Математика, 5 клас.
2022 рік
Тема уроку. Рівняння
Мета уроку:систематизувати знання та вміння учнів з теми; закріпити в учнів вміння розв’язувати рівняння; формувати вміння аналізувати, застосовувати знання при розв’язуванні проблемних ситуацій.
Розвивати: зацікавленність учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови.
Виховувати:допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання, вміння працювати разом.
Тип уроку:урок узагальнення і систематизації знань
Форма проведення:урок-гра
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вчитель. Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи.
Всі бадьорі. Молодці!
Тема нашого уроку «Рівняння». Метою нашого уроку є закріплення навичок розв’язування рівнянь та вміння використовувати знання цієї теми при вирішенні інших задач. Урок сьогодні незвичайний, ми з вами проведемо його у подорожі до таємничого острова. На вас чекають несподіванки та випробування, вам надається можливість довести, що ви вмієте працювати самостійно, в парах та групами, вмієте висловити свою думку та вислухати думки друзів, поважати один одного.У васбуде можливість оцінити свої знання з теми «Рівняння» (слайд 1)
Інструктаж щодо ведення документації:(слайд 2)
Щоденник подорожі _______________________П.І. учня_
|
Досягнення |
Максимальна кількість балів інформація для вчителя |
Перше випробування |
|
6 |
Друге випробування |
|
3 |
Третє випробування |
|
По 2 бали кожному матросу в команді за І місце, по 1 балу за ІІ місце |
Четверте випробування |
|
2 бали за вірно розвязане завдання і правильно передану відповідь |
П'яте випробування |
|
2 |
Шосте випробування |
|
2 |
Підсумок |
|
Підрахувати бали |
Бланк відповіді до другого випробування П.І. учня |
||||||
Завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Відповідь |
|
|
|
|
|
|
Отже, вирушаємо у подорож. (слайд 3)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель. Перевіряємо правила, які нам стануть у нагоді під час довгої подорожі.
Фронтальне опитування (закінчити речення) (слайд 3)
ІІІ. Застосування набутих знань.
Вчитель. Раптом спостерігачі виловили з океану пляшку з листом. У тому листі повідомлення: «Будьте обережними… . Ви потрапили у володіння синього ІКСОВОГО дракона». (слайд 4)
І ось з океанських глибин,здіймаючи хвилі, з′явився дракон.
Щоб перемогти дракона, виконайте завдання.
1. Розв’яжіть рівняння і встановіть відповідність: (слайд 6) Випробування 1
1 |
53+x=96 |
|
А |
x= 39 |
|
Відповідь |
|
2 |
856 - x=412 |
|
Б |
x= 8 |
|
1 |
Д |
3 |
x·13=104 |
|
В |
x = 6 |
|
2 |
Г |
4 |
138:x=23 |
|
Г |
x= 444 |
|
3 |
Б |
5 |
3x:39=1 |
|
Д |
x= 43 |
|
4 |
В |
6 |
x-8=192 |
|
Е |
x= 200 |
|
5 |
Ж |
Ж |
x= 13 |
|
6 |
Е |
|||
Ви перемогли дракона,і нам ніхто не заважає продовжитиподорож. ..
Невдовзі судно стало на якір біля берега Таємничого острова. Хтось з попередніх мандрівників залишив тут карту з поясненнями:
Передумовою перемоги у небезпечній подорожі стане вірність юних героїв своїм друзям, готовність прийти їм на допомогу в найскрутнішу хвилину, вміння швидко знайти вірне рішення.
Бажаю успіху!» (слайд 7,8,9)
2.Завдання з червоної скриньки(слайд 10) Випробування 2
Розвяжіть рівняння (робота в парах)
1) 18(х – 14) = 378;
2) (4х – 26)∙16 = 224;
3) 9(187 – 7х) = 927
Відповіді: 1) х=35; 2) х=10; 3) х= 12.
3. Естафета (слайд 11) Випробування 3
Три команди (по рядах) попарно (за партою) виконують одне завдання і передають естафету на задню парту. Перемагає та команда, яка впорається з завданнями швидше.
4. Знайдіть різницю коренів рівняння: (слайд 12) Випробування 4
(х + 320) – 245 = 453 і 912 – (р + 39) = 625.
Відповідь:130
Фізкультхвилинка – вивчаємо азбуку
Відповідь покажіть за допомогою морської семафорної азбуки. (слайд 13)
5. Визначити значення змінної аВипробування 5
Визначити значення змінної, при якому рівність 7 + 13 ∙11 = 10 ∙ а
є правильною . (слайд 15) Відповідь: а=15
6. Знайти помилку у розв'язанні рівняння (слайд 15) Випробування 6
Знайдіть помилку у розв'язанні та розв'яжіть рівняння правильно:
8(х –14)=56;
х – 14 = 56:8;
х – 14 = 9;
х = 14 + 9;
х = 25.
Відповідь: х = 25. Вірна відповідь:21
ІV. Підсумок уроку
Наша подорож завершилася. Знайдений ключ нам відкрив двері до Країнизнань.
Підрахуйте свої досягнення під час подорожі.Чи задоволені ви своєю роботою на уроці? Здайте щоденники подорожі.
V. Домашнє завдання.
Задача від веселого краба.
Як за допомогою 5-літрового бідона та 3-літрової банки набрати на березі річки 4 літри води?