Урок-гра «ОСТАННИЙ ГЕРОЙ»
Мета: Закріпити, систематизувати і здійснити контроль знань з фізики Розвивати практичні навички. Розвивати інтерес до фізики. Виховувати товариськість, почуття само- і взаємоповаги, відповідальність за результат колективної роботи.
Обладнання: таблиці, картки-завдання, тотеми, збірник завдань для тематичного контролю з фізики (Тернопіль, 2000); магнітофон із записом пісні «Остаться в живых» із телевізійної гри «Останній герой».
Тип уроку: урок систематизації і контролю знань.
Хід уроку.
І. Повідомлення теми та мети уроку:
Знання стають міцнішими, якщо вони застосовуються у практичній роботі. Тому проведемо урок практичного застосування знань, що ви отримали під час вивчення фізики.
А щоб урок був цікавий і запам’ятався, ми проведемо його у вигляді супер-шоу «Останній герой», де визначимо переможця – кращого з кращих, достойнішого з достойних, найкращого знавця фізики.
Отже, розпочинаємо (лунає пісня).
На два сусідні острови архіпелагу Фізика висадилися два племені: плем’я слонів і плем’я мавп. У кожному племені є свій вождь ( Представлення вождів).На обидва племені чекають випробування – командні та індивідуальні. За кожну правильну відповідь гравці отримують тотем. Будьте активними, ваша задача зібрати якнайбільше тотемів, що принесуть додаткові бали вашій команді.
Кращі учні, які матимуть найбільшу кількість тотемів, об’єднуються в одне нове плем’я - плем’я тигрів, розумних, як слони, і швидких, як мавпи. Наприкінці гри залишиться один останній герой, знання якого заслуговують найвищої оцінки.
Допоможе нам визначити останнього героя шановне журі. (представлення журі). Отже, настав час випробувань.
ІІ. Розминка.
Учням пропонуються запитання, на які слід дати усну відповідь. У цьому конкурсі (і наступних) у таблиці для підбиття підсумків напроти прізвищ учнів, які правильно відповіли на запитання і отримали тотеми, члени журі записують букви «Т».
ІІІ. Естафета.
В естафеті беруть участь по 3 гравці від кожного племені. Кожний учасник по черзі відповідає на своє запитання. Коли будуть знайдені відповіді на всі запитання, журі оцінює роботу команди. Команда, яка першою і правильно виконає завдання, отримає тотем.
IV. Розв’язування задач:
Далі честь свого племені будуть відстоювати вожді. Вожді розв’язують задачі на закритих дошках, інші учні – самостійно в зошитах. Два зошити від кожного племені перевіряє журі. Розв’язання, записані на закритих дошках, перевіряються і коментуються вчителем і учнями разом. Правильне розв’язання оцінюється двома тотемами.
V. Вікторина:
Кращі учні від двох племен об’єднуються у плем’я тигрів.
Настав час визначити останнього героя. Кожний з тигрів повинен дати відповідь на запитання вікторини. Той, хто помилився, або забарився з відповіддю, з подальшої боротьби за звання останнього героя вибуває. І так доти, поки не залишиться один учень. Кожному члену племені видається картка, з одного боку якої написано «так», а з іншого – «ні». Картки використовуються під час відповіді на запитання вікторини про істинність або хибність тверджень.
VІ. Підбиття підсумків:
Для підбиття підсумків командного й індивідуального змагання надається слово журі.
І нарешті – урочиста мить вшанування і нагородження останнього героя (лунає пісня). Він отримує грамоту і найвищу оцінку своїх досягнень – 12 балів. Слонам і мавпам (і навіть тиграм) є на кого рівнятися!
Задачі: Під час проходження однакової кількості електрики в одному провіднику виконана робота 100Дж., а в другому – 25Дж. На якому провіднику напруга більша? У скільки разів? Довжина мідного проводу, котрий використовується в настільній лампі – 100м, площа поперечного перерізу рівна 2. Визначити опір цього провідника. (0,85Ом) Під час перенесення 60Кл електрики з однієї точки електричного кола в іншу за 12хв виконано роботу 900Дж. Визначте напругу і силу струму в колі. Нікелева дротина довжиною 120м і площею поперечного перерізу 0,5, увімкнена в коло з напругою 127В. Визначити силу струму. (1,3А)
|
|
Запитання для вікторини:
|
|
Завдання розминки для племені слонів
|
|
Завдання розминки для племені мавп
|
|
Завдання для естафети
|
|