Мета.
Формування ключових компетентностей:
Формування предметних компетентностей:
Обладнання та наочність: мультимедійне обладнання, комп’ютери, навчальна презентація, картки із завданнями, навчальне середовище Scratch 3.0.
Тип уроку. Комбінований.
План уроку.
Етап уроку |
Час |
|
|
Організаційний момент. |
2хв. |
|
Актуалізація опорних знань. |
5 хв. |
|
Вивчення нового матеріалу. |
10 хв. |
|
Усвідомлення набутих знань. |
8 хв. |
|
Засвоєння знань формування вмінь. |
12 хв. |
|
Закріплення вивченого. |
5 хв. |
|
Підсумки уроку. |
3 хв. |
1. Організаційний момент.
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок?
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
А урок наш незвичайний,
«Грою» - всі його зовуть.
Щоб урок цей був цікавим,
Ти активним мусиш буть.
2. Актуалізація опорних знань.
Орієнтовний перелік запитань:
— Що таке алгоритм?
— Що таке команда?
— З чого складається алгоритм?
— Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
— Що таке середовище виконання алгоритму?
— Які бувають структури алгоритму?
(Слайд 3 -12)
3. Вивчення нового матеріалу.
- Щодня ми з вами автоматично користуємося різноманітними інструкціями та правилами, навіть не замислюючись про них. Йдемо до школи — дотримуємося правил дорожнього руху, навчаємося в школі — виконуємо правила для учнів, купуємо продукти — слідуємо правилам здійснення покупки, готуємо їжу — користуємося рецептами приготування справ… Як ви вважаєте, чи було б можливим існування сучасної людини без правил та інструкцій?
- Ви вже знаєте, що команди виконавцям можуть мати різний вигляд: спонукального речення, звукових або світлових сигналів, жестів, вибору команди меню або кнопки вікна та іншими. Тема урока «Форми подання алгоритмів». Наше завдання з’ясувати, який вигляд можуть мати алгоритми та як ми використовуємо їх в нашому житті.
Відповідно до цього алгоритми можуть бути подані в різних формах:
(Слайд 13)
Прикладом алгоритму, поданому послідовністю світлових сигналів, є послідовність сигналів світлофора на переході:
1. Червоне світло (Стійте).
2. Жовте світло (Готуйтеся до переходу дороги).
3. Зелене світло (Переходьте дорогу).
(Слайд 14)
Прикладом алгоритму, поданому послідовністю звукових сигналів, є послідовність дзвінків у школі:
1 урок: 800 – 845
2 урок: 855 – 940
3 урок: 1000 – 1045
4 урок: 1000 – 1145
5 урок: 1155 – 1240
6 урок: 1250 – 1335
7 урок: 1345 – 1430
8 урок: 1440 – 1525
(Слайд 15)
Прикладом алгоритму, поданому послідовністю спонукальних речень у певному порядку, є послідовність приготування бутерброду:
1. Беремо хліб;
2. Беремо ніж;
3. Беремо дощечку;
4. Відрізаємо шматок хліба;
5. Берем масло;
6. Відрізаємо шматочок масла;
7. Намащуємо масло на хліб;
8. Ура! Бутерброд готовий.
(Слайд 16)
Прикладом графічного алгоритму, поданому у вигляді послідовності зображень - є послідовність малювання:
(Слайд 17)
Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана мовою людською спілкування, наприклад, українською. Допустимі вставки — математичні формули.
Графічна форма подання алгоритму — подання алгоритму блок-схемою. У цьому випадку кожну вказівку записують у зображенні геометричної фігури (блоці) певного вигляду. Блоки з’єднують між собою стрілками, які вказують напрям переходу до виконання наступної вказівки.
На цьому уроці ми будемо досліджувати ці дві форми подання алгоритмів, тому пропоную наступну виконати вправу.
4. Усвідомлення набутих знань.
Вправа «Склади алгоритм для виконавця».
Зараз я пропоную вам об’єднатися у 2 команди та отримати в конверті завдання.
Завдання 1 команди: складіть словесну форму алгоритма запропонованого малюнку.
Завдання 2 команди: складіть графічну форму алгоритма запропонованого малюнку.
(Слайд 18)
Оберіть виконавця з кожної команди, які будуть виконувати підготовлені вами алгоритми на дошці.
Аналіз виконання вправи.
Орієнтовний перелік запитань:
— Чи є результат після виконання алгоритму?
— Чи виконана послідовність команд?
— Чи зрозумілими були команди алгоритма?
— Ви задоволені результатом?
5. Засвоєння знань формування вмінь.
Практична робота «Редагування алгоритмів в програми Scratch»
На попередньому уроці ми почали склали програму для виконавця Scratch : створили малюнок для тла;
склали скрипт, який малює одну частинку для майбутнього паркану.
Завдання:
(Слайд 19)
Відредагований проект зберегти в папці загального доступу на локальному диску, для подальшого відтворення на мультимедійній дошці.
Фізкультхвилинка.
Виконання руханки та вправ для зняття зорової втоми.
Під час демонстрації проектів учні діляться своїми враженнями.
6. Закріплення вивченого.
Створення «Хмари слів» (https://www.wordclouds.com)
Любі діти, для закріплення вивченого матеріалу ми з вами створемо «Хмару слів» в сервісі wordclouds. Ви по черзі називаєте терміни, які використовували на уроці, а я їх буду вводити на сервісі у відповідне поле. Wordclouds автоматично згенерує хмару. Пізніше я її роздрукую та розміщу на дошці.
7. Підсумки.
Рефлексія
1. Під час уроку я …
2. Найбільше мені сподобалося...
3. На уроках найкраще в мене виходило...
4. Я мав (-ла) труднощі з...
5. Я хотів би ще дізнатися про...
8. Домашне завдання.
Виконати завдання на картці.