Урок фізики-біології

Про матеріал
У контексті НУШ є потреба у новому форматі уроків. Пропонується урок фізики-біології у 7 класі.
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування задач. «Лісова стежинка».

Мета дидактична. Практичні навички у розв’язуванні задач на знаходження швидкості, шляху, часу руху.

Мета виховна. Виховувати інтерес до наук природничого циклу.

Мета розвиваюча. Розвивати світогляд, образне мислення.

Обладнання і наочності.

1. Таблиця «Швидкість у природі і техніці.»

2.Мультимедійна дошка.

3. Проектор.

І. Актуалізація опорних знань.

Ланцюжок - перевірничок.  По матеріалах попередніх уроків діти опитують один одного. Той, хто вірно відповів на запитання сам задає запитання іншим.

1.Що називають механічним рухом?

2. Що таке траєкторія  руху тіла?

3. Чому потрібно уточнювати відносно яких тіл  відбувається рух?

4. Який рух називають  рівномірним?

5. Який рух називають нерівномірним?

6. Привести приклади рівномірного і нерівномірного руху.

7. Записати позначення швидкості, шляху, часу. Формулу  визначення швидкості , часу, шляху.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Безліч доріг у вас попереду. Але одна, яка зазвичай завжди приносить  задоволення – це дорога  до осіннього лісу. «Тихим  полюванням» називають це заняття. Збирання грибів з давніх часів ставало спасінням у голодні роки і приємним проводженням часу зараз. Задоволення, радість і захоплення від єднання з Природою, а це часто-густо переростало у відчуття щастя.  Оскільки ми живемо у лісистій місцині то і поговоримо  про один з скарбів осіннього лісу, про  гриби.  Всі ми вийшли з природи. Природа – в нас самих. Час повернутися до неї новою дорогою, на новій спіралі пізнання, бо інакше вона буде нам мстити, і чим далі, то все дошкульніше. Найбільші знання складаються, збираються докупи по крихітці, по зернинці, по дрібниці, по пучці, по жменьці. Щодня, щогодини – і так усе життя. Кожен з вас може внести свої знання у пізнанні  наших лісів. Від стареньких бабусь і дідусів.  Якщо ви їх будете розпитувати, то я думаю,вони охоче поділяться з вами своїми знаннями про гриби, які ростуть у наших лісах. Про місця, де вони зустрічаються. Про небезпечні і отруйні красені.  А поки-що скористаємось можливостями інтернету.(відкривається сторінка Вікіпедії)

ІІІ. Розв’язування задач .

Перший наш гість. Найбільш цінним і корисним за смаковими якостями  вважаються білі гриби. Вони корисні для серця, покращують життєвий тонус, лікують від головного болю, деяких кишкових інфекцій.

Задача №1

Яка швидкість більша 20 м∕с чи 30 км∕год?

Задача №2

За білими грибами відправились до дальнього лісу. Ішли до нього  2,5 години з швидкістю 1,8 м∕с . Який шлях подолали за цей час?

(Слайди з Вікіпедії)

Також надзвичайно популярними є маслята. Вони допомагають при головних болях, захворюваннях суглобів.

Задача №3

Збираючи маслята  Мишко пройшов  2 кілометри за 0,5 години, а потім ще 3 кілометри за 2  години. Якою була середня швидкість руху на всьому  шляху.

Задача №4

Людина за 25 хвилин пройшла 1,2 кілометри; потім півгодини відпочила, а потім пробігла ще 800 метрів за 5 хвилин. Якою була середня швидкість руху на всьому шляху. Побудуйте графік залежності швидкості від часу.

(Слайди з Вікіпедії)

Гриб, який може вирости до просто велитеньських  розмірів – гриб-дощовик. За свідченням науковців він може лікувати нариви, зупиняти кровотечу.

Печериці (або шампіньйони) містять у собі стільки ж фосфору скільки у рибі. Багаті на вітаміни групи В.

Задача №5

Блукаючи осіннім лісом зустріли лисицю і засікли, що вона пробігла з швидкістю 10 м∕с  десь приблизно 1,5 кілометра. Скільки часу бігла лисиця, щоб утекти?

( Слайд з Вікіпедії)

Лисички. Чудовий лісовий лікар. Допомагає  вивести з людського організму будь-яких кишкових паразитів – гостриків, аскарид.

Опеньки. Науковці запевняють, що вони лікують серце, діабет.

Задача №6

На  сироїжці діти побачили слимака. Використовуючи таблицю швидкостей з’ясували що він повзе з швидкістю 0,0014 м∕с . Скільки він подолає за 2 хвилини?

Задача №7

У березовому лісі почули зозулю вона за 1 хвилину прокувала 45 раз. З якою частотою і періодом кувала пташка?

(Слайд)

Ну і на завершення. Красень –мухомор. Він є чудовим засобом для лікування захворювань суглобів, радикуліту, ревматизму. Але важливо пам’ятати, що гриби корисні не завжди і не всім. Багато грибів накопичують у собі важкі метали – свинець, кадмій, ртуть. Тому збирати їх слід у екологічно чистих місцях. А також бути дуже уважними , тому що отруйні гриби маскуються під неотруйні. Ніколи не збирайте гриби, невідомі вам. Бережіть себе і своїх рідних.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

V. Підсумки  уроку. Виставлення оцінок. Повідомлення домашнього завдання.

Використана література.

1.Вікіпедія, інтернетресурси.

2. В.І. Лукашик «Збірник запитань і задач по фізиці.

3. І. К. Залокоцький «Конспекти уроків для 8 класу ».

4. Ф. Я. Божинова «Фізика 8»

5. І. М. Носаль «Від рослини до людини»

 

docx
Додано
8 липня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку