5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок «Гриби та бактерії»

Про матеріал
Урок вивчення й первинного закріплення нових знань: « Гриби та бактерії». Матеріал уроку дозволяє розширити уявлення дітей про гриби ти бактерії, ознайомити з найпоширенішими видами грибів та бактерій, їх розмноженням, особливостями будови, навчити відрізняти отруйні та їстівні гриби.
Перегляд файлу

Тема уроку: « Гриби та бактерії»

Мета:

-навчальна: сформувати поняття «гриби» та поняття «бактерії», ознайомити з найпоширенішими видами грибів та бактерій, іх розмноженням, особливостями будови, навчити відрізняти отруйні та їстівні гриби;

-розвивальна: розвивати логічне мислення, артистизм, допитливість, уміння порівнювати та робити висновки;

-виховна: виховувати потребу обережного ставлення до природи, , сприяти збереженню здоровя.

Формування ключових компетентностей учнів на різних етапах уроку.

На етапі: Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Мета: розвивати логічне мислення, допитливість.

Результат: формування самоосвітньої компетентності.

На етапі: Актуалізація опорних знань

Мета: актививати розумову діяльність.

Результат: формування пізнавальної компетентності.

На етапі: Вивчення нового матеріалу.

Мета: допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї, залучення додаткового матеріалу.

Результат: формування інформаційної компетентності та вміння вчитися.

На етапі: Первинна перевірка та закріплення знань.

Мета: формувати вміння приймати рішення.

Результат:  формування соціально трудової компетентності.

На етапі: Підсумки уроку.

Мета: стимулювати вміння учнів висловлювати власну точку зору.

Результат: формування комунікативної компетентності.

На етапі: Домашнє завдання.

Мета: удосконалити, узагальнити, систематизувати знання учнів.

Результат: формування інформаційної компетентності, вміння вчитися.

Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.

Обладнання: картки для відповіді, презентація, підручник, мікрофон.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Урок сьогодні

Ми проведемо залюбки.

Помандруємо завзято,

Юний друже, я і ти.

У ході будь уважним,

Добре думай, не спіши

Нам знання завжди потрібні,

Легше буде у житті.

ІІ Перевірка домашньго завдання

Перевірити виконнання завдання у зошиті

ІІІ Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Віршовані рядки»

Мама тісто замісила.

Мене у тісто положила.

Від пузирків вуглекислого газу,

Тісто вилізло із тазу.

( гриби, дріжджі)

 

На березі я росту,

І псую її красу.

Чахне дерево, скрипить.

Ось який я паразит.

( гриб трутовик)

 

Хоч мене не бачить око,

Заразити можу вас.

І холерою, і ангіною, 

Нежиттю і скарлитиною.

Без мене не звариш сиру,

І не зробиш кефіру.

( Бактерії)

 

Учитель. Одже, ми з вами вже вивчили два царства живої природи, але продовжуємо вивчати живі організми. Я думаю, що ви самі готові назати тему сьогоднішнього уроку. Назвіть. Її.( Слайд№1)

Прийом « Мікрофон»

Завдання. Висловіть свою думку, продовживши речення « Гриби і бактерії я буду вивчати, щоб знати...».

IV Актуалізація опорних знань

Прийом « Інтелектуальна розминка»

Дайте відповідь на запитання так обо ні.

  1. Рослини виділяють кисень, яким дихають планети.( Слайд №2)
  2. Рослини зазвичай ведуть активний спосіб життя. ( Слайд №3)
  3. До отруйних рослин України належать: чемериця біла, вовча ягода, аконіт. (Слайд № 4)
  4. Важливою ознакою тварин є здатність активно рухатися. ( Слайд №5)
  5. Тварини, які мають постійну температуру тіла, яка не залежить від навколишнього середовища відносяться до холодно кровних тварин.                ( Слайд № 6)
  6. До отруйних тварин України відноситься: морськмй дракон, гадюка звичайна, тарантул. (Слайд №7)

V Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди.

План вивчення теми

 1. Різноманітність грибів.

 Гриби живуть у грунті і на його поверхні, у воді й на деревині, на поверхні і всередині рослин і тварин. Гриби живляться готовими органічними речовинами. Їх вони поглинають з живих або мертвих організмів усіх поверхонь тіла.

Тривалий час учені не знали, до якої групи організмів слід віднести гриби. Адже подібно до рослин гриби ведуть прикріплений спосіб життя, проте не мають мають хлорофілу. А подібно до тварин гриби живляться готовими органічними речовинами. Тому вирішили обєднати ці організми в окрему групу з назвою гриби. Гриби поділяються на шапинкові,гриби-паразити, цвілеві гриби і дріжджі.  ( Слайд №8) Сьогодні на уроці ми познайомимося із кожних із цих видів.

 2.Шапинкові гриби.

А) Будова шапинкового гриба. ( Слайд №9)

Гриби, які ми звикли бачити в лісі чи на галявині, наприклад білий гриб, належать до шапинкових грибів.. Проте шапинка і ніжка – це лише невелика частина гриба, яку називають плодовим тілом. Воно слугує для розмноженя. Основне тіло цих грибів знаходиться у грунті  й існує не один рік. Воно має вигляд тонких, довгих ниток і називається грибницею.

Б) Їстівні гриби. (Слайд №10)

Серед шапинкових грибів багато таких, які вживають у їжу. Це їстівні гриби. Їстівними грибами є білий гриб, лисички, підосичники, маслюки та печериці.

Які їстівні гриби знаєте ви.

В) Отруйні гриби.( Слайд №11)

Існують гриби, вживати які не можна в жодному разі, тому що їхнє тіло містить небезпечні для життя людини речовини. Такі гриби називаються отруйними. Смертельно небезпечними є бліда поганка, гірчичний гриб, чортів гриб, червоний і пантерний мухомори.

Які отруйні гриби знаєте ви.

Нерідко отруйні гриби так схожі на їстівні, що їх важко відрізнити. Давайте спробуємо відрізнити бліду поганку від сироїжки. (Слайд№12) Запамятай золоте правило – не збирай грибів, яких не знаєш, і тих, що ростуть обабіч доріг і поблизу великих промислових міст.( Слайд №13)

3. Гриби-паразити.(Слайд № 14)

Існують гриби-паразити. Вони лише забирають від рослин поживні органічні речовини і дуже шкодять. Наприклад, трутовик на стовбурах дерев або сажка, що оселяється на суцвіттях кукурудзи чи пшениці.

4. Інші види грибів.

    А) Цвілеві гриби.( Слайд №15)

У лісі, посадці, на луках ростуть не лише шапинкові гриби. Тут мешкає багато грибів, які оселяються у грунті, на відмерлих рештках організмів. Живлячись органічними речовинами, вони сприяють збереженню довкілля від забруднення, а грунти збагачують гумусом.

Тобі, напевно, доводилося бачити вкритий цвіллю хліб. Це «робота» грибів, зокрема мукора. Гриби, які утворюють подібну цвіль, обєднали в групу цвілевих грибів. Оселяючись на продуктах харчування, вони живляться ними, швидко ростуть і рожмножуються. Через діяльність грибів продукти швидко псуються, стають неїстівними.( Наприклад лимон вкритий пліснявою.). Але це не завжди так, наприклад сир із цвіллю є їстівним продуктом.

    В) Дріжджі.( Слайд №16)

Окремою групу грибів становлять дріжджі, які через малі розміри важко побачити без мікроскопа. Упродовж століть людина використовує іх при випіканні хліба, у пивоварінні. Пекарські дріжджі додають у тісто, щоб зробити його пухкішим.

Де найчастіше використовують дріжджі.

Цікаві факти про гриби.( Слайд №17. Відео-фрагмент)

1. Людина, яка вивчає гриби – міколог. Італійський міколог Bruno Cetto описав 2147 видів грибів.

2. Мікофаги – грунтові тварини, які живляться грибами, мікофабія – страх грибів, мікофіл – любитель грибів.

3. У Загребі ( Хорватія) знаходиться музей грибів, де є понад 5000 живих експонатів грибів.

4. Китай виробляє близько 70 % продукції на світовому ринку грибів.

5. Римські імператори Тиберій і Клавдій, король Франції Карл V і папа Климент VII – всі вони померли від отруєння грибами.

6. Слимак може відчувати запах гриба на відстань до двох метрів.

7. У грибах більше білка, ніж у більшості овочів.

8. Гриби вважають одним з небагатьох природних джерел вітаміну D ( він є необхідним для здоровя кісток і зубів).

9. Особливістю гриба psathyrella aquatic є те, що він утворює плодові тіла і спороносить під водою.

10. Гриби містять багато цинку, а це важливий мінерал, який допомагає посилити імунну систему людини і підвищити лібідо.

 

5. Бактерії.

Крім рослин, тварин і грибів існує ще одна група організмів – бактерії. Усі їх представники мають надзвичайно малі розміри, тож побачити їх можна лише в мікроскоп. Тому їх називають мікроскопічними організмами.Бактерії мешкають всюди – у воді, грунті, різних організмах, у повітрі, яким дихає людина, на різних предметах, у тілі рослин, тварин, людини. Представники бактерій єдині серед організмів, які здатні жити в гарячих джерелах і в льодовиках.

А як ви думаєте чи однакової форми бактерії.

До бактерій належать переважно одноклітинні організми різної форми, наприклад кулясті, паличкоподібні, спіральні тощо.( Слайд №18). Від рослин, тварин і грибів бактерії відрізняються тим, що їхні клітини не мають ядра.

На вашу думку як бактерії рухаються.

У деяких бактерій є один чи кілька джгутиків. За допомогою них бактерії рухаються інші бактерії, які не мають джгутиків, переміщуються ковзання або переносяться вітром чи течіями водойм на значні відстані.( Слайд №18)

6. Корисні бактерії.( Слайд №19)

Одні бактерії можуть живитися органічними речовинами відмерлих організмів або їхніх частин, наприклад опалим листям. Унаслідок цього грунт збагачується неорганічними речовинами, необхідними для живлення рослин. Така діяльність бактерій корисна для живої природи. Існують бактерії, які перетворюють молоко на сметану, кефір, сир, допомагають у виготовленні йогуртів, деяких сортів сиру. Заготівля силосу на корм тваринам і квашення каписти не обходиться без бактерії.

У кишечнику людини живуть корисні бактерії, які утворюють неоюхідні вітаміни і захищають людину від інших бактерій, які є шкідливими для здоровя.

7. Шкідлиів бактерії.

 Проте бактерії можуть завдавати і шкоди. Наприклад вони можуть живитися продуктами харчування – мясом, рибою тощо, через що ці продукти псуються.

Крім псування продуктів харчування, особливу небезпеку для людини становлять хвороботворні бактерії, які спричиняюють різні захворювання, наприклад ангіну, пневмонію. Дизентирію та холеру, які називають хворобою брудних рук, також спричинюють бактерії. (Слайд №20-22)Тому памятай, що перед споживанням їжі потрібно завжди ретельно мити руки.

Цікаві факти про бактерії. (Слайд №23. Відео-фрагмент)

  1. На офісному столі знаходиться в 400 разів більше бактерій, ніж на звичайному туалеті.
  2. У роті людини налічується більше бактерій, ніж людей на планеті.
  3. Всі бактерії, які є в організмі людини, важать понад 1,8 кг.
  4. Запах після дощу утворюється в результаті діяльності бактерій актиноміцетів.
  5. На мобільних телефонах знаходиться в 18 разів більше бактерій, ніж зливній ручці унітазу.
  6. Неприємний запах тіла людини є результатом взаємодії бактерій, які знаходяться на шкірі людини.
  7. У чистій ротовій порожнині є бактерії: на кожному зубі залишається від 1000 до 100000 бактерій.
  8. Шоколад має атнибактеріальний ефект і позитивно впливає на захист від карієсу.
  9. У водопровідної води є термін придатності: через 6 місяців хлор випаровується і бактерії починають розвиватися.
  10.                   На однодоларовій купюрі в середньому можна знайти до 3000 видів бактерій.
  11.                   Під час поцілунку дві людини обмінюються неймовірною кількістю бактерій: від 10 млн. до 1 млрд..
  12.                   Більшість атибіотиків виготовяють з бактерій.

VI Первинна перевірка засвоєння та закріплення знань

Прийом « Відгадай»

( Слайд №24-31)

Вам потрібно відгадати гриб і сказати чи він їстівний чи отруйний. А також сказати корисні чи шкідливі дані бактерії.

VII Підсумок  уроку

Прийом «Мікрофон»

Сьогоднішній урок навчив мене....

Найцікавішим на сьогоднішньому уроці було...

VIII Домашнє завдання

§38 c.163-168

§39 с. 168-172

(Слайд№32)

 

 

1

 

doc
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку