вузол

Є листки великі, розсічені

Відповіді: А, В, Г, Е.

8.Установіть відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.

1 мохи  2   водорості  3   плауни  4   покритонасінні

А

Б

В

Г

Д

http://vseslova.com.ua/images/bse/0005/52395/1_big.jpg

http://www.1000listnik.ru/uploads/posts/2010-07/1278517297_lycopodium-clavatum.jpg

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTvcM8286gTSEB6OzpZDVTqORQfAesMb0apaZ07R90PB2Z45OX

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStbzEu9vG8bTzgFplImZR2uYeZ9DmwjibO7tO66OF6wzJZKInV

  https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNX5MNT_97exire7TBYEP0c_TDvZ0hAdTftZ3fklcZ0Lz9S2V5

 

Відповідь: 1 — Д, 2 — А, 3 — Б, 4 — В.

9.Установіть відповідність між стадіями життєвого циклу сосни й цифрами на малюнку, що їм відповідають.


А чоловіча шишка

Б жіноча шишка

В пилкове зерно

Г насінна луска з насінними зачатками

 

Відповідь: А — 2, Б — 5, В — 4, Г — 6.

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10.Яке значення в житті людини мають водорості?

11.У молодому світлому лісі між березами й осиками посадили ялини. Через 20 років берези й осики зникли і на їхньому місці з’явився темний ялиновий ліс. Поясніть, чому так сталося.

 

IV рівень (3 бали)

12.Поясніть переваги покритонасінних рослин перед голонасінними. 

 

 

II варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1.У клітинах бурих водоростей відкладається:

А крохмаль В багрянковий крохмаль

Б ламінарин Г філофорин

2.Покритонасінні рослини змогли витіснити голонасінні завдяки наявності:

А квітки й плоду В насіння

Б розвиненої кореневої системи Г розвиненого стебла

3.Хвоя — це:

А пагін В видозмінений пагін

Б брунька Г листок

4.Фотосинтез у хвощів відбувається у:

А стеблі В листках

Б кореневищі Г спорангіях

5.На найбільших глибинах здатні мешкати водорості:

А зелені В бурі

Б червоні Г діатомові

6.До папоротей належить:

А щитник чоловічий В плаун баранець

Б спірогира Г зозулин льон

Відповіді: 1 — Б, 2 — А, 3 — Г, 4 — А, 5 — Б, 6 — А.

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7.Із запропонованих відповідей виберіть правильні.

Виберіть характерні ознаки мохів.

А у життєвому циклі переважає спорофіт

Б у життєвому циклі переважає гаметофіт

В мають листкостеблову будову

Г спорангії зібрані у стробіли, які розміщуються на верхівці пагонів

Д мають ризоїди

Е підземна частина — кореневище

Є спори утворюються у коробочці

Відповіді: Б, В, Д, Є.

8.Установити відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.

1  хвощі      2  водорості   3  папороті    4  голонасінні

А

Б

В

Г

Д

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSakbCWa2XjabtxqsMjaUDUfLHFPWBM9n-dHTLF8E-EAycvefQG3w

http://www.refine.org.ua/images/referats/278/image001.jpg

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTvcM8286gTSEB6OzpZDVTqORQfAesMb0apaZ07R90PB2Z45OX

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStbzEu9vG8bTzgFplImZR2uYeZ9DmwjibO7tO66OF6wzJZKInV

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSiIxgffv0ogTXglujK2oH4yzU4Q87isPY-KCbt9FNOlOfhaopq0g

 

Відповідь: 1 — А, 2 — Д, 3 — Б, 4 — Г.

9.Установити відповідність між стадіями життєвого циклу папороті й цифрами на малюнку, що їм відповідають.

А нестатеве покоління (спорофіт)

Б статеве покоління (гаметофіт)

В спорангій

Г сперматозоїди

http://kk.convdocs.org/pars_docs/refs/243/242760/242760_html_m372b500c.jpg

Відповідь: А — 1, Б — 4, В — 2, Г — 7.

 

           ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10.Яке значення в житті людини мають покритонасінні рослини?

11.Установлено, що бурелом вириває з коренем здебільшого ялини, а сосни ламає. Чому?

 

IV рівень (3 бали)

12.Поясніть переваги голонасінних рослин перед папоротями.

 

 

ІV. Домашнє завдання

Повторити конспекти уроків по вивченій темі, §21.

 

V. Підбиття підсумків уроку

Рослини – дуже різноманітні живі організми, значення яких в природі  та житті людини дуже велике.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     6 клас. Біологія        

 Самостійна робота з теми «Різноманітність рослин»

 

                                              I варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1.У клітинах червоних водоростей відкладається:

А крохмаль           В багрянковий крохмаль

Б ламінарин          Г філофорин

2.У голонасінних рослин уперше з’являється:

А квітка             В плід

Б насінина             Г корінь

3. Шишка — це:

А видозміна пагона В видозміна листка

Б пагін   Г видозміна квітки

4.Тривалість життя статевого покоління у плаунів:

А один сезон  В 15–18 років

Б 2 роки   Г 5–8 років

5. Панцир, просочений сполуками Силіцію, є у водоростей:

А зелених   В бурих

Б червоних              Г діатомових

6. До мохів належить:

А яловець звичайний В сфагнум

Б ламінарія              Г хвощ великий

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7.Із запропонованих відповідей виберіть правильні.

Виберіть характерні ознаки хвощів:

А  у життєвому циклі переважає спорофіт

Б у життєвому циклі переважає гаметофіт

В тіло почленоване на вузли і міжвузля

Г стебло містить кремнезем

Д мають ризоїди

Е листки мають вигляд зубчиків, які зростаються біля основи, утворюючи піхву, що покриває вузол

Є листки великі, розсічені

8.Установіть відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.

1 мохи  2   водорості  3   плауни  4   покритонасінні

А

Б

В

Г

Д

http://vseslova.com.ua/images/bse/0005/52395/1_big.jpg

http://www.1000listnik.ru/uploads/posts/2010-07/1278517297_lycopodium-clavatum.jpg

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTvcM8286gTSEB6OzpZDVTqORQfAesMb0apaZ07R90PB2Z45OX

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStbzEu9vG8bTzgFplImZR2uYeZ9DmwjibO7tO66OF6wzJZKInV

  https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNX5MNT_97exire7TBYEP0c_TDvZ0hAdTftZ3fklcZ0Lz9S2V5

 

9.Установіть відповідність між стадіями життєвого циклу сосни й цифрами на малюнку, що їм відповідають.


А чоловіча шишка

Б жіноча шишка

В пилкове зерно

Г насінна луска з насінними зачатками

 

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10.Яке значення в житті людини мають водорості?

11.У молодому світлому лісі між березами й осиками посадили ялини. Через 20 років берези й осики зникли і на їхньому місці з’явився темний ялиновий ліс. Поясніть, чому так сталося.

 

IV рівень (3 бали)

12.Поясніть переваги покритонасінних рослин перед голонасінними. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                6 клас. Біологія        

 Самостійна робота з теми «Різноманітність рослин»

 

                                                         II варіант

 

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1.У клітинах бурих водоростей відкладається:

А крохмаль В багрянковий крохмаль

Б ламінарин Г філофорин

2.Покритонасінні рослини змогли витіснити голонасінні завдяки наявності:

А квітки й плоду В насіння

Б розвиненої кореневої системи Г розвиненого стебла

3.Хвоя — це:

А пагін В видозмінений пагін

Б брунька Г листок

4.Фотосинтез у хвощів відбувається у:

А стеблі В листках

Б кореневищі Г спорангіях

5.На найбільших глибинах здатні мешкати водорості:

А зелені В бурі

Б червоні Г діатомові

6.До папоротей належить:

А щитник чоловічий В плаун баранець

Б спірогира Г зозулин льон

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7.Із запропонованих відповідей виберіть правильні.

Виберіть характерні ознаки мохів.

А у життєвому циклі переважає спорофіт

Б у життєвому циклі переважає гаметофіт

В мають листкостеблову будову

Г спорангії зібрані у стробіли, які розміщуються на верхівці пагонів

Д мають ризоїди

Е підземна частина — кореневище

Є спори утворюються у коробочці

8.Установити відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.

1  хвощі      2  водорості   3  папороті    4  голонасінні

А

Б

В

Г

Д

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSakbCWa2XjabtxqsMjaUDUfLHFPWBM9n-dHTLF8E-EAycvefQG3w

http://www.refine.org.ua/images/referats/278/image001.jpg

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTvcM8286gTSEB6OzpZDVTqORQfAesMb0apaZ07R90PB2Z45OX

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStbzEu9vG8bTzgFplImZR2uYeZ9DmwjibO7tO66OF6wzJZKInV

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSiIxgffv0ogTXglujK2oH4yzU4Q87isPY-KCbt9FNOlOfhaopq0g

 

9.Установити відповідність між стадіями життєвого циклу папороті й цифрами на малюнку, що їм відповідають.

А нестатеве покоління (спорофіт)

Б статеве покоління (гаметофіт)

В спорангій

Г сперматозоїди

http://kk.convdocs.org/pars_docs/refs/243/242760/242760_html_m372b500c.jpg

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10.Яке значення в житті людини мають покритонасінні рослини?

11.Установлено, що бурелом вириває з коренем здебільшого ялини, а сосни ламає. Чому?

 

IV рівень (3 бали)

12.Поясніть переваги голонасінних рослин перед папоротями.

 

                                                           

        

docx
Додано
22 серпня 2023
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку