Тема. Геометричні фігури (турнір веселих і кмітливих математиків)
Мета: подальше закріплення знань учнями класифікації трикутників, формування вмінь розв’язувати задачі на обчислення периметра трикутника в залежності від його виду, розпізнавання геометричних фігур та однакових фігур; розвивати логіку, просторову уяву, зорову пам’ять.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
I. Привітання (3 бала)
Сьогодні в школі веселий і цікавий день,
Ми приготували веселий наш гімназійний ТВМ.
ТВМ – це змагання в кмітливості й знаннях.
Турнір починається урочисто. Під музику і оплески (слайд з темою уроку і музикою) входять команди і обмінюються привітаннями.
Привіт, друзі: чотирикутники і трикутники!
Ми не якісь кривулі.
Наша голова – вершина,
А те, що охрестили ви ногами,
Пробачте, зветься сторонами.
Два промінчики й вершина
Найпростіша ця картина.
Дуже гордо і пихато
Виступає кут Прямий.
А за ним, мов дід старий,
Шкутильгає кут Тупий.
А з-за рогу, причаївшись,
Показався Гострий кут.
Кут Розгорнутий у вись.
Привіт, друзі: кути і чотирикутники!
Я, трикутником я звуся,
Мороки завдавати не боюся
Дорослим і малим.
Частина площини – я,
Маю три кути – я,
Які дорівнюють у сумі двом прямим.
Як гострі всі кути мої – я Гострокутний.
Як є тупий один – я Тупокутний.
Я – прямокутний, як один з кутів
Прямим у мене бути захотів
Якщо однакові всі сторони мої –
І я тоді рівносторонній.
Як будуть різні всі вони –
Тоді і я - різносторонній.
Як рівні тільки два боки,
То рівнобедреним я звуся.
Привіт, друзі: кути і трикутники!
Рекомендуюсь: я – квадрат.
Усяку площу міряю підряд
Та маю я чотири сторони
Усі однаковісінькі вони.
Я рівні маю ще й діагоналі
Вони нарівно ділять всі кути,
Нарівно й площу ділять.
Чотири сторони, а з них
Дві довші, а дві коротші.
Кути ж мої усі – прямі.
(оцінювання команд: чіткість, оформлення, організованість)
Завдання Поміняйте місцями однакові фігури у таблиці. Прочитайте утворене слово.
Н Г Відповідь: гімназія (на слайді)
(слайд)
Діти обговорюють відповіді дом. завдань по групам. Записують свої відповіді на листок з оформленням і один з учнів від кожної команди виходить захищати дом. завдання.
На комп’ютері підготовлена програма – тестування вчителем, а також слайд з правильними відповідями.
Оцінювання команд: правильність, оформлення, швидкість.
1 –1 бал
2 –1 бал
3 –1 бал
4 –1 бал
5 –1 бал + 2 бала
6 –1 бал
Завдання Відновіть запис, де однакові фігури означають однакові цифри.
+ Відповідь: 278379
+
27837
------------
306216
На рисунку зображено трикутники, довжини сторін яких виражено в сантиметрах. Знайти периметри:
а) рівностороннього трикутника;
б) рівнобедреного гострокутного трикутника;
в) різностороннього тупокутного трикутника.
А T N E
В G
С S F H Q M K D L
№1 №2 №3 №4 №5
AB=18 см ST=18 см HN=10 см ME=15 см DL=19 см
BC=18 см TF=18 см NQ=10 см EK=17 см LG=6 см
AC=30 см SF=18 см HQ=12 см MK=8 см DG=20 см
Відповіді: а) Р=54 см ( STF)
б) Р=32 см ( HNQ)
в) Р=45 см ( DGL)
Малюнок з’являється на екрані (слайд). Впродовж 20 сек. діти повині запам’ятати з яких фігур і як намальован робот.
Потім кожен учасник команди малює робота так, як він запам’ятав.
Відповідь: трикутників – 6 шт.
квадратів – 3 шт.
прямокутників – 3 шт.
Оцінювання команд: скільки у команди правильних малюнків –
така і кількість балів (максимально – 10). Підсумок уроку. Об’явити переможців турніру.