Урок-гра з фізичної культури 3 клас

Про матеріал
Урок-гра з фізичної культури (3 клас) Тема: Рухливі ігри Мета: вчити правильному виконанню загальнорозвивальних вправ; розвивати увагу, пам’ять, кмітливість, спритність, швидкість реакції, орієнтування в просторі у рухливих іграх; виховувати наполегливість, чесність, дружність, дисциплінованість. Інвентар: маски тварин: лисички, пінгвінятко, ведмедя, оленя, каченя, курча, жабки, кота; картинки: тварин, риби, птахів; стійки з картинками: води, неба, лісу; прапорці: жовтого, червоного, синього, зеленого кольору;
Перегляд файлу

 

 

Урок-гра з фізичної культури (3 клас)

 

Тема: Рухливі ігри

 

Мета:

       вчити правильному виконанню загальнорозвивальних вправ;

       розвивати увагу, пам’ять, кмітливість, спритність, швидкість реакції, орієнтування в просторі у рухливих іграх;

       виховувати наполегливість, чесність, дружність, дисциплінованість.

 

Інвентар:

маски тварин: лисички, пінгвінятко, ведмедя, оленя, каченя, курча, жабки, кота; картинки: тварин, риби, птахів; стійки з картинками: води, неба, лісу; прапорці: жовтого, червоного, синього, зеленого кольору;

 

Хід уроку

 

№ з/п

Зміст уроку

Дозування

 

Організаційно-методичні вказівки

 

 

І. Підготовча частина (15 хв.)

 

1.                                       

 

  Діти давайте разом утворемо коло єдності та взаємодопомоги. А зараз нахиліться вперед, опустіть руки й струсіть з себе поганий настрій, страх, розчарування, невпевненість. Випряміться, поверніться один до одного і посміхніться.

 

 

30 сек

 

 

Мобілізувати увагу учнів, спрямувати її на розв’язання завдань уроку

 

2.                                       

 

Шикування у шеренгу. Привітання

Повідомлення завдань уроку. Стройові вправи: шикування у колону в заданому місці.

 

 

1 хв 30 сек

 

Постава, зовнішній вигляд.

 

3.                                       

 

Учитель:

-         Діти, подивіться, що це таке? (показує дітям маски звірят)

 

30 сек

 

Учень, який звільнений від уроку, одягає по черзі ці маски, а вчитель з дітьми імітує ходьбу ціх звірят

4.                                       

Ходьба:

 

-        на носках;

 

 

-        на п’ятах;

 

 

 

 

 

-        на зовнішньому боці стопи;

 

 

-         з високим підніманням коліна

 

 

-        навприсядки.

 

1 хв

Стежити за чіткістю виконання

Встанемо навшпиньки –

Підемо, як лисички

(маска лисички)

Встаємо на п’ятки –

Тепер ми пінгвінятки.

Тримаємо спинки рівненько,

Голову пряменько

(маска пінгвіна)

Потім йдемо, як ведмідь

Збоку-вбік, збоку-вбік

(маска ведмідя)

Високо підняв коліна

Всі крокують як олені

(маска оленя)

А тепер, мої малята.

Навприсядки, як  каченята

(маска каченя)

5.                                       

Біг:

-        звичайний;

-        з підніманням колін;

-        із закиданням гомілок;

 

 

-        з підскоками і сплесками руками над головою;

2 хв

 

Переходимо на біг:

З підніманням скачком ніг,

Робимо як курчатка –

Торкаємось стегон п’ятками, (маска курча)

Якщо вище стрибнемо –

Комарика  зловимо

(маска жабеня)

 

 

6.                                       

Ходьба:

- звичайна (підняти руки через сторони вгору – вдих, опустити руки – видох)

30 сек

 

Переходимо на крок –

Дихаємо як вітерок. 

7.                                       

Загальнорозвивальні вправи:

Хлопчики та дівчатка!

Колони підрівняйте.

Й розминку – веселинку,

Зі мною починайте.

Друзі, часу ми не гаймо

Першу вправу починаймо

  1. Голову вниз опустили,

     Потім назад нахилили,

     Потім наліво поклали,

     Потім направо. І стали

  1. Ведмежата в лісі жили,

     Головою всі вертіли

     Ось так, ось так – головой  вертіли

 3. Руки вже за головою,

    Тож дивись перед собою.

    Випрамляємо хребет,

    Лікті зводимо вперед…

    Мов метелики злітаєм,

    Крильця зводим –     розправляєм.

  1. Руки, мов крила розправим

     І до плечей їх поставим.

     Де кілька кіл вперед покрутили,

     Потім назад їх повторили

  1. Руки на поясі ставимо сміло

     І повертаємось вправо і вліво,

     Двічі наліво, двічі направо.

     Зробимо чітко, діти, цю вправу.

     Двічі наліво, двічі направо.

    Будемо мати гарну поставу.

  1. Раз – підняти руки вгору,

    Два – нагнутися додолу.

     Не згинайте, діти ноги,

     Як торкаєтесь підлоги.

     Три, чотири – прямо стати,

     Будем знову починати

  1. Нахилилися вперед,

     Нахилилися назад,

     І направо і наліво,

     Щоб нічого не боліло

  1. Будемо вставати та присідати:

     Встати – присісти,

     Встати – присісти,

     Як перед грою всі футболісти

  1. Зимно зайчику стояти,

     Треба трошки пострибати:

     Скік-скік, скік-скік,

     Треба трошки пострибати

10. Руки вгору підніміть,

      Не забудьте вдих зробить

      А тепер всі опустіть,

      Видих всі разом зробіть

 

 

9 хв

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

3-4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спина рівна

Руки на поясі

 

 

Спина рівна

Руки на поясі

 

 

Спина рівна

Руки за головою

 

 

 

 

 

Спина рівна

Руки на плечах

 

 

Спина рівна

Руки на поясі

 

 

 

 

Потягнутися, прогнутися

Торкатися кінчиками пальців носків, ноги в колінах не згинати

 

 

Руки на поясі

 

 

 

Спина рівна

Руки на поясі

 

 

Руки на поясі

 

 

 

Стежити за диханням

 

 

 

 

ІІ. Основна частина (25 хв.)

 

  1.  

Рухлива гра “Риба, птах, звір”

 

Додаток № 1

  1.  

Рухлива гра “Шишки, жолуді, горіхи”

 

Додаток № 2

  1.  

Рухлива гра “Вільне місце”

 

Додаток № 3

  1.  

Рухлива гра “До своїх прапорців”

 

Додаток № 4

  1.  

Українська народна рухлива гра “Сірий кіт”

 

Додаток № 5

 

Заключна частина (5 хв.)

 

  1.  

Рухлива гра “Хто підходив?”

3 хв.

Додаток № 6  

  1.  

Учитель:

 Гарно, гарно працювали

 Гарно бігали та грали

А тому підходить час

 Зробити підсумок для вас.

2 хв.

 

 

  1.  

Шикування у шеренгу. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

 

Відзначити кращих учнів. 

Організований вихід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 1

 

Рухлива гра “Риба, птах, звір”

 

Мета: 

сприяти розвитку уваги, спостережливості, швидкості реакції, спритності, фізичних якостей.

 

Підготовка до гри: 

 повісити на стіні картинки: неба, землі, води.

 

Завдання ведучому:  

із мішечка доставати картинку:  риби, птаха  чи звіра.

 

Завдання гравцям: 

розміститися біля картинки; за командою  ведучого гри, який покаже картинку птаха, звіра чи риби, добігти до тієї картинки, де живе істота (риба – вода,  звір – земля, птах  – небо).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 2

 

Рухлива гра “Шишки жолуді, горіхи”

 

Мета: 

сприяти розвитку уваги, швидкості реакції, спритності, фізичних якостей.

 

Підготовка до гри:

дітей розподіляють на трійки. Кожна трійка утворює колону. Кожний гравець у колоні дістає назву: перший - «Шишка», другий - «Жолудь», третій - «Горіх».  

 

Завдання гравцям:

на виклик  ведучого «Горіхи!», «Шишки!» або «Жолуді!» діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайня­ти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравця, який вибув. Учень, який залишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 3

 

Рухлива гра “Вільне місце”

 

Мета:

сприяє розвитку швидкості, спритності, кмітливості.

 

Підготовка до гри:

учасники гри шикуються в коло. Відстань між ними один метр. Всі учасники повернуті обличчям до центра кола. Серед учасників гри обирають - ведучого.

 

Завдання гравцям:

ведучий йде по зовнішній стороні кола, торкається кого-небудь з учасників гри. Гравець, до якого доторкнувся, біжить в протилежний бік від ведучого. Оба гравців намагаються зайняти вільне місце. Хто прибіг другим, той продовжує бути ведучим. Виграють ті гравці, які за час гри ні разу не були ведучими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 4

 

Рухлива гра “До своїх прапорців”

 

Мета:

сприяти розвитку уваги, швидкості реакції, спритності та орієнтування в просторі.

 

Підготовка до гри:

гравці утворюють два кола, у центрі кожного кола стоїть гравець із кольоровим прапорцем.

 

Завдання гравцям:

За першим сигналом усі, крім гравців з прапорця­ми, розбігаються по майданчику. За другим сигналом усі гравці зупиняються й заплющують очі, гравці з прапорцями переходять на інші місця. За третім сигналом гравці розплющують очі, біжать до свого прапорця й збираються навколо нього, взяв­шись за руки. Виграє команда, що прибігла першою. При повто­ренні гри призначають інших гравців, які тримають у центрі кожного кола кольоровий прапорець.

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 5

 

Українська рухлива народна гра “Сірий кіт”

 

Мета: 

сприяти розвитку уваги, пам’яті, спритності, швидкості.

 

Підготовка до гри: 

вибрати кота, усім іншим – мишам – вишикуватися в лінійку; відповідати на запитання кота; бути спритними, швидкими, намагатися втекти від кота.

 

Завдання кота: 

стати на певній відстані від мишей (3-5м); провести діалог-розмову з мишами (Додаток); бути уважним та спритним; спіймати одну мишу.

 

Завдання мишей: 

після діалогу з котом намагатися втекти від нього.

 

Умови гри:

 спіймана мишка стає котом; котом стає й той, хто порушив правила гри.

 

Додаток

Кіт: А миші в стозі є?

Діти (миші): Є!

Кіт: А не бояться кота?

Діти: Ні!

Кіт: Ой, як кіт обернеться, то всім не минеться!!

Із цими словами «миші» розбігаються, а «кіт» їх ловить: кого впіймає, той стає котом.

 

 

ДОДАТОК № 6

 

Рухлива гра: "Хто підходив"

 

Мета: 

сприяти розвитку уваги

 

Підготовка до гри: 

всі гравці утворюють коло|коло|, ведучий із|із| зав'язаними очима стоїть в центрі.

 

Завдання гравцям:

учитель указує|вказує| на кого-небудь|будь-кого| з|із| тих, хто грає, і той підходить|пасує| до ведучого, злегка доторкається до його плеча, подає голос якої-небудь тварини або називає його по імені, змінивши|зраджувати| свій голос. Ведучий розплющує очі по вказівці вчителя, коли той, хто підходив|пасував| займе|позичатиме| своє місце|місце-милю|. Він повинен відгадати, хто|КТО| до нього підходив|пасував|. У випадку, якщо|у разі , якщо| ведучий відгадав того, хто|КТО| до нього підходив|пасував|, гравці міняються ролями.

Перемагає той, хто|КТО| жодного разу не був  ведучим.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку