Тема: Глобальні проблеми людства
Мета уроку: Сформувати в учнів поняття « глобальні проблеми людства».
Ознайомити учнів з основними шляхами їх розв‘язання.
Розвивати в учнів навички логічного мислення, вміння
правильно та логічно викладати думки, розуміння сис-
темної єдності довкілля.
Виховувати формування власного погляду, національно –
свідомого громадянина, екологічно та економічно-грамотну о особистість.
Обладнання: мультимедійна презентація, дидактичний матеріал, «Політична. карта світу»,підручник.
Тип уроку: комбінований;
Форма проведення: «урок – наукового дослідження»
Епіграф до уроку: Якщо глобальні проблеми вчасно не вирішити , вони можуть перетворитись не тільки в гальма розвитку суспільства, але й у вибухівку, яка спроможна підірвати основи його існування.
І. Фролов.
Хід уроку:
І. Організаційна частина уроку
Робота з епіграфом уроку.
Оголошення теми уроку.
. ІІ. Очікування:
-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (учні говорять).
-Отже метою сьогоднішнього уроку є такі аспекти.
ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
Вчитель Планета Земля існує мільярди років, історія людства нараховує лише 2-3 млн. Але людина- це особлива істота – вона може мислити й діяти.
Первинні знання були необхідні людям
Праця допомогла людині пройти складний шлях від палки-копалки до комп’ютера.
Знання допомогли людині не тільки пристосуватися до природи, але й порушити її закони, змінити саму природу!!!
Сьогодні вплив людини на природу став настільки могутнім, що став небезпечним для природи і загрозливим для самого людства, саме тому сьогодні я хотіла би розглянути з Вами тему: « Глобальні проблеми людства».
Уже на початку ХХ століття людство зіткнулося з проблемами, що набувають величезного значення для долі людської цивілізації в цілому і називаються г л о б а л ь н и м и. До глобальних проблем належать такі, які зачіпають життєво важливі інтереси всіх народів та країн світу, катастрофічне середовища, повітряного басейну та океанів, вичерпання природних ресурсів, енергетичну, сировинну, продовольчу демографічну проблеми, поширення цілого ряду нових захворювань (зокрема найбезпечнішого з них – СНІДу) тощо.
Глобальні проблеми мають спільну об’єднуючу основу і загальнолюдський характер. Вони, як ми бачимо, пов’язані з різними сторонами життєдіяльності людської цивілізації – світовою політикою й економікою, міждержавними і міжнаціональними відносинами, екологічними та демографічним умовами існування людей.
На початку третього тисячоліття людство просто зобов’язане розв’язати ці животрепетні проблеми, бо вони створюють небезпеку самому життю людей. Розвиток науки і техніки, створення ядерної зброї призвели до того, що нині людина стала спроможна покласти край власному існуванню. Глобальні проблеми – це заряд страхітливої сили в умовах сучасної епохи, і їх усунення та розв’язання – завдання першочергового значення.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель.
Проблема уроку: «Чи здатне людство вирішити глобальні проблеми сучасності ?».
V.Робота з підручником (терміни, класифікація глобальних проблем, прчини глобальних проблем.( ст.99)
Вчитель.
Сьогодні у нас є змога відвідати прес-конференцію ООН, де науковці презентують глобальні проблеми людства. Ви почуєте про причини, наслідки глобальних проблем. Прошу бути активними учасниками конференції і заповнювати таблицю,а також пропонувати шляхи розв’язання глобальних проблем. (Слайд)
Учень 1 Проблема збереження миру (Слайд)
Запитання до науковця
Що здійснюється в світі для вирішення проблеми збереження миру.
Учень 2 Демографічна проблема (Слайд)
Запитання до науковця
Чи не перевищуєте ви суть демографічної проблеми, адже сьогодні досить успішно розв’язується у ряді азіатських країн.
Учень 3 Економічні проблеми (Слайд)
Запитання до науковця
Чи потрібна .на вашу думку, така допомога Україні.
Учень 4 Екологічна проблема (Слайд)
Запитання до науковця
Що потрібно робити, для того ,щоб екологічна криза не переросла в глобальну екологічну катастрофу.
Учень 5 Соціальні проблеми (Слайд)
Запитання до науковця
Ви стверджуєте,що головною передумовою подолання багатьох хвороб є подолання бідності.
Релаксація – музика (Слайд
Осіння пора! Як заворожує вона своєю красою. Недарма говорять , що природа – наша мати. Вона дає людині все необхідне для життя , хоч ми не завжди можемо оцінити її дарунки. Що може бути кращим за тепле сонце, величні гори, грайливе море, квітучі дерева навесні? Світ природи багатий і різноманітний. А найголовніше те, що людина не просто користується тим, що природа дає їй, а cама становить її невід’ємну частину. Але найбільш чаруючим і гарним постає перед нами осінній ліс в який ми зараз з вами подумками помандруємо. Закрийте очі і уявіть собі все чудово, неначе в казці! Все навколо виблискує під яскравими промінчиками лагідного сонечка. Вже не почуєш веселих пісень дзвінкоголосих пташок. З дерев повільно опадає останнє листя, наче пофарбоване чарівним пензлем у жовтогарячий колір. Воно замріяно кружляє у повільному таночку, поки тихо долетить до землі. Приємно йти доріжкою, коли під ногами лагідно шарудить різнобарвний килим осені. А вітерець, пустотливо граючись, розносить по всьому лісу приємні пахощі достиглих ягід. Поважно хитають маленькі ялинки та високі сосни своїми вічнозеленими верхівками, ніби мирно розмовляючи між собою. Тільки свіжий подих вітру інколи порушує цю розмову.
А високо в блакитному небі безперестанку пливуть темно-сині хмаринки, нагадуючи своїми обрисами різних казкових персонажів. Розсікаючи небесну блакить, повагом летять і зажурливо курличуть журавлі.
Як хороше, як гарно навкруги! Спасибі тобі, осінь, за цю красу!
Створення асоціативного куща: Шляхи розв’язання глобальних проблем.
VІ.Закріплення.
Вчитель.
-Діти, чи зрозуміло вам той матеріал, над яким ми працювали?
-Перевіримо ваші знання, виконавши тестові завдання. (Слайд)
-Взаємоперевірка – (робота в парах).
VІІ. Підсумок уроку:
1.Вчитель.
-Підведемо підсумки.
-Чи отримали відповіді на свої питання?
2. Оцінювання учнів
. VІІІ Домашнє завдання. (Слайд)
1. -Підручник § 21-22;
2. Написати твір-есе за висловлюванням американського вченого, еколога Jli Таболта: «Ми не успадкували Землю у своїх батьків. Ми запозичили її у своїх дітей».
3. Підготувати інформацію з презентацією
“ Проблеми Світового океану ”.
Заключне слово вчителя: (Слайд),музика
Нічого вічного нема, так хоч пожити дайте люди.
Навколо нас така краса, а ми смітим, завжди, всюди.
Плюєм в колодязь, де п’ємо, вдихаємо нікотин та гази,
Розквітнути не даємо квіткам, а тільки лиш заразі.
І рай, який був коло нас перетворили у руїну,
А ми живемо тільки раз. Поглянь на нашу Україну,
Поглянь на ріки, на поля, це вже не те, що було рані.
Безпомічна, брудна земля, засолені ґрунти так звані.
І дощик теплий нам бідою, його ім’я тепер кислотний:
Усе він палить під собою, тепер він воїн безтурботний,
Життя прекрасне, ми живі, і тільки це ми пам’ятаєм.
І ходим просто по траві, чогось прекрасного чекаєм,
і якби кожен зрозумів, що все це може скоро зникнуть,
дерева й квіти б посадив - не зміг би до страхіття звикнуть,
допомагав би й научав своїх дітей, щоб зрання знали,
що без гармонії, краси та без природи ми б пропали.