26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок "Грають троїсті музики", 4 клас

Про матеріал
Мета: визначити поняття «троїсті музики»; поглибити знання учнів про особливості виконання музики народним ансамблем троїстих музик; представити учням му-зичні інструменти, що входять (можуть входити) до складу «троїстих музик». Розвивати вокально-хорові навички, вміння осмислено та виразно виконувати музичні твори. Виховувати почуття любові до народного мистецтва, пошану до народних звичаїв, любов до народної музики.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Вчителя музичного мистецтва

Тарасюк Ірини Миколаївни

 

 

 

 

 

Урок  № 2

Тема уроку: „Грають троїсті музики”

  1. Л.Колодуб. «Троїсті музики» у виконанні оркестру народних інструментів – слухання.
  2. М.Ведмедеря «Це моя Україна» - виконання

Мета:  визначити поняття  «троїсті музики»; поглибити знання учнів про особливості виконання музики народним ансамблем троїстих музик; представити учням му­зичні інструменти, що входять (можуть входити) до складу «троїстих музик».

Розвивати вокально-хорові навички, вміння осмислено та виразно виконувати музичні твори.

Виховувати почуття любові до народного мистецтва, пошану до народних звичаїв, любов до народної музики.

Обладнання: аудіомагнітофон, СD-диски, фортепіано, , ілюстрації до теми, міні-підручник.

Тип уроку: поглиблення теми.

Міжпредметні зв’язки:  музика, література.

Епіграф до заняття:  Висока скрипка і дзвінкі цимбали

                                                  Розкинуть звуки поміж діл та гір,

                                                  Щоб серце заходилося – співало,

                                                  Наснагу беручи із древніх сіл.

                                                                                 Оксана Дяків

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Музичне вітання.
  3. Рефлексія настрою та готовності до заняття.

4. Мотивація навчання.

5. План заняття (змістова рефлексія).

 

 

 

  1. Розспівування.
  • „Коло млина яворина”.
  • Розспівка на розвиток артикуляції.
  1. Слово вчителя.

Бесіда про троїстих музик.

Народна інструментальна музика — це складова частина музичного фольклору України. Основу української народної музики становлять пісенні та інструментальні мелодії.

Народні пісні й награвання – улюблений вид музичної творчості українського народу. Невід'ємною частиною музики нашого народу є інструментальна народна творчість. У давнину виконавцями народних пісень та танцювальних мелодій були прості люди, які не тільки співали, але й виконували різні мелодії на музичних інструментах. На Україні набули поширення інструментальні ансамблі, які називали, – «троїстими музиками».

Слово «троїсті» означає, що основними в такому ансамблі є три інструменти. Характерно для «троїстих музик» троє виконавців музикантів-інструменталістів. Склад ансамблю варіювався, відрізнявся в різних областях України. Були це невеликі групи музикантів у складі трьох виконавців – скрипаля, цимбаліста і бубняра. Нерідко використовувалася і басоля. Подекуди до тріо приєднувався сопілкар.

Такі ансамблі виникли ще в XVII столітті й існують і досі, зберігаючи для нащадків дух і музику давнішніх часів.

Ведучим інструментом у троїстих музик є скрипка або цимбали як інструменти з найбільшими виражальними можливостями. Сопілка найчастіше повторює мелодію скрипки, прикрашаючи її своєрідними підголосками, ніби орнаментом. За ритм «відповідає» бубон. Проте час від часу посеред звучання в руках талановитих виконавців він «вибивається» в солісти.

У наш час троїсті музики зазвичай значно розширюють свій склад. Головне, щоб у складі троїстих музик була трійка ведучих інструментів.

 

Про троїстих музик є старовинна гуцульська легенда.

     (Повідомлення заздалегідь підготовленого учня).

Жила-була в гуцульському селі прекрасна дівчина. І закохалися в неї три легені — скрипаль, цимбаліст і сопілкар. Усі троє і розумні, і красиві, і добрі душею. Ніяк не могла дівчина вибрати собі нареченого. І тоді вирішила: хай при всьому народі змагаються у грі. Кого визнають найкращим — за того і піде. Почалося змагання. Кожен парубок грав свою улюблену мелодію, грав так майстерно, що не змогли люди визначити переможця. Тоді звеліли їм грати одну й ту саму пісню. Але й тоді жоден не здобув перемоги. Думали-думали люди, і вирішили: хай грають усі троє одразу. Заграли скрипаль, цимбаліст і сопілкар разом, і народилася прекрасна, досі нечувана музика. І вирішив народ: не можна розлучати трьох музикантів, які створили таке диво. Так і залишилися вони грати разом, а назвали їх троїстими музиками.

  1. Слухання: Л. Колодуб „Троїсті музики”.

Левко Миколайович Колодуб - український композитор, хранитель українського фольклору і творець сучасної музики. Педагог, автор опер, оперет, балетів та симфоній. Також в творчому доробку композитора є романси і хорові твори.

Аналіз прослуханого твору.

    Які інструменти виконували твір?

 Який настрій передала музика?

  Які почуття викликав у вас прослуханий твір?

 

9. Фізкультхвилинка

  1.  А зараз ми створимо свій ансамбль «троїстих музик».

Інструментальне музикування( творча робота учнів).

  • Запрошуються 2 учнів, які виконують інструментальні партії:
  • 1-й виконавець – імітує гру на сопілці;
  • 2-й виконавець – грає на ударному інструменті (бубні);

Учитель – соло на фортепіано.

Виконання музичного фрагменту ( жартівливо-танцювальна пісня «Ой лопнув обруч»)

Як і інші народні виконавські колективи, троїсті музики збагачують наше духовне життя, розкривають перед слухачем глибину і різноманітність народної музичної творчості.

 

  1. Виконання пісні «Це моя Україна» М. Ведмедері

       Усне оцінювання учнів.

  1. Підсумок  уроку

Інструментальна музична творчість українського народу, народні українські інструменти є нев’януча окраса та невід’ємна частина української духовної культури.

Ось до такого висновку ми повинні прийти при вивченні українських народних інструментів і знайомством з «троїстими музиками».

 

  13. Рефлексія засвоєння знань та настрою.

   14. Музичне прощання.

  15. Домашнє завдання.

Виготовити шумовий або ударний музичний інструмент. Придумати ритмічний супровід до народної танцювальної пісні.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "рамка для текста народная музыка" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  Визначити поняття  «троїсті музики»; поглибити знання учнів про особливості виконання музики народним ансамблем троїстих музик; представити учням музичні інструменти, що входять (можуть входити) до складу «троїстих музик».

Розвивати вокально-хорові навички, вміння осмислено та виразно виконувати музичні твори.

Виховувати почуття любові до народного мистецтва, пошану до народних звичаїв, любов до народної музики.

 

 

Епіграф до заняття: Висока скрипка і дзвінкі цимбали

                                                  Розкинуть звуки поміж діл та гір,

                                                  Щоб серце заходилося – співало,

                                                  Наснагу беручи із древніх сіл.

                                                                                 Оксана Дяків

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "троїсті музики"

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеЗапис у словничок:

Бубон - український народний музичний ударний інструмент, відомий з незапам'ятних часів. Бубон вдає із себе дерев'яну, круглу обечайку, на яку з одного боку натягнута шкіряна мембрана. Усередині обичайки, за бажанням музиканта, можуть бути підвішені дзвіночки.

Картинки по запросу Український музичний інструмент цимбалиЦимбали – струнний музичний інструмент. Складається з деревяного корпусу з натягнутими над ним струнами.

Троїсті музики – народний інструментальний ансамбль, у складі якого троє виконавців: скрипаль, цимбаліст і бубняр.

 

 

Жила-була в гуцульському селі прекрасна дівчина. І закохалися в неї три легені — скрипаль, цимбаліст і сопілкар. Усі троє і розумні, і красиві, і добрі душею. Ніяк не могла дівчина вибрати собі нареченого. І тоді вирішила: хай при всьому народі змагаються у грі. Кого визнають найкращим — за того і піде. Почалося змагання. Кожен парубок грав свою улюблену мелодію, грав так майстерно, що не змогли люди визначити переможця. Тоді звеліли їм грати одну й ту саму пісню. Але й тоді жоден не здобув перемоги. Думали-думали люди, і вирішили: хай грають усі троє одразу. Заграли скрипаль, цимбаліст і сопілкар разом, і народилася прекрасна, досі нечувана музика. І вирішив народ: не можна розлучати трьох музикантів, які створили таке диво. Так і залишилися вони грати разом, а назвали їх троїстими музиками.

 

Результат пошуку зображень за запитом "троїсті музики"

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

Левко Миколайович Колодуб - український композитор, хранитель українського фольклору і творець сучасної музики. Педагог, автор опер, оперет, балетів та симфоній. Також в творчому доробку композитора є романси і хорові твори.

Картинки по запросу человечек в наушниках

Які інструменти виконували твір?

 Який настрій передала музика?

images Які почуття викликав у вас прослуханий твір?

 

 

 

 

 

 

Склади із поданих музичних інструментів свій ансамбль сучасних троїстих музик

Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение Картинки по запросу музичний інструмент Картинки по запросу музичний інструмент

 

Похожее изображение   Картинки по запросу  музичний інструмент Картинки по запросу  музичний інструмент Картинки по запросу  музичний інструмент Картинки по запросу  музичний інструмент

 

 

Похожее изображение Картинки по запросу музичний інструмент Картинки по запросу музичний інструмент флейта Похожее изображение Картинки по запросу музичний інструмент флейта

Похожее изображение Похожее изображение Картинки по запросу музичний інструмент скрипка                        Картинки по запросу музичний інструмент бандура

 

 

 

Похожее изображение Похожее изображениеПов’язане зображення

Інструментальна музична творчість українського народу, народні українські інструменти є нев’януча окраса та невід’ємна частина української духовної культури.

Результат пошуку зображень за запитом "школьный звонок"

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку