Урок інформатики
для учнів 4-го класу
підготувала учитель
КЗ «Пасічанська гімназія»
Вистроп Тетяна Василівна
Тема. Фейк чи просто помилка: у чому різниця?
Мета: ознайомити учнів з поняттям «фейк», вчити використовувати мережі для отримання достовірної інформації; аналізувати її достовірність та відрізняти фейк від істини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з інформацією, вміння працювати в малих групах та парах; виховувати дисциплінованість, обережність та культуру поведінки в Інтернеті.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
використовувати мережі для отримання достовірної інформації;
-
висловлювати припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел;
-
пояснювати різницю між фейком та помилкою;
-
розрізняти факти та судження.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, телефони.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
-
Вправа «Знайди пару».
-
Гра «Знайди слово».
-
Скористайтеся QR-кодом чи перейдіть за посиланням та виконайте завдання.
https://learningapps.org/create?new=38#preview
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Гра «Ранкові новини».
-
Сьогодні вранці я переглядала новини і натрапила на ось такі цікаві фото.
-
Виявляється існує чорний лев. Як ви гадаєте може це бути правдою? Чому?
-
А ось якого гарного котика знайшли в одному місті.
-
А у Венеції замерзли канали. Уявляєте?
-
Чи може усе це, на вашу думку, відбуватися насправді? Чи можливо, хтось помилився?
-
А чи можуть такі новини створювати навмисно? Для чого?
-
Як ви перевіряєте інформацію, отриману в Інтернеті?
-
Сьогодні ми з вами познайомимося з фейками, навчимося відрізняти правдиву інформацію від брехні.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Словникова робота.
-
Ребуси
(Фейк)
(Судження)
(Факт)
-
Робота з підручником.
-
Прочитайте повідомлення на с. 36 підручника.
-
Оцініть його за планом на с. 36.
-
Гра «Прогноз погоди».
-
Послухайте діалог двох сусідок.
Сьогодні по радіо повідомили, що завтра буде сонячна та тепла погода. Я саме зібралася з’їздити з дітлахами у парк на прогулянку. Тож можна спокійно їхати.
Я б не радила тобі їхати. У мене сьогодні чешеться мізинчик на лівій руці, а це завжди до дощу.
Не вигадуй. На радіо інформацію беруть від синоптиків. А ти собі щось навигадувала.
Ось побачиш. І ластівки сьогодні низько літали. Це також до дощу. Тож, я впевнена, що завтра точно буде дощ.
На тому і розійшлися.
-
Як ви гадаєте, хто із сусідок був правий? Чому?
-
То ж якій інформації можна довіряти більше?
Фізкультхвилинка.
-
Гра «ГДЗ».
Ілона та Саша, готуючись до уроку математики, вирішили знайти розв’язання прикладів та задачі в Інтернеті з «Готових домашніх завдань». Але вони отримали двійку. Чому так сталося?
Ілона впевнена, що вони знайшли правильні відповіді.
-
Допоможіть дівчатам та перевірте правильність відповідей.
-
Робота з комп’ютером.
-
Інструкція БЖД.
-
Перевірте у мережі Інтернет наступну інформацію.
-
Їжаків, яких утримують у домашніх умовах потрібно годувати молоком.
-
Кроти нічого не бачать.
-
На австралійському фестивалі український мультфільм «ХалаБудка» отримав спеціальний приз.
-
Створіть документ у текстовому редакторі, який буде містити список того, чим можна годувати їжачка. Збережіть його у зазначеній папці.
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
СЕНКАН.
-
Підсумки уроку.
-
Вправа «Три слова».
-
Опишіть ваші враження від уроку трьома прикметниками.
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
с. 35 -39 підручника.
-
Знайти приклади рейкових новин.