Урок "Газобезпека. Пожежна безпека. Захист органів дихання та очей під час пожежі".

Про матеріал
Урок дасть можливість ознайомити учнів із правилами користування газовими приладами, тепловими мережами; правилами пожежної безпеки; відпрацювати порядок дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію; розвивати навички безпечного користування побутовими приладами й комунікаційними мережами; виховувати спостережливість та уважність в дітей.
Перегляд файлу

УРОК №

 

Тема: Газобезпека. Пожежна безпека. Захист органів дихання та очей під час пожежі.

Мета: ознайомити учнів із правилами користування газовими приладами, тепловими мережами; правилами пожежної безпеки; відпрацювати порядок дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію; розвивати навички безпечного користування побутовими приладами й комунікаційними мережами; виховувати спостережливість та уважність.

Обладнання: зошит, ручка  інтерактивна дошка, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

-         назвати небезпечні ситуації, які можуть виникнути в житловому будинку під час пожежі та витіку газу;

-         продемонструвати вміння користуватися газовою плитою, перекривати вентилі газу.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент.

(Привітання) Вибір смайлика (покажіть смайлик настрою)

Психологічне налаштування (створення позитивного настрою)

А тепер розітріть свої долоньки і потиском руки обміняйтеся теплом та енергією з сусідом по парті. Що ви відчули? Так взаємне тепло. Тож і на нашому уроці нехай панує тепло, взаємоповага та  успіх. А ви будете уважними, кмітливими та активними.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Інтерактивна вправа на платформі  LearningApps.

 

(знайти якомога більше слів за 3 хв.)

  1. Правила користування електроприладами

(учні по черзі називають правила)

 

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати небезпеки, які можуть спіткати нас в побуті та з’ясуємо, як їх уникнути.

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Обговорення

 Які існують системи опалення будинку?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Мозковий штурм

  1. Давайте складимо вислів. Що він означає? «Мій дім – моя фортеця»? А що ж таке фортеця? (Це укріплений пункт із капітальними стінами, військом, запасами, призначений для тривалої оборони.)

2. По черзі продовжіть фразу: «Дім моєї мрії — це...»

Дім — це місце, про яке ти завжди згадуватимеш з теплотою, адже тут ти зростаєш, оточений теплом ріних тобі людей. Потрібно вчитися правильно користуватися всім, що є у твоєму домі — комунальними зручностями, електричними і газовими приладами. Звісно, поки що з дозволу і під наглядом дорослих.

Комунальні зручності

У місті люди живуть переважно в будинках з усіма зручностями: центральним опаленням, гарячою і холодною водою, газовою або електричною плитою.                                                                                    Сільське житло часто не має таких вигод: його опалюють піччю, господарі носять воду з криниці, їжу готують на газовій плиті, яку з’єднано з газовим балоном, або на електроплиті.                                                                     Бувають будинки змішаного типу, які мають не всі, а лише деякі комунальні вигоди. Щоб забезпечити мешканців усім необхідним, до будинків прокладають теплотраси, труби водогону, потужні електричні кабелі. Це — комунікації. Частину з них прокладено назовні, а частину — під землею.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.  Показ презентації. 

  1. Блакитне паливо

 


  1. Руханка
  2. Пожежна безпека

  3. Захист органів дихання  та очей під час пожежі

Інтерактивна вправа « Хмара слів» (записати в зошит слова, які використовувалися , коли ми говорили про газову безпеку та пожежну безпеку)

Бешкетливе лисеня Фредді"

В маленькій країні Звірополіс, на невеличкій лісовій галявині жило бешкетливе лисеня Фредді. Була у нього погана звичка нести додому все, що знайде в лісі.

Так і одного  чудового літнього дня, сонечко яскраво сяяло  на небі, яке було без єдиної хмаринки. Вітерець майже не дув і був невідчутний. На відпочинок до лісу завітали мандрівники. Вони відпочили, поїли, прибрали за собою, а в цей час , лисенятко сиділо за кущем і спостерігало за ними. Раптом, він побачив, як у одного з мандрівників випала якась річ. Лисеня почекав доки мандрівники підуть, швиденько схопив її і побіг до своєї галявини. На цій галявині жили зайці, бобри, їжачки та багато інших тварин.

Лисеня прибігло і одразу почало хвалитися своєю знахідкою перед друзями.

Їжачок сказав:" Це сірники! Матуся казала, що малечі не можна ними гратися, бо може статися біда".

Але лисеня не зважало  на зауваження друзів, дістало одного сірника і запалив його. Сірник загорівся і обпік лисеняті лапку. Фредді  злякався та кинув сірник на землю.

Вмить загорілася суха трава та листя, полум'я піднялося вгору, та добре що поряд було зайченя Сірко, і загасив вогонь.

-Не можна гратися сірниками, бо буде біда  птахам звірам і  нашому лісовому селищу. Вогонь-то страшна сила. Він може велике лихо скоїти. Сірники не для забави і пустощів. Не грай сірниками, бо може статися пожежа! - сказав Сірко.

 

-Не вчи мене!  Я і сам все знаю ! - відповів Фредді.

 

Розлючене і обурене лисеня забігло у свій будиночок та й давай знову сірниками чиркати . Запалить сірника і дивиться, як він горить. Аж раптом сірник зламався і впав на підлогу. Загорівся килим, та вмить вогонь  перекинувся на меблі, стіни...Весь будинок охопив їдкий дим. Лисеня злякалося та вибігло на галявину та почав кликати  друзів на допомогу. Друзі вмить зібралися і почали гасити пожежу.

Їжачок носив воду, бобри збивали полум'я гілками, а спритні білки  закидували вогонь  землею.

 

Тим часом, лисеня гірко плакало та розтираючи сльози промовляв : "Я більше ніколи, ніколи не буду бавитися з сірниками!"

Лисеня зрозуло що накоїв, та вже було занадто  пізно...

Метод шість капелюхів (обговорення байки)

 

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Аналіз ситуації.

Старенька бабуся жила на першому поверсі двоповерхового будинку. Тієї ночі вона погано спала. Боліла голова. Старенька піднялася та попрямувала з кімнати на кухню. У коридорі вона відчула різкий запах газу. Бабуся ввімкнула світло у кухні. Що було далі, не пам’ятає. Прокинулася в лікарняній палаті. Обличчя та руки були обпечені...

— Як ви вважаєте, що трапилося? (Відповіді дітей.)

— Стався витік газу, який накопичився у приміщенні у значній кількості.

Коли бабуся ввімкнула світло, утворилася електрична іскра, від якої загорівся газ та стався його вибух.

Постраждала не лише бабуся, а й її сусіди. Під час вибуху побилися вікна, розвалилась стіна.

— Чи правильними були дії бабусі? Що можна порадити  бабусі?  Як слід поводитися при вияві запаху газу.

Як правильно викликати  пожежну та газову служби?

       Набери номер;

       Повідом причину дзвінка;

       Чітко назви адресу (вулицю, дім, квартиру);

       Чітко повідом своє прізвище та ім’я

 

Вправа «Коло Вена» (записати відмінне і спільне при газовій та пожежній безпеці).

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія.

4. Тест «Так чи Ні».

     При виявленні запаху газу відчиніть двері та вікна. (Так)

     Зателефонуйте у службу газу за номером 103.(Ні).

     Самостійно ліквідуйте неполадки. (Ні)

     Запобігайте утворенню іскри у будь–який спосіб. (Так)

     Залишіть приміщення, у якому витікає газ або розпочалася пожежа (Так)

     Життя людини – найдорожчий скарб. (Так)

     Якщо почую запах газу запалю сірник (Ні)

     Якщо розпочнеться пожежа відкрию вікна (Ні)

     Якщо нікого поряд немає, сховаюсь у куток і буду плакати. (Ні)

     Перевірю чи закриті крани на плиті , трубі або балоні (Так)

     Буду кликати на допомогу , зателефоную батькам (Так)

     При витоку газу треба дзвонити по телефону – 103 (Ні)

     При пожежі телефонувати за номером 101(Так)

 

Отже, безпека оселі передусім залежить від її мешканців. Порушення правил користування електричними приладами призводить до ураження електричним струмом або до пожежі. Витікання газу може спричинити вибух або отруєння.

У вашому віці вчитись користуватися  електричними та газовими приладами можна тільки під наглядом дорослих.

Я думаю, що всі ви зрозуміли, що саме від вас залежить  ваше здоров'я та безпека.

Показати смайлик в кінці уроку

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 16 (електронний підручник)
  2. Виконати онлайн-тести за посиланням на платформі «На урок» у загальнодоступній групі Viber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку