Предмет: МАТЕМАТИКА
Уроки №№ Клас ____5____ Дата ___________
Тема. Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
Мета уроку:
Навчальна – провести аналіз ТКР по темі «Звичайні дроби»; розглянути новий матеріал, вчити учнів складати та віднімати дроби з однаковими знаменниками.
Формуюча – формувати вміння додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками.
Розвиваюча – розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів.
Виховна – виховувати наполегливість в навчанні, самостійність, інтерес до вивчення предмету.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Наочність та обладнання: зошити з перевіреними контрольними роботами, завдання для аналізу КР на дошці, для викладання нового матеріалу, кольорова крейда, завдання для рефлексії.
Література:Підручник. Математика: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 352 с.
1-30´
Хід 1-30´
I. Організаційний етап. (2 хв)
Привітання, організація робочого місця. Перевірка присутніх.
ІІ. Формулювання мети і завдань 1-30´. (2 хв)
Повідомлення теми і мети 1-30´. Аналіз контрольної роботи.
IІІ. Аналіз контрольної роботи. (15 хв)
Провести аналіз ТКР. Розв’язати номери, в яких було допущено найбільшу кількість помилок.
Який з записів є правильним?
ІV. Підсумки 1-30´ (3 хв)
Оцінити роботу всього класу та учнів. Відповісти на запитання учнів.
2-30´
Наочність та обладнання: записи для актуалізації на дошці.
Хід 2-30´
I. Організаційний етап. (2 хв)
Організація робочого місця.
ІІ. Формулювання мети і завдань 2-30´. (2 хв)
Повідомлення теми і мети 2-30´. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв)
Додавати та віднімати натуральні числа ми вміємо. А як додати чи відняти дроби?
(Що ми вже знаємо про звичайні дроби? А що ще можемо дізнатися?) Почнемо з дробів з однаковими знаменниками. Чому дорівнює ; ? Відповіді на ці питання ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
Встановлення очікуваних результатів. Тема розрахована на 6 уроків. ТКР напишемо 01.03
V. Актуалізація опорних знань. (6 хв)
Усні вправи:
Що означає знаменник та чисельник дробу?
VІ. Викладання нового матеріалу. (8 хв)
Яку частину круга заштриховано чорним кольором?
Яку частину круга заштриховано червоним кольором?
Яку частину круга заштриховано кольором? + =
Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками, після чого звертаються до підручника. ( стор. 176 )
+ =
Оскільки, якщо , то , маємо правило віднімання дробів з однаковими знаменниками. - = .
=
Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками, після чого звертаються до підручника. ( стор. 176 )
Розв’язати №№ 1012, 1015, 1018 усно. Обов’язковий коментар. ПРАВИЛО!!! Фізкультхвилинка
Правильний дріб – присіли, неправильний – два хлопка.
V. Формування вмінь та навичок. (15 хв)
Розв’язати №№ 1020, 1024. Обов’язковий коментар. ПРАВИЛО!!!
VІ. Підсумки 2-30´ (3 хв)
Оцінити роботу всього класу та учнів. Відповісти на запитання учнів.
3-30´
Наочність та обладнання:домашнє завдання записане на дошці.
Хід 3-30´
I. Організаційний етап. (2 хв)
Організація робочого місця.
ІІ. Формулювання мети і завдань 3-30´ (2 хв)
Повідомлення теми і мети 3-30´.
IІІ. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв)
Пояснити значимість даного уроку. Практичні навички
ІV. Актуалізація опорних знань. (5 хв)
Знайти значення виразу:
Усно: Виконати дії: + = =
= =
+ = = + = =.
V. Формування вмінь та навичок. (10 хв)
Розв’язати №№ , 1029(непарні), 1034, 1036, 1042, 1046 (непарні). Обов’язковий коментар. ПРАВИЛО!!!
VІ. Підсумки уроку. (2 хв)
Оцінити роботу всього класу та учнів. Відповісти на запитання учнів.
VІІ. Домашнє завдання. (2 хв)
Повторення: правила порівняння натуральних чисел. § 26 читати, вивчити правила, розв’язати №№ 1021, 1030, 1037, 1043, *1062.
VІІ. Рефлексія. (5 хв)
На дошці написано «Вірно» і «Не вірно»
10 учнів отримують картки з розв’язаними прикладами, поміщають в обраний стовпчик і пояснюють чому.
Учні у зошиті малюють смайли:
– все зрозуміло;
– дещо зрозуміло;
– нічого не зрозуміло.
1