Урок формування та вдосоконалення вмінь і навичок по темі "Рівняння"

Про матеріал

Дана розробка уроку формування та вдосоконалення вмінь і навичок по темі "Рівняння" у 5 класі, з використанням мультимедійної дошки IPBOARD Softwarе, дає змогу використовувати різноманітні прийоми та форми роботи на уроці (екранні копії основних етапів уроку подано в презентації)

Перегляд файлу

Навчальний предмет  Математика

Тема уроку :  Рівняння

Клас : 5

Мета уроку :

Навчальна складова:          

  • подальше відпрацювання навичок розв’язування рівнянь, що містять дії додавання і віднімання із застосуванням правил знаходження невідомих компонентів дій;
  • формування вмінь складання рівнянь за умовою задачі;

Розвивальна складова:

  • формування самоосвітньої компетентності учнів, 
  • розвиток  логічного мислення і зв’язного мовлення;

Виховна складова:

  • виховання математичної грамотності, правильності математичного запису;
  • виховувати любов до предмета та потребу в самовдосконаленні й самовихованні.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь і навичок

Обладнання: Підручник, картки, мультимедійна дошка IPBOARD Software

 

Джерела методичної інформації :

  1. Янченко Г., Кравчук В., Янченко О. Математика, 5. Книга для вчителя. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2005. – 96с.
  2. Бабенок С.П. Уроки математики. 5 клас. /С.П. Бабенко. – Х.: Вид.група «Основа», 2005. – 320с.
  3. ВГ «Основа», «Педагогічна академія», вересень 2006р.

Джерела навчальної інформації :

  1. Мерзляк А.Г. Математика, 5 клас. – Х.:Гімназія, 2013

Назва

Вид

Номер додатків

Сторінки мультимедійної дошки

(екранні копії)

електронний

Додаток1

Індивідуальні картки для рефлексії

друкований

Додаток2

 

 

 

ХІД УРОКУ

Структурна схема уроку

Діяльність учителя (викладання)

Діяльність учнів

( учіння)

Діяльність учителя (ОУНПДУ)

1

2

3

І. Організаційний момент

Перевірка готовності  обладнання . Психологічне налаштування на співпрацю на уроці.

 

 «Самоналаштування»

 (Додаток1. Рисунок1)

 

Узагальнення принципів творчої співпраці на уроці

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. «Заключний  штрих»  (Додаток1. Рисунок2)

Перевірка знання теоретичного матеріалу з теми.

  1. «Виправ помилку» (Додаток1. Рисунок 4)

Перевірка правильності виконання практичної частини домашнього завдання.

 

 

Учні відтворюють «заштриховані» слова математичних визначень

(Додаток1. Рисунок3)

 

Учні виправляють помилки у готових розв’язках завдання.

(Додаток1. Рисунок5)

 

 

Вчитель коригує відповіді учнів, з’ясовує ступінь засвоєння та визначає типові недоліки  у знаннях і способах дій учнів.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Кожна людина має здатність здобувати знання. Та досить часто виникає питання : «Для чого це мені?». Відповідь проста: «Розум людині для того, щоб ним користуватися. Тільки тоді від нього буде користь».

(Додаток1. Рисунок6)

 

 

Учні записують тему уроку в зошиті, читають епіграф  уроку та коментують його.

„Недостатньо лише мати добрий розум,                               головне   - раціонально застосовувати його”                                                                                                  Р.Декарт

 

 

Вчитель акцентує увагу на тому, що саме сьогодні учні застосують свої знання, отримані під час попередніх уроків при розв’язуванні рівнянь

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. «Німий диктант»  (Додаток1. Рисунок7)

 

 

 

 

 

 

  1. Усні вправи

1)Навести приклад рівняння, яке не має коренів.

(Додаток1. Рисунок8)

 

 

2)Прочитати вирази, використовуючи слова «сума», «різниця»

(Додаток1. Рисунок8)

 

 

 

 

3)Відновити етапи розв’язання одно- та двокрокових рівнянь.

(Додаток1. Рисунок10)

 

 

 

Учень (за піднятою рукою) пояснює  запис на дошці.

(-Що записано?

 -Визначення поняття.

 -Невідомі компоненти.

 -Спосіб відшукання невідомого)

 

Учень наводить приклад рівняння.(За викликом вчителя)

 

 

 

Учні читають математичні вирази. (Прийом «Ланцюжок»)

 

 

 

 

 

Один учень біля дошки відновлює етапи розв’язання рівнянь та при цьому коментує і пояснює  свої дії, інший учень у ролі «консультанта» коригує його дії.

(Додаток1. Рисунок11)

 

 

 

 

 

Учитель контролює відповідь учня, а в разі потреби залучає до відповіді інших учнів.

 

 

Аналізує відповідь учня та відображає діяльність учня на схемі.

(Додаток1. Рисунок9)

Спрямовує роботу учнів на правильне текстове читання математичних виразів. Проводить корекційну роботу.

Керує процесом відновлення схеми.

V. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. Ви вже знаєте, що таке рівняння, що означає розв’язати рівняння. А чи замислювались ви над тим, де можна застосувати ці знання? Справа в тому, що існує дуже багато різноманітних задач, які просто розв’язуються, якщо скласти і розв’язати рівняння, спираючись на їх умову.  Саме це ми  сьогодні будемо робити.

Які завдання ми поставимо перед собою на цьому уроці?

 

 

 

 

Сприймання та аналіз отриманої інформації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні  формулюють завдання уроку та висловлюють власні міркування щодо застосування навичок та отриманих на попередніх уроках знань для успішного їх виконання.

 

 

 

 

Стимулювання учнів до роботи на уроці з метою вдосконалення отриманих та формування нових знань.

VІ. Формування вмінь

  1. Вступна вправа

«Планування розвязку  задачі»

Встановлення аналогії між умовою задачі та основними етапами її розв’язку.

(Додаток1. Рисунок12)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Пробні вправи

Учитель пропонує учням розв’язати  задачу за зразком 

(Додаток1. Рисунок14)

 

 

 

 

 

 

 

  1. Тренувальні вправи

Учитель пропонує учням розвязати вправи з підручника (№279, с 87) на відпрацювання навичок розв’язування рівнянь.

 

 

 

 

  1. Додаткові вправи

Учитель пропонує учням  виконати завдання.

(Додаток1. Рисунок23)

 

 

 

Учні усвідомлюють інформацію. Записують ключові слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійно розв’язують отримане рівняння та виконують самоперевірку за готовим розв’язком.

(Додаток1. Рисунок13)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні аналізують задачу, пояснюють свої міркування щодо виконання завдання,  визначають основні етапи розв’язання та відображають у зошитах. Один учень біля дошки розв’язує отримане рівняння.

(Додаток1. Рисунок19)

 

Робота з підручником. Самостійно розв’язують рівняння. Далі з метою корекції, один учень відтворює розв’язання на дошці, при цьому пояснюючи кожен етап.

(Додаток1. Рисунок21)

(Додаток1. Рисунок22)

 

Колективне обговорення виконання завдання. На кожному етапі учні перевіряють правильність своїх міркувань за наведеним зразком. Записують у зошити вже кінцеву відповідь.

 

Вчитель відображає схему розв’язання задачі методом аналогій, при цьому пояснює кожний етап , акцентує увагу на ключових словах,  підводить підсумок та робить висновок.

Вчитель стимулює учнів до проведення самостійної роботи. Керує процесом розв’язання та в разі потреби виконує корекційну роботу.

Слідкує за психологічною атмосферою уроку.

Керує процесом, коригує та вимагає від учнів формулювання чіткого плану розв’язання задачі.

(Додаток1. Рисунок15-18)

(Додаток1. Рисунок20)

 

 

Контролює дії учнів. Спонукає до самостійної роботи

 

 

 

 

 

 

Формулює разом з учнями основні етапи розв’язання завдання. Коригує відповіді учнів, при цьому  демонструє зразок правильних відповідей.

(Додаток1. Рисунок24-26)

VІІ. Фізкультхвилинка

Стільки раз ногою тупни:      24:8

 Стільки раз в долоні плесни:     48:8

 Ми присядем стільки раз:     16:4 

 І нахилимось в той час:   64:8

 Підстрибнемо рівно стільки:    16:8

 Ну й рахунок! Гра та й тільки.

(Додаток1. Рисунок27)

 

Учні усно рахують та виконують за вказівкою дії.

Коментує учням речівку і контролює правильність усних обчислень та відповідно виконаних дій.

VІІІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Учитель виводить на мультимедійний екран розв’язання деякої задачі і звертається до учнів із запитанням:

- Давайте спробуємо скласти задачу за даним розв’язком.

(Додаток1. Рисунок28)

 

 

Учитель підводить підсумок уроку :

-Чи досягли ми з вами поставлених цілей та чи всі завдання виконали?

Та пропонує учням заповнити таблицю «Мої враження»

(Додаток 2)

Учні  обговорюють завдання, визначають ключові слова, аналізують і порівнюють отриманий результат із запропонованим учителем.

 

 

 

 

 

Висловлюють свої думки, даючи відповідь на запитання. Роблять висновок.

 

Заповнюють таблицю, при цьому оцінюють свою роботу на уроці та діляться враженнями від уроку.

 

Учитель узагальнює міркування учнів, підкреслює на які моменти ще слід звернути увагу, демонструє учням власний варіант умови задачі для порівняння.

(Додаток1. Рисунок29)

Підводить підсумок, оцінює роботу учнів на уроці.

 

 

VІІІ. Домашнє завдання

Повторити Пар.2.10. Розв’язати рівняння

(х-76)+3=210. Корінь даного рівняння – це номер вправи на повторення.

(Додаток1. Рисунок30)

 

Самостійне опрацювання домашніх вправ

Коментує виконання учнями домашнього завдання

 

 

1

 

doc
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку