Урок фізики у 8 класі "Робота і потужність електричного струму"

Про матеріал

Урок фізики у 8 класі "Робота і потужність електричного струму" подано у формі перевернутого уроку. Перевернуте навчання (flipped learning) - це одна із форм змішаного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичайний клас таким чином: учні самостійно вивчають вдома теоретичний матеріал, — а в класі час використовується на виконання практичних завдань - "цікавих історій", .що пов'язані з біологією, енергозбереженням, технікою у побуті.

Перегляд файлу

F:\Робота і потужність\qrcode.jpegЦілком таємно! Код 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цілком таємно! Код 2

F:\Робота і потужність\qrcode.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цілком таємно! Код 3

D:\Users\Кисла_Н_П\Downloads\qrcode (1).png

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку

Навчальна - дати знання про величини, що характеризують роботу і потужність струму.

- обґрунтувати зв'язок між роботою і потужністю електричного струму і позасистемної одиницею роботи (кВт·г)

- познайомити учнів з прийомами застосування отриманих знань при роботі з електричними приладами

- створити наукове уявлення про роботу і потужності струму як про фізичну величину, показати зв'язок з життям;

- проконтролювати рівень засвоєння основних формул і показати, що вони випливають з теорії і підтверджуються експериментально.

 - формувати навички самоконтролю.

Виховна -- виховувати пізнавальну потребу і інтерес до предмету, виховувати ініціативу, творче ставлення,  сумлінне ставлення до навчання, вміння слухати і бути почутими;

Розвиваюча -- працювати над формуванням умінь робити логічні висновки на основі аналізу вже відомих зв'язків

- розвивати фізичне мислення учнів, їх творчі здібності, вміння працювати в групах та самостійно формулювати висновки

- розвивати мовні навички.

 

(► 1)

Вчитель Добрий день. Отже, розпочинаємо наш урок. Перше питання: чому він у нас «перевернутий»? Перевернуте навчання  (flipped learning)  - це  одна із форм змішаного навчання,  яка дозволяє «перевернути» звичайний клас   таким чином: ви самостійно вивчаєте вдома теоретичний матеріал, — а в класі час використовується на виконання практичних завдань.  Таму знаше завдання - на практиці перевірити, чого ми навчилися, використати знання в дії.Засвоєння теми пропоную перевірити за допомогою інтерактивного тестування – скласти пазл та дізнатися девіз нашого уроку:

(► 2)

Інтерактивна вправа 1 «Складіть пазли»: https://learningapps.org/display?v=pnfm1hhba18

Дуже хотілося б щоб ці слова стали для вас девізом не тільки на уроці, але і у житті.

А наш урок закріплення знань пропоную провести не розв’язуючі одноманітні задачі, а розповідаючи один одному цікаві історії.

(► 3)   Отже, історія перша: про «фруктову батарейку».

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\batarejka1.jpgУчень демонструє дослід з 3-ма лимонами, що з’єднані послідовно, та показує наявність струму у колі. Але діод не світиться.Чому?

 

 

 

 

Експериментальне завдання на наступний урок: з’ясувати, скільки потрібно лимонів, щоб  запрацював світодіод?

 

 

(► 4)    Історія друга – про “живу” електрику

Вчитель: А чи відомо вам,що джерелом електрики можуть також бути не тільки овочі та фрукти, але і живі організми. Увага: електричний скат.  https://www.youtube.com/watch?v=-1Jj9pJfxeQ

 

 

 

 

 

Задачу самостійно розв’язуємо у міні-зошитах

 

(► 5) Вчитель:

- Які ж прилади нам будуть потрібні, щоб виміряти роботу електричного струму?

-Щоб виміряти роботу струму, треба взяти амперметр, вольтметр і годинник

- Вірно, все це поєднується в лічильнику електричної енергії, які є в наших будинках

 

З'ясуємо, яки одиниці роботи електричного струму,  застосовуються на практиці

Практично на всіх електроприладах, використовуваних в побуті і техніці, в технічному паспорті вказується потужність струму, на яку вони розраховані. Знаючи потужність, легко можна визначити роботу струму за заданий проміжок часу:

          A = P ∙ t.

Тоді  1Дж = 1Вт ∙ с.

Однак цю одиницю роботи незручно використовувати на практиці, так як в споживачах електроенергії струм виробляє роботу протягом тривалого часу, наприклад в побутових приладах - протягом декількох годин, в електропоїздах - навіть протягом декількох діб. Тому на практиці, обчислюючи роботу струму, зручніше час висловлювати в годинах, а роботу не в джоулях, а в інших одиницях: ват ∙ год (Вт ∙ год) і кратних їм одиницях.

 

Завдання: Виразити 1 Вт • год у джоулях

                                      1 к Вт • год = 1 000 Вт • год = 3 600 000 Дж

 

(► 6) Вчитель:

Тепер повертаємося до наших історій. Історія третя – за столиком улюбленого кафе.

(З початку уроку діти сідають групами за  три столи,в центрі кожного – красива лампа під абажуром, в кожному світильнику різні лампи – розжарювання, газосвітня та ЛЕД. Вмикаємо приємну музику, робимо замовлення і …

Практичне завдання: розрахувати, якою буде вартість роботи трьох різних ламп на протязі 10 годин, враховуючи вартість  1 к Вт • год  ? Працюємо в групах. Пам´ятаємо про правила безпеки під час користування електроприладами!

 

(► 7)

 

 

 

 

 

 

 

Зробимо висновок про використання енергозберігаючих ламп

(► 8) Вчитель: Наступна історія – «шпигунська». В детективах часто описують, що таємна інформація «захована» у деякому предметі. Цей предмет потрібно знайти серед декількох електроприладів, що знаходяться на столі. Ваш план дій:

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\Робота і потужність\qrcode.jpegЦілком таємно! Коди:

D:\Users\Кисла_Н_П\Downloads\qrcode (1).pngF:\Робота і потужність\qrcode.png

 

 

 

(Відповідні прилади: фен, праска, кип’ятильник.)

 

(► 9) Відео: Блискавки

Вчитель: Ви бачите один з найдивовижніших проявів електричного розряду – блискавку. Але, якщо існує електрична енергія, то її можна обчислити та визначити, скільки «коштує» блискавка?

 

 

 

 

 

 

(► 10) Відео «Фіксикі». Серія «Коротке замикання»

Вчитель: Про те, що таке «коза», або коротке замикання велектричному  колі підготували розповідь наші дослідники (називає учнів).

 

 

 

 

 

 

 

 

(► 11) Вчитель: Тепер, коли ми знаємо, що таке коротке замикання, допоможемо родині Симпсонів його уникнути. А для цього розв’яжемо задачу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Будь-яки цікаві історії колись закінчуються, а з ними і наш урок. Отже, давайте перевіримо, що ми засвоїли та запам’ятали сьогодні.

Інтерактивна вправа ІІ

H:\Уроки та заходи\Робота і потужність\тест 2 qrcode.png(вправу взято на сайті онлайн-тестів, можна скласти власну): https://learningapps.org/display?v=puq8qdym218

(перевірочне тестування за допомогою смартфонів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Як позначається робота електричного струму?

 

2. Як позначається потужність електричного струму?

 

3. За якою формулою визначається робота електричного струму?

             

4. За якою формулою визначається потужність електричного струму?

            

5. Назвіть одиницю вимірювання потужності електричного струму.

 

6. Назвіть одиниці вимірювання роботи електричного струму.

 

7. Виразіть величину роботи електричного струму, що дорівнює 2 кВт • год, в системі СІ.

                Після закінчення результати тесту показати вчителю.

 

Підведення підсумків уроку , оцінювання учнів та повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

F:\Робота і потужність\qrcode.jpegЦілком таємно! Код 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цілком таємно! Код 2

F:\Робота і потужність\qrcode.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цілком таємно! Код 3

D:\Users\Кисла_Н_П\Downloads\qrcode (1).png

zip
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку