Урок "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
Тема. Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками. Мета уроку: Навчальна – провести аналіз ТКР по темі «Звичайні дроби»; розглянути новий матеріал, вчити учнів складати та віднімати дроби з однаковими знаменниками. Формуюча – формувати вміння додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками. Розвиваюча – розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів. Виховна – виховувати наполегливість в навчанні, самостійність, інтерес до вивчення предмету. Тип уроку: засвоєння нових знань. Наочність та обладнання: зошити з перевіреними контрольними роботами, завдання для аналізу КР на дошці, для викладання нового матеріалу, кольорова крейда, завдання для рефлексії. Література:Підручник. Математика: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 352 с.
Перегляд файлу

Предмет: МАТЕМАТИКА

Уроки №№    Клас ____5____   Дата ___________

Тема. Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

Мета уроку:

Навчальна – провести аналіз ТКР по темі «Звичайні дроби»; розглянути новий матеріал, вчити учнів складати та віднімати дроби з однаковими знаменниками.

Формуюча – формувати вміння додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками.

Розвиваюча – розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів.

Виховна – виховувати наполегливість в навчанні, самостійність, інтерес до вивчення предмету.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Наочність та обладнання: зошити з перевіреними контрольними роботами, завдання для аналізу КР на дошці, для викладання нового матеріалу, кольорова крейда, завдання для рефлексії.

Література:Підручник. Математика: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 352 с.

1-30´

Хід 1-30´

I. Організаційний етап.          (2 хв)

Привітання, організація робочого місця. Перевірка присутніх.

ІІ. Формулювання мети і завдань 1-30´.       (2 хв)

 Повідомлення теми і мети 1-30´. Аналіз контрольної роботи.

IІІ. Аналіз контрольної роботи.         (15 хв)

 Провести аналіз ТКР. Розв’язати номери, в яких було допущено найбільшу кількість помилок.

  1. Позначте на числовому промені точки: .
  2. від числа 8 є число…
  3. Укажіть натуральне число, яке дорівнює неправильному дробу

Який з записів є правильним?

  1. А. .               Б..                В..               Г. .
  2. Знайдіть:   1) від числа 63    2) число, якого дорівнюють .
  3. До шкільної бібліотеки завезли 720 підручників з хімії. За перший день видали всіх підручників, а другого – залишку. Скільки підручників ще треба роздати?
  4. При якому натуральному значенні обидва дроби  і   є неправильними?

ІV. Підсумки 1-30´            (3 хв)

 Оцінити роботу всього класу та учнів. Відповісти на запитання учнів.

2-30´

Наочність та обладнання: записи для актуалізації на дошці.

Хід 2-30´

I. Організаційний етап.           (2 хв)

Організація робочого місця.

ІІ. Формулювання мети і завдань 2-30´.        (2 хв)

 Повідомлення теми і мети 2-30´. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.        (3 хв)

 Додавати та віднімати натуральні числа ми вміємо. А як додати чи відняти дроби?

(Що ми вже знаємо про звичайні дроби? А що ще можемо дізнатися?) Почнемо з дробів з однаковими знаменниками. Чому дорівнює ? Відповіді на ці питання ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Встановлення очікуваних результатів. Тема розрахована на 6 уроків. ТКР напишемо 01.03

V. Актуалізація опорних знань.         (6 хв)

Усні вправи:

  1. Прочитайте дроби: 

Що означає знаменник та чисельник дробу?

  1. Яка частина фігури заштрихована?

 

 

 

VІ. Викладання нового матеріалу.        (8 хв)

  • Засвоєння нових знань учнів.

                                     Яку частину круга заштриховано чорним кольором?  

                                    Яку частину круга заштриховано червоним кольором?     

                                  

Яку частину круга заштриховано кольором?      +   =  

Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками, після чого звертаються до підручника. ( стор. 176 )

+   =  

Оскільки, якщо , то  , маємо правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.       -   =  .

  =  

Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками,  після чого звертаються до підручника. ( стор. 176 )

Розв’язати №№ 1012, 1015, 1018 усно. Обов’язковий коментар. ПРАВИЛО!!! Фізкультхвилинка

Правильний дріб – присіли, неправильний – два хлопка.

V. Формування вмінь та навичок.        (15 хв)

Розв’язати №№ 1020, 1024. Обов’язковий коментар. ПРАВИЛО!!!

VІ. Підсумки 2-30´            (3 хв)

 Оцінити роботу всього класу та учнів. Відповісти на запитання учнів.

3-30´

Наочність та обладнання:домашнє завдання записане на дошці.

Хід 3-30´

I. Організаційний етап.           (2 хв)

Організація робочого місця.

ІІ. Формулювання мети і завдань 3-30´         (2 хв)

 Повідомлення теми і мети 3-30´.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.         (3 хв)

 Пояснити значимість даного уроку. Практичні навички 

ІV. Актуалізація опорних знань.          (5 хв)

Знайти значення виразу:

Усно:  Виконати дії:       +   =                            =  

                                                  =                             =  

       +   =   =                   +   =   =.

V. Формування вмінь та навичок.        (10 хв)

Розв’язати №№ , 1029(непарні), 1034, 1036, 1042, 1046 (непарні). Обов’язковий коментар. ПРАВИЛО!!!

VІ. Підсумки уроку.            (2 хв)

Оцінити роботу всього класу та учнів. Відповісти на запитання учнів.

VІІ. Домашнє завдання.          (2 хв)


Повторення: правила порівняння натуральних чисел. § 26 читати, вивчити правила, розв’язати №№ 1021, 1030, 1037, 1043, *1062.

VІІ. Рефлексія.            (5 хв)

На дошці написано «Вірно» і «Не вірно»

10 учнів отримують картки з розв’язаними прикладами, поміщають в обраний стовпчик і пояснюють чому.


 


Учні у зошиті малюють смайли:

–  все  зрозуміло;

–  дещо  зрозуміло;

–  нічого не зрозуміло.   



 

 

1

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку