Червонопрапорна загальноосвітня школа I-III ступенів
Генічеської районної ради Херсонської області
Інтерактивний урок
української літератури
«Характеристика образу головного героя Климка Джури – рятівника світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.»
Підготувала і провела:
спеціаліст II категорії,
вчитель української мови
та літератури
Усова Катерина Сергіївна
2019 р.
Тема: Характеристика образу головного героя Климка Джури – рятівника світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
Мета: допомогти учням усвідомити глибинний зміст повісті, розкрити образи героїв; розвивати навички характеристики образів, поглиблювати вміння висловлювати власні думки та враження; виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору.
Боягуз, котрий переміг страх, — найсильніша людина у світі!
Леся Воронина
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пригодницькою повістю сучасної письменниці Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9», в якій добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті.
У книгах нечасто боягузи є героями - радше за старою звичкою їх страмлять і протиставляють їм сміливців, чия рука не здригнеться. А даремно, бо от деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи в житті бувають чесніші в своїх почуттях за сильних духом героїв. Бо всіма фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидко на неї реагують, вони чутливіші взагалі, вони не покриті товстою корою, як куленепробивні сміливці, до чиїх почуттів буває неодразу й докричишся, та й часом їх там, насправді, й нема.
І якби світ складався з суцільних боягузів, то, може би, він був би м'якший. Це заспокійлива версія психологів, яка дуже втішає негероїв. Принаймні їхній світ не напханий робокопами - в ньому все звично й без подвигу. Отже, давайте поринемо у світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка, який, пройшовши випробування, поборов свій страх і став сміливим.
Буктрейлер
Клим Джура, звичайний український хлопчик, який одного чудового ранку опиняється в штабі Таємного Товариства Боягузів.
Та завдяки сміливості хлопчика Климка космічні прибульці переможені, засіб від страху знайдений. Климко Джура — справжній герой, але чи завжди він був таким? Сьогодні ми спробуємо простежити зміни в поведінці і характері головного героя, з’ясуємо, як йому вдалося побороти свій страх і з боягуза перетворитися на героя. Можливо, і нам колись доведеться зіткнутися з подібними ситуаціями, адже у житті буває по-різному. Однак ми завжди повинні залишатися гідними звання людини.
План роботи на уроці
Метод «Мікрофон».
ІІ.Актуалізація опорних знань учнів.
Клоуз-тест.
21. Зброя проти синьомордів, яку запропонував Климко батькам... (Мухи.)
22. Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді... (Дримба.)
23. Під час гри на дримбі до піраміди зліталися... (хмари оскаженілих комах.)
24. Основна мета прибульців на Землі — це... (зробити з людей рабів, які працюватимуть на мушиних фермах.)
25. Усі представники роду Джур втаємничені... (у прадавні секрети характерництва.)
26. Помічником синьомордих прибульців серед людей виявився... (Сашко Кактус.)
27. Подумки Климко наказав прибульцям... (повертатися додому і ніколи не повертатися на Землю.)
28. Найуспішніший засіб від переляку бабуся клала... (в пиріжки для Климка.)
ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
2. Гра “Впізнай героя”.
1. “... Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів". (Клим Джура.)
2. “лагідна старенька жіночка, котра весь час поралася на кухні й поливала квіточки у вазонах". (Бабуся Клима.)
3. “винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу страху”. (Бабуся.)
4. “...засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі — берберів.” (Тато й мама.)
5. ‘‘...про мою бабусю він говорить з величезною повагою й захопленням”. (Жук.)
6. “... він став схожий на гібрид жирафи з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м’язи, як у Шварценеґґера!” (Сашко Смик)
7. “... Один із хлопців кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами”. (Жук і Заєць.)
8. “...У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння”. (Синьоморди.)
9. “Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із салону ігрових автоматів — програвав щодня купу грошей...”. (Сашко Смик.)
10. ”... перед нашестям синьомордів ми були цирковими акробатами”. (Жук і Заєць.)
11. « Вона любила мугикати собі під ніс пісню гурту «Бітлз», «Yellowsubmarine». ( Бабуся).
IV.Вивчення нового матеріалу.
1. Складання асоціативного куща до образу Климка.
Прізвище, ім’я та по батькові персонажа |
Джура Клим Миколайович |
Місце проживання |
У звичайному місті, у звичайному будинку |
Вік |
Середній шкільний |
Батьки, рідні |
Батьки — археологи, часто бувають у далеких відрядженнях; бабуся — скромна прибиральниця в банку, насправді ж — відомий учений-винахідник, рятівник Землі |
Риси характеру Клима |
Боязливий, потім сміливий, мужній, совісний, винахідливий, кмітливий, любить своїх близьких і всіх людей |
Поведінка, вчинки |
Спочатку боїться, потім переборює поступово свій страх, радий допомогти, здатний на сміливі вчинки заради порятунку близьких і всієї Землі; виявляє кмітливість |
Заняття |
Грає на скрипці |
Стосунки з однолітками, дорослими, рідними |
Спочатку — не впевнений у собі, боязкий, не може дати відсіч; рідних любить, поважає, робить усе заради них |
«Шість капелюхів»
Білий – розкажіть про тему лише у фактах і цифрах.
Жовтий – подумайте, чому…
Чорний – доведіть, що…
Червоний – подумайте, який емоційний стан може викликати в нас ця тема.
Зелений – подумайте, як використати цю тему в житті.
Синій – узагальніть висловлювання всіх попередніх груп.
|
Перелічіть пригоди, в які потрапляв Клим Джура, щоб врятувати Землю від синьомордів. |
|
Як ви гадаєте, чому хлопчик зрозумів, що планета в небезпеці ? |
|
Доведіть, що завдяки своїм діям Клим Джура подолав страх і став справжнім сміливцем.
|
|
Які емоції і почуття у вас виникають, коли ви читаєте про пригоди Клима Джури.
|
|
Що ти порадив би ровесникам, які не можуть з якихось причин подолати свій страх? |
|
Зробіть висновки з даної теми.
|
|
|
V. Систематизація й узагальнення знань.
Вчитель. Образ Клима Джури неможливо розглядати окремо, адже його оточували люди. Головним ворогом хлопця був Сашко Смик. Він уникав його, тікав, ховався. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеремент, який змінив хлопця. Давайте зіставимо образи хлопчиків, склавши діаграму Вена.
VІ.Підбиття підсумків уроку.
“Незакінчене речення”.
Учитель. Як, на вашу думку, можна позбутися страху?
2. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів па уроці.
VII. Повідомлення домашнього завдання.
Підготуватися до к р.