Перший урок з фізики у 7 класі

Про матеріал

Перший урок з фізики у 7 класі, який має декілька цілей:

Дидактична мета: дати учням уявлення про фізику як природничу науку, ознайомити з історію її виникнення, її цілями і задачами на майбутнє. Пояснити учням правила безпеки в кабінеті фізики, ознайомити з самим кабінетом і його обладнанням.

Розвиваюча мета: розвивати спостережливість, вміння виявляти причини фізичних явищ.

Виховна мета: з перших уроків викликати у учнів інтерес до навчального предмета.

Перегляд файлу

 

Урок 1/1

ФІЗИКА – НАУКА ПРО ПРИРОДУ.

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1: «ФІЗИЧНИЙ КАБІНЕТ І ЦОГО ОБЛАДНАННЯ. ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ В КАБІНЕТІ ФІЗИКИ»

Мета уроку:

Дидактична мета: дати учням уявлення про фізику як природничу науку, ознайомити з історію її виникнення,  її цілями і задачами на майбутнє. Пояснити учням правила безпеки в кабінеті фізики, ознайомити з самим кабінетом і його обладнанням.

Розвиваюча мета: розвивати спостережливість, вміння виявляти причини фізичних явищ.

Виховна мета: з перших уроків викликати у учнів інтерес до навчального предмета.

Тип уроку:

урок вивчення нового навчального матеріалу.

Унаочнення:

портрети вчених, плакати на космічну тему.

План викладання нового матеріалу:

  • Вступне слово вчителя.
  • Історія виникнення науки фізики.
  • Фізика – наука про природу.
  • Цілі і задачі фізики.
  • Демонстрація слайд-шоу «Від чашки кави до …»
  • Організація майбутньої праці на уроках фізики.
  • Лабораторна робота № 1.

«Фізичний кабінет і його обладнання. Правила безпеки в кабінеті фізики».

 

ВИКЛАДАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1.               Історія виникнення науки фізики.

«Закрийте очі, звільніть вуха, напружте слух, і від найніжнішого подуву до найсильнішого шуму, від найпростішого звуку до найвищої гармонії, від найпотужнішої палкої промови до най лагідніших слів розуму – все це мова природи, що виявляє своє буття, свою силу, свою життя.

Наша планета – це просто диво, рідкісний, прекрасний самоцвіт у космічному просторі. Астронавти  котрі бачили її з космосу, розповідають, що синява неба й білизна хмар, які обгортають Землю, «роблять її найбільш принадним з усіх бачених ними об’єктів».

Весь навколишній світ – вода, повітря, гори, ліси, Земля, Сонце, всі земні і небесні тіла – це Природа. Складовою частиною Природи є живі організми, а серед них самий розвинений, думаючий- Людина. На відміну від інших живих організмів вона має здатність осмислювати (пізнавати) себе і навколишній світ. Внаслідок такого осмислення виникла й постійно розвивається наука.

  1. Історія виникнення науки фізики.

Знання про природу люди накопичували поступово. Спочатку їх цікавили лише знання, що допомагають вижити за тих або інших умов. Люди вчилися добувати їжу, будувати житло, захищати себе від грізних природних явищ. Знання про навколишній світ передавалися з покоління в покоління.

Поступово люди навчилися розуміти й пояснювати закономірні зв’язки між ними. це давало можливість пророчити, передбачати багато явищ. Так почали зароджуватися наукові знання про навколишній світ.

За довго до нашої ери народ Давнього Сходу – єгиптяни, вавілоняни, асерійці, індуси і китайці – накопичили багато природничо-наукових  і технічних знань. В зв’язку з необхідністю будувати будинки, храми, піраміди, з розвитком мореплавства, необхідністю вимірів земельних ділянок і т.д., накопичували початкові відомості про будову різноманітних матеріалів, о техніці математичних підрахунків, про рух небесних світил. У ті далекі часи і виникла наука фізика, вона була єдиною наукою про природу і включала всі знання, відомі людям про навколишній світ і про явища, які відбуваються в ньому.

Фізика є однією з найдавніших і найважливіших наук про природу. 

 

  1. Фізика – наука про природу.

Термін «фізика» ввів у науку стародавній учений Аристотель, який назвав так одну з своїх основних праць про природу. Слово «physis» (фюзіс) у перекладі з грецької означає «природа». У російську мову термін «фізика» переніс основоположник вітчизняної науки Михайло Васильович Ломоносов.

 

Фізика – наука про природу.

 

У процесі подальшого розвитку знань про природу, вдосконалення засобів і методів її дослідження окремі галузі фізики почали відокремлюватись від неї, утворюючи самостійні науки. Так поступово виникли (вчитель показує таблицю): астрономія – наука про будову і рух небесних тіл; геологія – наука про будову Землі; біологія – наука про живі організми; хімія – наука про склад, будову і зміни речовин; метеорологія, або фізика атмосфери, - наука про атмосферні явища й погоду.

 

 

«ФІЗИКА – ЦЕ НАУКА, ЯКА ВІДПОВІДАЄ НА ЗАПИТАННЯ «ЧОМУ?»»

 

                                                                                         Р.Фейнман

Але не існує остаточних знань. Будь-яке наукове знання не може досягти меж, за якими уже не буде чого досліджувати. обсяг і точність знань про природу постійно збільшуються і будуть збільшуватися надалі. У науці не має остаточних знань.

Звичайно не всі люди стають ученими. І не всі зобов’язані ними ставати. Однак кожна людина, щоб жити й творити, щоб бути культурною людиною, бути успішною в житті, повинна хоча б у певному обсязі опанувати те, що було досягнете людьми в процесі розвитку людського суспільства.

 

  1. Цілі і задачі фізики.

Метою науки є вивчення і пояснення законів Природи та використання набутих знань для практичних потреб Людини, в тому числі й з метою передбачення подій у Природі.

Перед фізикою стоять такі завдання:

  1. досліджувати явища природи й знайти закони, яким вони підкорюються;
  2. встановити причинно-наслідковий зв'язок між нововідкритими явищами і явищами, вивченими раніше;
  3. застосувати отримані знання для подальшого активного впливу на природу.

 

  1. Демонстрація слайд шоу «Від кашки кави до …»

 

  1. Організація майбутньої праці на уроках фізики.

На цьому етапи уроку вчитель пояснює які зошити повинні мати учні, як вони повинні бути підписані. Зазначає, що під час вивчення предмету учні повинні будуть виконувати самостійні, лабораторні роботи (обов’язково необхідно пояснити в чому полягає їх суть) та тематичні оцінювання. Також обов’язково зазначає дітям, що домашні завдання є різнорівневими і учні повинні будуть самі для себе обирати рівень складності (середній, достатній, високий). Пояснює систему оцінювання робіт та усних відповідей.

 

  1. Лабораторна робота № 1.

 

Тема: «Фізичний кабінет і його обладнання. Правила безпеки в кабінеті фізики».

Мета роботи: ознайомитися з обладнанням робочих місць учня та вчителя в кабінеті фізики, правилами поведінки та технікою безпеки під час проведення уроків і лабораторних робіт у кабінеті фізики.

 

Прилади і матеріали: робоче місце учня, робоче місце вчителя, інструкція з правил безпеки в кабінеті фізики.

Можливий варіант, коли вчитель роздасть кожному учневі аркуш паперу, на якому надруковано Правила виконування лабораторних робіт і правила безпеки під час їхнього проведення ( і прокоментує їх).

 

До початку лабораторної роботи:

  • Залишіть на столі тільки те, що необхідно для виконання роботи.

 

  • Уважно прослухайте інструктаж учителя;

 

  • Не починайте роботу без дозволу вчителя.

 

  • Розташуйте прилади, пристрої, матеріали на столі так, щоб запобігти їхньому падінню, перекиданню або роз’єднанню з’єднаних частин.

 

  • На початку лабораторної роботи чітко з’ясуйте порядок і правила її проведення.

 

Під час виконання роботи:

  • Не залишайте свого місця без дозволу вчителя.

 

  • Під час вимірювання не допускайте зашкалення вимірювальних приладів, бо це може їх пошкодити.

 

  • Слідкуйте за справністю всіх кріплень приладів і пристроїв. Не торкайтеся обертових частин пристроїв та не нахиляйтеся на ними.

 

  • Якщо для виконання лабораторної роботи необхідний електричний струм, умикайте джерело електричного струму, тільки ретельно перевіривши, що все обладнання, потрібне для проведення лабораторної роботи, правильно й повністю зібрано.

 

  • Не торкайтеся елементів електричного кола, які не мають ізоляції та перебувають під напругою.

По закінченню роботи:

  • Після закінчення роботи, під час проведення якої використовували електричний струм, спочатку вимкніть джерело електричного струму й тільки після цього розберіть електричне коло.

 

  • Після закінчення лабораторної роботи чітко виконайте вказівки вчителя про збирання приладів, пристроїв та матеріалів.
  • У разі травмування або поганого самопочуття негайно припинить виконання лабораторної роботи й повідомте про це вчителя.

ХІД РОБОТИ

  1.  Уважно прочитайте і запам’ятайте теоретичні відомості до роботи.
  2. Ознайомтесь з інструкцією з техніки безпеки в кабінеті фізики.
  3. Вивчіть робочі місця учня і вчителя. Ви можете запитати про пристрої і прилади, призначення яких вам незрозуміло.
  4. Дайте відповіді на контрольні питання:
  1. Де в кабінеті фізики розташована інструкція з техніки безпеки?
  2. Чим додатково обладнане місце учня в кабінеті фізики?
  3. Чим обладнане місце вчителя в кабінеті фізики?
  4. Укажіть дії, що дозволені під час виконання лабораторної роботи:

 

Дії учня

Так

Ні

  1. Звертання за допомогою до вчителя (піднята рука)

 

 

  1. Обмін обладнанням з сусідами.

 

 

  1. Звертання по допомогу до учня в сусідньому ряду.

 

 

  1. Допомога учню, що сидить за сусідньою партою.

 

 

  1. Зміна плану роботи без узгодження з учителем.

 

 

  1. Голосне обговорення ходу виконання роботи.

 

 

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу: Розв’язування кросворда.
  2. Домашнє завдання.
  1. Підручник.: § 1.
  2. Зб.: р1) № 1.14; 1.15; 1.16; 1.17; 1.18.

       р2) № 1.25; 1.29; 1.30; 1.31.

       р3) № 1.34; 1.35; 1.36; 1.37.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторна робота № 1.

 

Тема: «Фізичний кабінет і його обладнання. Правила безпеки в кабінеті фізики».

Мета роботи: ознайомитися з обладнанням робочих місць учня та вчителя в кабінеті фізики, правилами поведінки та технікою безпеки під час проведення уроків і лабораторних робіт у кабінеті фізики.

 

Прилади і матеріали: робоче місце учня, робоче місце вчителя, інструкція з правил безпеки в кабінеті фізики.

Можливий варіант, коли вчитель роздасть кожному учневі аркуш паперу, на якому надруковано Правила виконування лабораторних робіт і правила безпеки під час їхнього проведення ( і прокоментує їх).

 

До початку лабораторної роботи:

  • Залишіть на столі тільки те, що необхідно для виконання роботи.
  • Уважно прослухайте інструктаж учителя;
  • Не починайте роботу без дозволу вчителя.
  • Розташуйте прилади, пристрої, матеріали на столі так, щоб запобігти їхньому падінню, перекиданню або роз’єднанню з’єднаних частин.
  • На початку лабораторної роботи чітко з’ясуйте порядок і правила її проведення.

 

Під час виконання роботи:

  • Не залишайте свого місця без дозволу вчителя.
  • Під час вимірювання не допускайте зашкалення вимірювальних приладів, бо це може їх пошкодити.
  • Слідкуйте за справністю всіх кріплень приладів і пристроїв. Не торкайтеся обертових частин пристроїв та не нахиляйтеся на ними.
  • Якщо для виконання лабораторної роботи необхідний електричний струм, умикайте джерело електричного струму, тільки ретельно перевіривши, що все обладнання, потрібне для проведення лабораторної роботи, правильно й повністю зібрано.
  • Не торкайтеся елементів електричного кола, які не мають ізоляції та перебувають під напругою.

 

По закінченню роботи:

  • Після закінчення роботи, під час проведення якої використовували електричний струм, спочатку вимкніть джерело електричного струму й тільки після цього розберіть електричне коло.
  • Після закінчення лабораторної роботи чітко виконайте вказівки вчителя про збирання приладів, пристроїв та матеріалів.
  • У разі травмування або поганого самопочуття негайно припинить виконання лабораторної роботи й повідомте про це вчителя.

ХІД РОБОТИ

  1.  Уважно прочитайте і запам’ятайте теоретичні відомості до роботи.
  1. Ознайомтесь з інструкцією з техніки безпеки в кабінеті фізики.
  1. Вивчіть робочі місця учня і вчителя. Ви можете запитати про пристрої і прилади, призначення яких вам незрозуміло.
  2. Дайте відповіді на контрольні питання:
  3. Де в кабінеті фізики розташована інструкція з техніки безпеки?
  4. Чим додатково обладнане місце учня в кабінеті фізики?
  5. Чим обладнане місце вчителя в кабінеті фізики?
  6. Укажіть дії, що дозволені під час виконання лабораторної роботи:

Дії учня

Так

Ні

  1. Звертання за допомогою до вчителя (піднята рука)

 

 

  1. Обмін обладнанням з сусідами.

 

 

  1. Звертання по допомогу до учня в сусідньому ряду.

 

 

  1. Допомога учню, що сидить за сусідньою партою.

 

 

  1. Зміна плану роботи без узгодження з учителем.

 

 

  1. Голосне обговорення ходу виконання роботи.

 

 

 

Фізика – наука про природу.                                       7 клас             Урок 1/1 Страница 1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 1. Фізика - наука про природу
Додано
26 липня 2018
Переглядів
5099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку