Урок-гра "Я люблю інформатику"

Про матеріал
Цілі: навчальна: провести моніторинг рівня знань, умінь та навичок, сформованих на попередніх уроках; розвивальна: сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення; виховна: сприяти вихованню інформаційної культури, комунікабельності, вмінню працювати в команді та повазі до друзів.
Перегляд файлу

 

Цілі уроку:

навчальна: провести моніторинг рівня знань, умінь та навичок, сформованих на попередніх уроках;

розвивальна: сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення;

виховна: сприяти вихованню інформаційної культури, комунікабельності, вмінню працювати в команді та повазі до друзів.

 

Тип уроку: нестандартний, урок-гра.

 

Обладнання:презентація, музичний супровід «Я люблю Україну», музична фізкультхвилинка, смайлики, картки з завданням, Конверти з словами, кросворд, металеві коробки, овочі, фрукти, пам’ятки, грамота.

 

Підготовка до уроку: на попередньому занятті учитель розбиває клас на дві команди і пропонує обрати командирів та назви команд.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

 

Привітання

Всім добрий день вам, друзі, великі і малі –

І п’ятикласники і наші вчителі.

Ви гості в класі, а хазяйка тут одна.

Це Інформатика – наука молода.

 

Наука ця сучасна, цікава і чудова.

І нас веде до неї стежина загадкова.

Чекають нас змагання, покажуть наші учні:

Чого навчив учитель і наш новий підручник.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Учитель. На цьому уроці ми маємо можливість дізнатися нові, цікаві факти з інформатики та перевірити свої знання з теми «Інформаційні процеси. Інтернет». Ми повторимо і осмислимо все, що вивчили на попередніх уроках та перевіримо, чи встигли наші п’ятикласники полюбити Інформатику.

 

Все, що навколо ми бачим та чуєм,

Ми все збираєм, аналізуєм.

Різні науки у школі вивчаєм.

І Інформатику теж полюбляєм.

 

Наш урок буде проходити у формі гри, де дві команди будуть доводити, хто більше полюбив Інформатику. За кожне, правильно виконане завдання команди отримуватимуть спеціальні фішки – смайлики.

У нашій грі є свої закони. Це:

  1. Закон Поваги.

Поважай кожного у цьому класі.

  1. Закон Взаємодопомоги.

Знаєш сам – навчи того, хто не знає.

  1. Закон Порядку.

Дотримуйся правил поведінки в комп’ютерному класі.

(коротко повторюємо правила поведінки в комп’ютерному класі)

А зараз представимо наші команди. (команди представляють командирів та назви команд).

 

Команди, ви готові?

Бере початок гра.

Всі слухайте завдання.

Ні пуху, ні пера!

(Звучить мелодія «Я люблю Україну»).

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Девізом нашого уроку будуть слова У. Черчілля:  «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

А як ви думаєте, що означають ці слова?

(Вислухати відповіді учнів).

Ми з вами живемо в інформаційному суспільстві. І інформація в сучасному світі має дуже важливе значення. Щоб стати освіченою і перспективною людиною, потрібно багато знати і вміти використовувати свої знання.

 

ІV. Основна частина.

 

Починаємо гру.

 

Раунд 1. Розминка.

(Команди відповідають на запитання по черзі)

  1. Чи знаєте ви, яку інформацію про погоду можна отримати від тварин?
  1. Ластівки низько літають – … (дощ обіцяють).
  2. Павук щосили плете павутину – … (на суху погоду).
  3. Птахи дружно вертаються з вирію – … (на тепло).
  4. Восени з’явився в саду заєць – … (буде зима сувора).
  1. А які повідомлення передають нам наші домашні улюбленці коли:
  1. Собака гарчить … (вона щось, або когось захищає).
  2. Кішка муркоче … (їй добре, вона задоволена).
  3. Собака крутить хвостиком … (він приязно до вас ставиться).
  4. Кішка вигинає спинку… (вона налякана і готова захищатись).
  1. Відгадайте загадки.
  1. Завжди у роті, а не проковтнеш. (Язик).
  2. Маленьке, кругленьке, а весь світ бачить. (Око).
  3. Хто все чує, а нічого не розкаже. (Вуха).
  4. Є завжди і у людини і у корабля. (Ніс).

4. Запитання

  1. Про що були наші загадки? (про органи чуття людини).
  2. А про який орган чуття ми не згадали? (шкіра).

 

Фізкультхвилинка

 (Музична фізкультхвилинка)

 

Раунд 2. Всезнайки.

Працюємо в команді. Віднайти якнайбільше слів з інформатики:

И

Р

А

М

Р

О

Б

Є

К

Т

О

Р

Т

Г

О

Т

О

Ц

О

Л

Ф

М

О

Н

І

Б

П

О

С

Л

М

Г

І

Я

І

Н

А

Т

С

Н

Л

А

П

К

А

О

Л

Е

С

П

У

Л

Й

А

Ф

О

Р

Л

А

Т

Д

А

О

Р

О

Т

Я

Д

Р

Л

К

М

Е

Н

Ю

Е

М

Т

Т

Р

К

Ц

І

Я

И

Т

А

Р

В

А

М

А

К

П

О

Н

Г

А

М

К

О

Т

А

І

Л

Г

Р

Е

Р

С

М

И

Н

Н

А

В

У

И

С

К

О

В

С

И

Т

А

Ш

Я

К

И

Р

Р

Д

Р

Е

Р

Е

Т

Н

И

К

А

Т

А

Л

К

А

О

И

Т

П

Р

Р

И

Д

П

Л

К

А

В

Ж

І

Р

Н

А

П

Л

І

С

О

Н

І

Є

Й

О

Р

У

В

К

М

С

Е

Й

К

О

М

А

Н

Д

А

П

Т

А

А

А

И

М

К

О

В

О

Д

Т

Е

Р

И

С

Ч

З

К

Д

В

И

Н

А

В

Е

Ц

Ь

О

К

О

Т

І

В

 

Раунд триває 2 хвилини. Перемагає та команда, яка пригадає більше слів.

 

Раунд 3. Семафор.

Від команд запрошується по одному учаснику. Учасники обирають конверти з термінами і за допомогою жестів показують їх значення. Команди розгадують.

Якщо команда не може розгадати термін свого учасника, його розгадує друга команда.

 

Раунд 4. Вгадайки.

Запрошується по одному учаснику з кожної команди.

1 команда. Учню пропонується три бляшанки, у які насипано пісок, монети та цвяхи. Потрібно визначити, що в якій банці лежить. (Відкривати не можна).

2 команда. Учню зав’язуються очі й пропонується три шматочки овочів або фруктів, однакові за розміром і формою (наприклад, морква картопля та яблуко). Потрібно визначити будь-яким способом, які це овочі.

По завершенню раунду запитуємо:

  1. За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?
  2. Які органи чуття використали діти, щоб виконати завдання?

 

Раунд 5. Один за всіх.

Перед початком раунду нагадуємо правила роботи за комп’ютером.

Завдання:

Зробити листівку про квітку:

В мережі Інтернет знайти квітку за бажанням і про неї вірш. Створити 1 слайд презентації про неї.

Гравці першої команди  виконують завдання за ПК, а другої – працюють з картками. (Завдання виконується 3-5 хвилин). Далі команди міняються місцями. Смайлики отримують ті гравці, які правильно виконали всі завдання.

 

Вправи для очей.

Музична вправа

 

Раунд 6. Завершальний.

Розгадування кросворда Людина.

(На розгадування відводиться 3-5 хвилин. За кожне правильно розгадане слово команда отримує 1 смайлик).

 

V. Підсумки уроку.

 

Підходить до завершення урок.

У світ науки ми зробили крок.

Ми інформатику охоче будем вчити,

З комп’ютером й з програмами дружити.

 

Наше знайомство з наукою Інформатикою не закінчується. На наступних уроках ми продовжимо свою подорож по безкрайому океану комп’ютерних знань. І хто ще не полюбив цю науку,  обов’язкові її полюбить.

  • А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам гра?
  • А що найбільше вам сподобалось?
  • Діти, а як ви думаєте, хто розумніший комп’ютер чи людина?

На згадку про наш урок я дарую вам усім пам’ятки.

 

 (Оцінюються робота учнів на уроці.)

 

V. Домашнє завдання.

 

Повторити правила поведінки в кабінеті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

Ю

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Пристрій передавання повідомлень на відстані.
  2. Ніс – це орган …
  3. За його допомогою передається інформація.
  4. Сучасний інформаційний процес
  5. Сукупність відомостей, які зафіксовані на деякому носії.
  6. Спосіб подання повідомлень

1

 

 

т 

е 

Л

е 

ф 

о 

н 

 

 

 

2

 

 

 

 н

Ю

х 

у

 

 

 

 

 

3

 п

 о

 в

 і

Д

о 

 м

 л

 е

н 

н 

я 

4

 

 о

 т

 р

И

м 

а 

н

н

я

 

 

5

 

 

д 

а 

Н

і 

 

 

 

 

 

 

6

 с

 и

 г

н 

А

л 

и 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Інформація – це…

  • Новини;
  • Комп’ютер;
  • Явища;
  • Повідомлення;
  • Радіо;
  • Прогноз погоди.

 

  1. Виберіть пристрої для роботи з даними

  • Комп’ютер;
  • Вентилятор;
  • Плеєр;
  • Мобільний телефон;
  • М’ясорубка;
  • Факс;
  • Калькулятор;
  • Ноутбук.

 

  1. Розв’яжи задачу: Скільки окремо кролів і гусей, якщо разом у них 4 голови і 10 ніг?  ______________________________________________________________________________

  1. Розгадай ребуси:

 

 

  1. Дані бувають:

  • Числові;
  • Кольорові;
  • Звукові;
  • Відео;
  • Гарячі;
  • Сигнальні;
  • Графічні;
  • Текстові

  1. Які із зазначених дій є інформаційними процесами?

  • Передавання;
  • Захист;
  • Викидання;
  • Збирання;
  • Пошук;
  • Захоплення;
  • Обробка;
  • Зберігання.

  1. Розв’яжи задачу: У будинку 6 поверхів. Між кожним поверхом по 20 сходинок. Скільки сходинок у будинку?__________________________________________________________

 

  1. Розгадай ребуси:

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку