Урок географії "Німеччина – економічно найпотужніша країна Європи".

Про матеріал

Урок з курсу соціально-економічної географії світу 10 клас, який розкриває особливості економічого розвитку Німеччини, культурні особливості. Знайомить учнів з туристичними об'єктами

Перегляд файлу

  Тема: Німеччина – економічно найпотужніша країна Європи.

Мета: формувати знання про особливості економічного розвитку Німеччини, природно-ресурсний потенціал, державний устрій, населення, її зовнішні економічні зв’язки з іншими державами, активізувати навчальну діяльність учнів за допомогою комп’ютера; розвивати вміння працювати з картами, додатковою літературою, тестами, висловлювати власні думки; виховувати основні світоглядні ідеї, зацікавленість предметом, підтримувати інтерес до нових засобів навчання, прагнення до активної життєвої позиції.

Місце уроку в системі уроків цього розділу: 10 клас. Розділ ІІ «Регіони та країни світу» Тема 1. «Країни Європи». Урок 3.

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання: політична карта світу, політична та фізична карта Європи, атласи, компютер, роздатковий матеріал. 

Форма роботи: фронтальна, групова, парна, індивідуальна.

Джерела інформації:

  1. Пестушко В.Ю., Уваров Г.Ш. Географія 10 клас. – К.: «Ґенеза»,  2010
  2. економічна і соціальна географія світу / За ред.. Б.П. Яценка. – К.: «Форум», 2004.
  3. Стадник О.Г. Країни світу в цифрах і фактах: Довідник географа, історика, економіста. – Х.: Вид. група «Основа», 2004.
  4. Супричов О.  Німеччина // Географія та основи економіки в школі. – 2006. - №1.
  5. Помету О. Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник/ За ред.. О.І. Помету. – К.: Видавництво А.С.К.

 

Структура уроку

  1. Організаційний етап – 3хв.
  2. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів – 1хв.
  3. Актуалізація опорних знань та вмінь – 5хв.
  4. Вивчення нового матеріалу – 20хв.
  5. Закріплення нових знань і вмінь учнів – 10хв.
  6. Підсумок уроку – 4хв.
  7. Домашнє завдання – 2хв.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап.

Привітання. Побажання гарного настрою, позитивного спілкування , активної роботи. Повідомлення про організацію роботи на уроці.

 

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати країну Західної Європи, а яку саме, я пропоную вам відгадати.

 

  1. Цю країну називають локомотивом Європи.
  2. Має офіційну та адміністративні столиці, назва обох починається з однакової  букви.

3.  Остаточно обєдналась у 1990 році.

4.  Зараз країною керує жінка

5.  Винуватиця двох великих війн ХХ століття.

 

Повідомлення теми та мети уроку.

Після уроку ви зможете:

  • дати  ЕГХ Німеччини;
  • застосовувати набуті знання;
  • удосконалити навички роботи в групі;
  • отримати відповідний бал за знання на уроці.
  1. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Країна розташована в центрі Європи, межує з 9 країнами. Тут є гори, рівнини, озера, великі річки, ліси. Має вихід до моря. У Німеччині не існує такого поняття, як віддалена культурна «провінція». Щоб послухати знаменитий концерт, не треба далеко їхати. Місцеві жителі називають свою країну Дойчленд.  В перекладі з латини назва перекладається як «країна чоловіків зі списами». Це все про Федеративну Республіку Німеччина. На прикладі цієї держави спробуємо зрозуміти, що потрібно робити, щоб країна з кожним роком лише процвітала, щоб не було страшних економічних криз, щоб народ гордився своєю державою.

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь

Прийом «Інтелектуальна розминка»

  • На які регіони поділяється Європа?
  • Який океан має найважливіше значення для економіки Європи?
  • Назвіть форми правління .
  • Назвіть форми територіального устрою.
  • Який тип відтворення населення характерне для країн Європи?

           Прийом «Географічна розминка»

 Учні витягують картки з назвами країн (3 країни) і показують їх на карті, називаючи столицю.

  1. Вивчення нового матеріалу

Учитель.  Почнемо вивчення країни з заповнення «Візитівки» (додаток 1).  На партах у вас є таблиці , які ви заповнюєте під час перегляду презентації (слайд 1- 2).

Робота в групах. Для детального розгляду наступних питань ви обєднаєтесь у 3 групи. Завдання виконуються за допомогою карт атласу, підручника, карток з інформаційним матеріалом. (додаток 2). Робота виконується протягом  5 хвилин.

Питання для вивчення групами (слайд 3):

  1. Географічне положення ФРН.
  2. Історична довідка.
  3. Природні умови та ресурси  країни.

Презентація роботи груп.

Учитель. Продовжуємо вивчення ФРН. Основним ресурсом країни безперечно залишається населення (слайд 4).

Прийом «Проблемне питання»

 За рахунок чого Німеччині вдається уникнути депопуляції населення?

Учитель.

 Федеративна Республіка Німеччина – країна, яка зазнала поразки в Другій світовій війні,але стала на ноги , добилась величезних результатів. Тепер це провідна країна  світу. Насамперед виділяється серед провідних країн  розвинутою промисловістю. За обсягом ВВП і промислового виробництва ФРН посідає перше місце в Європі і третє в світі (після США та Японії). Основними галузями промисловості Німеччини  є машинобудування, хімічна, електротехнічна, металургійна, харчова, фармацевтична, електроенергетика. Економіка Німеччини - це 30% економіки всього ЄС. Демонстрація слайдів 5 – 8, під час перегляду учні продовжують заповнення таблиці «Візитівка».

Первинна перевірка знань.

  • Які галузі є провідними в Німеччині?
  • Що є основою електроенергетики ?
  • Назвіть центри машинобудування.
  • За розвитком  і  обсягом продукції яких галузей Німеччина є лідером світу / Європи.

Учитель . Сільське господарство ( слайд9 – 10).

Метод «ПРЕС»

Які причини того, що Німеччина  має високорозвинуте  сільське господарство, проте  у світі є одним із найбільших імпортерів цієї продукції?

Учитель.  Прийом «Власні приклади»

Кожна країна має свою родзинку. А яка вона у Німеччини?

Після учнівських варіантів демонстрація слайдів 11- 14.

  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

Прийом «Картографічна естафета».

Проводиться між рядами. На картосхемі Німеччини треба підписати, в яких центрах які галузі промисловості розвинуті. Учні з кожної парти підписують 2 центри і передають далі. На виконання 2 хвилини.(картосхема додаток 3.)

Інтелектуальна гра «Лови зірку» (слайд 15 – 25)

  1. Підсумок уроку.

Прийом «Одним реченням».

Приклад. За кількістю населення ФРН посідає 1-ше місце в Європі.

Оцінювання діяльності учнів.

  1. Домашнє завдання.

Опрацювати № 25, с.119 – 124, скласти опорну схему «Зовнішньоекономічні зв’язки», с.123, в зошиті накреслити таблицю «Візитівка» ( для наступної держави).

 

 

 

 

1

 

ЕГП (з якими країнами межує)

 

 

2

Столиця

 

3

Форма правління

 

4

Територіальний устрій

 

5

Економічний розвиток

 

6

 

Населення (кількість, густота, ПП, національний, релігійний склад)

 

 

7

 

Найбільші міста

 

 

8

 

 

Провідні галузі промисловості та їх центри ( галузь – центр)

 

 

 

 

9

 

Основні галузі сільського господарства

 

 

10

 

Зовнішні економічні звязки

 

11

 

Культурна спадщина

 

 

12

 

Видатні особистості

 

 

Додаток 1.

 

 

Додаток 2.

Місце стародавньої Германії було населено різними германськими племенами за свідченням документів ще до 100 р.н. е. Протягом великого переселення народів германці поширились на південь встановивши успішні королівства в значній частині Європи. Починаючи з 10-го століття, германські території утворили центральну частину Священної Римської імперії. Протягом 16-го століття північно-германські регіони стали центром протестантської реформації тоді як південні та західні залишались в католицькій вірі, ці дві фракції зіткнулись між собою під час тридцятилітньої війни. Окупація протягом наполеонівських воєн та зростання популярності пангерманізму всередині Німецької союзу призвело в 1871 році до об'єднання німецьких держав навколо Пруссії в Німецьку імперію. Після німецької революції в 1918—1919 роках і згодом капітуляції в Першій світовій війні Імперія стала Веймарською республікою в 1918 році, та була поділена за Версальським договором. Під час Великої депресії був оголошений Третій рейх в 1933 році. Далі був період фашизму та Друга світова війна. Після 1945 року, Німеччина була поділена на зони окупації та постала у вигляді двох держав, — Східна Німеччина та Західна Німеччина. В 1990 році Німеччина відновила єдність.

Дата

Історична подія

1ст.до н.е.

 

1871р.

 

1918р.

 

1933р.

 

1945р.

 

1990р.

 

 

Додаток 3.

Картосхема Німеччина

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шалунова Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
6 травня 2018
Переглядів
4749
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку