Урок "Фейк чи просто помилка: у чому різниця?"

Про матеріал
Тема. Фейк чи просто помилка: у чому різниця? Мета: ознайомити учнів з поняттям «фейк», вчити використовувати мережі для отримання достовірної інформації; аналізувати її достовірність та відрізняти фейк від істини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з інформацією, вміння працювати в малих групах та парах; виховувати дисциплінованість, обережність та культуру поведінки в Інтернеті. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  використовувати мережі для отримання достовірної інформації;  висловлювати припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел;  пояснювати різницю між фейком та помилкою;  розрізняти факти та судження. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, телефони.
Перегляд файлу

Урок інформатики

для учнів 4-го класу

підготувала учитель

КЗ «Пасічанська гімназія»

Вистроп Тетяна Василівна

Тема. Фейк чи просто помилка: у чому різниця?

Мета: ознайомити учнів з поняттям «фейк», вчити використовувати мережі для отримання достовірної інформації; аналізувати її достовірність та відрізняти фейк від істини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з інформацією, вміння працювати в малих групах та парах; виховувати дисциплінованість, обережність та культуру поведінки в Інтернеті.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                 використовувати мережі для отримання достовірної інформації;
  •                 висловлювати припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел;
  •                 пояснювати різницю між фейком та помилкою;
  •                 розрізняти факти та судження.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, телефони.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Знайди пару».

E:\Робота\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\2. Інтернет\2. Фейк чи просто помилка\Рисунок1.png

  1. Гра «Знайди слово».

  • Скористайтеся QR-кодом чи перейдіть за посиланням та виконайте завдання.

https://learningapps.org/create?new=38#preview

E:\Робота\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\2. Інтернет\2. Фейк чи просто помилка\chart (1).png

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Гра «Ранкові новини».
  • Сьогодні вранці я переглядала новини і натрапила на ось такі цікаві фото.
  • Виявляється існує чорний лев. Як ви гадаєте може це бути правдою? Чому?

E:\Робота\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\2. Інтернет\2. Фейк чи просто помилка\3bebf922e0ed0d81ff1b82f294e971e9.gif

  • А ось якого гарного котика знайшли в одному місті.

E:\Робота\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\2. Інтернет\2. Фейк чи просто помилка\778724cfcc10d8358f8b7c4c61274559.gif.pagespeed.ce.WzRqapgxBi.gif

  • А у Венеції замерзли канали. Уявляєте?

E:\Робота\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\2. Інтернет\2. Фейк чи просто помилка\покрытая-льдом-венеция-696x383.jpg

  • Чи може усе це, на вашу думку, відбуватися насправді? Чи можливо, хтось помилився?
  • А чи можуть такі новини створювати навмисно? Для чого?
  • Як ви перевіряєте інформацію, отриману в Інтернеті?
  • Сьогодні ми з вами познайомимося з фейками, навчимося відрізняти правдиву інформацію від брехні.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  1. Ребуси

(Фейк)

(Судження)

(Факт)

  1. Робота з підручником.
  • Прочитайте повідомлення на с. 36 підручника.
  • Оцініть його за планом на с. 36.
  1. Гра «Прогноз погоди».
  • Послухайте діалог двох сусідок.

Сьогодні по радіо повідомили, що завтра буде сонячна та тепла погода. Я саме зібралася з’їздити з дітлахами у парк на прогулянку. Тож можна спокійно їхати.

Я б не радила тобі їхати. У мене сьогодні чешеться мізинчик на лівій руці, а це завжди до дощу.

Не вигадуй. На радіо інформацію беруть від синоптиків. А ти собі щось навигадувала.

Ось побачиш. І ластівки сьогодні низько літали. Це також до дощу. Тож, я впевнена, що завтра точно буде дощ.

На тому і розійшлися.

  • Як ви гадаєте, хто із сусідок був правий? Чому?
  • То ж  якій інформації можна довіряти більше?

Фізкультхвилинка.

  1. Гра «ГДЗ».

Ілона та Саша, готуючись до уроку математики, вирішили знайти розв’язання прикладів та задачі в Інтернеті з «Готових домашніх завдань». Але вони отримали двійку. Чому так сталося?

Ілона впевнена, що вони знайшли правильні відповіді.

  • Допоможіть дівчатам та перевірте правильність відповідей.

E:\Робота\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\2. Інтернет\2. Фейк чи просто помилка\Рисунок2.png

  1. Робота з комп’ютером.
  1. Інструкція БЖД.
  2. Перевірте у мережі Інтернет наступну інформацію.
  • Їжаків, яких утримують у домашніх умовах потрібно годувати молоком.
  • Кроти нічого не бачать.
  • На австралійському фестивалі український мультфільм «ХалаБудка» отримав спеціальний приз.
  • Створіть документ у текстовому редакторі, який буде містити список того, чим можна годувати їжачка. Збережіть його у зазначеній папці.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. СЕНКАН.
  • Складіть СЕНКАН «ФЕЙК».

E:\Робота\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\2. Інтернет\2. Фейк чи просто помилка\Рисунок3.png

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Опишіть ваші враження від уроку трьома прикметниками.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. с. 35 -39 підручника.
  2. Знайти приклади рейкових новин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хабалевська Вікторія Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
5129
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку