Урок фізики для 7 класу на тему: «Лабораторна робота №5»

Про матеріал

Урок фізики в 7 класі «Лабораторна робота №5 "Дослідження коливань нитяного маятника"" (Конспект+презентація+відео)

Тип уроку: урок формування знань та практичних навичок. Мета: сформувати в учнів навички визначати період і частоту коливань маятника; переконатися на досліді, що частота й період коливань маятника залежать від довжини нитки та не залежать від амплітуди його коливань і маси тягарця.

Використано вправи "Карусель", "Так-Ні", "Дерево успіху".



Перегляд файлу

Балясненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Диканської районної ради

Полтавської області


Тема: Лабораторна робота № 5. «Дослідження коливань нитяного маятника»

Тип уроку: урок формування знань та практичних навичок.

Мета: сформувати в учнів навички визначати період і частоту коливань маятника; переконатися на досліді, що частота й період коливань маятника залежать від довжини нитки та не залежать від амплітуди його коливань і маси тягарця; сформувати вміння представляти результати вимірювань у вигляді таблиць, продовжувати формувати вміння застосовувати фізичну термінологію, фіксувати результати спостережень й експериментів, встановлювати функціональні залежності, робити висновки на підставі попередньо сформульованих гіпотез;

виховувати в учнів охайність під час проведення експерименту,  дбайливе ставлення до лабораторного обладнання, використовувати набуті знання для безпечної життєдіяльності; вчити учнів працювати в парах та групах.

Обладнання та наочність:

обладнання лабораторної роботи, ПК, мультимедійний проектор, зошит для лабораторних робіт 7 клас, презентація.


ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап (1 хв)

Добрий день, діти!

Кожному з вас я хочу побажати, щоб на цьому уроці всі були:
«У» - усміхненими;                       (Слайд   2)
«С» - спокійними;
«П» - прогресивними;
«І» - ініціативними;
«Х» - хоробрими.

Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ.

ІІ. Розминка (1 хв)

Епіграфом нашого уроку будуть слова Б.Шоу: «Єдиний шлях до знань – це діяльність» (Слайд   3)

Вправа «Каруселі»

Уявіть собі число 568. Подумки переставте його цифри навпаки і назвіть, яке ви отримали число. Тепер уявіть число 481 і також уявно переставте його цифри, назвіть число. Вдалося? Потім уявіть собі число 6803. Зробіть те саме. (Слайд   4)

Що це вам нагадало?

ІІІ. Актуалізація знань (5 хв)

Проблемне запитання: «Яке слово або процес об’єднує всі ці приклади зображень?»   (Слайди 5 – 6 – 7 ) Очікувана відповідь – коливання.

Чи знаєте ви характеристики руху?

Вправа «Так - Ні»

1. Коливальний рух — це рух, який повторюється

через рівні інтервали часу.

Так

Слайд   8

2. Тягарець, що коливається на нитці, — це

приклад найпростішого маятника.

Так

   9

3. Амплітуда коливань — це фізична величина, що чисельно дорівнює кількості повних коливань, які здійснює тіло за одиницю часу.

Ні

   10

4. Амплітуду коливань позначають символом A. Одиниця амплітуди коливань в СІ — метр: [A] = м.

Так

  11

5. Період коливань — це фізична величина, що дорівнює часу, за який відбувається одне повне коливання.

Так

12

6. Період коливань позначають символом T і обчислюють за формулою:

Так

13

7. Одиниця періоду коливань в СІ герц: [T]= Гц.

Ні

14

8. Частота коливань — це фізична величина, що дорівнює максимальній відстані, на яку відхиляється тіло від положення рівноваги під час коливань.

Ні

15

9. Частоту коливань позначають символом ν і обчислюють за формулою:

Так

16

10. Одиниця частоти коливань в СІсекунда: [ν] = с.

Ні

17

Молодці. Гарно справилися із завданням.

ІV. Практична частина уроку (35 хв)

Чи можете ви з впевненістю дати відповіді на запитання:   Слайд   18

А чи залежить значення періоду коливань математичного маятника

  1. від довжини?
  2. від амплітуди?
  3. від маси?

М. Ломоносова говорив:

 «Дослід цінніший, ніж тисячі думок, народжених уявою».  Слайд   19

Всім відомо, що кожна теорія, гіпотеза повинна підтверджуватись практикою, дослідами.

Щоб дати відповіді на запитання, виконаємо лабораторну роботу «Дослідження коливань нитяного маятника»  Слайд   20

Мета роботи: навчитися визначати амплітуду, період і частоту коливань маятника; переконатися на досліді від яких величин залежить період та частота коливань математичного маятника.

План виконання:  Слайд   21

1.Інструктаж з БЖД

2.Ознайомлення з інструкцією до лабораторної роботи (Робота з підручником ст..100)

3.Збирання дослідної установки

4.Безпосереднє виконання лабораторної роботи      Слайд   22

5. Оформлення результатів експериментів

6. Формулювання висновків роботи

V. Підбиття підсумків уроку (2 хв)

Вправа «ДЕРЕВО УСПІХУ» Слайд   23

Кожен листочок має свій певний колір: зелений – все зробив правильно, жовтий – зустрілися труднощі, червоний – багато помилок. Кожен учень наряджає своє дерево відповідними листочками.

VІ. Домашнє завдання (1 хв) Слайд   24

Повт. § 15,  Впр. 15 (9), Творче завдання (ст.. 101) 


Технологічна картка уроку

Етапи уроку

Час

Форми і методи діяльності

Результат діяльності

Організаційний етап

1 хв

Евристична бесіда учителя

Підготовка до уроку

Розминка

1 хв

Психологічна розминка

Налаштування на продуктивну діяльність учнів

Актуалізація знань

5 хв

Вправа «Так – Ні»

Повторення вивченого. Вивчення рівня освітньої компетентності

Виконання практичної частини уроку

35 хв

Лабораторна робота

« Дослідження коливань нитяного маятника»

Закріплення знань і умінь на практиці

Підбиття підсумків

2 хв

Вправа «Дерево успіху»

Самооцінка учнів

Домашнє завдання

1 хв

Обов'язкового та творчого характеру

Ефективне застосування навчального матеріалу

 


Використані матеріали

  1. ФIЗИКА 7–9 класи Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
  2. Фізика Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів За редакцією В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого Видавництво «Ранок» 2015
  3. https://www.fizikanova.com.ua/konspekti-fizika-7-8-9 (Розробки уроків (конспекти, презентації, контрольні, самостійні, лабораторні, демонстрації, відео) з фізики для 7, 8, 9, 10 класів за новою програмою на 2018 - 2019 навчальний рік)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

«У» - усміхненими; «С» - спокійними; «П» - прогресивними; «І» - ініціативними; «Х» - хоробрими.

Номер слайду 3

Єдиний шлях до знань – це діяльність. Б. Шоу

Номер слайду 4

568 865 481 184 6803 3086 Вправа “Каруселі”

Номер слайду 5

Що об’єднує ці зображення?

Номер слайду 6

Що об’єднує ці зображення?

Номер слайду 7

Що об’єднує ці зображення?

Номер слайду 8

Коливальний рух — це рух, який повторюється через рівні інтервали часу. Так Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 9

2. Тягарець, що коливається на нитці, — це приклад найпростішого маятника. Так Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 10

3. Амплітуда коливань — це фізична величина, що чисельно дорівнює кількості повних коливань, які здійснює тіло за одиницю часу. Ні Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 11

Так 4. Амплітуду коливань позначають символом A. Одиниця амплітуди коливань в СІ — метр: [A]= м. Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 12

5. Період коливань — це фізична величина, що дорівнює часу, за який відбувається одне повне коливання. Так Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 13

6. Період коливань позначають символом T і обчислюють за формулою: Так Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 14

7. Одиниця періоду коливань в СІ — герц: [T]= Гц. Ні Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 15

8. Частота коливань — це фізична величина, що дорівнює максимальній відстані, на яку відхиляється тіло від положення рівноваги під час коливань. Ні Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 16

9. Частоту коливань позначають символом ν і обчислюють за формулою: Так Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 17

10. Одиниця частоти коливань в СІ — секунда: [ν] = с. Ні Вправа “Так - Ні”

Номер слайду 18

Чи залежить значення періоду коливань математичного маятника від довжини? від амплітуди? від маси? Проблемні запитання

Номер слайду 19

М. Ломоносов Дослід цінніший, ніж тисячі думок, народжених уявою

Номер слайду 20

Лабораторна робота №5 Дослідження коливань нитяного маятника Мета роботи: навчитися визначати амплітуду, період і частоту коливань маятника; переконатися на досліді від яких величин залежить період та частота коливань математичного маятника.

Номер слайду 21

Лабораторна робота №5 Дослідження коливань нитяного маятника План виконання: 1.Інструктаж з БЖД 2.Ознайомлення з інструкцією до лабораторної роботи 3.Збирання дослідної установки 4.Безпосереднє виконання лабораторної роботи

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Дерево успіху

Номер слайду 24

Домашнє завдання Повторити § 15, Виконати Впр. 15 (9), Творче завдання (ст.. 101)

zip
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 15. Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
6648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку