Урок " Федеративна республіка Німеччина"

Про матеріал
Урок-дослідження з географії, 10 клас Тема : “Федеративна республіка Німеччина” Розробила: учитель вищої категорії ФОГТ ІННА МИКОЛАЇВНА КЗ «Зорянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Нікольської районної ради Донецької області»
Перегляд файлу

Урок-дослідження з географії, 10 клас

Тема : “Федеративна республіка  Німеччина”

 

Розробила:  учитель вищої категорії

ФОГТ  ІННА  МИКОЛАЇВНА

КЗ «Зорянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Нікольської районної ради

Донецької області»

Мета: сформувати систему знань про основні особливості географічного положення, населення і господарства Німеччини; розвивати практичні уміння працювати з комплексними картами атласу; виховувати цікавість до теми, уважність та аналітичні здібності.

Обладнання: підручники, атласи, настінні «Політична карта світу», «Фізична карта світу», презентація, проектор, судовий журнал - робочий зошит, картки, додатки.

  Тип уроку: урок-дослідження (урок вивчення нового матеріалу).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

(Клас заздалегідь поділений на групи, які отримали випереджальне  завдання.)

(Слайд№ 1)Шановні дослідники!

Сьогодні ми вирушаємо у подорож до країни Пізнання та Відкриття. Зміна вражень хвилюватиме нашу уяву. Ми з вами станемо учасниками експедиції. Наш човен «супер», він універсальний. Він має назву «Дослідник» . Посміхніться один одному. Я сподіваюся, що наш сьогоднішній урок створить вам гарний настрій на весь день. Щаслива людина – успішна людина. Щоб наша спільна робота була успішною, запам’ятайте, будь ласка, правила уроку:

(Слайд№2)

  1. Поводитися  спокійно.
  2. Не вигукувати.
  3. Бути терплячим.
  4. Дати  можливість  висловитися  своїм  товаришам.
  5. Не критикувати.
  6. Поважати  одне   одного.
  7. Ставтеся до людей так, як ви  хотіли б, щоб вони ставилися до вас.

ІІ. Перевірка  домашнього  завдання.

А зараз ми перевіремо домашнє завдання за допомогою географічного диктанту

Кожен учень  даст відповідь на 10 запитань. Запитання  під  3 та 6  оцінюються в 2 бали, а всі  інші  запитання в 1 бал. Загальна сума, яку ви можете отримати 12балів). Будьте уважні!

 

 

 

(Слайд № 3)

 Географічний диктант

 

1.Назвіть регіони, на які поділяється  Європа?

2.Яка кількість країн входить до Західної  Європи?

3.Назвіть країни і столиці  Східної  Європи?

4. Яка західна країна є світовим  лідером  із  вирощування цукрових  буряків і льону-довгунця?

5. Найбільші морські порти регіону?

6.Назвіть 8  країн  регіону, які є найбільш  привабливими  туристськими державами?

7. Назвіть найбільші міські агломерації?

8. Назвіть центри машинобудування?

 9.Що характерно для спеціалізації південно-європейського типу ведення сільського господарства?

10.Країна з найбільшою кількістю міських жителів?

 

А зараз за допомогою ключа ви зробите взаємоперевірку. Для цього обміняйтеся зошитами в парах.

(Слайд №4)              Ключ до перевірки

1.Північна, Західна, Південна, Східна.

2.25.

3.Україна–Київ; Білорусь–Мінськ; Молдова- Кишинів;Росія – Москва.

4. Франція

5. Роттердам, Гамбург, Лондон

6.Греція, Іспанія, Франція, Італія, Андорра; Монако, Німеччина, Австрія.

7. Паризька, Лондонська, Рейнсько - Рурська.

8. Великі міста Німеччини, Великобританії, Нідерландів, Італії.

9.Рослинництво.

10.Португалія.

 

Вірність ваших відповідей я перевірю, коли наприкінці уроку зберу ваші зошити.

 

ІІІ. Мотивація. Прийом «Візитна  картка».

 

Під час подорожі ви дізнаєтесь про географічне положення країни, про її жителів, і в кінці вас чекає невеличка робота, яка покаже, наскільки уважні ви були. Кожен  наш крок «миля» наближає нас до нових відкриттів. Вам необхідно провести багато спостережень. Записуйте, будь ласка результати спостережень до судового журналу (вашого робочого зошиту) і пам’ятайте,що акуратність заповнення – це запорука наукових досліджень. Бажаю вам приємної подорожі!

(Учитель  робить  повідомлення, за якими  клас повинен відгадати  країну, про яку піде  мова на уроці.) :

(Слайди№ 5-6)

  • Якщо спробувати дати узагальнений образ цієї країни,то вийде, що це країна романтичного народу, що любить спокійне життя. Але саме ця країна розв’язала велику кількість війн в історії Європи.
  • Пристрасна любов до пива – одна з головних рис жителів цієї країни. За продажем  цього напою країна  знаходиться на другому місці після США, маючи прибуток більше ніж 20 млрд. марок на рік.
  • Відома гоголівська фраза: «Який росіянин не любить швидкої  їзди?» – характеризує не тільки росіян, але й жителів цієї  країни. Всі здогадалися, що  мова  піде  сьогодні про Німеччину.

 (в цей час заходять гості з Маріупольського товариства німців «Відергебурт»). Вчитель знайомить учнів з гостями.

Тема нашего уроку:“Федеративна республіка Німеччина” запишіть будь ласка в свої судові журнали

(Слайди№ 7-8) Цілі та план  роботи 

 

ІV.Вивчення нового матеріалу.

(Слайд № 9-10)    Візитна картка Німеччини.

 

Кожному учню було дано завдання на випередження матеріалу. Вони робили  свої спостереження і зараз з нами ними поділяться. 

 

1 миля .  Географічне положення. Головні особливості ЕГП

(Слайди  №11-12)   Учитель: Човен знаходиться на пристані, попросимо капітана поділитися  результатами, отриманими в попередній експедиції, розгляньте  карти атласу і дайте характеристику економіко-географічному положенню країни. Показники запишить  на форматі А-3.

(робота з картами атласу , виступає капітан ) (Слайди  №13-14)  

Завдання : Запишіть висновки про економіко-географічне положення країни у зошити.

 

2 миля.  Природні умови і ресурси.  (Слайд № 15-16-17-18)

ІІ помічник капітану надасть  характеристику забезпеченості  країни  природними ресурсами, які продемонструє за допомогою «Набору  корисних копалин», знайдіть на карті їх місцезнаходження,  та нанесіть  їх на контурну карту)

 

3 миля.  Населення  і культура.  (Слайд  №19) ( виступ дівчат 11 класу «Німецький танок»)

А зараз ви подивитесь Фотогалерею  знаменитостей  Німеччини  (Слайд  №20)

Прийом «Мозковий штурм»  

Запитання: Встановити  причинно-наслідкові звязки і відповіси на питання: З чим на ваш погляд повязана така велика кількість талановитих людей у Німеччині? (Слайд № 21-22-23-24-25 )

 

 (Слайд №26)  Ваші відповіді вистроїти у  ланцюжок  і  докажіть свою точку зору)  Ланцюг «Рибки»

 

 

  1. миля.   Промисловість. 

(Слайд №27-28) Учитель: Наш човен  має обтікаючу форму,  легко розсікає  воду.  Доречи, що  сприяло його появі? Так, для того щоб побудувати таке судно, необхідно  мати розвинену промисловість.  Які на вашу думки галузі промислового комплексу повинні працювати, щоб наше судно відправилося в цю експедицію? Найдіть у підручнику та запишіть до судового журналу у вигляді схеми.

(Слайд № 29-30-31-32)  (Розповідь учня . Робота над схемою)  

5 миля. Сільське господарство.

(Слайд № 33-34)  По мірі вивчення курсу географії ми знайомилися з галузями сільського господарства і початок уроку ми розпочали однією промисловою галуззю, яка повністю будується на сільськогосподарських виробах

Завдання (робота в парах ): на аркуші паперу форматом А-4 закрепить рослинні культури та свійських тварин, галузі які є провідними у Німеччині. 

 

(Слайд №36-37-38-39-40-41)

6 миля. Транспорт  (презентація ) 

Учень презентує  Виступ підкріплюється презентацією.

 

(Слайд №42-43)

7 миля.  Зовнішньоєкономічні звязки. Кратка характеристика.

 

(Слайд №44)

Учитель: Зовнішньоекономічну  діяльність ми розглянемо з вами на прикладі гри «Монополія».  На першому столі лежать картки з назвами товарів, які  Німеччина імпортує. Що таке імпорт? (Відповідь учнів). На другому  столі  - картки з експортними товарами.  Що таке експорт?  (Відповідь учня) . Учні третього столу мають прапори, країн , найбільших  торговельних партнерів Німеччини. Возьмить по одному прапору. За моєю командою перший і другий стіл обміняйтеся картками  з товарами  з представниками країн третього столу. Пояснить свій  вибір. (Гра  на знання країн, прапорів держав)

-експорт;  -імпорт товарів;

- найбільші торговельні партнери. 

 

(Слайд №45)   А зараз Хвилинка дискусії.  Робота в парах. Продовжить речення 

  • Мені подобається Німеччина тим, що …
  • Незручності у Німеччині такі…
  •  

V. Закріплення.  

 

(Слайд № 46) Для закріплення матеріалу дайте відповідь на запитання:

     Після Другої світової війни Німеччина мала надзвичайно низький рівень промислового виробництва. Завдяки чому ця країна за короткий строк стала високорозвиненою?

     У яких галузях господарства, на вашу думку, Україна та Німеччина можуть співпрацювати?

 

А зараз ще гра на увагу «Третій зайвий) (Слайд №47)

 

 

VI. Підсумки.

(Слайд №48-49)

Вправа «Обмін враженнями» – що нового почули на уроці?

 

VII. Оцінювання.

( Слайд №50)Учитель: попробуйте об’єктивно оцінити свою роботу та поставити собі оцінку (на карті-звіті учень самостійно себе оцінює). Оцінювання на даному уроці пропонується вербальне. Учні здають судові журнали (робочі зошити) куди вкладають картку-звіт. Учні отримують за роботу на уроці рейтингові оцінки . Після перевірки, оцінки та детальний коментар я проголошу на початку наступного уроку.

VIII.  Домашнє  завдання ( Слайд №51)

  • Опрацювати  параграф, розібрати питання.

 

  • Творче  завдання: 1 варіант – скласти  кросворд «Німеччина»

                  2 варіант - рекламний проспект «Подорож  Німеччиною»(5 зупинок).

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
23 березня 2020
Переглядів
353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку