Урок фізики у 8 класі з використанням інтерактивної дошки "Мішане з’єднання провідників"

Про матеріал

Розробка уроку фізики з використанням інтерактивної дошки. У додатку є файл з віртуальною лабораторією, за допомогою якого можна розробляти власні задачі під час уроку, що має підвищити інтерес учнів до предмету.

Зміст архіву
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку: Мішане з’єднання провідників

Мета уроку:

Навчальна. Закріпити знання учнів про різні з’єднання провідників і сформувати в них уміння обчислювати параметри комбінованих кіл.

Розвивальна. Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, умову задачі, хід розв’язання задач, творчий підхід до вирішення завдань.

Виховна. Формування таких якостей особистості, як працелюбність, уважність, зібраність, спостережливість.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: навчальна презентація, інтерактивна дошка, комп’ютер.

 

План уроку:

І. Організаційний етап. Перевірка домашнього завдання

II. Актуалізація опорних знань та вмінь

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

ІV. Розв'язування задач

V. Підбиття підсумків уроку

VІ. Домашнє завдання

 

Хід уроку

І. Організаційний етап. Перевірка домашнього завдання

1. Чому при послідовному з’єднанні провідників сила струму в усіх точках кола однакова?

2. Як зміниться опір електричного кола, якщо підключити до будь-якої ланки

кола ще один резистор: а) послідовно; б) паралельно?

3. Як виміряти напругу приладом, що вимірює силу струму?

4. У ході лабораторної роботи учень зібрав коло неправильно, помінявши місцями амперметр і вольтметр. Чи буде в зібраному колі горіти лампочка? Що покажуть прилади? Який прилад може вийти з ладу?

II. Актуалізація опорних знань та вмінь

Ми знаємо:

http://www.comsoft.ru/upload/images/docs/resist1b.jpg            http://www.comsoft.ru/upload/images/docs/resist2b.jpg

Послідовне з’єднання

Паралельне з’єднання

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Електричні кола, з якими доводиться мати справу на практиці, складаються з кількох різних споживачів, які можуть бути з’єднані між собою послідовно, паралельно або послідовно й паралельно – мішане з’єднання.

У разі розрахунку складних кіл зі змішаним з’єднанням провідників зручно покроково спрощувати схему, розбиваючи все коло на прості ділянки, з паралельно або послідовно з’єднаних провідників.

 

V. Розв'язування задач

Алгоритм розв’язування:

1. Визначають еквівалентний опір ділянок з паралельним з’єднанням провідників.

2. Якщо ці ділянки містять послідовно з’єднані провідники, то спочатку обчислюють їх опір.

3. Після розрахунку еквівалентних опорів провідників перемальовують схему. Звичайно отримують коло з послідовно з’єднаних еквівалентних опорів.

4. Розраховують опір отриманої схеми.

Після оголошення алгоритму використовуємо віртуальну лабораторію, за допомогою якої будуємо коло з мішаним з’єднанням провідників на інтерактивній дошці. За даними приладів разом з учнями формулюємо умову задачі. Таким чином, змінюючи кількість провідників та тип з’єднання отримуємо нові задачі, які розв’язуємо на уроці. Для створення електричного кола можна залучити учнів.

Задача 1.

В електричному колі зображеною на рисунку R1 = 10 Ом, R2 = 10 Ом, R3 = 10 Ом Знайдіть R, I1, I2, I3, U1, U2, U3 якщо напруга на зображеній ділянці кола дорівнює 8,97 В, сила струму – 0,6 А.

Дано:

Розв’язання

R1, R2 з’єднані паралельно

 

R3, R12 з’єднані послідовно 

R3, R12 з’єднані послідовно     

 

Згідно із законом Ома:

 

R1, R2 з’єднані паралельно     

Відповідно до закону Ома:

Відповідь:

 

 

Під час розв’язку були використані не всі дані, тому пропонуємо учням розв’язати задачу іншим способом самостійно.

Задача 2

Знайдіть силу струму в кожному резисторі. Опір кожного резистора 120 Ом, а напруга на ділянці кола 33 В.

При розв’язанні даної задачі будемо покроково спрощувати схему.

                         

а)                                                                       б)

                   

в)                                                                       г)

Дано:

Розв’язання

R4, R5, R6 з’єднані послідовно (рис. а)

R3, R456 з’єднані паралельно (рис. б)

R1, R2, R3456 з’єднані послідовно (рис. в), отже загальний опір кола (рис. г)

Відповідно до закону Ома:

Будемо розглядати еквівалентні схеми у зворотному напрямі. R1, R2, R3456 з’єднані послідовно (рис. в)

Згідно із законом Ома:

R3, R456 з’єднані паралельно (рис. б)

Відповідно до закону Ома:

 

R4, R5, R6 з’єднані послідовно (рис. а)

Відповідь:

 

VI. Підбиття підсумків уроку

1. Сформулюйте закон Ома.

2. Встановіть відповідність і сформулюйте реченням (для двох

провідників):

Ліва частина формули...

Права частина формули

Послідовне з’єднання

А. I1=I2

Б. U1=U2

B. U1+U2

Г.

Д. I1+I2

Ж. R1+R2

 

1. Загальна сила струму дорівнює...

2. Загальна напруга дорівнює...

3. Загальний опір дорівнює...

Паралельне з’єднання

4. Загальна сила струму дорівнює...

5. Загальна напруга дорівнює...

6. Загальний опір дорівнює...

3. Як зміниться опір кола, якщо опір одного з резисторів у цьому колі :

а) збільшиться; б) зменшиться.

Чи залежить відповідь від типу з’єднання провідників?

VII. Домашнє завдання

Вивчити § 32, Вправа № 32 (5, 6)

 

Задачі для самостійної роботи

1. Обчисліть опір ділянки електричного кола. Опір кожного резистора становить 2 Ом.

2. Чотири провідники з’єднані, як показано на схемі, і приєднані до джерела постійної напруги 18 В. Визначте загальний опір і силу струму в кожному провідникові.

 

 

zip
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку