Урок-гра "Світ інформатики"

Про матеріал

«Світ інформатики»

Мета:

забезпечити в ході гри повторення та узагальнення набутих учнями знань;

розвивати пізнавальний інтерес до інформатики, уміння учнів застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях, кмітливість, винахідливість, творчі здібності;

виховувати повагу один до одного, вчити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.

Обладнання: презентація гри; картки з завданнями.

План гри:

  • 1.Організаційний момент. Розподіл по групах, формування команд (5 хв).
  • Коли учні заходять до кабінету, то кожний отримує аркуш із цифрою 1, 2, 3 або 4. Всі, у кого «1», сідають там, де стоїть табличка «1», відповідно інші займають місця з таблич­ками «2», «З» і «4».
  • 2.І конкурс «Правила поведінки» (10 хв)
  • 3.2 конкурс «Питання мудрого монітора» (10 хв)
  • 4.3 конкурс «Ерудит» (15 хв)
  • 5.Підсумки (5 хв)
Перегляд файлу

«Світ інформатики»

Мета:

  •   забезпечити в ході гри повторення та узагальнення набутих учнями знань;
  •   розвивати пізнавальний інтерес до інформатики, уміння учнів застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях, кмітливість, винахідливість, творчі здібності;
  •   виховувати повагу один до одного, вчити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.

Обладнання: презентація гри; картки з завданнями.

План гри:

  1. Організаційний момент. Розподіл по групах, формування команд  (5 хв).

Коли учні заходять до кабінету, то кожний отримує аркуш із цифрою 1, 2, 3 або 4. Всі, у кого «1», сідають там, де стоїть табличка «1», відповідно інші займають місця з таблич­ками «2», «З» і «4».

  1. І конкурс «Правила поведінки» (10  хв)
  2. 2  конкурс «Питання мудрого монітора» (10 хв)
  3. 3 конкурс «Ерудит» (15  хв)
  4. Підсумки (5 хв)

Хід гри

Учитель Доброго дня! - Сьогодні ми зібралися тут, аби визначити, хто ж з вас най-най веселіший і найвинахідливіший? Гра – це завжди настрій. 

Учитель Зверніть увагу на девіз сьогоднішньої вікторини.

Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.

 Отже, розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру «Світ інформатики». Ви вже об'єдналися в команди, кожна команда має назву.

А хто буде вашим капітаном визначить жереб.  Щелчок Здивувалися? (Виходять 7-класники). Так це мої помічники, учні 7 г класу Жеребкування

Ваші капітани будуть:

  •      допомагати вам організувати роботу в команді, але не зможуть вам підказувати.
  •      слідкувати за кількістю  балів буду я та  ваши наставники.

Учитель Але перш ніж розпочати нашу гри я нагадую вам правила гри:

1. Під час обмірковування питання в класі повинна бути повна тиша, порушники цього правила змушені залишити  клас.

2. Нагадую капітанам команди, що після сигналу обговорення питання командою припиняється, у разі порушення з команди буде зніматись один бал.

3. Рішення членів журі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Учитель Увага! Команди готові! І ми зараз починаємо гру! ( звучить фонограма музичної заставки) 

Учитель У комп’ютерному класі обов’язково треба знати та виконувати правила поведінки і ТБ. Ви знаєте їх? А виконуєте? Давайте перевіримо. Це і буде Наш перший конкур «Правила поведінки».

       Команда по черзі відповідає на питання. Правильна відповідь 1 бал, але  право першими розпочати конкурс отримає та команда, яка швидше розгадає ребус.   

Відповідь: Курсор

 ( https://learningapps.org/2057451  

Підсумки конкурсу  (Таблиця в вексель)

 

Учитель Мудрий монітор хоче переконатися, що ви розумні, і підготував вам запитання з інформатики. Я буду їх зачитувати, а ви швидко відповідати. 2 конкурс «Питання мудрого монітора»

       Учитель Молодці, давайте дізнаємося результати конкурсу. (Таблиця в вексель)

      Учитель Зараз ми проведемо 3 конкурс «Ерудитів», в якому кожен представник команди виконуватиме самостійно завдання. Кожна правильна відповідь буде підсумовуватися в скарбничку команди. Послухайте завдання і самостійно вирішите, хто буде виконувати яке завдання.

Я, впевнена, що ви дуже гарно справитесь із завданнями:

  1.   «Дешифратор» - використовуючи шифр відгадайте слова.  (Загальна кількість балів – 10)
  2.   Переставте літери у словах, так, щоб утворилися терміни з інформатики. (Анаграмма). Наприклад,  Тайб – Байт (Загальна кількість балів – 10, додаток 4)
  3.   Стерті слова … Підберіть правильні терміни для поданого тексту (Загальна кількість балів – 10, додаток 5)
  4.   Зібрати пазл та написати назви пристроїв ( пазл - 5 балів, кожна назва 0,5 бала)
  5.   «Від меншого до більшого»* Встановіть порядок комп'ютерів від меншого до найбільшого та напиши назви пристроїв (Загальна кількість балів – 10, додаток 6)

 

Учитель Будьте уважні. Отже, починаємо. На все завдання 10 хвилин

       Час закінчився. Здайте завдання нашому  журі.

       Учитель 4  Конкурс «Художня естафета»  Назва конкурсу говорить про те, що в ньому ви будете малювати, але … малюнок малює вся команда.

       (Учасники по черзі малюють один фрагмент і передають естафету наступному учню. Оцінюється як швидкість, так і акуратність. Алгоритм (інструкція) роботи буде у капітана, який і буде розподіляти Етапи роботи. Приклад малюнка біля кожного робочого місця.   (Максимальна оцінка за малюнок – 10 балів. На все завдання 10 хвилин)

  1. Запустити графічний редактор Paint.
  2. Створити малюнок за зразком.

Учитель Просимо журі оголосити результати конкурсу „ Ерудит ”. (Таблиця в вексель)

Учитель Молодці, діти. Давайте дізнаємося загальні результати конкурсу.

    Учитель Отже, конкурси закінчились. Сьогодні ви мали змогу не лише помірятись знаннями, кмітливістю, інтелектом і отримати від цього задоволення, а й приємно і корисно відпочили. Ще раз вітаємо наших переможців та всіх учасників. До наступних зустрічей.

 

.

 

 

 

 

 Питання мудрого монітора

 

  1. Який пристрій введення є самим древним в комп'ютері, його прабабусею була друкарська машинка?
  1. клавіатура                                 3. монітор
  2. принтер                                     4. сканер

 

  1. Який пристрій комп'ютера може читати з аркуша картинки і тексти?
  1. сканер                                       3. клавіатура
  2. принтер                                   4. друкарська машинка

 

  1. Будинок, де живе процесор?
  1. клавіатура                               3. миша
  2. монітор                                   4. системний блок

 

  1. Наука, що працює з інформацією
  1. географія                               3. математика
  2. хімія                                       4. інформатика

 

  1. Найпоширеніша служба Інтернет?
  1. електрона пошта                   
  2. служба новин
  3. інтерактивне спілкування
  4. електронна веб-енциклопедія

 

  1. Як називають портативний комп'ютер, схожий на книгу?
  1. електрона книжка                3. ноутбук
  2. кишеньковий комп’ютер    4. планшет

 

  1. Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки
  1. джойстик                            3. тачпед
  2. трекбол                               4. миша

 

  1. Піктограма збереження видалених об'єктів?
  1. Мій комп’ютер                   3. Мої документи
  2. Кошик                                  4. Моя музика

 

  1.  Всесвітня мережа
  1. Інтернет                                3. WWW
  2. Віванет                                 4. ARPANET

 

  1. Для чого служить програма PAINT?
  1. створювати презентації
  2. малювати
  3. обробляти фото
  4. друкувати текст

 

 

 

 

Стерті слова …

 

Підберіть правильні терміни для поданого тексту

(Загальна кількість балів - 10)

 

  1. Компакт  -  _______________________


2. WEB -  ___________________________


3. Текстовий  -  ______________________


4. Робочий -  ________________________


5. Операційна -  ______________________


6. Системний -  ______________________


7. Графічний -  ______________________


8. Електронна -  ______________________


9. Оперативна -  ______________________


10. Всесвітнє павутиння -  ______________

 

(Інтернет, редактор,  система, диск, сторінка, блок, редактор, стіл, пошта, пам'ять )

 

 

Конкурс «Анаграма»

Із комбінації букв,  потрібно скласти терміни з інформатики.

(Загальна кількість балів - 10)

 

МАЕРЖЕ

 МЕРЕЖА

АКППА

ПАПКА

АЛЙФ

 

ДМЕОМ

 

НТБУКОУ

 

РОНІМТО

 

РОКУРС

 

ЗАБАЦ

 

МЕНТУДОК

 

ТАЙБ

 

КУРСІВ

 

МАРОПГРА

 

 

«Від меншого до більшого»

Встановіть порядок комп'ютерів від меншого до найбільшого та напиши назви пристроїв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Негуляєва Ю.О.
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
2530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку