Урок-гра "Подорож країнами Європи"

Про матеріал
Розробка уроку буде корисна вчителям при проведені декади природничих наук, позакласної роботи з предмета.
Перегляд файлу

 

ПОДОРОЖ КРАЇНАМИ ЄВРОПИ

 

Мета: розвивати вміння працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних рівнів складності, критично мислити, виділяти істотні ознаки, встановлювати взаємозв’язки, тлумачити факти та погляди, робити висновки; сприяти розвитку комунікативних властивостей мовлення; виховувати зацікавленість до сучасного світу, бажання розуміти соціально-економічні процеси, які в ньому відбуваються. виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість.

Обладнання: атласи, роздаткові матеріали із завданнями.

Тип уроку: урок узагальнення, контролю, оцінки й корекції знань учнів, інтелектуальна гра.

Європа у своїй єдності

та одночасно різноманітті

має неймовірне внутрішнє багатство

і вражаючий творчий потенціал.

Жак Ле Гофф

 

«Ніщо не відкриває очі на світ

і не розширює світогляд, як подорожі».

                                           (Шарліз Шерон )

 

                                                              Структура уроку

 

І.Організаційний момент уроку

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

 

Ми, українці, живемо в самому серці Європи і відчуваємо себе її часточкою. Україна як держава обрала свій шлях у Європейську спільноту і бачить своє майбутнє в європейській інтеграції. Тому й ми повинні добре пізнати ту частину нашої планети, де ми з вами мешкаємо, більше дізнатися про країни Європи, їх досягнення і традиції, культуру й мистецтво. До  Європи входить понад 40 країн, кожна з яких самобутня й неповторна. Ми намагаємося стати частиною Європи і поважаємо європейські цінності: верховенство права, демократія, рівні умови для всіх, турбота і справедливість, повага до себе та інших, збереження миру. Щоб закріпити й перевірити наші знання про країни Європи, ми й проводимо сьогодні узагальнюючий урок по країнам Європи у формі гри. Є дві команди, яка отримає у підсумку більше балів, та й переможе.

 

І. Столиці (двоє учнів по черзі показують європейські держави, називають їх столиці, за 10 вірних відповідей 10 балів).

 

ІІ. Що це за країна? (за правильну відповідь 2 бали)

1. Ця країна випереджає всі країни Європи за запасами гідроенергії, посідає лідируючі позиції за виплавкою алюмінію, нікелю, сплавів заліза та кобальту; видобуває нафту на шельфі Північного моря, має найвищий у світі індекс розвитку людського потенціалу, виробляє  морські судна та виловлює оселедців, які йдуть на експорт. (Норвегія)

2. М’який клімат, гірське повітря, озера з прозорою водою приваблюють сюди     тисячі туристів, а  верстати, годинники, медичні препарати, вітаміни, шоколад, дитяче харчування і найкращі сорти сиру відомі всьому світу. (Швейцарія)

3. Одна з розвинутих країн Західної Європи, за європейськими мірками багата природними ресурсами, її роль помітна у виробництві і експорті автомобілів, авіаційно-ракетної техніки, парфумерно-косметичної продукції, вина та сиру. (Франція).

4. Країна, яка дала світу відомих мореплавців, мандрівників, письменників та художників; тут визрівають фіники, виноград, маслини, апельсини, пшениця і табак, миндаль і лісовий горіх. Не маючи паливних ресурсів, відмовилась від будівництва АЕС, але створила потужну промисловість. (Італія)

5. Ця країна в минулому була найбільшою колоніальною імперією. Це острівна країна. Її називають «Туманний Альбіон». (Великобританія)

6. Цю країну називають «країною тисячі озер», хоча озер тут налічується 187888, а самі жителі називають свою батьківщину Суомі, що в перекладі означає «країна боліт». Ця країна була у складі Російської імперії. Це країна Санта-Клауса. (Фінляндія)

7. У цій країні в долині Неандерталь були знайдені кістки давніх викопних людей. Ця країна розв’язала Першу і Другу світові війни. Країна була поділена у 1949 році та возз’єднана у 1990 році. (Німеччина)

8. Ця країна – колиска європейської цивілізації. Це батьківщина Олімпійських Ігор. Це країна богів та міфів. (Греція)

9. За експортом корку країна посідає перше місце у світі. У цій країні дуже популярні цифри «7»  та «5». Ця країна є батьківщиною мореплавців: Бартоломео Діаш, Васко да Гама, Фернандо Магеллан. (Португалія)

10. Країна - засновниця курсу європейської інтеграції. Це батьківщина кінематографу (1895 р., брати Люм’єр). Країна - законодавиця моди. (Франція)

11. Ця країна у 15 разів менша за Україну, її можна перетнути за 3,5 год. Ця країна завжди дотримувалась політики нейтралітету. Це країна точних годинників і найнадійніших банків. (Швейцарія)

12. В цій державі розташована найбільша у світі печера у гіпсових породах - Оптимістична, її підземні лабіринти мають протяжність понад 217 км. Країна посідає перше місце у світі за запасами самородної сірки, друге - за запасами ртутної руди, перше - за видобутком, друге - за запасами марганцевої руди. Це найкраща, найталановитіша, наймальовничіша, най,- най,- най держава у світі. (Україна)

 

ІІІ. «Знайди помилку» (2 бал за вірну відповідь):

  1. Норвегія, Фінляндія, Швеція. Всі ці країни розташовані на одному півострові і за формою правління є конституційними монархіями.

(Фінляндія -  республіка)

  1. Німеччина, Італія, Іспанія - країни Середземноморського басейну.

(Німеччина ні).

  1. Угорщина, Данія, Румунія -  столиці цих держав починаються з літери Б.

(Данія - Копенгаген)

  1. Ватикан, Андорра, Австрія, Сан-Марино - держави-карлики.

(Австрія – ні).

  1. Тауер, Ейфелева вежа, Букінгемський палац, Стоунхендж - всі об’єкти розташовані у Великій Британії.

(Ейфелева вежа у Франції)

  1. Помпеї, Геркуланум, Везувій, Стабія - давні міста Італії.

(Везувій – вулкан)

  1. Воронеж, Самара, Краків, Томськ - міста Росії.

(Краків - польське місто)

  1. Румунія, Польща, Греція, Білорусь - країни Східної Європи.

(Греція - Півд.Європа)

  1.  Ірландія, Ісландія, Португалія, Мальта - острівні держави.

(Португалія – ні)

  1.  Іспанія, Італія, Франція, Греція – півострівні держави.

(Франція - ні)

  1. Іспанію, Францію та Норвегію омиває Середземне море.

(Норвегію - ні).

  1.  Португалія, Швеція та Греція – країни з субтропічним кліматом.

(Швеція – ні).

 

 

 

ІV. Що це? Де це?

По фотографіях потрібно визначити що це за об’єкт, в якій країні розташований.

(2 бали за вірну відповідь)

Берестейська фортеця – фото 1;

Бранденбурзькі ворота – фото 2;

Вавельський замок – фото 3;

Ватикан – фото 4;

Ейфелева вежа – фото 5;

Кремль – фото 6;

Лондонський Біг-Бен – фото 7;

Храм Святого Сімейства – фото 8

Хрещатик – фото 9;

Бранденбурзькі ворота – фото 10.

 

V. А хто тут головний? (за вірну відповідь 2 бали).

Потрібно вказати, хто є президентом або прем’єр-міністром у певних державах Європи.

Держава

 Глава держави

Німеччина

Ангела Меркель (канцлер)

Польща

Анджей Дуда (президент)

Білорусь

Олександр Лукашенко (президент)

Молдова

Ігор Додон (президент)

Франція

Емманюе́ль Макро́н (президент)

Великобританія

Борис Джонсон (прем’єр-міністр)

Фінляндія

Саулі Нійністе (президент)

Італія

Серджо Матарелла (президент)

Росія

Владімір Путін (президент)

Іспанія

Педро Санчес (прем’єр-міністр)

 

VІ. Як це смачно (2 бали за правильну відповідь).

Кожна країна має свої національні страви. Потрібно для кожної держави підібрати свої страви національної кухні.

 

Страва

Країна

Бігус

Польща

Піца

Італія

Гуляш

Угорщина

Борщ

Україна

Рататуй

Франція

Щі

Росія

Драники

Білорусь

Хамон

Іспанія

Фламмкухен

Німеччина

Кнедлики

Чехія

Захер (торт)

Австрія

Скландраусіс

Латвія


ІІІ. Підсумок уроку.

Ось і наша мандрівка завершилася. Мандруючи країнами Європи ми узагальнили ваші знання та багато цікавого дізналися. Напевно, кожен для себе вже зробив вибір країни, куди він хотів би потрапити.

 

ІV.Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення на тему: «Я хочу побувати в ..... тому що.....».

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
2465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку