Урок "Густина речовини"

Про матеріал
Урок формує знання про густину речовини та уявлення учнів про густину різних тіл у Всесвіті; показує роль фізичного експерименту у введенні нових понять. Розкриває роль знання теми «Густина речовини» для практичних потреб людини; сприяти формуванню екологічної культури
Перегляд файлу

 

Конспект  уроку

з фізики

для 7 класу

на тему:

« ГУСТИНА     РЕЧОВИНИ»

 

 

Автор: вч. математики та фізики

Шевченківського НВК

Мединець

Ірина Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Густина речовини

Мета уроку: навчальна: сформувати знання про густину речовини; забезпечити розуміння формули для її обчислення; переконати учнів у тому, що густина є величиною, за якою можна розрізняти речовини; сформувати уявлення учнів про густину різних тіл у Всесвіті; показати роль фізичного експерименту у введенні нових понять;

розвивальна: продовжувати відпрацьовування вміння здійснювати вимірювання, уміння робити висновки з дослідів;

виховна: показати роль знання цієї теми для практичних потреб людини; викликати інтерес школярів до фізики, бажання до самостійного здобуття знань; виховувати культуру оформлення розрахункових задач; сприяти формуванню екологічної культури

 Тип уроку. Урок формування  нових знань.

    Прилади та матеріали: терези, три тіла з різних речовин (алюмінію, заліза, латуні), мензурка; картки для творчих та групових занять

Хід уроку

І.Організаційний момент.

          Пропоную  обрати "Смайл уроку" серед запропонованих. (Учням, що обрали "сумні" або занадто веселі смайли, раджу налаштуватися на роботу)

На нашому уроці ми повинні

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

Тому давайте разом прочитаємо епіграф до нашого уроку: «Розум полягає не тільки в знанні, але й умінні докладати знання на ділі» (Аристотель)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Дидактична гра «Кубування». Запитання для учнів:

-Інертність – це …

-Мірою інертності є …

-Якщо тілу для надання швидкості потрібен менший час, то це тіло є … інертним

-Еталоном маси служить …

-Мірою гравітаційної властивості є …

-Перелічити способи вимірювання маси

-Відношення маси двох тіл дорівнює …

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Інтерактивна вправа «Робота в малих групах»

          Учні, перед вами на столах тіла однакового обєму. Ваше завдання: знайти об’єм тіла і йог о масу. Розділіть масу на об’єм і скажіть мені результат. А я скажу, зя кого матеріалу ці тіла виготовлені. Але робити виміри треба якнайточніше, інакше я не зможу «Вгадати» речовину.

Результати:

Алюміній    -  52 г,                    обєм – 20 см3,                                  густина – 2,6 г/см3

Залізо           -  150,5 г,                    -//-                                                                 - 8,05 г/см3

Латунь        - 161,5 г,                       -//-                                                                 - 7,5 г/см3

Учитель: Як ви думаєте, яким чином я вгадала речовину? Знаючи масу тіла і його об’єм, ви обчислювали нову фізичну величину, яка називається густина речовини.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

V . Формування нових понять і засобів дій.

Вивчення «густини» згідно структурної схеми поняття «Фізична величина»

  1. Що на вашу думку характеризує густина?. Адже три циліндри однакового обєму мали різну масу. Чому? (густина характеризує щільність речовини, чим масивніші молекули і чим більша їх кількість в одиниці об’єму, тим більша густина.
  2. Що я знайшла, поділивши масу тіла на його об’єм? ( масу одиниці об’єму цього тіла)
  3. Грецька (ро), формула
  4. Величина скалярна
  5. кг/м3
  6. Прямий (приладом ареометром), непрямий (терези, мензурка +формула)

VІ. Застосування умінь та навичок

  1. Аналіз таблиці густин (стор.249 підручника)
  2. Виконання творчих завдань (робота в парах)
  • -Уявіть, що ви, геологи, і побачили яку-небудь невідому речовину

 Як бути? (визначити експериментально густину, а тоді подивитися в таблицю густин і визначити назву)

  • Уявіть, що ви, майбутні авіаконструктори.

Завдання: За таблицею густин знайти речовину, яку б ви використали в будівництві літаків. (Речовина, з якої виготовляють літаки повинна бути міцна, не піддаватися корозії, легка. Цим вимогам задовольняє алюміній).

Учитель: краще всього дюралюміній – сплав алюмінію, який містить 83 частини алюмінію, 5 частин міді, 1 частину марганцю, 1 частину магнію)

VІІ. Формування вмінь розв’язувати задачі

№1Яку масу має скляна пластинка об’ємом 10см3

Розв’язування задач ( технологія «наскрізного навчання»)

 Задача 2 :Скільки кубометрів газу виділяє в місто, забруднюючи середовище, автомобіль – таксі, якщо за один день він витрачає 20 кг бензину? Густина газу при температурі 0 С дорівнює 0, 002 кг/м3.

Задача 3: Скільки можна зберегти деревини , якщо кожний учень нашої країни зекономить за рік хоча б один зошит ? Об’єм одного зошита приблизно 35 см3, на виробництво 1 т паперу використовують 2,5 м3 деревини, густина паперу 700 кг/м3.

VІІІ. Рубрика «Цікаві факти»

1.«Найцінніша рідина, або аномалії води»

Вода — дивовижна рідина. У неї є аномалії (відхилення).

Для води ніби закони не писані. У природі та у дослідах вона веде себе не завжди так, як інші речовини. Але, саме завдяки цьому, існує життя на Землі. При нагріванні речовини розширюються, а при охолодженні — стискаються. Але у води свої особливості. Вода стискається при охолодженні, але при температурі 4 градусів за шкалою Цельсія така вода взимку у водоймах опускається на дно і перебуває там до потепління. А більш холодні прошарки води лягають поверх води, тому що їхня густина і вага менші. Ось чому на дні річки чи озера взимку порівняно тепло. Це рятує життя всім мешканцям водойм, що зимують там.

2.У місті Скаген, на півночі Данії, "зустрічаються" Балтійське та Північне моря. Дві зустрічні течії не можуть з'єднатись через різну густину. Місцеві жителі це місце назвали "Край світу".

3.  «Чому плаває чи тоне яйце?» (демонструється вказане явище).

Свіжість курячих яєць можна перевірити по їх густині. При довгому збереженні частина рідини випаровується через пори в яєчній  шкаралупі і замінюється повітрям. При тому ж об’ємі його густина зменшується і воно стає легшим. Свіже яйце тоне у воді, а не свіже спливає.

ІХ. Підсумок уроку.

Х. Рефлексія

(за методом «Закінчи речення»)

ХІ. Домашнє завдання.

Вивчити §18, виконати творче завдання-дослідження. « Потреби організму людини..»: що більше — маса їжі, яку людина споживає за добу, чи повітря, яке вона вдихає за цей же період часу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 18. Густина. Одиниці густини
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку