Урок фізики в 7 класі на тему: "Густина речовини". (НУШ)

Про матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу за підручником 7 клас (НУШ). Автори : (З. Максимович, М. Білик, Л. Варениця, Г. Коваль, О. Микитеєк, М. Ординович, В. Шевців.).

Перегляд файлу

Дата_________                                                                   Клас. 7 (НУШ)

Тема уроку. Густина речовини.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Скажи мені – і я забуду,

покажи мені – і я запам'ятаю,

дай мені зробити – і я зрозумію.

Конфуцій.

І. Налаштування учнів до уроку. Учням пропоную відкрити конверти зі смайликами настрою та вибрати, який їм притаманний на даний момент.

Нагадую критерії взаєморозуміння. Щоб досягти мети мені потрібно:

  •          бути відповідальним за своє навчання;
  •          поважати себе, своїх друзів та вчителів;
  •          виконувати завдання, які дав вчитель, якомога краще;
  •          допомагати своїм однокласникам;
  •          ставити запитання з повагою;
  •          робити помилки і ніколи не здаватися.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Які агрегатні стани речовини вам відомі?
  2. Дайте коротку характеристику твердого, рідкого та газоподібного станів речовини.
  3. Якою літерою позначають масу тіла? В яких одиницях вимірюють? Як називають прилад для зважування тіла?
  4. 4. Якою літерою позначають об’єм тіла? В яких одиницях вимірюють? Як називають прилад для вимірювання об’єму рідин та сипучих матеріалів?

Massa -    маса                            Volume -    об’єм

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Бесіда з учнями.

Чи завжди тіла, які мають однаковий об’єм мають однакову масу? ( Приклад. Набір тіл однакового об’єму. Перевіряємо на терезах, маса тіл різна).

А якщо взяти тіла (речовини) однакової маси, отримаємо різний об’єм.

 ( Приклад. Набір тіл однакової маси.).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Як тоді можна порівняти речовини? Коли можна твердити, що тіла виготовлені з однієї речовини? За якою ознакою дізнатися, що це наприклад алюміній, а інше залізо чи золото? Існує певна характеристика, якою ці тіла різняться – густина. Якщо тіло однорідне то ми маємо справу з густиною речовини.

Густина речовини ( density) – фізична величина, яка характеризує речовину і дорівнює відношенню маси суцільного тіла, виготовленого з цією речовини, до об’єму цього тіла.

ρ – «ро» - грецька літера.   ρ = ;   [ ρ ] = ;

1 кг = 1000г                      3 = 1*106 см3.

У випадку, коли тіло містить порожнини, тобто не суцільне, або складається з різних речовин, можна визначити середню густину тіла. Тоді ділимо всю масу на весь об’єм. (Наприклад. Олівець чи пароплав). Дослід-загадка з монетами.

ρ сер. тіла людини = 1036 кг/м3; ρ сер. крові = 1050 кг/м3.

Існують таблиці густин деяких речовин у твердому, рідкому та газоподібному станах. ( робота учнів з таблицями густини).

Ареометр ( денсіметр) – прилад для вимірювання густини рідин.

Лактометр – вимірює густину молочних продуктів.

Нефтеденсиметр – вимірює густину бензину.

Речовини з найбільшою густиною й най розріджені речовини виявлено у космосі. Є зорі у яких маса їх речовини з розмірами сірникової коробки становить 127 тон. А у міжзоряному просторі трапляється 1 атом Гідрогену на 1 м3.

Давайте тепер розглянемо від яких чинників залежить густина речовини.

Якщо температура буде зростати тоді об’єм збільшується, а густина зменшується. Маса речовини при цьому не змінюється. (Дослід з водою яку нагрівають). І навпаки. В різних агрегатних станах густина одної речовини різна

Кисень в рідкому ρ =1140 кг/м3 та кисень у газоподібному ρ =1,43 кг/м3.

Свіжість курячих яєць можна перевірити по їх густині. (Дослід з яйцем).

V. Осмислення об’єктів зв’язку. Вправа «Склади слово». ( на стікерах записано слово густина). Учні по черзі витягують букву та дають відповідь на питання.

1. Знайдіть у таблиці густину бетону. Як треба розуміти це число?

2. Порівняйте густину льоду та парафіну, льоду та води.

3. Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?

4. Чи всі тіла однакового об’єму мають однакову масу?

5. Чи залежить густина речовини від температури?

6. Густина олова 7,3 г/см3, а граніту 2600 кг/м3. Густина якої речовини більша?

7. Чим пояснити відмінність густини водяної пари від густини води?

Розв’язання задачі під керівництвом вчителя.

Об’єм зливка металу 50 см3,а його маса 365г. Знайдіть густину цього металу. Який метал має таку густину? ( Олово).

VІ. Підсумки уроку.

Закінчи речення:

  •          Густина – це ……..
  •          Грецькою літерою ρ – «ро» позначають …….
  •          Одиниці густини ……….
  •          Густину можна обчислити за формулою ……
  •          Густина речовини залежить від …….

Міні огляд ( дітям пропонуються листи самооцінки).

Я дізнався/дізналася ____________________________

Я ще не все розумію та припускаюся помилок________

Мені важко відповісти на запитання________________

Рефлексія (смайлики) – з яким настроєм ви покидаєте урок.

VІІ. Дом.завд. Опрацювати § 16, Впр. 16(2,4) усно.  Творче. Сплануй і проведи експеримент із визначення густини бруска мила, картоплини, молока.

Вікторина на платформі Learnig Apps.or. Дом.завд. дублюється на платформі Coogle classroom.

 

 

 

Вчитель фізики. Брайлян Світлана Володимирівна.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
24 жовтня
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку