11 клас . біологія .
Тема : Генетичні основи селекції організмів .
Мета : сформувати в учнів поняття про завдання і основні методи сучасної
селекції;про гетерозис та його значення в практичній діяльності людини ;
розвивати уявлення про особливості та генетичні основи селекції організмів; формувати навички пошуково-дослідницької роботи ;
виховувати наполегливість та самостійність у навчанні .
Обладнання : електронна презентація, роздатковий матеріал, підручники, довідники.
Тип уроку : урок засвоєння нових знань .
І. Актуалізація опорних знань :
ІІ. Мотивація .
Чи відомо вам?
ІІІ. Оголошення теми, визначення завдань для учнів.
Завдання для учнів:
ІV. Засвоєння нових знань :
А) класичні методи
V. Осмислення і первинне застосування отриманих знань :
1) Робота в групах, створення спільного опорного конспекту
І група: особливості селекції рослин
ІІ група: особливості селекції тварин
ІІІ група: особливості селекції мікроорганізмів
VІ. Узагальнення і систематизація знань
особливості
методи |
Підвищення життєвої сили нащадків (гетерозис)
|
Зниження життєвої сили нащадків (виродження)
|
Застосовується для рослин |
Застосовується для тварин |
Застосовується для бактерій |
Відбувається зміна каріотипу |
1.Масовий добір
|
|
|
|
|
|
|
2. Індивідуальний добір |
|
|
|
|
|
|
3.Інбридинг
|
|
|
|
|
|
|
4.Аутбридинг
|
|
|
|
|
|
|
5.Відалена гібридизація |
|
|
|
|
|
|
6.Поліплоїдія
|
|
|
|
|
|
|
У курей ознака опереності ніг домінує над ознакою голих ніг , а нормальний гребінь над листкоподібним . На птахофермі є кури з різними поєднаннями ознак . Якої ознаки птахівникам легше позбутися : листкоподібного гребеня чи опереності ніг ? Відповідь поясніть .
Запитання до задачі: Чи існує взаємозв’язок між генетикою і селекцією?
VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання : параграф 19 опрацювати
Розробка відкритого уроку
з біології на тему:
Генетичні основи селекції
(11 клас)
підготувала
вчитель біології
Мамчур Є.І.