Урок-гра «Моя рідна країна»

Про матеріал

Мета: розвивати інтерес учнів до вивчення історії, географії, культури України та традицій рідного краю, зміцнювати їхнє почуття національної гордості й гідност.

Перегляд файлу

                    Улаклицька ЗОШ I-II ступенів

 

 

 

(для учнів 8 класу)

   

 

http://www.poetryclub.com.ua/upload/poem_all/00574333.jpg

 

 

 

Класний керівник:Мороз Валентина Іванівна

                   Урок-гра «Моя рідна країна»

Мета: розвивати інтерес учнів до вивчення історії, географії, культури України та традицій рідного краю, зміцнювати їхнє почуття національної гордості й гідностᶖ.

Завдання:

- виховання в учнів 8 класу патріотизму, ціннісного ставлення до Батьківщини;

- усвідомлення духовної єдності з українським народом та своєї національної ідентичності;

- розширення кола знань з історії України та рідного краю;

- стимулювання дитячої спостережливості, уваги, ініціативи, творчості.

Примітка. Для роботи на уроці учні об’єднуються у дві команди.

Хід уроку

1. Звучить у записі пісня  Софії Ротару «Одна калина».

2. Вступне слово вчителя.

Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною, якщо її громадяни не знають свого минулого. Особливо потрібно його знати нам, українцям. Адже від нас цілеспрямовано, упродовж століть намагались відібрати історичну пам'ять, а отже, й позбавити національної гідності, перетворити на рабів із синдромом меншовартості. А тим часом наша історія, наша культура, наші традиції, може, й найдавніші у світовій цивілізації. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на території сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвинута культура.

Де коріння сильне й глибоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ста­вить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі і пишній кроні, а й,переважно, — у корінні.

Перекотиполе зі слабким корінням безсиле у боротьбі з вітрами, які женуть його, куди їм заманеться. І не дивно, що воно зрештою опиняється у проваллі, де знаходить свій кінець.

Ви, юне покоління, єтією молодою парослю, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови, що вона живитиметься глибоким корінням, яким є мова народу, його історія, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та засвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня патріотична гра "Чи знаєш ти свій рідний край?" Кожна команда отримає своїзавдання, які їй потрібно буде вирішити. А нагородою для всіх буде дружба і гарний настрій.

3. Гра.

Завдання перше –  „Державні символи”

C:\Users\Master\Desktop\flag-00035__1400767649__250.jpg

Командам пропонується назвати державні символи, які зберігаються у школі, вказати їх місцезнаходження. Поки одна частина команди працює над цим завданням, інша, залежно від отриманого завдання,  малює на дошці кольоровою крейдою прапор, а інша —герб України (можна також викласти державні символи з клаптиків кольорового паперу, природніх матеріалів, мозаїки тощо).

Завдання друге– „Хто більше”

Командам пропонується записати на дошці в алфавітному порядку назви міст, річок.

Варіант 1. Записати в алфавітному порядку назви українських міст (напроти кожної букви алфавіту по одній назві).

Варіант 2. Записати в алфавітному порядку прізвища видатних людей України (історичних діячів, учених, митців, героїв визвольних змагань).

Переможцями стають ті, хто запише більше назв.

Орієнтовно:

Варіант 1

Бар, Вінниця, Галич, Донецьк, Житомир, Запоріжжя, Кам'янець-Подільський, Львів, Мукачеве, Ніжин, Овруч,Рівне, Суми, Тернопіль, Ужгород, Фастів, Чернівці, Чернігів, Чортків, Шепетівка, Хмельницький.

Варіант 2

Буг, Десна, Дніпро, Дністер, Жванчик, Збруч, Лімниця, Прип'ять, Прут, Росава, Рось, Смотрич, Тетерів, Хомора, Черемош, Уж.

Завдання третє – "Історичне"

http://www.pravmir.ru/wp-content/uploads/2014/02/60939730_1277813014_1270736790_13.jpg

Варіант 1

  1. Найвища посада і титул за часів козацької України. (Гетьман)
  1. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира Хрестителя)
  2. Як стародавні греки називали Дніпро? (Борисфен)
  3. Ім'я руської княгині-християнки. (Ольга)
  4. Автор першого збірника законів "Руська правда". (Князь Ярослав Мудрий)
  5. Одне із штучних морів, створених на Дніпрі. (Каховське)
  6. Назвіть автора музики Гімну України. (Вербицький)
  7. Древньогрецький історик, який першим розповів про скіфів, або екологів. (Геродот)

9.Від чийого імені отримав назву руський алфавіт? (Кирило, Кирилиця)

        10.Звідки походила дружина турецького султана Роксолана Хурем? (З Рогатина)

        11.Назвіть ім'я сестри засновників Києва? (Либідь)

 

 

 

 

 

 

Перегляд презентацій про Україну

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=a54581b60861a6865b1a1a73ee29e3ec&n=33&h=215&w=344

 

Вчитель:

В українцях могутня сила,

Загартована ще в віках.

Що ніяка війна не зломила,

Та кайдани на Соловках.

В нас є дух, що спроможний жити,

До своєї землі любов.

То ж ніколи нас не схилити:

Для нас воля - основа основ!

 

Мозковий штурм „Батьківщина для мене…”

Учитель пропонує учням продовжити речення:

  • Батьківщина для мене…
  • Я люблю Україну, бо…

Учитель.Любов до Батьківщини виявляється у патріотизмі. Патріотизм українців покликаний захистити національні інтереси своєї держави, дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіт національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини. Патріотизм у сучасних умовах є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними в недалекому майбутньому забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, а у випадку військової загрози змогли відстояти її незалежність та суверенітет, і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов для вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; й суспільства, яке зацікавлене в тому, щоб саморозвиток особистості, становлення її патріотичної самосвідомості здійснювався на моральній основі.

Сьогодні про патріотизм говорять усюди. Як ви розумієте зміст цього поняття?

Учні відповідають, учитель підсумовує. Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.

Скажіть мені, будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів? (Діти відповідають). Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу. Україна впродовж століть боролась за незалежність. І зараз знову у кривавій боротьбі відстоює право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.

Перегляд презентації про Україну

Учитель. Вибором України завжди була воля, свобода, незалежність, державність, європейськість. Цей вибір ціною власного життя виборювали українські патріоти-герої. Яскравими представниками такого гідного товариства були славетні козаки з їхніми традиціями, правилами, секретами.

«Секрети бувалого козака»alt:

  1. Козак дотримується давніх  традицій  та звичаїв козаків, тягнеться до  знань своїх предків.
  2. Козак повинен знати, що світ сповнений краси!
  3. Згідно  переказу  знахарів, той, хто не передав знань, не  може померти, поки не знайде достойного спадкоємця. Тому не треба бути “скупим”:  Ділись своїм досвідом і знаннями.
  4. Козак сильний і розвинутий, все життя  бореться за те, щоб навчитись володіти собою. А починається цей шлях з наведення порядку і чистоти в своєму тілі. Піклування про чистоту тіла дисциплінує наш дух, кріпить волю і привчає до уваги й вміння  піклуватися не тільки про себе, а й  про оточуючих.
  5. Козак носить  пояс з узором, вишивку на комірі та рукавах, бо це  обережні знаки, які  прийшли до нас з давнини.  Вважалось, що білий одяг козака – це його  єднання  з вищими силами.
  6. Дім козака – це його маленький всесвіт, де він Господар – Творець,  тому що за порядок у цьому маленькому світі  він відповідає  сам перед Богом та предками.
  7. Для підтримки в собі сили тіла і  духу козак повинен накопичувати в собі  сили п’яти стихій:  неба, повітря, вогню, води і землі. Для надбання сил небесних дивись на наші небесні світила:  місяць, сонце, зірки не моргнувши.  Без свіжого вітру в обличчя дух  тіла розпадеться. Вогонь береже від негативної  енергії. Вода, козаче, найсильніший засіб, що очищує його. Сила Землі – це джерело накопичення енергії. Ставши босими ногами на землю, вклонися їй на чотири сторони  світу.
  8. Май свою зброю, вона продовження рук козака.
  9. Будь вимогливим до себе і оточуючих. У Вимогливому серці часто скривається Велика Любов.
  10. Ніколи не дозволяй пустим думкам займати твій розум, привикай залишатися наодинці  зі  своїми  думками.
  11. Труднощі  не можуть  служити виправданням для зневіри, а тим більше для відчаю.
  12. Живи не просто в сучасному, живи у вічному.
  13. Коли козак набирає  сили, для нього немає ні ворогів, ні друзів. Друзі потрібні слабому, бо від них він отримує силу.
  14. Подяка потрібна тому, хто вміє дякувати іншим!!! Козаче, вчись бути вдячним усім і завжди. І не спіши брати  в борг: краще зароби, той хто заборгував, той неодмінно втратить.
  15. Не кажи, що все знаєш. Краще кажи:«Я знаю, що я нічого не знаю, але я хочу жити!»
  16. Козак не буває рабом! Сама велика і складна перемога Воїна Духа – це вміти перемогти в собі раба.
  17. Козак, переглянь свої вчинки за день, відзнач свої помилки і прийми рішення, не повторюючи їх.

 

ВправаПоясни прислів’я і приказки

Учитель пропонує учням пояснити прислів’я і приказки про рідний край:

  • «За рідний край життя віддай».
  •  «Козацькому роду нема переводу».
  • «Ми з такого роду, що любимо свободу».
  • Славними продовжувачами традицій козаків були представники дисидентського рухуна Україні (Г. Григоренко, В. Стус, В. Марченко, Є. Сверстюк, В. Чорновіл, Л. Лук’яненко, І. Дзюбата інші).

Однією із найвидатніших постатей цього руху був В’ячеслав Чорновіл. Згадаємо про основні віхи його життя.

4 вересня 1965 року В’ячеслав Чорновіл виступив разом з Іваном Дзюбою та Василем Стусом у кінотеатрі "Україна" на прем'єрі фільму Параджанова "Тіні забутих предків" з протестом проти арештів української інтелігенції. За відмову давати свідчення на закритому суді братів Горинів В. Чорновола засудили до трьох місяців примусових робіт.Наступний вирок у листопаді 1967 року — жорстокіший: 3 роки ув'язнення в таборах суворого режиму. Причиною і цього разу виявилася журналістика: В’ячеслав Чорновіл уклав документальну збірку "Лихо з розуму" (Портрети двадцяти "злочинців"), де подав матеріали про арештованих у 1965 році шістдесятників. Після звільнення 1969 року з великими труднощами вдалося влаштуватися на роботу.Під час відомої страхітної загальноукраїнської "зачистки" 1972 року його арештовують знову — попереду суд і вирок: 6 років таборів і три роки заслання. Це знову суд над журналістом. На початку 1978 року був відправлений етапом на заслання в с. Чаппанду (Якутія), де працював чорноробом у радгоспі, пізніше в Нюрбі — постачальником.22 травня 1979 року Чорновіл став членом Української гельсінської групи.

Від часу створення (8—10 вересня 1989 року) Народного Руху України (НРУ) — член Руху та його Великої Ради, з березня 1992 — співголова, а з грудня 1992 року — голова НРУ. Він і донині залишається стратегічним генієм українського національного самоусвідомлення, структурований практикою філософ дисидентства, людина вершинної суспільно-демократичної думки XX століття.

Саме завдяки таким патріотам України наша країна стала державою суверенною, вільною, незалежною. 

Двадцять п`ять незалежності пройшли мирно. Виросло нове покоління свідомих українців, яке пошановує традиції своїх пращурів і героїв України і приймає виклики сьогодення.

 

Учитель пропонує учням самостійно зробити висновок з почутого на уроці і підсумувати: «Яким має бути справжній патріот України?».

 

C:\Users\Master\Desktop\image.jpg

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку