Урок-гра "Покритонасінні рослини"

Про матеріал
: Узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Рослини», повторити особливості будови та життєдіяльності рослинних організмів. Розвивати поняття про рослину як цілісний організм, творчу активність, пізнавальні інтереси, здатність аналізувати, порівнювати, робити висновки. Сприяти застосуванню теоретичного матеріалу, вмінню розпізнавати рослини за їх морфологічними ознаками. Продовжити формувати вміння працювати з роздатковим матеріалом. Формувати у дітей почуття відповідальності за власні дії, уміння приймати рішення колективно. Виховувати любов до природи, розуміння важливості існування рослин для нашої планети та для всіх інших живих організмів. Міжпредметні зв’язки: екологія, географія, історія,українська мова.
Перегляд файлу

Біологія 6 кл     Урок №______ дата__________

Тема: Узагальнення знань з теми:

«Рослини»

 

Урок-гра

Мета: Узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Рослини», повторити  особливості будови та життєдіяльності рослинних організмів. Розвивати поняття про рослину як цілісний організм, творчу активність, пізнавальні інтереси, здатність аналізувати, порівнювати, робити висновки. Сприяти застосуванню теоретичного матеріалу, вмінню розпізнавати рослини за їх морфологічними ознаками. Продовжити формувати вміння працювати з роздатковим матеріалом. Формувати у дітей почуття відповідальності за власні дії, уміння приймати рішення колективно. Виховувати любов до природи, розуміння важливості існування рослин для нашої планети та  для всіх інших живих організмів.

Міжпредметні  зв’язки: екологія, географія, історія,українська  мова.

Тип  уроку: узагальнюючий.

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу), розповідь,бесіда, інструктаж;

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Обладнання : таблиці  з  теми, карткиз завданнями, картки з цифрами,кросворди, плакати, маркери, мультимедійний проектор, дзвоники для подачі сигналу.

 

ХІД   УРОКУ

  1. Організаційний  момент
  • Існує такий вислів: « Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулось, спочатку ти усміхнися життю». Давайте усміхнемося одне одному,  побажаємо міцного здоров’я та успіхів на сьогоднішньому уроці.
  • Ми  закінчили  вивчати  тему  «Рослини», і  сьогодні  перевіримо ,які  здобутки  та  досягнення  маємо  на  даний  момент.У  нашій  грі  беруть  участь  двікоманди . Кожна  з  них  має  свого  капітана. Успішність  сьогоднішнього  уроку  буде залежати  від  вашої  кмітливості, уважності,а  також  вміння  трохи  пофантазувати.То  ж  розпочнемо  наш  урок.

 

Тексти  розповідей.

1. Французька  королева  прикрашала  свою  зачіску  квітами  цієї  рослини.  Вона   потрапила  до  нас  зПівденної   Америки. Лише  у  XVIII  столітті  її  плоди  почали  використовувати  в  їжу. У  нас  цю  рослину  називають  «другим  хлібом». Для приготування страв, нами використовуються видозміни її підземних пагонів.

 (Картопля)

 

2. Ця  рослина  має  плід  ягоду. В  Європу  її  привезли  іспанці  й  використовували  дляприкраси.  Плоди  не  вживались  в  їжу,  бо  вважались  отруйними.  Першими, хто  почав  вживати  їх  в  їжу ,  були  італійці. Плоди  цієї  рослини  вони  називали  «золотими яблуками»  за  чудовий  смак  і  колір. (У  ті  часи  плоди  мали  лише  золотисто-жовтийколір).             

(Помідори)

3. Ця  рослина  прибула  до  нас  із  Центральної  Америки  і  спочатку  використовуваласьяк  декоративна  рослина. Вона  була  чудовою  прикрасою  клумб. Має плід сім’янку.

 (Соняшник)

Виконання письмового завдання доповни речення кожне запитання 0,5 бал

Запитання.

1. Група клітин, які подібні за своєю будовою та виконують спільні функції  .     (Тканина)

2. Група  квіток, розміщених  у  певному  порядку.                  ( Суцвіття)

3. Бруньки, які розміщені на верхівках стебла    (Верхівкові)

4. Плід  з  багатьма  насінинами.              (Багатонасінний)

5. Коренева  система  з  добре  розвинутим  головним  коренем .        (Стрижнева)

6. Процес  вироблення  рослинами  кисню.             (Фотосинтез)

7.  Зачатковий  пагін.     (Брунька)

8.  Стебло  злакових .      (Соломина)

9.  Запасаюча  тканина  насінини.      (Ендосперм)

!0. Тканини, що надають органам рослин міцності та пружності.      (Механічні)

11. Яке  суцвіття  у  соняшника?       (Кошик)

12. Квітки, які  мають  і  тичинки , і  маточки.       (Двостатеві)

13. Підземний вегетативний орган.            (Корінь)

14. Що  передує  заплідненню?        (Запилення)

15. Плід  гороха.        (Біб)

16. Внутрішня частина кори.      (Луб)

17. Запилення, яке  здійснює  людина.        (Штучне)

18.  Вкриває верхівку кореня й поліпшує його просування в грунті.      (Кореневий чохлик)

19. Запилення, що відбувається тоді, коли пилок з тичинки однієї квітки потрапляє на приймочку маточки іншої  квітки    (Перехресне)

20. Види  рослин , на  яких  квітки  і  тичинкові,  і  маточкові.     (Однодомні)

21. Як  запилюється  акація?        (Комахами)

22. Найпомітніша  частина  квітки.    (Віночок)

23. Квітки, які  мають  або  тичинки, або  маточки.     (Одностатеві)

24. Частина  маточки, куди  потрапляє  пилок.   (Приймочка)

25. Плід  з  м’ясистим  соковитим  оплоднем.   (Соковитий)

26. Плід  з  однією  насіниною.      (Однонасінний)

27. Орган  рослини, в  якому  проходить  процес  фотосинтезу.    (Листок)

28. Хто  відкрив  подвійне  запліднення  у  покритонасінних?     (Навашин)

29.  Який  плід  у яблуні?     (Яблуко)

30. Наука  про  рослини.       ( Ботаніка)

31. Суцвіття, що становлять собою сукупність простих суцвіть. (Складні)

32. Здатність рослини до проростання.  (Схожість)

33. Плоди, що мають одну насінину. (Однонасінні)

34. Вегетативне розмноження, коли приживлюють частину вегетативного органа однієї рослини до іншої. (Щеплення)

35. Речовини, що виробляються рослинами для захисту від хвороботворних мікроорганізмів. (Фітонциди)

36. Явище масового опадання листків у рослин. (Листопад)

37. Листоподібні вирости біля основи листків деяких рослин. (Прилистки)

38. Видозміна кореня, коли головний корінь потовщується і в ньому відкладаються запасні поживні речовини. (Коренеплід)

39. Частина організму, яка має певну будову і виконує певні функції .(Орган)

40. Органела, завдяки якій здійснюється фотосинтез. (Хлоропласт)

41. Нижня розширена частини маточки. (Зав’язь)

42. Частина стебла, що несе на собі квітку. (Квітконіжка)

43. Певне розташування жилок листкової пластинки. (Жилкування)

44. Місце прикріплення одного чи кількох листків на стеблі. (Вузол)

45. Видозміни кореня, що зустрічаються у рослин, які оселяються на стовбурах дерев.

(Повітряні)

46. Певний порядок розташування листків на стеблі.   (Листкорозміщення)

47. Ділянка кореня завдовжки 5 – 20 мм., щільно вкрита кореневими волосками.  (Всисна)

48. Процес виділення з рослини водяної пари.   (Випаровування води)

49. Середня видовжена частина маточки.  (Стовпчик)

50. Процес перенесення пилку з пиляка на приймочку маточки. (Запилення)

Підведення  підсумків  конкурсу.

КОНКУРС  „ СКЛАДИ  СЛОВО”.

Дано  набір  букв. Якщо  вірно  згрупувати  ці  букви , то  можна  отримати  назви  деяких

плодів.  Кожній  команді  за  40  секунд  потрібно  скласти  по  два  слова.

За  кожне  відгадане  слово  команді  нараховується  1  бал.

Запропоновані  слова.

1.   ЛУБКОЯ   (яблуко)                       2.   КАНЯСТКІ   (кістянка)

      КОЧУСТР  ( стручок)                        ВКАНІРЕЗ   (зернівка)

 КОНКУРС   „ ТАЄМНИЧА  ТЕЛЕГРАМА”.

До  нас  надійшла  телеграма .  Але  що  ж  у  ній  написано?

Розшифрувати  за  допомогою  алфавіту.

2  ,  7 , 21, 7 ,  9 , 11             20 , 21 , 11 , 21 , 19 , 6 , 24     ,         6 , 21 , 24 , 9 , 7   !

Зашифрований вислів:  Бережи природу, друже!

ПІДСУМКОВА   ЧАСТИНА.

Підведення  підсумків  і  оголошення  переможців.

Учитель   аналізує роботу учнів на  уроці  і  виставляє отримані бали.