Урок-вікторина "Початкові відомості про будову речовини. Рух і сили"

Про матеріал
Мета уроку-вікторини: 1. Повторити, узагальнити та поглибити знання учнів з теми «Початкові відомості про будову речовини. Рух і сили». Удосконалити навички групової та індивідуальної роботи. 2. Розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу. 3. Розвивати логічне мислення, уміння знаходити правильне рішення. 4. Формувати вміння застосовувати індуктивні та дедуктивні методи в разі необхідності. 5. Формувати високі моральні якості: доброзичливість, взаєморозуміння, колективізм, почуття взаємної відповідальності, уміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової роботи. 6. Формувати інтерес до фізики на основі зв′язку її з життям, технікою, побутом.
Перегляд файлу

Урок-вікторина «Початкові відомості про будову речовини. Рух і сили»

Мета:

  1. Повторити, узагальнити та поглибити знання учнів з теми «Початкові відомості про будову речовини. Рух і сили». Удосконалити навички групової та індивідуальної роботи.
  2. Розвивати  спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу.
  3. Розвивати логічне мислення, уміння знаходити правильне рішення.
  4. Формувати вміння застосовувати індуктивні та дедуктивні методи в разі необхідності.
  5. Формувати високі моральні якості: доброзичливість, взаєморозуміння, колективізм, почуття взаємної відповідальності, уміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової роботи.
  6. Формувати інтерес до фізики на основі зв′язку її з життям, технікою, побутом.

Методика проведення:

Клас поділений на 4 команди. Підготовлені ігрові столи (на столах складені електричні кола з електричними дзвінками). Капітан команди натискує на кнопку, коли є відповідь. Яка команда першою подає сигнал, та і має право на відповідь.

I тур: грають 1-ша і 2-га команди;

II тур: грають 3-тя і 4-та команди;

III тур: змагаються ті команди, що програли;

IV тур: змагаються ті команди, що виграли.

Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали. По закінченні гри називають імена найактивніших учнів. Учитель оцінює знання учнів.

Тур 1

  1.    Для чого на плоскогубцях є насічка?
  2.    Чому людина, яка спіткнулась, падає вперед?
  3.    Що спільного між льодом і водою?
  4.    Для чого під час ожеледиці дороги посипають піском?
  5.    Залізну гирю занурили в посудину з водою, чи зміниться маса гирі?
  6.    Що важче: склянка води чи склянка олії?
  7.    Чому під час пострілу приклад рушниці потрібна міцно притискати до плеча?
  8.    Що змінюється під час нагрівання металевої кульки: маса, об′єм чи густина?
  9.    «Одрізаного - не приставиш» - говорить українське прислів′я. Скажіть це на мові фізики.
  10. Розташуйте у порядку зростання значення мас: 2кг, 120г, 4ц, 6000мг, 3т.

Тур 2

  1.    Картопля, зварена в солоній воді, солона на смак? Чому?
  2.    Вказати, чим різняться між собою цукор і сіль.
  3.    На який із двох однакових за розміром брусків діє більша сила тяжіння?
  4.    Деякі майстри змазують милом шурупи перед закручуванням. Для чого?
  5.    Чим пояснюється збільшення довжини проволоки під час нагрівання?
  6.    Чому краплі дощу при різкому русі злітають з кашкета?
  7.    Поясніть, чим викликані припливи і відпливи в морях і океанах Землі.
  8.    На пачці прального засобу написано застереження: «Кольорову білизну прати окремо від білої!» Чому?
  9.    «Перед розумом і сила поступається» - говорить українське прислів′я. Скажіть це на мові фізики.
  10. Розташуйте у порядку зменшення значення об′ємів: 20дм .

Тур 3

  1.    Яка речовина отримує іншу назву при переході з рідкого стану в твердий?
  2.    Чим різняться між собою гаряче й холодне залізо?
  3.    Повітря під поршнем насоса стиснули. Чи змінилася маса повітря?
  4.    Яка вага вашої команди?
  5.    Що спільного і в чому різниця між динамометром і кантором?
  6.    Скляна і стальна кулька однакового розміру. Яка з них має більшу масу?
  7.    Чи можна стверджувати, що об'єм газу дорівнює сумі об'ємів його молекул?
  8.    Із літака, що летить, скидають вантаж. Чи впаде він під місцем скидання?
  9.    «Де тонко – там і рветься» - говорить прислів'я. Скажіть це на мові фізики.
  10. Порівняйте швидкості: 20 м/с, 72 км/год, 1200 м/год.

Тур 4

  1.    Чому водій, помітивши людину, яка перебігає вулицю, не може миттєво зупинпти машину?
  2.    Бочка вміщує 200 кг води. Скільки нафти може вона вмістити?
  3.    Плід цього дерева – один з найпоширеніших на Землі. Він, як розповідають легенди, став причиною однієї з найбільших війн Стародавнього світу. Цей плід, за легендами, став причиною одного з найбільших фізичних відкриттів. Назвіть плід і дві події, пов'язані з ним.
  4.    Слово «гривня» - знайоме всім. Це гроші. На Русі часто вживаним було слово «гривна». Що воно означає? (Одиниця маси 405г, фунт – 409г)
  5.    «На те коня купують, щоб не спотикався». Прокоментуйте це прислів'я з погляду фізики.
  6.    Порівняйте швидкості: 5 м/с та 36 км/год.

 

doc
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку