Урок-гра "Подорож у Загублений Світ".Узагальнення і систематизація знань по темі "Звичайні дроби".

Про матеріал
Узагальнити та систематизувати знання учнів порівнювати,додавати і віднімати звичайні дроби з однаковими знаменниками,розвивати логічне мислення учнів,виховувати уважність, кмітливість,любов до природи.Подорожуючи в мезозойську еру,ми згадуємо на уроці про рослинний та тваринний світ того часу.
Перегляд файлу

            Тема.Узагальнення  і  систематизація  знань  по  темі  «Звичайні  дроби».

          Урок-гра «Подорож  у  Загублений  Світ.»

 

Мета:узагальнити  та  систематизувати  знання  учнів,порівнювати, додавати  та 

         віднімати  звичайні  дроби  з  однаковими  знаменниками;розвивати  логіч-

         не  мислення  учнів;виховувати  уважність,кмітливість,любов  до  природи.

 

                                         Хід  уроку.

 І.Ознайомлення  з  темою  і  метою  уроку.

 І І.Вступне  слово  вчителя.

      Сьогодні  на  уроці  ми  повернемося  в  Мезозойську  еру  або  Еру  Рептилій,

яка  тривала  на  Землі  з  228  до  54  мільйонів   років  тому.За  мільйони  років,

що  пройшли  з  тих  часів,багато  разів  мінявся  клімат  Землі,склад  атмосфери

надра,обриси  материків  і  океанів,рослинний  і  тваринний  світ.Про  те,які  жи-

ли  у  ті  далекі  часи,вчені  дізнаються  по викопних  рештках,які  ховають  у  со-

бі  земні  нашарунання.

 

                      І.Знайомство  з  рослинним  світом.

      В  часи,коли  по  Землі  ходили  динозаври,рослинність  була  не  схожа  на  

сучасну.Ще  не  було  тоді  такого  різноманіття  рослинності,дерев,трав  і  кущів

як  у  сучасних  тропічних  лісах.

      Які  тоді  росли  рослини  ви  дізнаєтеся,якщо дасте  відповіді  на  запитання?

               Гра  «Мікрофон».

1.Що  означає  риска  дробу?     Папороті.

2.Що  показує  знаменник  дробу?       Хвощі.

3.Що  показує  чисельник  дробу?       Цикадові.

4.Який  дріб  називається  правильним?     Туї.

5.Який  дріб  називається  неправильним?      Араукарії.

6.Що  таке  дробове  число?       Гінкго.

7.Як  виділити  з  неправильного  дробу  цілу  і  дробову  частину?    Кипариси.

8.Як  перетворити  дробове  число  у  неправильний  дріб?     Давні  ялини.

9.Сформулювати  правило  порівнянння  дробів  з  однаковими  знаменниками?

Секвойї.

10.Сформулювати  правило  порівнянння  дробів  з  однаковими  чисельниками?

Саговники.

11.Сформулювати  правило  додавання (віднімання) дробів  з  однаковими  зна-

менниками?      Бенетити.

 

                      ІІ.Знайомство  з   молюсками.

      Восьминіг.Приматами  моря  вчені  називають  головоногих  молюсків—вось-

миногів  або  спрутів.Вони  мають  великий,добре  розвинений  мозок,який  захи-

щає  хрящова  капсула.У  восьминогів  чудовий  зір,вони  добре бачать  при  ден-

ному світлі  в  темряві.Смак  їжі  вони  розпізнають  не  лише  язиком,а   й щу-

пальцями,які  є  одночасно  органами  дотику.Спрути  жили  в  глибинах  морів 

ще   150млн.років  тому.

 

   Завдання.а).Випишіть  окремо  правильні  дроби,неправильні  дроби  і  дробові 

                    числа.

                   4.3/4, 7/8, 11/10, 3.1/2, 5/8, 3/8, 3/10, 11/8, 9/8.

                   б).Для  яких  значень  х  дріб  7/х  буде  неправильним?

                   ( х = 1,2,3,4,5,6,7 )

 

Наутілус.Найпримітивніші  головоногі  молюски  наутілуси  або  перлові  кораб-        

лики—живі  викопні  нащадки  стародавніх  головоногих.

Живуть  наутілуси  у  теплих  водах  Тихого  океану,пасивно  плаваючи  на  пове-

рхні  хвиль.За  це  їх  ще  називають  «аргонавтами» (на  честь  міфічних  грець-

ких  мореплавців,що  подорожували  за  золотим  руном  на  кораблі  «Арго»)

 

Завдання.Розмістіть  дроби  в  порядку  спадання.

                7/8, 3/8, 9/8, 11/8, 6/8, 1/8, 5/8.      (11/8,9/8,7/8,6/8,5/8,3/8,1/8)

 

                      ІІІ.Знайомство  з  плазунами.

Черепаха.Найдревніший  загін  сучасних  плазунів  є  черепахи,які  за  200 млн.

років  майже  не  зазнали  змін.Вага  головного  мозку  у  них  дуже  незначна,

поведінка  інстиктивна,умовні  рефлекси  виробляються  важко  і  довго.нині 

існує  близько  240  видів  черепах,які  підрозділяються  на  морських,сухопутних 

і  прісноводних.Сухопутні  черепахи  живляться  в  основному  рослинною  їжею,

решта  ж  видів—м*ясоїдні.У  черепах  немає  зубів,тому  їжу  вони  кусають 

гострими  роговими  краями щелеп.

 

Завдання.Розв*жіть   рівняння.

                а).х + 3/4 = 2        х = 1.1/4

                б).х – 7/8 = 1/8     х = 8/8=1

                в).(11/12 + х) – 7/12 = 1.5/12        11/12 + х = 1.12/12, х = 1/12

 

Крокодили.Це  найближчі  родичімезозойських  динозаврів.У   них  порівняно

добре  розвинені  головний   мозок  і  органи  чуттів.Найбільші  крокодили  ви-

ростають  до    завдовжки  і   важать  понад  1120кг.Ці  небезпечні  хижаки 

живуть  у  тропічних  річках  та  поблизу  від  них.Дресировані  крокодили   на-

віть  виступають  у  цирку.

 

Завдання.Виділи  цілу  і  дробову  частини  числа.

                8/5, 23/10, 37/6, 43/8.  (8/5=1.3/5;23/10=2.3/10,37/6=6.1/6, 43/8=5.3/8)

 

Гатерія також  вважається  живою  викопною  твариною.Зараз  це  мешканець

дрібних  острівців  біля  узбережжя  Нової  Зеландії.Гатерія  мало  змінилася

за  своєю  будовою порівняно  зі  своїми безпосередніми  предками, що  жили 

приблизно  165  млн.  років  тому.

 

Завдання.Виконати  дії.

а).7/12 + 1/12 + 4/12              (12/12=1)         в).7/16 + 5/16 – 9/16            ( 3/16 )

б).7 + 3/5                                ( 7.3/5)              г).4 – 1.3/5                            ( 2.2/5)

      

                          ІV  Знайомство  з  рибами.

Латимерія.Дуже-дуже  давно,задовго  до  Ери  рептилій,з*явилися  у  водоймах

кистепері риби.Ці  великі  рухливі  тварини ,вдягнуті  у  блискучу  округлу  лус-

ку,мали  плавці,що  вже  нагадували  кінцівки  вищих  тварин.Такі  плавці  були 

настільки  сильні,що  тварина могла  спиратися  на  них  і  повзати  не  тільки  по    

дну  водоймищ,а  й  вилазити на  берег  і навіть  перебиратися  з одного   водой-

мища  в  інше  в  пошуках  здобичі або  рятуючись  від  безводдя.Вчені  гадають

що  такі  кистепері  риби  були  предками  перших  земноводних  тварин.

 

Завдання.Розв*язати   задачу.Від  села  до  міста  132км.За  першу  годину  авто-

бус  проїхав  3/11  усього  шляху,а  за  другу—4/11.Скільки  кілометрів  проїхав

автобус  за  2  години?

Розв*зання:1).3/11 + 4/11 = 7/11(частини)

                    2).132 : 11 * 7 = 84(км)

                    Відповідь: 84 км.

Задача.Шофер  витратив  27л  бензину,що  становить 3/10  бака.Скільки  літрів 

бензину  містить  бак  автомобіля?

Розв*язання: 27 : 3 * 10 = 90( л ).

                      Відповідь: 90 л.

 

Підсумок  уроку.

Домашнє  завдання.Типові  завдання  с.205,завдання 1-4.

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку