Урок-гра для учнів 10 класу

Про матеріал
Мета уроку-гри: Навчальна: поглибити знання законів фізики, з'ясувати походження фізичних термінів, дізнатися більше про життя та відкриття вчених-фізиків зі світовим ім'ям. Розвивати в учнів кмітливість, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять, усне мовлення, уміння синтезувати, аналізувати фізичні явища. Виховна: прищеплювати інтерес до поглибленого вивчення фізики в школі.
Перегляд файлу

Урок-гра для учнів 10 класу

Тема: Всезнайка.

Мета.

Навчальна: поглибити знання законів фізики, з'ясувати походження фізичних термінів, дізнатися більше про життя та відкриття вчених-фізиків зі світовим ім'ям.

Розвивати в учнів кмітливість, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять, усне мовлення, уміння синтезувати, аналізувати фізичні явища.

Виховна: прищеплювати інтерес до поглибленого вивчення фізики в школі.

Вид діяльності: комбінований.

Форма проведення заходу: гра.

Орієнтовний вік дітей: 16-17 років.

Тривалість проведення заходу 1,5-2 год.

Місце проведення: класний кабінет.

Матеріально-технічне забезпечення: плакат, на якому написано слово „конденсатор", 14 білетів із завданнями для тестів, 2 коробки сірників, секундомір, плакат з алфавітом.

Особливості підготовки: Боротьба за право називатися ерудитом проходить в З етапи. Участь беруть 3 команди по 7 гравців. Після першого залишається 2 команди, після другого - І .У третьому турі виявляються два фіналіста, які потім вестимуть боротьбу за звання ерудита класу. Підготувати 36 запитань для бліц-конкурсу у другому і третьому турах, картку із запитаннями для фінального конкурсу. Обирається жюрі.

Хід проведення

Перший (відбірковий) тур "Гра в слова"

Ведучий. Зараз ви побачите на дошці слово, із літер якого необхідно скласти нові слова (іменники в однині - звичайні і пов'язані з фізикою). Для цього вам дасться 3хв.

Увага! Це слово "конденсатор". Час пішов.

Команда, яка написала найменшу кількість слів, вибуває з гри. (Після закінчення відведеного часу, команди зачитують слова по черзі до тих пір, доки одна команда вичерпає всі свої слова.)

Другий тур

Тест - 1

Ведучий пропонує командам почергово взяти білети із завданнями, де написані слова, походження яких потрібно визначити. Білети містять по 5 відповідей, серед яких одна правильна. Учасники відповідають усно і мають 5 спроб, але оцінювання проходить таким чином: якщо відповідь правильна з першої спроби - 5 балів, з другої - 4 бали, з третьої -З, з четвертої - 2, з п'ятої - 1 бал.

Білет №1


Пробірка:

1) латинське;

2) італійське;

3) французське;

4) іспанське;

5) російське.

Праска:

  1. китайське;
  2. російське;
  3. фінське;
  4. турецьке;
  5. німецьке.

Білет №2


Гіпотеза:

1) голландське;

2) латинське;

3) грецьке;

4) австрійське;

5) російське;

Ракета

1)російське;

2)німецьке;

3)китайське;

4)англійське;

5)грецьке.


Бліц-конкурс

У цьому конкурсі перевіряються знання, кмітливість, уміння логічно думати. Ведучий зачитує питання. Команда, яка першою дає правильну відповідь, отримує 1 бал.

1.В якій країні одночасно може бути яскравий день і глибока ніч? (Росія) 2.Чи може страус назвати себе птицею? (Ні: він не вміє говорити) З.Яка планета найбільша? (Юпітер)

4. Чоловік лягає спати о 8 год. вечора, а будильник заводить на 9 год. ранку. Скільки спить чоловік? (1 год.)

5.В яких одиницях вимірюється густина пуху? (В кг3)

6.На руках 10 пальців. Скільки пальців на ї 0 руках? (50)

7.3агальна назва 12 сузір'їв? (Зодіак)

8.Як звали Ломоносова? (Михайло Васильович)

9.3а рахунок якої енергії летить камінь при пострілі за допомогою резинки?

(Потенціальна)

10.В якій країні народився і жив Джоуль? (Англія)

11.Хто довів, що повітря - суміш газів? (Лавуаз'є) 12.Найлегша деревина в світі? (бальз)

13.Хто дав ідею створення гелікоптера? (Леонардо да Вінчі)

14.Коли гиря масою 1кг важча: влітку чи взимку? (Однакова)

15.Хто відкрив фотоефект? (Г.Герц)

16.Як називається хімічний елемент, який спочатку знайшли на Сонці, а потім на Землі? (Гелій)

17.Хто в Росії винайшов трансформатор? (П.Н.Яблочков)

18.Кому належать слова „Знання - сила"? (Ф.Бекон)

Тест - 2

Цей тест примушує вас показати свою обізнаність в різноманітних галузях науки. Перед вами знову білети. (Проводимо так само як і тест - 1.)

Білет №1

1.Хто відкрив явище надпровідності?

а) Ом

6) Гальвані;

в) Ерстед;

г) Камерлінг-Онес;

д) Ампер.

2.Хімічний елемент, який широко використовується в техніці, але в живій природі не зустрічається?

а) сірка;

б) алюміній;

в) срібло;

г) золото

д) платина.

Білет №2

1 .Вчений, який з'ясував, що навколо провідника зі струмом існує магнітне поле?

а) Ампер;

б) Кулон

в) Фарадей;

г) Максвел;

д) Ерстед.

2. Слово "бар" має кілька значень. Яке з наведених неправильне?

а) буфет;

б)одиниця атмосферного тиску;

в) ріжуча частина гірського комбайну; морського дна.

г) пивний заклад;

д) намул в береговій смузі.

Примітка. Якщо обидві команди наберуть однакову кількість балів, то в цьому випадку використовується додатковий конкурс "Азбука". Вивішується алфавіт. Команди в алфавітному порядку називають прізвища вчених (фізиків, математиків, астрономів), які починаються на чергову літеру. Яка команда зупиниться, та й вибуває.

Третій тур

У цьому турі гравці команди, яка залишилась, грають один проти одного, щоб виявити переможця всієї гри.

Тест -1

Цей конкурс аналогічний конкурсу другого туру. Він перевіряє знання з етимології, тобто походження слів, але додатково треба пояснити значення цього слова.

Білет №1

Фізика:

1) російське;

2) латинське;

3) грецьке;

4) англійське;

5) польське.

Білет №2

Трансформатор:

1) російське;

2) латинське;

3) німецьке;

4) французське;

5) англійське.


Білет №3

Інерція:

1) італійське;

2) грецьке;

3) латинське;

4) французське;

5) російське.

Білет №4

Літр:

1) російське;

2) грецьке;

3) французське;

4) литовське;

5) турецьке .


Білет №5

Маятник:

1) російське;

2)голландське;

3) французське;

4) монгольське;

5) арабське.

Бліц-конкурс

У цьому конкурсі перевіряються в основному знання фактів, вчених, фізичних приладів, а також кмітливість учнів. Конкурс проводиться по аналогії з тим, що був у другому турі.

Питання:

1 .Як називається маленька кількість рідини? (Крапля)

2.Хто розмовляє на всіх мовах? (Ехо)

3.В яких одиницях вимірюється маса атома? (В кг)

4.Назва природної двоопуклої лінзи, яка знаходиться в організмі людини і не має кровоносних судин? (Кристалик)

5.На яке число треба поділити 2, щоб отримати4? (1/2)

6.Хто винайшов універсальний тепловий двигун - парову машину? (Уатт)

7.Яку планету Сонячної системи називають „зірковою"? (Венера)

8.Хто і коли першим сформулював закон прямолінійного поширення світла? (Евклід)

9.Яким приладом вимірюють роботу електричного струму? (Електричний рахівник)

10.Прізвище вченого, що відкрив атмосферу Венери? (Ломоносов)

11.Прізвище вченого, що отримав загальне рівняння стану ідеального газу і відкрив один із фундаментальних законів природи? (Менделєєв)

12.Хто сконструював „дзеркальний ліхтар" - перший в світі прожектор? (Кулібін)

13.Що видно, якщо нічого не видно? (Туман)

14.Як називається найпоширеніша речовина в природі? (Вода)

15.Прізвище вченого, що відкрив рух молекул речовини? (Броун)

16.Де край світла? (Там, де починається тінь)

17.Яким приладом вимірюють атмосферний тиск? (Барометр)

18.Одне яйце до стану "круте" варять 4хв. Скільки хвилин треба варити 5 яєць? (4хв.)

Тест - 2

Ведучий. Після закінчення цього тесту до фінальної гри виходять два переможці. Під час тесту ви повинні показати свої знання про фізичні прилади: питання перше - призначення; друге - принцип його дії. Кожен гравець по черзі витягує білет, в якому 5 відповідей на перше питання; треба вибрати правильний. На друге питання відповісти треба самостійно.

Білет №1

Барометр - це прилад для

1) вимірювання кровоносного тиску;

2) вимірювання атмосферного тиску;

3) визначення глибоководних проб води з морів і океанів;

4) відбору проб крові;

5) визначення кількості осадків.

Білет №2

Спірометром вимірюють

1) масу сипучих тіл;

2) об'см повітря, яке надходить до легень;

3) швидкість руху;

4) яскравість зірок;

5) міцність спирту.

Білет №3

Висоту польоту літака вимірюють

1) манометром;

2) ареометром;

3) альтиметром;

4) гігрометром;

5) ехолотом.

Білет №4

Густину рідини визначають

1) манометром;

2) барометром;

3) гігрометром;

4) ареометром;

5) спідометром.

Білет №5

Фотометр для вимірювання

1) швидкості світла;

2) сили звуку;

3) степеня пропускання світла;

4) коефіцієнта відбивання світла;

5) освітленості.

Фінальний конкурс

Ведучий. Цей конкурс буде проведено в 2 етапи. Переможець і буде нашим головним ерудитом.

Змагання перше.

(Помічники видають фіналістам по коробочці сірників.) Ведучий (пояснює). Учасники змагань повинні запалити сірник. У кого вона буде горіти довше, той отримує 1 бал. Час фіксується секундоміром. Почали! (Секундомір вмикають після того, як сірник загорівся.)

Змагання друге.

Ведучий. Я буду задавати учасникам індивідуальні питання, на які вони повинні дати відповідь. За кожну правильну відповідь 1 бал. (Питання задаю почергово: то одному, то другому.)

Питання.

1 .Як з точки зору фізики можна пояснити процес запалювання сірника?

2.Чому вогонь сірника напрямлений вгору?

З.Чому ви не обпікали пальці, коли тримали сірник, який ще горів?

4. Чому сірник згорає швидше, коли його тримають вогнем донизу?

5.Чому вологі сірники не запалюються або запалюються погано?

6.Які перетворення енергії відбуваються при запалюванні і горінні сірника?

Заключне слово журі. Переможець нагороджується. Переможені отримують заохочувальні призи.

 

doc
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку