Урок-вікторина «Початкові відомості про будову речовини. Рух і сили»
Мета:
-
Повторити, узагальнити та поглибити знання учнів з теми «Початкові відомості про будову речовини. Рух і сили». Удосконалити навички групової та індивідуальної роботи.
-
Розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу.
-
Розвивати логічне мислення, уміння знаходити правильне рішення.
-
Формувати вміння застосовувати індуктивні та дедуктивні методи в разі необхідності.
-
Формувати високі моральні якості: доброзичливість, взаєморозуміння, колективізм, почуття взаємної відповідальності, уміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової роботи.
-
Формувати інтерес до фізики на основі зв′язку її з життям, технікою, побутом.
Методика проведення:
Клас поділений на 4 команди. Підготовлені ігрові столи (на столах складені електричні кола з електричними дзвінками). Капітан команди натискує на кнопку, коли є відповідь. Яка команда першою подає сигнал, та і має право на відповідь.
I тур: грають 1-ша і 2-га команди;
II тур: грають 3-тя і 4-та команди;
III тур: змагаються ті команди, що програли;
IV тур: змагаються ті команди, що виграли.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали. По закінченні гри називають імена найактивніших учнів. Учитель оцінює знання учнів.
Тур 1
-
Для чого на плоскогубцях є насічка?
-
Чому людина, яка спіткнулась, падає вперед?
-
Що спільного між льодом і водою?
-
Для чого під час ожеледиці дороги посипають піском?
-
Залізну гирю занурили в посудину з водою, чи зміниться маса гирі?
-
Що важче: склянка води чи склянка олії?
-
Чому під час пострілу приклад рушниці потрібна міцно притискати до плеча?
-
Що змінюється під час нагрівання металевої кульки: маса, об′єм чи густина?
-
«Одрізаного - не приставиш» - говорить українське прислів′я. Скажіть це на мові фізики.
-
Розташуйте у порядку зростання значення мас: 2кг, 120г, 4ц, 6000мг, 3т.
Тур 2
-
Картопля, зварена в солоній воді, солона на смак? Чому?
-
Вказати, чим різняться між собою цукор і сіль.
-
На який із двох однакових за розміром брусків діє більша сила тяжіння?
-
Деякі майстри змазують милом шурупи перед закручуванням. Для чого?
-
Чим пояснюється збільшення довжини проволоки під час нагрівання?
-
Чому краплі дощу при різкому русі злітають з кашкета?
-
Поясніть, чим викликані припливи і відпливи в морях і океанах Землі.
-
На пачці прального засобу написано застереження: «Кольорову білизну прати окремо від білої!» Чому?
-
«Перед розумом і сила поступається» - говорить українське прислів′я. Скажіть це на мові фізики.
-
Розташуйте у порядку зменшення значення об′ємів: 20дм .
Тур 3
-
Яка речовина отримує іншу назву при переході з рідкого стану в твердий?
-
Чим різняться між собою гаряче й холодне залізо?
-
Повітря під поршнем насоса стиснули. Чи змінилася маса повітря?
-
Яка вага вашої команди?
-
Що спільного і в чому різниця між динамометром і кантором?
-
Скляна і стальна кулька однакового розміру. Яка з них має більшу масу?
-
Чи можна стверджувати, що об'єм газу дорівнює сумі об'ємів його молекул?
-
Із літака, що летить, скидають вантаж. Чи впаде він під місцем скидання?
-
«Де тонко – там і рветься» - говорить прислів'я. Скажіть це на мові фізики.
-
Порівняйте швидкості: 20 м/с, 72 км/год, 1200 м/год.
Тур 4
-
Чому водій, помітивши людину, яка перебігає вулицю, не може миттєво зупинпти машину?
-
Бочка вміщує 200 кг води. Скільки нафти може вона вмістити?
-
Плід цього дерева – один з найпоширеніших на Землі. Він, як розповідають легенди, став причиною однієї з найбільших війн Стародавнього світу. Цей плід, за легендами, став причиною одного з найбільших фізичних відкриттів. Назвіть плід і дві події, пов'язані з ним.
-
Слово «гривня» - знайоме всім. Це гроші. На Русі часто вживаним було слово «гривна». Що воно означає? (Одиниця маси 405г, фунт – 409г)
-
«На те коня купують, щоб не спотикався». Прокоментуйте це прислів'я з погляду фізики.
-
Порівняйте швидкості: 5 м/с та 36 км/год.