Мета даної роботи познайомити зі змістом, особливостями прийомів, які можна використовувати на різних етапах уроків фізики з використанням інформаційних технологій. У даній роботі урок з теми «Умови плавання тіл».
"Умови плавання тіл"
Цілі уроку :
З'ясувати умови плавання тіл залежно від щільності рідини і тіла, а також залежно від сили тяжіння і архімедової сили, що діє на тіла в рідині.
Встановити співвідношення між щільністю тіла і рідини, необхідне для забезпечення умови плавання тел.
Продовжити формувати уміння учнів робити з проведених дослідів висновки.
Розвивати уміння планувати свою діяльність, спостерігати, аналізувати.
Виховувати інтерес до предмета.
Очікуваний результат:
- уміння знаходити схожість і відмінність між об'єктами, узагальнювати отриману інформацію;
- уміння вести спостереження;
- уміння прогнозувати ситуацію.
- уміння формулювати висловлювання;
- уміння погоджувати позиції і знаходити загальне рішення;
- уміння адекватно використати мовні засоби і символи для представлення результату Хід уроку
1.Актуалізація опорних знань (Слайд 1)
- На попередніх уроках ми познайомилися з дією рідини на тіла, занурені в неї. Яка сила виникає при зануренні тіла в рідину?
Куди спрямована ця сила?
Від чого залежить архимедова сила?
А якщо тіло не повністю занурене в рідину, то, як визначається Архимедова сила? 2. Оголошення теми і цілей сьогоднішнього уроку (Слайд 2)
Я пропоную вам розгадати кросворд, що б упізнати тему нашого уроку.
Тема уроку - " Умови плавання тіл". (слайд 3)
Що б ви хотіли сьогодні на уроці дізнатися, про що ви думаєте, коли читаєте тему уроку?
Ми знаємо, що на всяке тіло, занурене в рідину, діє Архимедова сила. Але одні тіла плавають в рідині, інші тонуть, а треті спливають на поверхню. Чому? Сьогодні ми з'ясуємо це. Сьогодні на уроці ви не користуватиметеся зошитами, а працюватимете з опорними конспектами. Картки до уроку повністю не дописані. Вам самим треба впродовж уроку їх заповнити.
Перед вами опорні конспекти, запишіть тему уроку.
3.Етап засвоєння нових знань.
Виконуємо перше завдання на картці до уроку. Завдання 1. Позначте сили, що діють на тіло, плаваюче усередині рідини.
(Діти, обговоривши варіанти відповідей з товаришем по парті, виконують завдання, перевіряємо разом, використовуючи слайд 4, відповідають на питання, хто впорався із завданням, хто припустимо помилку).
Добре, ми з вами переходимо до наступного завдання. З'ясуємо умови плавання тел. В цьому нам допоможе невеликий ролик.
Завдання 2. (Слайд 5 Відео) А тепер зробіть висновок про умови плавання тіл в рідині. У кого є варіанти відповідей? (Обговорення).
Перевірка гіпотез (слайд 6). Запишіть в опорний конспект залежність сили Архімеда від сили тяжіння і поведінку тіла у воді.
Переходимо до наступного завдання. Проведемо досвід. Перед вами склянка з водою і два бруски : залізо і пінопласт. Давайте подивимося, як вони поводитимуться у воді.
Завдання 3. Запишіть, як поводяться тіла у воді, заповнивши таблицю.
Густина Поведінка у воді
Залізо 00097800кг/м3
Дерево000925кг/м3
Давайте зробимо висновок, від чого залежить поведінка тіл у воді (обговорюємо відповіді учнів)
Перевіримо правильність ваших висловлювань на слайді 7. Запишіть в опорний конспект виведення.
Якщо щільність речовини, з якої виготовлено тіло більше щільності рідини, то тіло тоне. А якщо щільність речовини менше щільності рідини, то тіло плаває. авдання 4. (слайд 8) На столі стоять дві посудини - з солоною і прісною водою. У них опускають яйця, одно з яких тоне, а інше - спливає. У чому причина такої поведінки яєць? (Обговорення варіантів)
Висновок: в прісній воді яйце тоне, а в солоній плаває. Значить, умова плавання тіл залежить від співвідношення щільності рідини і плаваючого тіла. Запишіть виведення в опорний конспект.
Попрацюємо з таблицею щільності речовин. Відкрийте підручник на стор. 53.
Завдання 5 . (слайд 9)
Користуючись таблицею щільності, визначите, тіла з яких металів плаватимуть в ртуті, а які тонути?
У якій рідині не потоне лід?
Яка рідина спливе у воді? Чому не можна гасити гас, що горить, заливаючи його водою?
Опорний конспект не заповнювати
Узагальнимо результати нашої роботи. Виконаємо завдання на відповідність. Необхідно зібрати таблицю "Умови плавання тіл" із запропонованих варіантів (По одному учневі на кожну умову до дошки).
Перевірка роботи (слайд 10) У опорних конспектах завдання 5, 6 залишаються не заповненими.
4.Закріплення отриманих знань
Продовжимо бесіду про рідини.
1) Один неглибока посудина запросила у гості відразу три рідини різної щільності, що не змішувалися, і запропонував ним розташовуватися з усіма зручностями. Як розташувалися рідини в гостинній посудині, якщо це були: олія мед і вода. (Завдання на картці). Вкажіть порядок розташування рідин.
Перевірити по слайду 11 .
2) В цю посудину кинули три кульки: парафіновий, пробковий, фарфоровий.
Намалюйте, в якій частині посудини знаходитимуться ці кульки.
Для перевірки правильності виконання завдання включити слайд 12
5.Етап інформації учнем про домашнє завдання і інструктаж його виконання. § 38 читати, відповісти на питання стор. 114, заповнити опорний конспект (слайд 13)
6.Закріплення пройденого матеріалу (слайд 14-19)
А тепер перевіримо, як добре ви засвоїли новий матеріал. Пройдемо тестування. Відповіді напишіть на стикерах. Не забудьте підписати роботи. Хто вважає, що зрозумів тему так, що може пояснити товаришеві?
Хто зрозумів тему, але не упевнений, що готовий пояснити?
Хто вважає, що йому над цією темою потрібно ще попрацювати?
Добре, на дверях ви бачите малюнок, на якому зображена посудина з водою. При виході з кабінету опустите, будь ласка, кулька на ту глибину, яка відповідала б глибині вашого занурення в сьогоднішній урок. Тобто прикріпите листок з відповідями на малюнок.
7.Рефлексія уроку.
Продовжте фразу:
я познайомився з ...
було непросто ...
я добився ...
у мене вийшло ...
хотілося б ...
мені запам'яталося ...