Пропоную до уваги колег самостійну роботу з математики для 5-го класу. Тема: "Розв'язування рівнянь та текстових задач". Текст самостійної роботи можна використати для первинного контролю знань. Містить завдання різних рівнів складності.
Тема: Розв’язування рівнянь і текстових задач. Самостійна робота.
Мета: контроль первинного осмислення знань, розвиток оцінки і самооцінки, контролю і самоконтролю.
Хто нічого не знає, тому ні в чому помилятися.
Давньогрецький поет Менанда
І варіант
Початковий та середні рівні
1.Чи правильне твердження? (дати відповіді на питання «так» або «ні»)
2. Яке з чисел 3; 45; 34; 12 є коренем рівняння:
1) х + 16 = 19;
2) 200 – у = 155;
3) х – 11 = 1.
Достатній рівень
3. За таблицею складіть рівняння та розв’яжіть їх.
№ |
Перший доданок |
Другий доданок |
Сума |
1 |
23 |
y |
874 |
2 |
316 |
x - 124 |
900 |
3 |
( 14 – х ) – 5
|
40 |
48 |
Високий рівень
4. Встановити відповідність між умовою задачі та рівнянням. Розв’яжіть одну із задач на власний вибір.
№ |
Задача |
|
Рівняння |
1 |
У Сергійка було 48 марок. Після того, як він подарував декілька марок другу і придбав ще 35 марок, у нього стало 68 штук. Скільки марок Сергійко подарував другу. |
|
(х + 35) – 48 = 68 |
2 |
Марійка задумала число. Якщо до цього числа додати 35 і відняти 48, то одержимо 68. Яке число задумала Марійка. |
|
(х - 35) – 48 = 68 |
3 |
Бабуся спекла деяку кількість пиріжків. 35 штук вона віддала сусідам, а 48 відвезла онукам. Після цього в неї залишилось 68 пиріжків. Скільки всього пиріжків спекла бабуся? |
|
(48 - х) + 35 = 68 |
ІІ варіант
Початковий та середні рівні
1.Чи правильне твердження? (дати відповіді на питання «так» або «ні»)
2. Яке з чисел 250; 45; 26; 57 є коренем рівняння:
1) х + 23 = 49:
2) 267 – у = 17;
3) х – 46 = 11.
Достатній рівень
3. За таблицею складіть рівняння та розв’яжіть їх.
№ |
Зменшуване |
Від’ємник |
Різниця |
1 |
х |
524 |
754 |
2 |
х - 536 |
143 |
724 |
3 |
500
|
(237 + х) - 20 |
10 |
Високий рівень
4. Встановити відповідність між умовою задачі та рівнянням. Розв’яжіть одну із задач на власний вибір.
№ |
Задача |
№ |
Рівняння |
1 |
У вагоні було 78 пасажирів. Після того, як на зупинці вийшли декілька пасажирів і 24 увійшло у вагоні стало 37 чоловік. Скільки пасажирів вийшло на зупинці. |
1 |
(х + 37) – 24 = 78 |
2 |
Івасик задумав число. Якщо до цього числа додати 37 і від отриманої суми відняти 24, то одержимо число 78. яке число задумав Івасик. |
2 |
(78 - х) + 24 = 37 |
3 |
Петрик записав деяке число. Після того, як Марійка збільшила його на 24, а потім зменшила на 37 вийшло 78. яке число записав Петрик. |
3 |
(х + 24) - 37 = 78 |