У розробці представлено особливості застосування технології формування гендерної культури старшокласників у процесі вивчення української літератури та технології формування позитивного мислення учнів.
Друге листопада
День народження правительки Єгипту
ЯКА ОЗНАКА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ
ЗАКОДОВАНА В ДАНОМУ МАЛЮНКУ?
http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=ed7ae18cf6e55ee1af84d655f1a1abbc-54-144&n=21
ЯКА ОЗНАКА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ
ЗАКОДОВАНА В ДАНОМУ МАЛЮНКУ?
http://images.yandex.ua/yandsearch?text=%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B0%20%D0%95%D0%9A%D0%97%D0%98%D0%A1%D
0%A2%D0%95%D0%9D%D0%A6%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%97%D0%9C&pos=2&uinfo=ww-1349-wh-641-fw-1124-fh-448-pd-
ЯКА ОЗНАКА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ
ЗАКОДОВАНА В ДАНОМУ МАЛЮНКУ?
http://barierovnet.org/stanovlenie-lichnosti-cheloveka/
ЯКА ОЗНАКА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ
ЗАКОДОВАНА В ДАНОМУ МАЛЮНКУ?
http://www.neformat.com.ua/forum/attachments/in-general/2784d1180507566-label-related-arts-08.jpg
ЯКА
ОЗНАКА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ ЗАКОДОВАНА В ДАНОМУ МАЛЮНКУ?
ЯКА ОЗНАКА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ
ЗАКОДОВАНА В ДАНОМУ МАЛЮНКУ?
http://images.yandex.ua/yandsearch?text=%D0%95%D0%9A%D0%97%D0%98%D0%A1%D0%A2%D0%95%D0%9D%D0%A6%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%97%D0% 9C&pos=18&uinfo=ww-1349-wh-641-fw-1124-fh-448-pd-1&rpt=simage&_=1413639349669&img_url=http%3A%2F%2Fpeople.umass.edu%2Fjamesj%2Fimages%2Fbelly-of-
the-beast.jpg
ЯКА ОЗНАКА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ
ЗАКОДОВАНА В ДАНОМУ МАЛЮНКУ?
http://images.yandex.ua/yandsearch?p=1&text=%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0&pos=34&uinfo=ww-1349-wh-641-fw-1124-fh-448-
pd-1&rpt=simage&_=1413643412857&img_url=http%3A%2F%2Fcs455.vk.me%2Fu95640259%2Fa_f18e6200.jpg
ОЗНАКИ 19-20 ст., остаточно
сформувався після
ІІ Світової війни
• людина - унікальна духовна істота, здатна до вибору власної долі;
• вищою життєвою цінністю є свобода особистості
(відповідальність за результат свого вибору);
• екзистенція (існування) передує есенції (сутності);
• існування – драма свободи: суспільство, держава, середовище нав’язують свої інтереси, ідеали, волю, мораль;
• абсурдність буття призводить до виникнення екзистенційного вакууму (нудоти, пустоти існування, самотності, страждання, що виражається або в депресивному стані, або в суїцидальних думках, поведінці, або в девіатності, або в розпусності, або в прагненні до влади); • прагнення зрозуміти причини трагічної невлаштованості життя;
• використання прийому розповіді від першої особи.
“МІСТО”
Роман “Місто” написав 1927 р., видав у Харкові 1928-1929 рр.
Твір обговорювали у пресі, на конференціях, був перекладений на рос. мову.
“Написав “Місто”, бо люблю місто і не мислю поза ним ні себе, ні своєї роботи… І коли мені частина критики
закидає “хуторянську ворожість” до міста, то я собі можу закинути тільки невдячність проти села”
В. Підмогильний
“МІСТО”
Це перший у пореволюційний період роман європейського рівня про селян, які намагалися “вийти в люди” шляхом завоювання міста
(І урбаністичний роман в українській літературі). Це “перший справжній прозовий роман ХХ ст.”,
“одна з вершин української прози” (Ю. Шевельов).
У 20-30 рр. роман був оцінений як “ворожий пролетаріату”, “ідеально хибний”, у якому соціальне
замінено біологічним, село протиставляється місту,
“твір несучасний,
ворожий радісному сприйняттю життя”.
Чи можна Степана назвати маргіналом? Чому?
Маргіна́л
(від лат. margo — край, межа, кордон) — суспільний індивід — людина, що перебуває на краю, на межі різних систем —
культур, соціальних цінностей, і яка зазнає їхнього суперечливого впливу.
• “Шість прикмет має людина: трьома подібна вона на тварину, а трьома на янгола…”
• “Життя страшне своєю невпинністю, нестримним поривом…”
• “Життя дає тільки глину, що формується під пальцями й подихом майстрів”…
• “Отже, на варті життя мусимо поставити розум. Він добрий, він усе приймає й прощає. Він уміє спиратись на причини. А чуття нищить їх”.
•
• “…прагнення до безмежного завжди приводить до порожнечі”.
• “Навіщо ж ці твори, коли серце в них не б’ється?”
q підпасич; q “завойовник”;
q
q друг;
q невдаха
Охарактеризуйте екзистенційну свідомість головного героя роману
Валер’яна Підмогильного «Місто».
Поясніть, чому Степан Радченко почувався дискомфортно в місті.
ДОПОВНИТИ СХЕМУ: ПРИКРІПІТЬ НА СХЕМІ ЖІНОЧІ
ПЕРСОНАЖІ В ПОРЯДКУ ЇХ ПОЯВИ В ЖИТТІ СТЕПАНА
|
|
|
ТАМАРА |
|
РИТА |
http://leonid-gaidai.ru/mans/varley0.jpg
|
|
||
http://image.tsn.ua/media/images2/original/Aug2012/383658 515.jpg
ЛІТЕРАТУРНО-МУЗИЧНА ХВИЛИНКА
Яка музика виражає емоційний стан Надійки, Тамари, Зосі, Рити? Чому?
Хто це? |
Хто це? → Хто це? |
Хто це? → Хто це? |
Хто це? |
Встаньте, крок зробіть вперед, ‒ встати із-за парт і зробити крок уперед
Хай це буде творчий злет. ‒ підстрибнути вгору
Руки вгору піднесіть, ‒ підняти руки вгору
Андрогінність сотворіть. ‒ окреслити руками в повітрі образ серця
РУХАНКА
“негатив” із тіла
Шати ангела вдягніть. ‒ імітувати обома руками вертикальні хвилі
Щоб сім’ю побудувати, ‒ окреслити руками в повітрі образ серця
Ґендер добре треба знати. ‒ похитувати вниз головою, піднявшись на носочки чотири рази
РУХАНКА
Руки в боки, вдих зробіть, ‒ поставити руки в боки, зробивши глибокий вдих
Вмить духовність збагатіть. ‒ імітувати обома руками вертикальні хвилі
РУХАНКА |
двічі вправо і вліво
Знають про любов. Ремарка. ‒ підстрибнути й підняти руки вгору Рівність. Людяність. Кохання. ‒ зробити три оплески
Вірність. Мужність без змагання. ‒ притулити руки до серця, торкнутися фалангами рук до плечей, імітуючи фізичну силу
Чаша єдності і куб тепла. ‒ окреслити руками в повітрі образ серця
Саме це справжня сім’я! ‒ обійняти подружньому сусіда справа і зліва
РУХАНКА
- задоволена собою; - упевнена; - насолоджується життям; - здатна подолати стрес; - уміє приймати ефективні рішення, що забезпечить високий результат; - має багато друзів. |
|
- сприймає світ у сірих і чорних фарбах; - перебуває в постійній депресії, конфлікті із собою та соціумом; - перебільшує власні проблеми, життєві труднощі; - програмує себе на дисгармонійне майбутнє.
|
|
|
Наведення прикладів негативного мислення
Степана по відношенню
до жінок
http://images.yandex.ua/yandsearch?text=%D0%BD%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B5%20%D0%BC http://images.yandex.ua/yandsearch?text=%D0%BD%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F&pos=24&uinfo=ww-1349-wh-641-fw-1124-fh-448-pd-
%D0%BD%D0%B5%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F&img_url=ht1&rpt=simage&_=1413936408126&img_url=http%3A%2F%2Fimg0.liveinternet.ru%2Fimages%2Fattach%2Fc%2F7%2F96%2F470%2F9647 tp%3A%2F%2Fcs10851.vk.me%2Fg36290537%2Fa_75adcef7.jpg&pos=26&uinfo=ww0200_RVAI-1349-989wh-_ANTIDO_G_641-fw-
«Позитивна афірмація»
«Я – молодець! На сьогоднішньому занятті я був/була дуже активним (-ою).
Переосмислення роману «Місто»
В. Підмогильного допомогло мені зрозуміти важливість дотримання ґендерних
цінностей у взаєминах із особою протилежної статі, значущість позитивного мислення, що
допоможе більш ефективно вирішити життєві трудності, піднятися на сходинку вище до своєї мети.
Знаю, що маю потужний потенціал для створення гармонійної сім’ї! Я не дозволю
іншим здійснювати насильство наді мною,
адже я особистість. Зроблю все можливе, аби зберегти щирість і взаємність почуттів,
створити атмосферу сімейного затишку для кожного члена моєї родини!».
1.Підготуватися до уроку розвитку усного мовлення:
І варіант - інсценізувати один із діалогів Степана із Надійкою / Тамарою / Зосею /
Ритою;
ІІ варіант – підготувати усне висловлювання на тему «Позитивна реальність народжує реальні проекти» (Сергій Нехаєв) (за романом В. Підмогильного «Місто»)
2. Підготуватися до контрольної роботи за творчістю Є. Плужника, В. Свідзинського, В. Сосюри, Миколи Хвильового, Григорія Косинки, В. Підмогильного.